LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Unive komt afspraak niet na, nu €607 betalen!
-
Unive komt afspraak niet na, nu €607 betalen!
Na contact te hebben gehad met Unive in 2010 over mijn zorgverzekering, moet ik nu over 2011 nog €607 betalen?!
Onze dochter is in 2010 begonnen met een beugel, omdat wij niet zeker wisten of dit vergoed zou worden hebben wij dit na gevraagd.
Geen probleem alles wordt vergoed!
Helaas, verkeerde info bleek begin 2011.
Toen weer contact gehad met ene hr. Denissen. Sorry, ik stuur u de nieuwe polis op.
Nou dacht ik, gelukkig geregeld, maar in mei heb ik maar weer gebeld want ik had de goeie polis nog niet ontvangen.
Maar er wel vanuit gaand dat we wel goed verzekerd waren omdat dhr Denissen dat in orde had gemaakt.
Maar eind 2011 krijg ik ineens een rekening over het hele jaar voor een ortho behandeling!
Lekker geregeld, hele jaar polis betaald maar niet de juiste dekking wat ons wel is toegezegd!
En nu? Ik heb niet even €607 over! Groot probleem dus!
Zijn dankzij deze misleiding wel met de gehele familie overgestapt naar Interpolis.
Dus doordat dhr Denissen een persoon niet helpt, heeft het Unive nu zeker 6 klanten gekost!
Unive bedankt voor mijn grote schuld die ik niet kan betalen! En hoe nu verder?
Onze dochter is in 2010 begonnen met een beugel, omdat wij niet zeker wisten of dit vergoed zou worden hebben wij dit na gevraagd.
Geen probleem alles wordt vergoed!
Helaas, verkeerde info bleek begin 2011.
Toen weer contact gehad met ene hr. Denissen. Sorry, ik stuur u de nieuwe polis op.
Nou dacht ik, gelukkig geregeld, maar in mei heb ik maar weer gebeld want ik had de goeie polis nog niet ontvangen.
Maar er wel vanuit gaand dat we wel goed verzekerd waren omdat dhr Denissen dat in orde had gemaakt.
Maar eind 2011 krijg ik ineens een rekening over het hele jaar voor een ortho behandeling!
Lekker geregeld, hele jaar polis betaald maar niet de juiste dekking wat ons wel is toegezegd!
Zijn dankzij deze misleiding wel met de gehele familie overgestapt naar Interpolis.
Dus doordat dhr Denissen een persoon niet helpt, heeft het Unive nu zeker 6 klanten gekost!
Unive bedankt voor mijn grote schuld die ik niet kan betalen! En hoe nu verder?
Re: Unive komt afspraak niet na, nu €607 betalen!
Als het goed is stond in de polisvoorwaarden van 2010 of de beugel vergoedt zou worden ja of nee.
sephora30 schreef:Als het goed is stond in de polisvoorwaarden van 2010 of de beugel vergoedt zou worden ja of nee.
Dat vergeten helaas veel mensen, je kan jezelf ellende besparen.
-
Ipv zelf door die polis te zoeken heb ik gebeld, ook heeft unive dit in een logboek staan, waar ook in staat dat een
Medewerker heeft gezegd dat alles wordt vergoed. Ik ben ook maar een leek en mag er toch van uitgaan dat ze geen foute info geven?
Medewerker heeft gezegd dat alles wordt vergoed. Ik ben ook maar een leek en mag er toch van uitgaan dat ze geen foute info geven?
Daar zou ik niet te vaak vanuitgaan ze maken fouten genoeg.Ik ben ook maar een leek en mag er toch van uitgaan dat ze geen foute info geven?
Wordt het nu vergoed?
Misleiding vind ik vooralsnog een groot woord. Ortho zit meestal in de aanvullende pakketten, niet in de basisverzekering. In de lagere aanvullende pakketten is er ook maar een bepaald deel van de behandeling gedekt.az alkmaar schreef:Na contact te hebben gehad met Unive in 2010 over mijn zorgverzekering, moet ik nu over 2011 nog €607 betalen?!
Heeft u die €607 moeten betalen als premie voor een uitgebreidere aanvullende verzekering, voor de gehele behandling zelf of voor het deel wat niet gedekt wordt door uw huidige aanvullende verzekering?
