100% vooruitbetaling is zelfs in strijd met de wet en daar ken ik toch net wat meer gewicht aan toe dan aan de voorwaarden van een bedrijf.Mousy schreef:Dan zijn ze in strijd met hun eigen voorwaarden, iets wat ik dus al dacht vandaar dat ik dat stukje ook ff aanhaalde.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bedenbox.nl
Re: bedenbox.nl
Dat bedoel ik dus ook alleen verwoord jij t wat beter Maar wat kan je aan zoiets doen dan in dit geval?
Als een webwinkel 100% vooruitbetaling eist en geen andere mogelijkheid is ?
Verschillende opties.
Afhankelijk van hoe betrouwbaar de website / het bedrijf betaal ik ook wel eens helemaal vooruit. Maar als het een 1e bestelling is, doe ik dat met een laag bedrag dat niet onoverkomelijk is.
Contact opnemen met de webwinkel, dit punt aanhalen evt. met wetsartikel erbij. Misschien willen ze meewerken. Een winkel is echter niet verplicht aan u te verkopen. Als ik reden heb om zo'n verzoek te doen en ze gaan er niet in mee, koop ik elders, (web)winkels genoeg om de centen uit te geven.
Bij voorkeur bestel ik bij webwinkels waar met accept betaald kan worden.
Verschillende opties.
Afhankelijk van hoe betrouwbaar de website / het bedrijf betaal ik ook wel eens helemaal vooruit. Maar als het een 1e bestelling is, doe ik dat met een laag bedrag dat niet onoverkomelijk is.
Contact opnemen met de webwinkel, dit punt aanhalen evt. met wetsartikel erbij. Misschien willen ze meewerken. Een winkel is echter niet verplicht aan u te verkopen. Als ik reden heb om zo'n verzoek te doen en ze gaan er niet in mee, koop ik elders, (web)winkels genoeg om de centen uit te geven.
Ja dat doe ik dus ook, k betaal nooit iets vooruit k betaal graag extra voor die accept (vaak 1,50)Emmy75 schreef:Als een webwinkel 100% vooruitbetaling eist en geen andere mogelijkheid is ?
Verschillende opties.
Ontvang k niks dan hoef k ook niet te betalen.
Ooit een keer gezeik gehad bij ebay iets gekocht betaald en na een tijdje niets ontvangen, toen ik contact opnam met de verkoper was deze zeer onvriendelijk want k had m nl een negatieve beoordeling gegeven. Ja logisch toch?
Hij beweerde dat ik zn goede naam aantaste en maar wat meer geduld had moeten hebben, meneer was nog niet aan t verzenden toegekomen. Ik vond dat hij me dat dan maar had moeten uitleggen.....
Heb t uiteindelijk wel ontvangen, maar betaal dus hierdoor nooit meer vooruit.
Bedankt voor de uitleg.
-
Hallo,
Ook slachtoffer van Bed en Box, 20 Jan een bed besteld en volledig aanbetaald (450€).
Na zo'n 3 weken gevraagd wanneer ik het bed kon verwachten. Keurig antwoord gekregen dat het voor hun onmogelijk was hierop antwoord te geven. Maar dat ze mij op de hoogte zouden houden. Wel dachten ze dat het niet meer dan een maand zou duren.
3 weken later opnieuw gevraagd en aangegeven dat indien het later dan 10 maart zou worden dat Bed en Box dan op m'n nieuwe adres mocht bezorgen. Opnieuw antwoord gekregen dat mijn verzoek geregistreerd was.
Enkele dagen later de befaamde mail over de problemendie B&B heeft. Toen onmiddellijk gebeld zonder resultaat, mail en sms gestuurd, geen antwoord.
Ik ben voorstander om zich te verenigen voor rechtsbijstand of iets soortgelijks om ervoorte zorgen dat we ons geld terugkrijgen. Kan Radar ons helpen?
Mvg
Ook slachtoffer van Bed en Box, 20 Jan een bed besteld en volledig aanbetaald (450€).
Na zo'n 3 weken gevraagd wanneer ik het bed kon verwachten. Keurig antwoord gekregen dat het voor hun onmogelijk was hierop antwoord te geven. Maar dat ze mij op de hoogte zouden houden. Wel dachten ze dat het niet meer dan een maand zou duren.
