LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bedenbox.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Sittard24
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:23

bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Sittard24 »

Wij hebben op 30 november een bestelling geplaats op bedenbox.nl
Het gaat om een bestelling van 537,30 euro die we meteen via ideal gedaan hebben.
De verwachte levertijd was max 6 weken maar helaas hebben we nog niks in huis.
Telefonisch zijn ze niet te bereiken en op email reageren ze niet!
De thuiswinkelwaarborg die ze hadden is inmiddels ook van de site verwijderd.

Wat kunnen we nu het beste doen? Zijn er nog meer klachten over deze site?

Mvg, Bert Wolters

Sittard24
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:23

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Sittard24 »

Bedankt voor de snelle reactie.
We gaan een aangetekende brief sturen.
Ik hou u op de hoogte!

mvg, Bert Wolters

pmadelis
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2010 11:03

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door pmadelis »

Hallo,

hier hetzelfde probleem.
Januari een bed besteld na eerst wel contact te hebben gehad per email met bedenbox.nl

helaas bed al betaald met ideal ( doen we normaal nooit, maar site leek of lijkt nog steeds betrouwbaar).

Na zes weken nog steeds geen bericht, wel bevestigings email ontvangen, maar die versturen ze ook automatisch denk ik.

verder op het moment ook niet telefonisch of per mail meer te bereiken.

ben bang dat dit weer een "foute" site is.

pmadelis
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2010 11:03

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door pmadelis »

Nou,

nog geen uur later bericht.

dit kreeg ik als email teruggestuurd:

datum 7 maart 2012

"Geachte klant van Bed en Box,

Een aantal ondernemingen, zoals ook Bed & Box, is door de huidige economische omstandigheden in zwaar weer gekomen.

Liquiditeit en rendement hebben hieronder zeer geleden.

Door bovengenoemde omstandigheid zijn leveringen op dit moment niet mogelijk.

Externe partijen zijn samen met ons bezig om een oplossing te zoeken, waarover wij streven binnen vier tot zes weken u definitief te kunnen berichten.

Onze medewerkster is ziek, en om ons volledig te kunnen concentreren om samen met de externe partijen naar een oplossing te zoeken, zal de winkel in deze periode gesloten zijn.

Zodra er meer duidelijkheid is wordt u hiervan op de hoogte gebracht. Mocht u vragen hebben stel deze dan per mail aan [email protected].

Met vriendelijke groet,
Directie Bed en Box "

dus, kun je de conclusie trekken dat het waarschijnlijk voorbij is met deze site en je naar je geld kunt fluiten?

Geertjen
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mar 2012 23:46

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Geertjen »

Helaas zijn we ook het slachtoffer voor 349 euro.
Bed besteld 17 december, ging 6 weken later geleverd worden en tot op heden niets geleverd behalve de mail die wordt aangehaald in vorige post...

Zal morgen dit nagaan via rechtsverzekering hoe het geld te recupereren....

RomanGER
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2012 23:59

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door RomanGER »

Hallo in die Niederlande!!!

Wir haben das gleich Problem! Am 10.01.2012 haben wir 558,00€ überwiesen. Wie ist die Rechtslage in NL? Hat man eine Chance das Geld zurück zu bekommen? Oder soll ich lieber nach Arnheim fahren und mich persönlich darum kümmern?

Gruß
Roman

Geertjen
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mar 2012 23:46

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Geertjen »

Voor wat het waard is, ze hadden een certficaat bij thuiswinkel geldig tot 07022012 zie onderstaande link
https://beheer.thuiswinkel.org/certific ... ijfId=2981

alfatrion
Berichten: 22128
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ze geen andere mogelijkheid boden dan vooruitbetaling, dan kun je dit bedrag terug vorderen in afwachting van levering als zijnde onverschuldigd betaald.

Ontbinding is m.i. pas mogelijk nadat er een ingebrekestelling is verstuurd, waarin een redelijke termijn (14 dagen!, brijvoorkeur weergeven als uiterlijk leveren voor 22 maart) is genoemd als uiterste leveringstermijn en deze is verstreken.

Maar voor het bovenstaande zul je naar de rechter moeten. Gezien de achtergrond zou ik kiezen voor een kort geding.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alfatrion schreef:Maar voor het bovenstaande zul je naar de rechter moeten. Gezien de achtergrond zou ik kiezen voor een kort geding.
Wellicht niet onverstandig in een kwestie als deze.

@gedupeerden (het zijn er al een paar in dit topic),
In ieder geval wordt het langzaam tijd voor juridisch advies gezien het bericht van pmadelis. U kunt ook eens een eerste advies (=doorgaans gratis) gaan inwinnen bij een juridisch loket.

Er hebben zich al 4 (als ik zo snel goed tel) gedupeerden zich gemeld in dit topic. Misschien is het een idee dat de gedupeerden via de PB functie van dit forum contactgegevens uitwisselen en gezamelijk een zaak starten. Zo kunnen de kosten gedeeld worden.

Tevens bent u allemaal schuldeiser, hierdoor kunt u mogelijk ook het faillissement aanvragen van dit bedrijf. De vraag is wel of dit verstandig is want het is lang niet zeker dat u daarmee het geld terug gaat krijgen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Emmy75 schreef: Tevens bent u allemaal schuldeiser, hierdoor kunt u mogelijk ook het faillissement aanvragen van dit bedrijf. De vraag is wel of dit verstandig is want het is lang niet zeker dat u daarmee het geld terug gaat krijgen.
Even uitzoeken wat voor soort bedrijf het is.
Er is kennelijk bezit (woonhuis) waar mogelijk beslag op gelegd kan worden.

