Ik zou de definitie van "spam" nog maar eens opzoeken in Wikipedia. Dat heeft helemaal niets te maken met wat ik doe: niet juridisch (ik ben jurist) en niet qua communicatie (ik ben Marketing & Communicatie Manager). Enfin.In 5 verschillende topics exact hetzelfde plaatsen versta ik onder spammen. En uit je antwoord blijkt dat je Maxx ondertussen wel kent, je hebt dus het een en andere gelezen hier. Je zal dan ook wel hebben gelezen dat velen vinden dat er weinig prijsverschil is tussen een goede Nederlandse keukenzaak en een Duitse tegenhanger. Echter meten is weten, gissen is missen.
Waarom is het nou teveel moeite om aan 2 a 3 zaken 2 uur te gaan zitten en je wensen neer te leggen, offerte mee naar huis te nemen en ze te vergelijken? 6 uur in iets insteken wat ruim 10k gaat kosten en wat 15 jaar meegaat lijkt me niet teveel.
Als jij je desk research goed uitvoert, dan weet je vaak al welke keukenzaken goed zijn en welke niet. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Ik heb gezien dat de meeste mensen rond EUR 3.500 besparen op een keuken van EUR 17.500 door naar Duitsland te gaan. Ons budget is ongeveer het dubbele daarvan, dus ik verwacht een besparing van EUR 7.000.
Mijn deskresearch (en praktijkervaring) laten juist zien dat de meningen nog wel eens uiteen lopen. En mijn vraag hier (echt erg eenvoudig, en nog steeds in 5 fora onbeantwoord) is bedoeld om van nog 1 leverancier de ervaringen te peilen.
Da's alles.