LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort, werkt in je nadeel

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door MrV1976 »

maar niet voor zo,n goedkope prijs en de bandbreedte is nodig om HD en extra Ontvanger mogelijk te maken

erikk
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2012 11:04

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door erikk »

Maar als je 5 euro extra betaalt is er ineens wel genoeg bandbreedte om op te kunnen nemen? DROGREDEN dus.

(en ja, ik weet dat je dan online record en niet meer via de hdd. Dat is prima. Maar vraag niet ineens extra geld voor een service die men al had!)

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door MrV1976 »

het was een keuze......Of alle gratis verbeteringen of iedereen de harddisk laten behouden. Je kan dus ook zien dat je die 5 euro betaald voor 10 HD zenders...Bovendien iedereen kan maandelijks opzeggen na mei 2013. Als je contract afloopt krijg je weer een goedkopere prijs, dus die 5 euries extra ga je in de praktijk nooit betalen als je alert bent wanneer je kan verlengen.

Menneke2
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2012 14:43

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Menneke2 »

Telfort webcare schreef:

Vooral dit stuk uit die blogpost is interessant:
Wil je als huidige Interactieve TV klant na dit proefjaar alsnog terug naar de (gratis) basisfunctie? Dan kan je dat telefonisch bij ons kenbaar maken. We leggen je dan helder uit wat er in jouw situatie verandert en regelen het voor je.

Lokaal opnemen kan indien gewenst bij bestaande klanten dus op verzoek weer geactiveerd worden.



Telfort geeft ons (trouwe) bestaande leden dus toch uiteindelijk keuzevrijheid, thanks! :D

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Goed om te weten.

erikk
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2012 11:04

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door erikk »

MrV1976 schreef:het was een keuze......Of alle gratis verbeteringen of iedereen de harddisk laten behouden. Je kan dus ook zien dat je die 5 euro betaald voor 10 HD zenders...Bovendien iedereen kan maandelijks opzeggen na mei 2013. Als je contract afloopt krijg je weer een goedkopere prijs, dus die 5 euries extra ga je in de praktijk nooit betalen als je alert bent wanneer je kan verlengen.
Je kan toch ook alleen de mensen die 5 euro extra willen betalen HD-zenders geven en de rest laten zoals het is?

Anyway, het is nu opgelost, doordat je blijkbaar de oude opnamefunctionaliteit kunt behouden na mei 2013. Goede zaak.

alertheid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mar 2012 21:21

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door alertheid »

erikk schreef:Je kan toch ook alleen de mensen die 5 euro extra willen betalen HD-zenders geven en de rest laten zoals het is?

Anyway, het is nu opgelost, doordat je blijkbaar de oude opnamefunctionaliteit kunt behouden na mei 2013. Goede zaak.
Het gaat de goeie kant op. Op informele basis begint Telfort signalen uit te zenden. Heel mooi.

Formeel weten we echter nog heel weinig:
Wat zijn de opties precies? Waar kiezen we tussen.
Hoe geef je je voorkeur te kennen? Kan dat nu? Of moet je het over een jaar niet vergeten?
Waarom is dit niet direct duidelijk gecommuniceerd geweest?
Waar zien we de formele bevestiging van deze koerswijziging?
Wat gaat Telfort doen om dit soort verwarring in de toekomst te voorkomen?

Vooralsnog zal ik later gewoon een klacht op de Radar site plaatsen (zie hoofdscherm) en ik raad iedereen aan dit gewoon te blijven doen. Telfort is nu in beweging, en dat moet het wel blijven. Verder hoop ik oprecht dat Telfort zich zal kunnen corrigeren, en voor de toekomst lering trekt uit wat er gebeurt is.
Laatst gewijzigd door alertheid op 09 mar 2012 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Menneke2
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2012 14:43

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Menneke2 »

vooralsnog geeft KPNTelfort dit te kennen op het forum(door het mede plaatsen van een blog) van de nu nog bestaande Telfortsite en waar ik geen directe link van mag plaatsen. Als iedereen dit gewoon kopieert en opslaat heb je dit in ieder geval al een beetje in handen. Verder vragen om schriftelijke bevestiging kan ook geen kwaad en is naar mijn idee nog logischer. Als ze hier moeilijk over gaan doen met alle bijkomende vermelde voorwaarden, zal het weer maken dat ze hier ter discussie komen te staan, lijkt mij!

alertheid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mar 2012 21:21

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door alertheid »

Inmiddels heb ik een formele klacht bij de Radar redactie ingediend, waarbij de brief en Folder van Telfort als bijlage zijn meegestuurd.