3 weken later opnieuw gevraagd en aangegeven dat indien het later dan 10 maart zou worden dat Bed en Box dan op m'n nieuwe adres mocht bezorgen. Opnieuw antwoord gekregen dat mijn verzoek geregistreerd was.
Enkele dagen later de befaamde mail over de problemendie B&B heeft. Toen onmiddellijk gebeld zonder resultaat, mail en sms gestuurd, geen antwoord.
Ik ben voorstander om zich te verenigen voor rechtsbijstand of iets soortgelijks om ervoorte zorgen dat we ons geld terugkrijgen. Kan Radar ons helpen?
Mvg
Welkom en helaas join the club,
Her en der zie ik nu op verscheidene fora nieuwe slachtoffers opduiken. Kijk maar eens als voorbeeld op http://www.prijsvergelijk.nl/reviews/bed_en_box.html
Bestellingen aannemen waarvan je tevoren weet dat je ze niet kunt leveren is volgens mij strafbaar. In juridische termen heet dit verwijtbaar handelen.
Op advies van mijn particuliere rechtsverzekering, ben ik nu in eerste instantie een poging aan het ondernemen om direct contact te leggen met het bedenbox, dit probeer ik per mail alle gekende telefoons and eveneens persoonlijk op het vestigingsadres (maar tot op heden geen respons). Ga nu een aangetekende brief versturen op verder advies van mijn particuliere rechtsverzekering. Als hier geen reactie op komt doen we aangifte bij politie en gaat rechtsverzekering verder in aktie... De teller staat momenteel hier op 5 gedupeerden (als ik goed tel) en zie op andere sites ook al andere gedupeerden opstaan....
Ik vermoed trouwens dat bedenbox hier ook meeleest, en raad ze dus bij deze aan ons per direkt terugtebetalen...
Her en der zie ik nu op verscheidene fora nieuwe slachtoffers opduiken. Kijk maar eens als voorbeeld op http://www.prijsvergelijk.nl/reviews/bed_en_box.html
Bestellingen aannemen waarvan je tevoren weet dat je ze niet kunt leveren is volgens mij strafbaar. In juridische termen heet dit verwijtbaar handelen.
Op advies van mijn particuliere rechtsverzekering, ben ik nu in eerste instantie een poging aan het ondernemen om direct contact te leggen met het bedenbox, dit probeer ik per mail alle gekende telefoons and eveneens persoonlijk op het vestigingsadres (maar tot op heden geen respons). Ga nu een aangetekende brief versturen op verder advies van mijn particuliere rechtsverzekering. Als hier geen reactie op komt doen we aangifte bij politie en gaat rechtsverzekering verder in aktie... De teller staat momenteel hier op 5 gedupeerden (als ik goed tel) en zie op andere sites ook al andere gedupeerden opstaan....
Ik vermoed trouwens dat bedenbox hier ook meeleest, en raad ze dus bij deze aan ons per direkt terugtebetalen...
-
- Contacteer:
Als ze dat inderdaad doen - dan bij deze:Geertjen schreef: Ik vermoed trouwens dat bedenbox hier ook meeleest, en raad ze dus bij deze aan ons per direkt terugtebetalen...
U bent strafbaar bezig door bewust betalingen te accepteren, en niet te leveren.
Als er problemen zijn - dan dient u de bestel en betaalmogelijkheden per direct te blokkeren (vanaf moment begin problemen).
Aangezien u dat NIET gedaan heeft, kunnen de door u benadeelde mensen nu heel eenvoudig aantonen dat er kwade opzet is, danwel dat dit aannemelijk is.
Het enige wat Bedenbox.nl nu nog kan doen om diverse aangiftes te voorkomen is heel, heel snel alle gedupeerde schadeloos stellen door het volledige bedrag terug te betalen..
en te hopen dat mensen niet ook nog eens rente gaan vragen wegens het onterecht vasthouden van hun geld!
Ikzelf ben ook slachtoffer.
Ik kocht een volledige kinderslaapkamer voor 1496,75 euro op 29 november 2011 !
Nog steeds niets ontvangen, behalve veel mails met uitstellen levering.
