LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snap er niets van

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Iemand007

Snap er niets van

Ongelezen bericht door Iemand007 »

Ongeveer 6 jaar geleden zijn wij verhuisd. Tijdens de verhuizing hebben wij alle rekeningen die op dat adres stonden netjes betaald. Nu kreeg ik vanochtend een telefoontje van een incassobureau dat ze nog een vordering hebben openstaan van Tele2 van 2006. Of ik die even wil betalen, anders gaat het naar de gerechtsdeurwaarder. Toevallig hebben wij nog af en toe contact met de bewoners die nu in ons oude huis wonen. Hun hebben nooit post gehad van een incassobureau of andere belangrijke zaken, anders hadden ze het doorgestuurd of gebeld dat ze dit hadden ontvangen.

Nu is mijn vraag. Kan het incassobureau de vordering innen? En wat moet ik nu doen? Het betreft een bedrag van ongeveer 150euro.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Sage.

Re: Snap er niets van

Ongelezen bericht door Sage. »

Alvorens je iets betaalt zou ik eerst de onderhavige stukken even opvragen. Ik zou daarnaast niet je nieuwe adres doorgeven maar vragen of zij dit per mail willen toesturen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Iemand007 schreef:En wat moet ik nu doen?
Niks telefonisch regelen.

Alleen schriftelijk reageren.

En vraag schriftelijk een onderbouwing van de kosten.

Vraag ze om te bewijzen dat ze een rekening hebben gestuurd, alsmede herinneringen en aanmaningen.

Vraag ze ook om te bewijzen dat jij die ontvangen hebt.

En betwist de vordering.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

kuklos schreef:
Iemand007 schreef:En wat moet ik nu doen?
Niks telefonisch regelen.

Alleen schriftelijk reageren.

En vraag schriftelijk een onderbouwing van de kosten.

Vraag ze om te bewijzen dat ze een rekening hebben gestuurd, alsmede herinneringen en aanmaningen.

Vraag ze ook om te bewijzen dat jij die ontvangen hebt.

En betwist de vordering.
Geef ook aan dat je niet eerder reageert op hun correspondentie dan dat jouw vragen zijn beantwoord.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je op oude adres stopte en er nooit iets door huidige bewoners is ontvangen en naar jou doorgestuurd is het na 5 jaren verjaard.

Ook mogen ze nooit incasso kosten rekenen want ze moeten tijdig de normale rekening sturen.
Bij einde contract moet binnen redelijke termijn de laatste rekening komen omdat je na stoppen niet je nieuwe adres als ex klant hoeft door te geven.

Dus betaal niets en wacht af op wat voor onzin ze uit de kast halen.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Iemand007 schreef:Ongeveer 6 jaar geleden zijn wij verhuisd. Tijdens de verhuizing hebben wij alle rekeningen die op dat adres stonden netjes betaald. Nu kreeg ik vanochtend een telefoontje van een incassobureau dat ze nog een vordering hebben openstaan van Tele2 van 2006. Of ik die even wil betalen, anders gaat het naar de gerechtsdeurwaarder. Toevallig hebben wij nog af en toe contact met de bewoners die nu in ons oude huis wonen. Hun hebben nooit post gehad van een incassobureau of andere belangrijke zaken, anders hadden ze het doorgestuurd of gebeld dat ze dit hadden ontvangen.

Nu is mijn vraag. Kan het incassobureau de vordering innen? En wat moet ik nu doen? Het betreft een bedrag van ongeveer 150euro.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Het meeste is al gezegd, maar enig idee hoe ze aan je telnr zijn gekomen ?

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Verjaring alleen subisidair gebruiken, maar als eerste de vordering betwisten.

Aangetekende brief sturen waarin je de vordering betwist en verzoekt aan het incassoburo om de rechtmatigheid van de vordering aan te tonen, door middel van contract , of originele facturen.

Subsidiair vragen wanneer de stuitingsbrieven (en naar welk adres) zijn verstuurd, omdat anders de vordering verjaard is. Kopie van deze brieven vragen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Teunbosseman schreef:Het meeste is al gezegd, maar enig idee hoe ze aan je telnr zijn gekomen ?
Is dat het mobiele Tele2 nummer ?

Gesloten