LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gevecht met NEM! Graag advies!
Gevecht met NEM! Graag advies!
Ik ga de verkorte versie van ons verhaal weergeven; wij zijn een kleine vereniging van eigenaars en sinds maart 2010 klant van de NEM (nederlandse energie maatschappij). Februari 2011 kregen wij onze eindafrekening waaruit bleek dat wij ruim € 4.500,- bij moesten betalen (voor 3 appartementen) dit omdat tijdens onze overstap onze eindstanden niet goed zijn doorgegeven volgens de NEM en ze een schatting hebben gemaakt die te laag bleek te zijn. Vanuit daar volgde alleen maar ellende. Door het verkeerd doorgeven van de eindstanden hebben ze een nieuw maandbedrag geschat 3x zoveel als ons huidge maandbedrag. Het heeft heel lang geduurd voordat ze een correctieverzoek wilde uitvoeren.
Uiteindelijk heeft dit correctieverzoek plaatsgevonden en is ons maandbedrag aangepast, maar ondertussen moesten wij wel een paar maanden het te hoge maandbedrag betalen dit zou dan later verrekend worden. Ondertussen is de NEM overgestapt naar een nieuw betalingssysteem waardoor ze al onze betaltingen zijn kwijtgeraakt. Ondertussen dus een incassobureau achter ons aan en de
netbeheerder omdat ze ons contract hadden beeindigd terwijl wij alles betaald hebben... Na veel heen en weer gebel met de NEM hebben we weer een contract alleen zijn we aangemaakt als nieuwe klant want ze konden het oude contract niet herstellen. Bij een nieuwe klant hoort een nieuw klantnummer en dus zijn alle onze oude afspraken verdwenen en kregen wij netjes een brief of we het oude maandbedrag wilde betalen. Alle afspraken die wij hebben gemaakt met de verrekening staan op ons oude klantnummer..... heel veel telefoontjes en aangetekende brieven verstuurd maar ze doen er helemaal niets mee. iK wil nu kijken of we over kunnen stappen naar een andere leverancier maar ben bang dat we dan al ons geld wat we teveel hebben betaald kwijt zijn. Heeft iemand hier ervaring mee of nog tips hoe om te gaan met de NEM??
Bedankt!
Uiteindelijk heeft dit correctieverzoek plaatsgevonden en is ons maandbedrag aangepast, maar ondertussen moesten wij wel een paar maanden het te hoge maandbedrag betalen dit zou dan later verrekend worden. Ondertussen is de NEM overgestapt naar een nieuw betalingssysteem waardoor ze al onze betaltingen zijn kwijtgeraakt. Ondertussen dus een incassobureau achter ons aan en de
netbeheerder omdat ze ons contract hadden beeindigd terwijl wij alles betaald hebben... Na veel heen en weer gebel met de NEM hebben we weer een contract alleen zijn we aangemaakt als nieuwe klant want ze konden het oude contract niet herstellen. Bij een nieuwe klant hoort een nieuw klantnummer en dus zijn alle onze oude afspraken verdwenen en kregen wij netjes een brief of we het oude maandbedrag wilde betalen. Alle afspraken die wij hebben gemaakt met de verrekening staan op ons oude klantnummer..... heel veel telefoontjes en aangetekende brieven verstuurd maar ze doen er helemaal niets mee. iK wil nu kijken of we over kunnen stappen naar een andere leverancier maar ben bang dat we dan al ons geld wat we teveel hebben betaald kwijt zijn. Heeft iemand hier ervaring mee of nog tips hoe om te gaan met de NEM??
Bedankt!
Re: Gevecht met NEM! Graag advies!
Doffe ellende. Aan alle correspondentie en afspraken die niet én schriftelijk én aangetekend is verzonden, heb je helemaal niet met die NEM-lui.
Het beste maak je een dossier aan met alle bewijsstukken, meteropnames en betaalde rekeningen en voorschotten en stuur dat (een copie) met je eisen, aangetekend aan NEM.
Dan niet meer corresponderen met NEM en bij een eventuele rechtszaak, de zaken die je zwart op wit hebt, aangetekend aan de rechter overleggen.
