Op de sportschool zijn deze ding de helft kleiner van hetzelfde gewicht.
Ik vind het bedrog omdat op de pagina zelf staat van het artikel:
Ijzeren stang???????? Donder op! Het is een kunststof stang. Ijzeren stang weegt ook wel zwaarder dan 0,5kg. Gewichten blijven op hun plek zitten? Nou, als ik alle gewichten erop heb en dan 90 graden draait flikkeren de gewichten eraf omdat de kunststof moer zwak is en hij past er niet helemaal op met alle schijfjes. Op de foto zie je ook de vuldopjes niet waar ze het cement in hebben laten lopen. Je ziet het zelfs zitten bij de doppen. Sommige schijfjes staan zelfs bol van de cement. Nu snap ik waarom de spullen zo goedkoop zijnDeze robuuste dumbell heeft een totaal gewicht van 15 kilogram. De dumbbell bestaat uit een ijzeren stang van 0.5 kg en 8 gewichten met een totaal gewicht van 14.5 kg. De meegeleverde schijven variëren in gewicht van 1 tot 2.5 kg. Zo kun je de intensiteit van de training zelf bepalen. Tevens is de dumbel voorzien van een rubberen handgreep voor een extra stevige grip. Door middel van de stervormige schroefsluitingen blijven de gewichtsschijven goed op hun plek zitten. De dumbell is ook prima te combineren met onze haltersets, halterbank en losse gewichten