Maan68
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mar 2012 09:49

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Maan68 »

Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die dit geen normale actie vinden van Telfort! Ik vind dan ook dat ze de bestaande klanten met rust moet laten. Ik heb een overeenkomst met Telfort voor interactieve tv voor 11 euro per maand punt. Er is mij niet verteld op het moment van het aangaan van deze overeenkomst dat ik in 2013 5 euro meer moet gaan betalen, wil ik programma's blijven opnemen. Deze keus heb ik niet gehad. Nu krijg ik de keus: of 5 euro meer gaan betalen vanaf 2013 of je zegt je abonnement maar op. Sorry, maar dit is geen keus, dit is afdwingen en dit kan en mag niet! In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Jasmijnvb
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:23

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Jasmijnvb »

Nadat ik de 'dwingende' brief van Telfort heb ontvangen heb ik daar direct en op het forum een klacht ingediend. Ik denk dat dit niet voldoende is waardoor ik ook hier reageer.
Telfort geeft te kennen dat klanten deze vernieuwingen uit een enquete naar voren gekomen zijn. Welke enquete? Nooit gezien.
Sinds vier maanden neem ik met plezier interactieve tv af icm digitenne voor mijn tweede tv. Geen klachten tot nu toe.
Waarom in hemelsnaam ineens moeten betalen voor iets wat je nu ook afneemt terwijl je nu gebruik kan gaan maken van faciliteiten die ik helemaal niet wil? Het zou mijns inziens heel logisch zijn als je deze vernieuwingen aanbied voor 5 euro per maand extra zodat dit een keuzefaciliteit is ipv huidige dingen afnemen.
Doordat ik gebruik maak van interactieve tv kan ik geen gebruik maken van mijn eigen dvd-recorder waardoor ik genoodzaakt ben op te nemen via de decoder van interactieve tv. Telfort kan er niet voor zorgen dat ik uiteindelijk wel weer gebruik kan gaan maken van mijn dvd recorder dus er wordt je letterlijk wat door de strot geduwd. Ik ben het hier zo níet mee eens dat ik reageer om de krachten te bundelen. En de optie dat je kan bellen en dat ze het persoonlijk aanpassen, daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in. Het zou vriendelijk geweest zijn als ze bij voorbaat hadden aangegeven dat bestaande diensten zomaar konden worden vervangen voor nieuwe diensten. Telfort adverteert nog steeds met dezelfde aanbiedingen....
Waar kan ik hier bij Radar nog een officiele klacht indienen zoals jij hebt gedaan...?

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Winterman »

Jasmijnvb schreef: Doordat ik gebruik maak van interactieve tv kan ik geen gebruik maken van mijn eigen dvd-recorder waardoor ik genoodzaakt ben op te nemen via de decoder van interactieve tv.
Waarom kan je niet gebruik masken van je dvd recorder?

Jasmijnvb
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:23

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Jasmijnvb »

Ik denk dat het Telfort totaal niet boeit of ze klanten behouden aangezien ze mij naar aanleiding van mijn klacht (ze noemden het zelf een vraag) dit antwoord gaven:
U geeft aan dat u het er niet mee eens bent dat Telfort een wijziging heeft ingevoerd wat betreft Interactieve TV.
Echter gaat deze wijziging pas vanaf mei 2013 van start.

