LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Naam op vliegticket wijzigen
Naam op vliegticket wijzigen
Ik heb onlangs een ticket geboekt. Door een eerdere foutmelding moest ik alles opnieuw invoeren en in de haast heb ik mijn voornaam uit mijn paspoort niet goed gedaan. In plaats van Ronny heb ik mijn roepnaam Ron als naam voor het ticket gebruikt.
Nu kan ik de naam op het ticket laten aanpassen, maar dit kost me € 90,00 ofwel € 45,00 per letter. Veel geld.
Is het raadzaam om het aan te passen of wordt er niet moeilijk gedaan. Ik kan me voorstellen als je een hele andere roepnaam hebt als doopnaam dat je dan problemen kunt krijgen.
Nu kan ik de naam op het ticket laten aanpassen, maar dit kost me € 90,00 ofwel € 45,00 per letter. Veel geld.
Is het raadzaam om het aan te passen of wordt er niet moeilijk gedaan. Ik kan me voorstellen als je een hele andere roepnaam hebt als doopnaam dat je dan problemen kunt krijgen.
Re: Naam op vliegticket wijzigen
Dat ligt eraan hoeveel risico u wil lopen. Soms gaat het goed, soms gaat het niet goed en als het dan niet goed gaat ligt het een beetje aan het beleid van de maatschappij. Het zou zomaar eens kunnen dat het op het vliegveld alleen nog maar kan tegen nog veel duurdere tarieven of door het kopen van een nieuw ticket.Killron schreef:Is het raadzaam om het aan te passen of wordt er niet moeilijk gedaan. Ik kan me voorstellen als je een hele andere roepnaam hebt als doopnaam dat je dan problemen kunt krijgen.
Heb ik ook gehad, moest op het vliegveld een toeslag betalen, stond in de kleine lettertjes. Balen.
Volgens mij kunnen sommige landen erg moeilijk doen als de naam niet klopt. En dan gaat u zonder pardon met het eerste de beste vliegtuig retour. De kosten zijn in dat geval voor u!Killron schreef:Ik heb onlangs een ticket geboekt. Door een eerdere foutmelding moest ik alles opnieuw invoeren en in de haast heb ik mijn voornaam uit mijn paspoort niet goed gedaan. In plaats van Ronny heb ik mijn roepnaam Ron als naam voor het ticket gebruikt.
Het is wel schikbarend dat zo'n kleine wijziging zoveel geld moet kosten. Alsof de maatschappijen zelf nooit een foutje maken.
Hier zijn een paar links, waar andere ook hun problemen hadden:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=107960
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=79209
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... e_moet_dat
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=107960
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=79209
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... e_moet_dat
Ik begrijp dat ik maar beter mijn naam kan veranderen.
Bijna geen enkel land controleert je vliegticket als je binnenkomt.olaf79 schreef:Volgens mij kunnen sommige landen erg moeilijk doen als de naam niet klopt. En dan gaat u zonder pardon met het eerste de beste vliegtuig retour. De kosten zijn in dat geval voor u!
De paar landen in de wereld die eisen dat je een retourticket kunt laten zien bij binnenkomst (en dat zijn er niet zo veel) zullen hier echt niet over vallen (zeker als je al heengevlogen bent)......
Mijn dochter heeft via cheaptickets een ticket geboekt bij Emirates voor een retourvlucht naar Azië op 11 mei a.s. 12 uur na haar boeking komt zij er tot haar schrik achter dat zij haar roepnaam marlot i.p.v. haar paspoortnaam marielotte in het ticket heeft gezet. Niet slim maar zij dacht ik bel en krijg een boete.Niks is minder waar. Na vele telefoontjes en mailtjes is Emirates heel strict in zijn regels. Naamwijzigingen worden niet toegestaan. Zij moet haar ticket annuleren en een nieuw ticket boeken.Zij krijgt niets terug van haar geannuleerde vlucht en is 712 euro kwijt.
Fouten maken is menselijk maar de regel bij Emirates is onmenselijk en onrechtvaardig.Een boete voor wijziging is op zijn plaats, zeker om dat overduidelijk is dat zij één en dezelfde persoon is. Dus met veiligheidsregels is hier niets van doen. Dit is verre van passagiersgericht en ik kan alleen maar concluderen dat dit uit winstbejag gedaan wordt.