Het beste maak je een dossier aan met alle bewijsstukken, meteropnames en betaalde rekeningen en voorschotten en stuur dat (een copie) met je eisen, aangetekend aan NEM.
Dan niet meer corresponderen met NEM en bij een eventuele rechtszaak, de zaken die je zwart op wit hebt, aangetekend aan de rechter overleggen.
Re: Gevecht met NEM! Graag advies!
Dank je voor je reactie, dan weet ik dat ik op de goede weg ben.
Heb inderdaad overal schriftelijk op gereageerd en aangetekend verstuurd en de afspraken met de NEM heb ik op papier. Wat ze standaard doen is bellen naar aanleiding van een aangetekende brief in plaats van schriftelijk reageren terwijl dat in iedere breif staat. Ben er toen al snel achter gekomen dat als je niet op neemt ze dan wel schriftelijk reageren. Het is een hele grote rommel daar ik heb alle afspraken op papier en nog lukt het ze niet om die na te komen.
Ik snap echt niet hoe het kan dat dit bedrijf nog bestaat, als je ook op internet kijkt zie je klacht na klacht na klacht. Lijkt me toch dat er op een gegeven ogenblik iemand moet ingrijpen?
Afijn we gaan stug door en wij betalen ze in iedergeval geen cent meer dan afgesproken, dit heb ik ze ook schriftelijk laten weten per aangetekende brief en als ze het tot een rechtszaak willen laten komen trekken zij aan het kortste eind. Kost alleen wel een hoop energie (leuke woordspeling )
Heb inderdaad overal schriftelijk op gereageerd en aangetekend verstuurd en de afspraken met de NEM heb ik op papier. Wat ze standaard doen is bellen naar aanleiding van een aangetekende brief in plaats van schriftelijk reageren terwijl dat in iedere breif staat. Ben er toen al snel achter gekomen dat als je niet op neemt ze dan wel schriftelijk reageren. Het is een hele grote rommel daar ik heb alle afspraken op papier en nog lukt het ze niet om die na te komen.
Ik snap echt niet hoe het kan dat dit bedrijf nog bestaat, als je ook op internet kijkt zie je klacht na klacht na klacht. Lijkt me toch dat er op een gegeven ogenblik iemand moet ingrijpen?
Afijn we gaan stug door en wij betalen ze in iedergeval geen cent meer dan afgesproken, dit heb ik ze ook schriftelijk laten weten per aangetekende brief en als ze het tot een rechtszaak willen laten komen trekken zij aan het kortste eind. Kost alleen wel een hoop energie (leuke woordspeling )
Re: Gevecht met NEM! Graag advies!
velst1982
Je zou een klacht kunnen indienen bij de Geschillencommissie in Den Haag. Word het een civiele zaak, dan zou ik een goede advocaat inschakelen en de kosten daarvan verhalen.
Sukses, Maxiem.
Vergeet niet het kontrakt op te zeggen!
Je zou een klacht kunnen indienen bij de Geschillencommissie in Den Haag. Word het een civiele zaak, dan zou ik een goede advocaat inschakelen en de kosten daarvan verhalen.
Sukses, Maxiem.
Vergeet niet het kontrakt op te zeggen!
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Gevecht met NEM! Graag advies!
www.sgc.nl > Energie en Water
Nadeel is wel dat dit ook voor de NEM de goedkoopste methode is. En dat jij degene bent die de procedure aan moet spannen. Als je je documentatie goed op orde hebt, kun je ook de dagvaarding afwachten van de NEM.
Nadeel is wel dat dit ook voor de NEM de goedkoopste methode is. En dat jij degene bent die de procedure aan moet spannen. Als je je documentatie goed op orde hebt, kun je ook de dagvaarding afwachten van de NEM.
Re: Gevecht met NEM! Graag advies!
Dat dus. Dan zijn de eerste kosten voor hen en kan je bij winst, jouw kosten op NEM verhalen.Bob Schurkjens schreef:Als je je documentatie goed op orde hebt, kun je ook de dagvaarding afwachten van de NEM.
Bedenk dat die chaos bij dat bedrijf, hun soort van bedrijfsvoering is. Ze proberen door een bewust georganiseerde chaos, de klant op te zadelen met onjuiste (en uiteraard te hoge) rekeningen, in de hoop dat die klant gaat betalen. Zo halen ze hun winsten binnen.