Vanavond verstuur ik mijn aangetekende brief en maandag ga ik langs bij mijn advocaat.
Laat maar weten als jullie iets gezamenlijk starten tegen dit bedrijf.
Nog steeds niets ontvangen, behalve veel mails met uitstellen levering.
Vanavond verstuur ik mijn aangetekende brief en maandag ga ik langs bij mijn advocaat.
Laat maar weten als jullie iets gezamenlijk starten tegen dit bedrijf.
-
- Contacteer:
Zolang al?facony schreef:Ikzelf ben ook slachtoffer.
Hmm..
Toch weer meer reden om opzet te vermoeden.
Triest.
En de teller staat op 6 (als ik even goed heb geteld) gedupeerden die de weg naar dit forum hebben gevonden en de moeite hebben genomen om het verhaal te delen.
Ik vermoed dat dit slechts een klein topje van een grote ijsberg is.
Ik vermoed dat dit slechts een klein topje van een grote ijsberg is.
Misschien wel verstandig, de kosten pp worden steeds lager.facony schreef:Laat maar weten als jullie iets gezamenlijk starten tegen dit bedrijf.
Inderdaad, in ieder geval hadden de betaalmogelijkheden allang gestopt moeten worden.Guardian72 schreef:Toch weer meer reden om opzet te vermoeden.
Triest.
Hallo,
Ik wil graag de gedupeerden en bedragen in kaart brengen, ben zelf ook gedupeerd... Registreer u zo spoedig mogelijk op http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 1331403377
Ik raad iedereen aan per direkt een aangetekende brief te verzenden naar de hoofdvestiging van bed en box (Graanhoeve 6, 6846JB te Arnhem)... De winkel is blijkbaar al opgegeven en inmiddels terug te huur (zie mijn eerdere post).
mvg
Geertjen
Ik wil graag de gedupeerden en bedragen in kaart brengen, ben zelf ook gedupeerd... Registreer u zo spoedig mogelijk op http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 1331403377
Ik raad iedereen aan per direkt een aangetekende brief te verzenden naar de hoofdvestiging van bed en box (Graanhoeve 6, 6846JB te Arnhem)... De winkel is blijkbaar al opgegeven en inmiddels terug te huur (zie mijn eerdere post).
mvg
Geertjen
Laatst gewijzigd door Geertjen op 10 mar 2012 21:38, 2 keer totaal gewijzigd.
heb inmiddels mensen op twitter gevonden (zoek op bedenbox) die voor 1850Euro gedupeerd zijn... dit verhaal blijkt grotere properties te gaan hebben... Waar is ons geld dan naartoe?
Laatst gewijzigd door Geertjen op 10 mar 2012 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan all gedupeerden:
Er is een topic nu geopend op opgelichtopinternet.nl over bedenbox.nl:
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 1331403377
Gelieve u daar aan te melden en het stappenplan te doorlopen... Samen staan we sterker... Vanuit de priveberichten die ik kreeg en de gedupeerden vermeld op deze en andere sites staat de teller staat inmiddels op 12 en gaat al over meer dan 7000 euro helaas en inmiddels...
Alvast Bedankt
Er is een topic nu geopend op opgelichtopinternet.nl over bedenbox.nl:
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 1331403377
Gelieve u daar aan te melden en het stappenplan te doorlopen... Samen staan we sterker... Vanuit de priveberichten die ik kreeg en de gedupeerden vermeld op deze en andere sites staat de teller staat inmiddels op 12 en gaat al over meer dan 7000 euro helaas en inmiddels...
Alvast Bedankt
Even een vraag aan de juridische kenners onder jullie....
Wij hebben in januari een complete kinderkamer besteld bij Bed en box.
Na dit forum te hebben gelezen begrijp ik nu waarom we nog niets ontvangen hebben en er niet op mijn mail en tel gereageerd wordt.
Gelukkig hebben wij gekozen voor de optie "betalen onder Rembours" dus we hebben nog niets betaald aan Bed en box.
Mijn vraag is nu, in hoeverre kunnen wij onder de bestelling uit? Ik wil nu namelijk zo snel mogelijk ergens anders een kamer kopen zonder dat dit gevolgen heeft in de toekomst mocht bed en box toch niet failliet zijn/gaan. Ik heb geen idee wat mijn rechten zijn in deze, kan iemand mij daar bij helpen?