Ik heb zelf twee tieners die net uit de beugels zijn en heb indertijd gekozen om me daar niet voor te verzekeren aangzeien een berekening liet zien dat de te betalen premies over 3 jaar hoger uitkwamen dan de kosten van behandeling voor beiden. De uiteindelijke besparing was een paar duizend Euro!
Vaak, ook in mijn geval, probeert de orthodontist druk uit te oefenen om toch maar een verzekering af te sluiten ("het is ècht beter, meneer") en ik heb me indertijd wel eens afgevraagd wat voor belangen hier mee zijn gemoeid.(of belangenverstrengeling)
€605 lijkt me wat laag voor een beugel en een jaar ortho begeleiding dus ik betwijfel of u inderdaad de behandeling zèlf heeft betaald. De ortho vergoedingen van de aanvullende pakketten lopen van maatschappij tot maatschappij niet erg uiteen en alleen het top-aanvullende pakket garandeert volledige vergoeding, alle andere pakketten zijn in de vorm van "éénmaal per 3 jaar een X-bedrag)
-
Het hele jaar zijn de controles vergoed, dus wij zijn verzekerd neem ik aan?
Alleen krijgen wij nu de rekening voor een beugel.
Maar wij zouden 100% vergoed krijgen!
Daarom vind ik dit een misleiding en is het nog steeds niet opgelost, helaas.
Als iemand mij garandeerd dat ik 100% vergoed krijg en een ander stuurt een nieuwe polis op maar beide personen verzaken vind ik dit zeer vervelend. En ja , ik had beter moeten lezen maar een beetje vertrouwen hebben mocht ik ook wel toch?
Alleen krijgen wij nu de rekening voor een beugel.
Maar wij zouden 100% vergoed krijgen!
Daarom vind ik dit een misleiding en is het nog steeds niet opgelost, helaas.
Als iemand mij garandeerd dat ik 100% vergoed krijg en een ander stuurt een nieuwe polis op maar beide personen verzaken vind ik dit zeer vervelend. En ja , ik had beter moeten lezen maar een beetje vertrouwen hebben mocht ik ook wel toch?
-
Kort samengevat:
In 2010 zei iemand dat ik mijn polis niet hoefde aan te passen
In 2011 bleek dat dit wel had moeten gebeuren
Dhr denissen past dit aan en stuurt mij de nieuwe polis toe, WAT NIET IS GEBEURD!
Maar wij wel dachten dat hij de polis had aangepast
En ik heb nu een rekening liggen dankzij dhr denissen
In 2010 zei iemand dat ik mijn polis niet hoefde aan te passen
In 2011 bleek dat dit wel had moeten gebeuren
Dhr denissen past dit aan en stuurt mij de nieuwe polis toe, WAT NIET IS GEBEURD!
Maar wij wel dachten dat hij de polis had aangepast
En ik heb nu een rekening liggen dankzij dhr denissen
Nee, u kunt alleen uzelf daarvoor bedanken. Als u géén polissen leest, niet weet waar u premie voor betaalt of wat voor aanvullende verzekering u heeft kunt u daarvoor niet iemand anders de schuld geven, ook niet als iemand gezegd zou hebben dat u gedekt zou zijn.az alkmaar schreef: En ik heb nu een rekening liggen dankzij dhr denissen
Er zijn allerlei soorten dekking voor orthodonthie en de meesten daarvan zijn gedeeltelijk. Slechts de aller- allerduurste aanvullende verzekering dekt echt alles en ik kan me niet voorstellen dat u die zou hebben zonder dat zelf te weten!
-
De medewerker belooft u een kopie te sturen van de polis en dit is niet gebeurd. Ik kan mij uw frustratie begrijpen, maar hoe kan die meneer schuldig zijn aan die rekening als hij een kopie stuurt van de polis? Een kopie opsturen, is toch niet wijzigen. Zou mij een mooie grap zijn als ik een kopie vraag en iemand zou zomaar mijn verzekering wijzigen! Jammer ook dat ''Pietje'' van Unive u foutieve informatie geeft en dat meneer Denissen de schuld op een openbaar forum krijgt omdat hij een kopie vergeet te sturen