U kunt ervoor kiezen om uw abonnement tot Mei 2013 door te laten lopen of,
als u naar aanleiding van deze wijziging uw abonnement wilt beëindigen,dan kunt u dat tot 16 april a.s. via de klantenservice door geven.


Pfff...

Maan68
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mar 2012 09:49

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Maan68 »

En ie hier het antwoord wat je krijgt van Telfort....Nog steeds in mijn nadeel!

Geachte mevrouw Loth,

Op 06-03-2012 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Allereerst bieden wij u onze welgemeende excuses voor het ongemak aan.

Wij begrijpen dat de functie om gratis te kunnen opnemen gemist zal worden.

Vanwege dit feit hebben wij dan ook besloten om het 'Opnemen pakket' nog een jaar gratis aan te bieden en hier pas vanaf mei 2013 een betaalde dienst van te maken.

Indien u het hier niet mee eens bent bieden wij u de mogelijkheid uw abonnement voor 16 april aanstaande op te zeggen.

U kunt ook besluiten tot de actieperiode nog gebruik te maken van het 'Opnemen pakket". Indien u aan het einde van de actieperiode geen gebruik meer wilt maken van de functie kunt u telefonisch contact met onze klantenservice opnemen.

Ukrijgt aan het einde van de actieperiode bericht om u hier nogmaals aan te herinneren.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice internet


----Origineel bericht------

Goedenavond,
Sinds november 2011 heb ik interactieve tv van Telfort. Ik krijg vandaag een brief van jullie, dat jullie een update gaan doen aan mijn interactieve tv, waardoor ik nog betere kwaliteit heb en dat er vanaf 2013 maandelijks een bedrag van 5 euro betaald dient te worden, als ik programma's wil opnemen. Hoezo moet ik ineens en ongevraagd 5 euro per maand! gaan betalen voor iets wat ik altijd gratis heb gehad, sterker nog, waarvoor ik ben overgestapt naar jullie! Dit is te belachelijk voor woorden en zal het hier niet bij laten zitten en die vlieger van, als u het niet bevalt kunt u gratis opzeggen tot 16 april, die gaat al helemaal niet op!
Ik heb nog gevraagd of er geen addertjes onder het gras zaten, toen jullie reclame aan het maken waren voor interactieve tv voor 11 euro per maand en het antwoord was duidelijk nee. Nee is nee bij mij en dit pik ik niet. Als jullie dat nu willen gaan invoeren, prima, maar laat mij met rust. Ik heb een deal gemaakt en we gaan er niet ineens eenzijdig iets anders en zeer ten nadele van mijzelf, van maken. Dit geldt tevens voor mijn moeder en de rest van alle telfortklanten.
Hoe durven jullie? Wat gaan jullie hier aan doen?
M.M. loth

alertheid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mar 2012 21:21

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door alertheid »

Jasmijnvb schreef: Waar kan ik hier bij Radar nog een officiële klacht indienen zoals jij hebt gedaan...?
Jasmijn, ikzelf heb dit gedaan via het contact formulier, ga hiervoor naar de homepage van Radar (meest linkse tab "Home"). Op die homepage vind je helemaal linksonder de katern "contact met radar". Klik je de link in dit katern aan dan kom je in een pagina met het contactformulier. Ik neem aan dat het zichzelf verder wijst. Mocht je geen fan zijn van contact formulieren, gebruik dan gewoon het email adres rechtsboven op diezelfde pagina.

Als je nog geen reactie hebt gestuurd: succes. Gebruik je de mail optie, dan krijg je in ieder geval een (automatische) bevestigingsmail dat je mail is ontvangen. En... veel meer kunnen we niet doen.

Jasmijnvb
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:23

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Jasmijnvb »

Dank je Alertheid, heb de klacht ingediend. Nu hopen dat er genoeg klachten binnenkomen en het behandeld gaat worden.

alertheid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mar 2012 21:21

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door alertheid »

Om dit topic weer te revitaliseren, en iedereen weer even aan het werk te zetten ;): we hebben ook nog het programma Kassa van de Vara, heeft ook een site, met een zelfde structuur als die van Radar. Ook daar kan iedereen een klacht indienen. Kijken welke omroep de capaciteit heeft om hier wat mee te doen. Zijn er trouwens consumentenbond-leden onder jullie? Maak dat lidmaatschap te gelde en zet die bond eens voor je aan het werk?

