LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dubbele transferkosten voor bagage ,hond fiets,etc
dubbele transferkosten voor bagage ,hond fiets,etc
Vandaag ben ik er achter gekomen dat Vueling en Iberia dubbele kosten voor de bagage in rekening brengen wanneer je moet overstappen. Wij hebben ook een hond die meegaat en daar geld hetzelfde voor. Sterker nog het telt ook voor een fiets,golftas,ski's etc
Zijn er meer vliegtuig maatschappijen die dit doen? mag dit zomaar.
Op sommige plaatsen kan je namelijk niet rechtstreeks komen. Het kost ons (2personen en een hond )€100 ,00 meer door deze truc om op de plaats van bestemming te komen .
Op sommige plaatsen kan je namelijk niet rechtstreeks komen. Het kost ons (2personen en een hond )€100 ,00 meer door deze truc om op de plaats van bestemming te komen .
Laatst gewijzigd door NicolledP op 10 mar 2012 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: dubbele transferkosten voor bagage ,hond fiets,etc
Of het zomaar mag weet ik niet (zal evt in de voorwaarden van desbetreffende maatschappij moeten staan), is voor het eerst dat ik zoiets hoor.
Erg vaag !!!
Erg vaag !!!
U boekt toch 2 tickets bij verschillende maatschappijen ?NicolledP schreef:Vandaag ben ik er achter gekomen dat Vueling en Iberia dubbele kosten voor de bagage in rekening brengen wanneer je moet overstappen. Wij hebben ook een hond die meegaat en daar geld hetzelfde voor.
Hoeft de bagage maar op 1 van de 2 trajecten mee ?
Als u eerst met transavia zou vliegen en vervolgens met ryanair naar uw eindbestemming moet dan ook 1 van de 2 maar zeggen, laat maar zitten u heeft hier al voor betaald bij de concurrent ?
toch nog ff reageren.
Misschien moet er (dubbel) betaald worden om bagage in te checken (dat komt oa bij Easyjet/Ryanair voor).
Dan kan het dus voorkomen dat er 2 keer betaald moet worden, als er zoals hier dus met 2 verschillende maatschappijen wordt gevlogen.
Misschien moet er (dubbel) betaald worden om bagage in te checken (dat komt oa bij Easyjet/Ryanair voor).
Dan kan het dus voorkomen dat er 2 keer betaald moet worden, als er zoals hier dus met 2 verschillende maatschappijen wordt gevlogen.
Ja zoiets zou kunnen kloppen inderdaad. Ik vlieg zelf helemaal niet met deze prijsvechters. 2x inchecken is mogelijk overdreven maar heel misschien is er een logische verklaring voor.meela schreef:Misschien moet er (dubbel) betaald worden om bagage in te checken (dat komt oa bij Easyjet/Ryanair voor).
2x betalen voor handling en vervoeren kan ik me dan wel weer voorstellen.meela schreef: Dan kan het dus voorkomen dat er 2 keer betaald moet worden, als er zoals hier dus met 2 verschillende maatschappijen wordt gevlogen.
Ik boek bij een maatschappij .de hond draag ik zelf ,deze staat op de grond tussen de benen . Bij b.v. Air Europa en KLM vragen ze wanneer je moet over stappen maar een keer kosten voor de hond. .
De hond gaat mee de passagiersruimte in in het vliegtuig ?NicolledP schreef:Ik boek bij een maatschappij .de hond draag ik zelf ,deze staat op de grond tussen de benen . Bij b.v. Air Europa en KLM vragen ze wanneer je moet over stappen maar een keer kosten voor de hond. .
ja, dit moet je van tevoren melden aan de vliegtuig maatschappij. Hij mag niet te groot zijn ,dan moet hij bij de bagageChocomelk schreef:De hond gaat mee de passagiersruimte in in het vliegtuig ?NicolledP schreef:Ik boek bij een maatschappij .de hond draag ik zelf ,deze staat op de grond tussen de benen . Bij b.v. Air Europa en KLM vragen ze wanneer je moet over stappen maar een keer kosten voor de hond. .
-
Iberia en Vueling hebben Codeshare.
Gewoon je gehele trip bij Iberia boeken. Dan heb je maar 1x de kosten
helaas klopt dit niet.b767-300er schreef:Iberia en Vueling hebben Codeshare.
Als je alleen bij vulling boekt moet je ook dubbele kosten voor de bagage en hond betalen,wanneer je moet overstappen
Dit zelfde geld voor Iberia daar vragen zo ook dubbele tarieven ,ook wanneer je moet overstappen .
Ik heb deze maatschappijen in een item genoemd ,omdat ze beide dus dubbele tarieven vragen bij transferkosten
De hond gaat mee de passagiersruimte in in het vliegtuig ?[/quote]
ja, dit moet je van tevoren melden aan de vliegtuig maatschappij. Hij mag niet te groot zijn ,dan moet hij bij de bagage[/quote]
Dit heb ik nog nooit gehoord een hond in de passagiersruimte. Dan zal ik met mijn allergie dus een probleem hebben als U naast me zit met een hond.
ja, dit moet je van tevoren melden aan de vliegtuig maatschappij. Hij mag niet te groot zijn ,dan moet hij bij de bagage[/quote]
Dit heb ik nog nooit gehoord een hond in de passagiersruimte. Dan zal ik met mijn allergie dus een probleem hebben als U naast me zit met een hond.
ja, dit moet je van tevoren melden aan de vliegtuig maatschappij. Hij mag niet te groot zijn ,dan moet hij bij de bagage[/quote]Ricksonja schreef:De hond gaat mee de passagiersruimte in in het vliegtuig ?
Dit heb ik nog nooit gehoord een hond in de passagiersruimte. Dan zal ik met mijn allergie dus een probleem hebben als U naast me zit met een hond.[/quote]
De hond is niet los,maar in een speciale reistas en mag tijdens de vlucht niet los, speciaal voor mensen als u.
Ik heb nog nooit gehoord dat een hond mee de passagiersruimte in mag zelfs geen klein hondje. Maar misschien kunnen de mensen die in de reiswereld werken dit nader uitleggen
Ik zou zeggen, lees gewoon even wat informatie op de website van een vliegtuigmaatschappij.dame41 schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat een hond mee de passagiersruimte in mag zelfs geen klein hondje. Maar misschien kunnen de mensen die in de reiswereld werken dit nader uitleggen
Transavia over huisdieren
Arkefly over huisdieren
Dus honden mogen soms mee in de cabine onder bepaalde voorwaarden. Daarvoor hoef ik niet in de reiswereld te werken het is allemaal gewoon te vinden.
Mensen met een allergie kunnen er ook last van hebben als de hond niet los is. Ik neem tenmiste aan dat ze niet in een helemaal afgesloten box zitten, er zullen op zijn minst openingen in zitten. Sommigen met een allergie hebben al een probleem in een huis waar de hond op dat moment niet binnen is.NicolledP schreef:De hond is niet los,maar in een speciale reistas en mag tijdens de vlucht niet los, speciaal voor mensen als u.