Re: Gevecht met NEM! Graag advies!
@fiesiekus en @ bob
Ik ga het zeker afwachten en ondertussen met de mede leden van de VVE overleggen wat zij willen. Wij krijgen nog € 1257,- terug van de NEM, ik ben bang als wij ons contract opzeggen dat wij naar dit geld kunnen fluiten zeker omdat we nu onder een nieuw klantnummer geregistreerd staan. De andere kant is dat we nu al weer aanmaningen krijgen omdat we ons maandbedrag niet volledig betalen en dan krijgen we straks natuurlijk weer het incassobureau achter ons aan... het lijkt dus kiezen tussen twee kwaden.... ongeloofelijk deze organisatie.
Ben bijna van plan om een facebook pagina aan te maken een soort ANTI NEM .. maar jij krijg ik straks een aanklacht wegens laster en smaad aan mijn broek ...
In iedergeval iedereen bedankt voor de reacties en tips!!
Ik ga het zeker afwachten en ondertussen met de mede leden van de VVE overleggen wat zij willen. Wij krijgen nog € 1257,- terug van de NEM, ik ben bang als wij ons contract opzeggen dat wij naar dit geld kunnen fluiten zeker omdat we nu onder een nieuw klantnummer geregistreerd staan. De andere kant is dat we nu al weer aanmaningen krijgen omdat we ons maandbedrag niet volledig betalen en dan krijgen we straks natuurlijk weer het incassobureau achter ons aan... het lijkt dus kiezen tussen twee kwaden.... ongeloofelijk deze organisatie.
Ben bijna van plan om een facebook pagina aan te maken een soort ANTI NEM .. maar jij krijg ik straks een aanklacht wegens laster en smaad aan mijn broek ...
In iedergeval iedereen bedankt voor de reacties en tips!!
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Gevecht met NEM! Graag advies!
Kennelijk mag je in Nederland mensen legaal oplichten om zo in de Quote-500 te kunnen belanden:
http://www.quotenet.nl/tag_page.php?tag ... atschappij
http://www.energieleveranciers.nl/neder ... ort=recent
http://www.quotenet.nl/tag_page.php?tag ... atschappij
http://www.energieleveranciers.nl/neder ... ort=recent
Re: Gevecht met NEM! Graag advies!
Vreselijke verhalen! De meest waanzinnige truc's halen ze uit om je een poot uit te draaien! Ze hebben het product elektriciteit misbruikt om bij hun klanten een voet tussen de deur te zetten en proberen vervolgens alleen maar zo veel mogelijk uit hun klanten te wringen.
Niet mee in zee gaan!!
Niet mee in zee gaan!!
Re: Gevecht met NEM! Graag advies!
Ik voel met jullie mee.
Ik ben ook al sinds eind juli in gevecht met de NEM over de eindnota van mijn overleden moeder.
Kontinu beloftes dat ze het in orde zullen maken en een week later ligt de volgende aanmaning in de bus, terwijl ik geld van hen tegoed heb.
Ik ben ook al sinds eind juli in gevecht met de NEM over de eindnota van mijn overleden moeder.
Kontinu beloftes dat ze het in orde zullen maken en een week later ligt de volgende aanmaning in de bus, terwijl ik geld van hen tegoed heb.
Re: Gevecht met NEM! Graag advies!
Deze club graag wel bij de juiste naam noemen en wel NL Energie.
NEM is een respectabele ketelbouwer en heeft niets maar dan ook niets met NL Energie te maken.
http://www.nem-group.com/EN/welcome/859/
NEM is een respectabele ketelbouwer en heeft niets maar dan ook niets met NL Energie te maken.
http://www.nem-group.com/EN/welcome/859/
Re: Gevecht met NEM! Graag advies!
Spek,
Wakker worden!
Nederlandse Energie Maatschappij
.................staat gewoon hoog genoteerd op Google.
Maxiem.
Wakker worden!
Nederlandse Energie Maatschappij
.................staat gewoon hoog genoteerd op Google.
Maxiem.
Re: Gevecht met NEM! Graag advies!