Dus als je bij Emirates boekt, let erg goed op dat je de eerste naam uit je paspoort in je ticket zet. Er wordt nergens aangegeven dat je je ticket moet annuleren bij een foute naam.
Fouten maken is menselijk maar de regel bij Emirates is onmenselijk en onrechtvaardig.Een boete voor wijziging is op zijn plaats, zeker om dat overduidelijk is dat zij één en dezelfde persoon is. Dus met veiligheidsregels is hier niets van doen. Dit is verre van passagiersgericht en ik kan alleen maar concluderen dat dit uit winstbejag gedaan wordt.
Dus als je bij Emirates boekt, let erg goed op dat je de eerste naam uit je paspoort in je ticket zet. Er wordt nergens aangegeven dat je je ticket moet annuleren bij een foute naam.
Dit is niet alleen bij de Emirates zo, maar bij alle maatschappijen.Dus als je bij Emirates boekt, let erg goed op dat je de eerste naam uit je paspoort in je ticket zet. Er wordt nergens aangegeven dat je je ticket moet annuleren bij een foute naam.
Jouw dochter is niet verplicht het ticket te annuleren, maar zou kunnen proberen, of zij ook zo door de controle komt.
Een vlucht richting Azie, met een foutief ticket zou ik niet aanraden, want je komt onherroepelijk niet het land in.
Dat in een ticket de naam precies zoals in het paspoort staat, geschreven moet zijn, is intussen wel bekend.
Wat het paspoort betreft, dit moet na Azie nog 6 maanden geldig zijn, dus ook hier is opletten geblazen.
-
Tuurlijk maak de vliegtuigmaatschapij ook wel eens een foutje en daar wordt dan een topic voor gestart hoeveel schadevergoeding redelijk is? Nou gebeurt het andersom en nou is zelfs 90,00 euro te veel.....hahaolaf79 schreef:Volgens mij kunnen sommige landen erg moeilijk doen als de naam niet klopt. En dan gaat u zonder pardon met het eerste de beste vliegtuig retour. De kosten zijn in dat geval voor u!Killron schreef:Ik heb onlangs een ticket geboekt. Door een eerdere foutmelding moest ik alles opnieuw invoeren en in de haast heb ik mijn voornaam uit mijn paspoort niet goed gedaan. In plaats van Ronny heb ik mijn roepnaam Ron als naam voor het ticket gebruikt.
Het is wel schikbarend dat zo'n kleine wijziging zoveel geld moet kosten. Alsof de maatschappijen zelf nooit een foutje maken.
Je kunt het er op gokken dat het goed gaat. Ik laat bij de security alleen de QR code zien op mijn telefoon en bij het boarden leg ik mijn telefoon op de scanner terwijl de controleurs alleen even vluchtig mijn paspoort bekijken. De kans dat men de kleine lettertjes gaat lezen is niet zo groot.
Ik zou het risico best wel durven nemen.
GJvdZ schreef:Je kunt het er op gokken dat het goed gaat. Ik laat bij de security alleen de QR code zien op mijn telefoon en bij het boarden leg ik mijn telefoon op de scanner terwijl de controleurs alleen even vluchtig mijn paspoort bekijken. De kans dat men de kleine lettertjes gaat lezen is niet zo groot.
Het risico zoals ik heb geschreven is groot, want richting Azie ga je meestal via via, dus je moet het ticket dan opnieuw laten zien bij het inchecken.
Het gaat er natuurlijk over een bedrag van €712,00, maar dat moet iedereen zelf beslissen.
Het is inderdaad wel een persoonlijke beslissing, maar ik ben het met u eens dat er inderdaad aardige risico's aan kunnen kleven. De dochter kan inderdaad gewijgerd worden en wat dan ? Op de luchthaven nog een ticket kopen, zou nog wel eens een stuk duurder kunnen zijn, misschien zit het toestel dan wel vol en kan ze niet vliegen. Mogelijk is er ook al een accomodatie geboekt die betaald moet worden enz. Wie zal het zeggen?nevermind schreef:Het risico zoals ik heb geschreven is groot, want richting Azie ga je meestal via via, dus je moet het ticket dan opnieuw laten zien bij het inchecken.
Het gaat er natuurlijk over een bedrag van €712,00, maar dat moet iedereen zelf beslissen.