Wij hebben in januari een complete kinderkamer besteld bij Bed en box.
Na dit forum te hebben gelezen begrijp ik nu waarom we nog niets ontvangen hebben en er niet op mijn mail en tel gereageerd wordt.
Gelukkig hebben wij gekozen voor de optie "betalen onder Rembours" dus we hebben nog niets betaald aan Bed en box.
Mijn vraag is nu, in hoeverre kunnen wij onder de bestelling uit? Ik wil nu namelijk zo snel mogelijk ergens anders een kamer kopen zonder dat dit gevolgen heeft in de toekomst mocht bed en box toch niet failliet zijn/gaan. Ik heb geen idee wat mijn rechten zijn in deze, kan iemand mij daar bij helpen?
Wij hebben ook 2 bestellingen geplaatst voor meer dan € 1100,-!!
Toen ik donderdag het mailtje kreeg dat men op zoek was naar een oplossing met de leveranciers, heb ik meteen de leverancier gebeld (van de meubels die ik heb besteld).
Zij wisten nog van niets! Het gekke was dat mijn commode die ik heb besteld wel bij hun in bestelling was maar het bed niet (deze heb ik ook later besteld)
Wij hopen dat we het geld via de credit card maatschappij terug krijgen maar ik vrees dat we alles kwijt zijn.
Als jullie gezamenlijk iets gaan ondernemen sluit ik me graag aan.
Toen ik donderdag het mailtje kreeg dat men op zoek was naar een oplossing met de leveranciers, heb ik meteen de leverancier gebeld (van de meubels die ik heb besteld).
Zij wisten nog van niets! Het gekke was dat mijn commode die ik heb besteld wel bij hun in bestelling was maar het bed niet (deze heb ik ook later besteld)
Wij hopen dat we het geld via de credit card maatschappij terug krijgen maar ik vrees dat we alles kwijt zijn.
Je kunt je bestelling ontbinden zonder opgave van redenen ex art. 7:46d BW. Dit artikel rept alleen over ontbinden na ontvangst, maar jurisprudentie leert ons dat verschillende rechters het een onnodige exercitie vinden dat je eerst de bestelling zou moeten ontvangen en dan terugsturen, als je al weet dat je gaat ontbinden voor ontvangst. Je kunt dus op elk moment, tot 7 werkdagen na ontvangst zijn verstreken, ontbinden op die manier.jantje25 schreef:Mijn vraag is nu, in hoeverre kunnen wij onder de bestelling uit? Ik wil nu namelijk zo snel mogelijk ergens anders een kamer kopen zonder dat dit gevolgen heeft in de toekomst mocht bed en box toch niet failliet zijn/gaan. Ik heb geen idee wat mijn rechten zijn in deze, kan iemand mij daar bij helpen?
@marshae wie was de leverancier die je gebeld had en welke waren de twee besteldatums? Is nuttig om een patroon uit af te leiden voor ons om evt ook leveranciers op te bellen om uit te vissen wat aan de hand is....
Bedankt voor je reactie!ArneLH schreef:Je kunt je bestelling ontbinden zonder opgave van redenen ex art. 7:46d BW. Dit artikel rept alleen over ontbinden na ontvangst, maar jurisprudentie leert ons dat verschillende rechters het een onnodige exercitie vinden dat je eerst de bestelling zou moeten ontvangen en dan terugsturen, als je al weet dat je gaat ontbinden voor ontvangst. Je kunt dus op elk moment, tot 7 werkdagen na ontvangst zijn verstreken, ontbinden op die manier.
-
- Contacteer:
Welke creditcard heb je?marshae78 schreef: Wij hopen dat we het geld via de credit card maatschappij terug krijgen maar ik vrees dat we alles kwijt zijn.
EN, zolang er niets is geleverd, zou dat moeten kunnen.
Gewoon melden, en de links van dit topic, en van OpgelichtOpInternet doorgeven.
Multisafepay reageert trouwens niet meer- behalve dan met "wij hebben nog niets gehoord"...
Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2012 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).