Dat is al erg genoeg
Beide bedrijven hebben totaal niets met elkaar te maken.
Probeer dan de naam voluit te schrijven i.p.v. de afkorting te gebruiken
Beide bedrijven hebben totaal niets met elkaar te maken.
Probeer dan de naam voluit te schrijven i.p.v. de afkorting te gebruiken
Re: Gevecht met NEM! Graag advies!
Vereniging van eigenaren,
Wat een nare kwestie!
U schrijft dat ze het oude contract niet kunnen herstellen en dat alle oude afspraken zijn verdwenen vanwege een nieuw systeem aan de zijde van De Nederlandse Energie. Wat betreft de gemaakte afspraken:
U kunt zich o.a. beroepen op het beginsel "Gerechtvaardigd Vertrouwen"
Dit staat in artikel 35, boek 3 van het Burgerlijk Wetboek:
Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil. Dit artikel is ingewikkeld geformulierd. Het artikel houdt het volgende in: Er is een overeenkomst, de prijsafspraak. Je mocht er redelijkerwijze vanuit gaan dat deze prijsafspraak goed was. Je hebt dit immers zo opgevat. De tegenpartij kan zich dan niet beroepen dat er aan hun zijde geen wil is. In dat geval moeten ze nakomen. Deze situatie doet zich vooral voor bij verkoop van goederen die je koopt in winkels. Als er een prijskaartje hangt van 89 euro en de verkoper heeft zich vergist, de prijs moet 99 euro zijn. Dan mocht jij er redelijkerwijze vanuit gaan dat hij daadwerkelijk 89 euro heeft bedoeld. De verkoper kan dan niet zeggen dat er geen wil is en dat hij het niet voor 89 euro wilt verkopen. Bij groter bedragen kom je al gauw in een grijs gebied. Aan de hand van de kwestie met de Nederlandse Energie zou ik ze houden aan het overeengekomen bedrag. Komen ze alsnog niet goed/deugdelijk na, dan schieten ze te kort in hun nakoming. Als dit wordt bewezen, dan kan het zijn dat de Nederlandse Energie schadplichtig is. Je kunt ze alsnog in de gelegenheid stellen, deugdelijk na te komen. Vervolgens kun je de overeenkomst ontbinden met indiening van een schadevergoeding. Je moet dus aantonen dat je schade hebt geleden.
Wat een nare kwestie!
U schrijft dat ze het oude contract niet kunnen herstellen en dat alle oude afspraken zijn verdwenen vanwege een nieuw systeem aan de zijde van De Nederlandse Energie. Wat betreft de gemaakte afspraken:
U kunt zich o.a. beroepen op het beginsel "Gerechtvaardigd Vertrouwen"
Dit staat in artikel 35, boek 3 van het Burgerlijk Wetboek:
Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil. Dit artikel is ingewikkeld geformulierd. Het artikel houdt het volgende in: Er is een overeenkomst, de prijsafspraak. Je mocht er redelijkerwijze vanuit gaan dat deze prijsafspraak goed was. Je hebt dit immers zo opgevat. De tegenpartij kan zich dan niet beroepen dat er aan hun zijde geen wil is. In dat geval moeten ze nakomen. Deze situatie doet zich vooral voor bij verkoop van goederen die je koopt in winkels. Als er een prijskaartje hangt van 89 euro en de verkoper heeft zich vergist, de prijs moet 99 euro zijn. Dan mocht jij er redelijkerwijze vanuit gaan dat hij daadwerkelijk 89 euro heeft bedoeld. De verkoper kan dan niet zeggen dat er geen wil is en dat hij het niet voor 89 euro wilt verkopen. Bij groter bedragen kom je al gauw in een grijs gebied. Aan de hand van de kwestie met de Nederlandse Energie zou ik ze houden aan het overeengekomen bedrag. Komen ze alsnog niet goed/deugdelijk na, dan schieten ze te kort in hun nakoming. Als dit wordt bewezen, dan kan het zijn dat de Nederlandse Energie schadplichtig is. Je kunt ze alsnog in de gelegenheid stellen, deugdelijk na te komen. Vervolgens kun je de overeenkomst ontbinden met indiening van een schadevergoeding. Je moet dus aantonen dat je schade hebt geleden.