LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT inklaren pakket vanuit Canada

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
okkie60

TNT inklaren pakket vanuit Canada

Ongelezen bericht door okkie60 »

Ik heb een klacht over tnt post[inklaren]Ik heb een pakketje oplaten sturen vanuit Canada met Canada post.En wel per express 68dollar.Ik kreeg de garantie van hun in as little as 4 days.28-2 is het pakketje[300gram]verstuurd met track code.Ik kon het pakketje volgen tot de aanduiding package has left Canada.Tot 8-3 vervolgens niets vernomen[bij post nl werd gezegt uw pakketje is zoek],intussen heb ik contact opgenomen met Canada die heeft weer contact opgenomen met inklaren postnl.Wat blijkt nu POSTNL HEEFT GEWOON NIET INGESCANT!!Dus 9-3 kreeg ik eindelijk een 3s nummer en kon ik het pakketje traceren en er stond dat ZA 10-3 tussen 8.30 en 20.30 het pakketje bezorgt zou worden maar ZA 10-3 was het alweer veranderd naar MA 12-3 NOOIT MEER WAT VERSTUREN WAAR TNT INKLAREN AAN TE PAS KOMT!!!!
Vriendelijke groet,Rik

GJvdZ

Re: TNT inklaren pakket vanuit Canada

Ongelezen bericht door GJvdZ »

okkie60 schreef:Ik heb een klacht over tnt post[inklaren]Ik heb een pakketje oplaten sturen vanuit Canada met Canada post.En wel per express 68dollar.Ik kreeg de garantie van hun in as little as 4 days.28-2 is het pakketje[300gram]verstuurd met track code.Ik kon het pakketje volgen tot de aanduiding package has left Canada.Tot 8-3 vervolgens niets vernomen[bij post nl werd gezegt uw pakketje is zoek],intussen heb ik contact opgenomen met Canada die heeft weer contact opgenomen met inklaren postnl.Wat blijkt nu POSTNL HEEFT GEWOON NIET INGESCANT!!Dus 9-3 kreeg ik eindelijk een 3s nummer en kon ik het pakketje traceren en er stond dat ZA 10-3 tussen 8.30 en 20.30 het pakketje bezorgt zou worden maar ZA 10-3 was het alweer veranderd naar MA 12-3 NOOIT MEER WAT VERSTUREN WAAR TNT INKLAREN AAN TE PAS KOMT!!!!
Vriendelijke groet,Rik

Gaat het nu om TNT of PostNL? Dat zijn nl. 2 verschillende bedrijven.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

okkie60 schreef:NOOIT MEER WAT VERSTUREN WAAR TNT INKLAREN AAN TE PAS KOMT!!!!
Dat maken we altijd zelf nog wel uit.

PS: SCHREEUW niet zo!

okkie60

Ongelezen bericht door okkie60 »

Het gaat om post.nl inklaren.Gyroscoopweg.

btw

Ongelezen bericht door btw »

Ik koop wel eens wat van e-bay. oude landkaartjes enzo. Nu iets van 68 euro, uit de VS. De verzender had op het pakket "merchandise" aangevinkt, met de prijs erbij.
Ineens, een rembours betaling erop van TNT Post BV, 12 euro belasting en 12,50 euro inklaringskosten. Moest ik contant aan de deur betalen, en kreeg geen recu.
Wat een ellende. Is dit iets nieuws of was het al lang en komt het alleen omdat de verzender de prijs meldt op de envelop ? En wordt de TNT of de overheid hier beter van ? Kan ik er (in het vervolg) onderuit door het zelf op te gaan halen op een postkantoor (zoals elders op deze site staat ?). En waarom moet ik contant betalen ? -NB zonder recu ?
In elk geval dus ebay-verkopers instrueren niets behalve mijn adres te melden op de envelop.
PS: de factuur meldt PostNL, en de (nutteloze) acceptgiro die erbij zit meldt TNT Post. Wel hetzelfde dus.

SaritaX

Ongelezen bericht door SaritaX »

Dit is niet de schuld van TNT. De belasting gaat naar de belastingdienst en de inklaringskosten zijn de kosten die TNT berekend voor het inklaren. Inderdaad kan je in het vervolg beter "gift" laten aankruisen met een waarde van onder de 25euro. Dan heb je minder kans dat je deze kosten moet betalen.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

btw schreef:...Nu iets van 68 euro, uit de VS....
V.Is dit iets nieuws of was het al lang en komt het alleen omdat de verzender de prijs meldt op de envelop ?
A.Dit bestaat al een paar honderd jaar en heet invoer. Je hebt alleen BTW betaald en die bestaat sinds 1969 (de Wet OB is van eind 1968)

V.Kan ik er (in het vervolg) onderuit door het zelf op te gaan halen op een postkantoor (zoals elders op deze site staat ?).
A.Nee, BTW moet je betalen als de waarde van het ingevoerde pakket hoger is dan €22 ongeacht wie het inklaart of wie het pakket afhaalt.

V.In elk geval dus ebay-verkopers instrueren niets behalve mijn adres te melden op de envelop.
A.Geweldig idee! Dan mag de Douane zelf bepalen wat de waarde is en staat je pakket nog langer in de wacht.

V.En waarom moet ik contant betalen ? -NB zonder recu ?
A.Dat lijkt me niet correct. Iedere afhandelaar zou voor een factuur moeten zorgen met daarbij een specificatie van heffingen en kosten (Rechten bij invoer en/of BTW alsmede inklaringskosten). Mogelijk kan je die nog opvragen.

Gesloten