Of dat iets oplevert..

Dan - als de winkel gesloten zou zijn, waarom kan ik dan het hele bestelproces doorlopen? Betaalwijze, acceptatie, en door naar scherm van multisafepay...

Als ik hun AV doorloop:
Artikel 11 - Levering en uitvoering

De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
Die zorgvuldigheid zou ook moeten inhouden dat men de bestel en betaalmogelijkheid (tijdelijk) stopzet.
Zolang dat niet gebeurt, en men dus bestellingen en betalingen accepteerd, is men bewust fout bezig, mogelijk zelfs onrechtmatig.

Win inderdaad juridisch advies in - en bundel krachten. Samen sta je sterker.

@ RomanGER,

Schreib einmal ein brief/fax/email und sage die leute "zuruckbezahlen" oder Sie werden die Polizei einschalten (bitte, nicht soviel auf Deutsch, das ist schwer fur uns :) ).
Folge diese seite fur mehr information.

Geertjen
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mar 2012 23:46

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Geertjen »

Slecht voorteken, hun opslagplaats annex winkel staat te huur op funda sinds 2 weken:

http://www.fundainbusiness.nl/bedrijfsh ... ddeweg-14/

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Guardian72 schreef:Even uitzoeken wat voor soort bedrijf het is.
Er is kennelijk bezit (woonhuis) waar mogelijk beslag op gelegd kan worden.

Of dat iets oplevert..
Dat is inderdaad maar de vraag. Bij gedwongen verkoop gaat de bank sowieso voor en overwaarde tegenwoordig ? Grote kans van niet.
Guardian72 schreef: Dan - als de winkel gesloten zou zijn, waarom kan ik dan het hele bestelproces doorlopen? Betaalwijze, acceptatie, en door naar scherm van multisafepay...
Inderdaad dit viel mij gisteren ook op. Heel triest in ieder geval zo kunnen nog meer mensen gedurpeerd worden.

Even terzijde:
Met Duits lezen heb ik niet zoveel moeite. Ik kan het ook goed verstaan en me enigszins verstaanbaar maken. Ik kan het alleen totaal niet schrijven.

pmadelis
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2010 11:03

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door pmadelis »

Het bedrijf is volgens de KVK nog niet failliet.

eerste stappen maar genomen, een aangetekende brief schrijven "in gebreke stelling" van het te leveren product.

En weer een les geleerd; nooit meer vooruitbetalen, ook al lijkt de site nog zo betrouwbaar...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik heb een mail naar MultiSafePay gestuurd, om hen even op dit gedoe attent te maken.

Ze kunnen misschien niet geld teruggeven - maar wel nieuwe betalingen blokkeren, danwel hun klant eens bellen met 'zeg, wat is dit allemaal'

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Emmy75 »

pmadelis schreef:Het bedrijf is volgens de KVK nog niet failliet.
Dat wil niet zeggen dat u daar allemaal op moet gaan wachten. In principe kan elke schuldeiser een faillissement aanvragen voor een bedrijf.

Op de site van KvK is wel een en ander te vinden, zoals:
Als u schuldeiser bent, dan kunt u faillissement van een debiteur aanvragen als deze zijn schulden niet betaalt. U moet een advocaat inschakelen die de aanvraag indient. De rechtbank willigt dit verzoek alleen in als er tenminste 2 schuldeisers zijn en 2 schulden (waarvan er tenminste 1 opeisbaar is).

Geertjen
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mar 2012 23:46

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Geertjen »

kreeg het volgende nogal "direkte" advies van mijn rechtsverzekering:

Stap in uw auto en ga nu persoonlijk verhaal halen op het adres van de hoofdvestiging... Neem u bestelbon mee en eis ter plaatse uw geld terug... Raap nu wat er nu te rapen valt vooraleer het faillisement een feit is...

Aangetekende brieven zijn alemaal goed en wel, maar brengen weinig op in een nakend faillisement...

Is dit verstandig?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Faillissement lijkt wel erg nabij te zijn. Waarschijnlijk sluit u en de andere klanten zo ongeveer achter in de rij aan als schuldeisers, dus de vraag is inderdaad groot of u wat terug gaat zien.

Misschien is het advies zo gek nog niet.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Mousy »

Lees net dit in hun algemene voorwaarden:

Artikel 13 - Betaling

Voorzover niet later is overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen veertien dagen na bezorging van het goed of in geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, binnen 14 dagen na afgifte van de deze overeenkomst betreffende bescheiden.
--->Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

----------------------
Dan doel ik op dat stukje wat met een pijl is aangegeven je hebt t totale bedrag betaald terwijl maar 50% mag.
Ik hoop maar dat u , uw geld nog terug ziet.
Sorry dat ik het zeg maar leest ooit iemand die voorwaarden wel????

Geertjen
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mar 2012 23:46

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Geertjen »

Jamergenoeg kan je enkel via ideal voor 100% vooruitbetalen... Anders kan je geen bestelling plaatsen...
Laatst gewijzigd door Geertjen op 10 mar 2012 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: bedenbox.nl

Ongelezen bericht door Mousy »

Dan zijn ze in strijd met hun eigen voorwaarden, iets wat ik dus al dacht vandaar dat ik dat stukje ook ff aanhaalde.

Gesloten