@vdobbe,
Helaas zijn er vliegtuigmaatschappijen die het hele bedrag vragen. Anderen vragen een erg hoge vergoeding. In de wereld van de ryanairs en easyjets kan de wijziging zelfs duurder zijn dan een nieuw ticket. Overal in de voorwaarden is het te vinden dat de naam overeen moet stemmen met het paspoort. Als uw dochter getrouwd is, moet het ook haar meisjesnaam zijn welke op het ticket staat. (Voor het geval ze nog niet getrouwd is, zie het als een waarschuwing voor als ze wel gaat trouwen en de naam van de partner aanneemt).
Helaas mag dit en dit gebeurt vaak met de onflexibele tickets die niet gewijzigd kunnen worden. Flextickets kunnen wel gewijzigd worden, maar zijn een stuk duurder. Sommige luchtvaartmaatschappijen zijn soms schappelijk als men heel snel belt en net de juiste persoon treft.
nou vind ik 700-nog-wat euro inderdaad wel erg veel schade, maar dan nog. Als je een duur ticket boekt en je moet je formele gegevens invullen, dan doe je dat toch? Dat je zelf niet weet wat je officiele naam is, of dat je denkt dat het niet zo veel uitmaakt is toch vreemd. Je bent bezig een betaling te doen voor een hoog bedrag, dus dan let je toch op?
natuurlijk een fout maken is menselijk en dat moet niet zoveel geld kosten, dat vind ik ook niet in verhouding staan. Maar ik vind daarnaast ook dat we onze eigen fouten wel erg makkelijk afdoen. Als ik een betaling doe van dat soort bedragen dat let ik toch wel even echt goed op en schrijf ik ook niet dat ik " Isa uit R'dam" ben.
ik denk dus dat we zelf ook wat meer secuur mogen zijn (naast dat de schade ook in verhouding moet staan)
Isabel
natuurlijk een fout maken is menselijk en dat moet niet zoveel geld kosten, dat vind ik ook niet in verhouding staan. Maar ik vind daarnaast ook dat we onze eigen fouten wel erg makkelijk afdoen. Als ik een betaling doe van dat soort bedragen dat let ik toch wel even echt goed op en schrijf ik ook niet dat ik " Isa uit R'dam" ben.
ik denk dus dat we zelf ook wat meer secuur mogen zijn (naast dat de schade ook in verhouding moet staan)
Isabel
Ik ben het wel met je eens dat je heel secuur je naam in het ticket moet zetten . Is ook domme fout van mijn dochter ,die als 18 jarige overigens voor het eerst van haar leven een ticket boekt.
Maar als je bij andere luchtvaartmaatschappijen kijkt,zoals bijv. transavia, dan kost je een naamswijziging 40 euro.Dat vind ik terecht maar een annulering is buiten verhouding en vind ik geldklopperij.
Maar goed, zij is haar geld kwijt. Ik wil enkel mensen waarschuwen die bij Emirates boeken. Je zult maar met je hele gezin een reis naar Australië boeken en dezelfde (domme) fout begaan...
Emirates is de enige maatschappij die geen nammswijziging toestaat als je voor het goedkoopste tarief gaat en dat doe je natuurlijk ook als je bij cheaptickets boekt
Maar als je bij andere luchtvaartmaatschappijen kijkt,zoals bijv. transavia, dan kost je een naamswijziging 40 euro.Dat vind ik terecht maar een annulering is buiten verhouding en vind ik geldklopperij.
Maar goed, zij is haar geld kwijt. Ik wil enkel mensen waarschuwen die bij Emirates boeken. Je zult maar met je hele gezin een reis naar Australië boeken en dezelfde (domme) fout begaan...
Emirates is de enige maatschappij die geen nammswijziging toestaat als je voor het goedkoopste tarief gaat en dat doe je natuurlijk ook als je bij cheaptickets boekt
Dat is wel een reden dat sommigen naar een reisbureau gaan voor zulke zaken. Waarschuw uw dochter maar vast de voorwaarden goed te bestuderen als ze ooit getrouwd is en dan een ticket boekt.vdobbe schreef:Ik ben het wel met je eens dat je heel secuur je naam in het ticket moet zetten . Is ook domme fout van mijn dochter ,die als 18 jarige overigens voor het eerst van haar leven een ticket boekt.