Wolfske
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2012 21:07

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Wolfske »

Ook ik ben niet gelukkig met de brief van Telfort.

Ik heb kortgeleden tv van Telfort genomen en tot nu toe naar tevredenheid. Maar ik ben naar Telfort gegaan vanwege de mogelijkheid dat ik programma's kon opnemen. Ik ben absoluut niet van plan hiervoor te gaan betalen en vind het onacceptabel dat deze optie ineens om de hoek komt kijken. Het is buitengewoon klantonvriendelijk om mij lekker te maken met het aanbieden van een harddiskrecorder en deze daarna weg te nemen door er plotsklaps geld voor te gaan vragen.

Wat ik nu begrijp is dat ik ergens in 2013 een nummer kan bellen en dan wordt er overlegd om het zo te laten als het nu is.

Dat is onacceptabel!

Ten eerste wil ik dat zwart op wit en niet via een een stukje tekst ergens op de site van Telfort. Omdat ik nu al weet dat tegen die tijd die tekst verdwenen is.

Bovendien waarom zou ik moeten bellen om het te laten zoals het is? Ik wil gevraagd worden of ik het wil veranderen niet of ik het zo wil laten?

Dat is de wereld op zijn kop zetten. Als ik mijn klanten op die manier zou benaderen zouden ze gelijk weglopen. Maar Telfort is groot dus kan dat zo maar doen?

Maan68
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mar 2012 09:49

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Maan68 »

Het zit mij nog steeds niet lekker...Dus besloot ik vandaag Telfort maar eens te bellen en vragen wat voor oplossing ze hebben.

Ze hadden heel veel reacties gekregen en kreeg een antwoord dat het natuurlijk wel allemaal verbeterd wordt en mooier voor de klant(sorry, heb ik niet om gevraagd) en straks kun je van afstand opnemen(heb ik ook niet om gevraagd) en zo ging het verkooppraatje verder.

Nou zeg ik, allemaal prachtig, maar ik heb hier niet om gevraagd. Ik heb gewoon een overeenkomst voor interactieve TV met gratis 200 uur opnemen voor 11 euro per maand. Meer wil ik niet! En nu gaan jullie mij die mooie technieken van tegenwoordig door mijn strot duwen en dat kost mij ook nog eens 5 euro extra per maand?? Zo zijn wij niet getrouwd!

Nou, zegt de jongeman, we gaan voor de bestaande klanten die dat niet willen, tegen die tijd, de boel weer terugzetten, maar dan moet u wel, tegen die tijd even bellen....

Pardon, Tegen die tijd!!!!! Waarom niet nu :twisted: ? En waarom krijg ik dat niet zwart op wit? Zeg maar tegen je superieuren dat ze een excuusbrief eruit moeten sturen, voor de onrust die ze veroorzaken, want anders gaan wij, telfortklanten, het hogerop spelen!

Dus wakker worden allemaal, dien allemaal een officiele klacht in(mail sturen naar Radar ipv op het forum). Het wordt tijd dat wij weer de regie terugkrijgen over de contracten die wij afsluiten! we gaan de boel eens omdraaien, zijn ze gek geworden...

Wolfske
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2012 21:07

Re: Telfort, werkt in je nadeel

Ongelezen bericht door Wolfske »

Top werk Maan!

Ik ben het volkomen met je eens hoor!

Waarom kan ik pas tegen die tijd bellen. Ik zit helemaal niet op die nieuwe troep te wachten. Bovendien hebben die extra hd zenders ook geen nut want ik heb nog een 'gewone ouderwetse' tv en als die stuk is heb ik nog 1 op reserve.

Het moet een opt-in zijn niet een opt-out. Schandalig gedrag waarmee het zo vaak mis gaat.

Gesloten