Dan zou ik de voorwaarden van transavia nog maar eens goed lezen. Ze spreken over 40,- per enkele reis. Een retourticket is dan al 2 x 40,-.vdobbe schreef: Maar als je bij andere luchtvaartmaatschappijen kijkt,zoals bijv. transavia, dan kost je een naamswijziging 40 euro
Transavia vliegt niet veel verder dan zo'n 4,5 uur, dus geen verre vluchten. 80,- lijkt nu dus wel heel redelijk op een ticket van ruim 700,-, maar ik vraag me af of u dat zo ook zo redelijk had gevonden als dit betaald moet worden voor de wijziging van een ticket van bv. 100,-
Nee hoor, Emirates is niet de enige. Er zijn meer maatschappijen die dat doen (of extreem hoge kosten berekenen) en diversen zijn ook al genoemd op dit forum. Typisch verschijnsel van non-refundable en niet flexibele tickets tegen het goedkoopste tarief.vdobbe schreef: Emirates is de enige maatschappij die geen nammswijziging toestaat als je voor het goedkoopste tarief gaat en dat doe je natuurlijk ook als je bij cheaptickets boekt
Bij de ryanairs en easyjets is het zelfs mogelijk dat de wijziging ruim meer dan 100 euro kost terwijl het oorspronkelijke ticket misschien maar 60 euro kostte.
-
ik heb het zelf gehad,azie is heel streng met controleren!!
en ik zeg maar wat china is nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel erger
dus neem geen risico met dat soort landen...
ik zou het niet doen
en ron voor die 2 letters en dat geld zou ik het gewoon lekker omboeken,om een hoop gezeur te voorkomen!!
en ik zeg maar wat china is nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel erger
dus neem geen risico met dat soort landen...
ik zou het niet doen
en ron voor die 2 letters en dat geld zou ik het gewoon lekker omboeken,om een hoop gezeur te voorkomen!!
-
Vorige week met Easyjet een retourticket geboekt van Amsterdam naar London Stansted. Twee domme fouten gemaakt: Mr. ipv Mss, en een letter vergeten in te vullen in m'n voornaam. Na de berichten hierboven te hebben gelezen leek het me verstandig om het toch maar te wijzigen, ondanks dat ik weinig zin had om 84 euro te betalen voor een ticket dat 140 euro kostte. Ik heb EasyJet gebeld en gezegd dat ik 2 foutjes had gemaakt op het ticket, waarop de man aan de telefoon zei: but not for long. Hij deed nergens moeilijk over, was ontzettend vriendelijk en heeft alles supersnel en kosteloos veranderd. Het schijnt dat niet iedere agent aan de telefoon dezelfde policy aanhoudt, maar als het de eerste keer niet lukt; gewoon even terugbellen totdat je iemand aan de telefoon krijgt die het wel voor je wil veranderen, het gaat immers vaak inderdaad maar over 1 of 2 tekens. Nou kan het wel schelen dat ik wekelijks naar London vlieg met EasyJet, maar het belletje is de kosten van het proberen waard.
-
nou dat is leuk om te horen,je lees het wel meer,dat mensen iemand aan de lijn krijgen en het voor niks gedaan wordt...
of dat er eerst over fikse bedragen gesproken door de ene wordt en dan nog een keer belt en het dan voor 10 pp gedaan wordt,,
het is maar net wie je aan de telefoon hebt volgens mij,en misschien ook de eigen houding,misschien ook omdat je vaak vliegt met die airline?dat weet ik niet..
of dat er eerst over fikse bedragen gesproken door de ene wordt en dan nog een keer belt en het dan voor 10 pp gedaan wordt,,
het is maar net wie je aan de telefoon hebt volgens mij,en misschien ook de eigen houding,misschien ook omdat je vaak vliegt met die airline?dat weet ik niet..
Elk geval is anders en ik denk dat dit soort dingen als vaak reizen zeker zullen meespelen bij een beslissing van een medewerker om het wel of niet soepel te behandelen.rozemarijntje schreef:het is maar net wie je aan de telefoon hebt volgens mij,en misschien ook de eigen houding,misschien ook omdat je vaak vliegt met die airline?dat weet ik niet..
Bovendien iets als een letter per ongeluk overslaan of een verkeerde letter (bv die ernaast ofzo) is ook wel erg plausibel als tikfoutje. De roepnaam invullen ipv de goede naam zoals in het paspoort of de getrouwde naam waar het meisjesnaam moet zijn, zijn geen tikfoutjes meer. Daarbij denk ik ook dat het erg zal liggen aan de manier hoe iemand zich opstelt als zo'n foutje gemaakt is.
Leuk om te lezen dat het inderdaad ook zeker anders kan.