LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] The Sting - Kleding
The Sting - Kleding
Ben met een vriendin gaan shoppen oa bij The Sting. Ze paste een topje en daar bleken twee gaatjes in te zitten.
We geven het shirtje aan een verkoopster met de mededeling dat er gaatjes in zitten. Iets later hangt ze het gewoon weer terug in het rek. Ik wacht nog even en doe net of ik voor een ander shirtje ga kijken. En vervolgens zegt ze tegen me nee dit is hetzelfde shirtje als net, ik heb het teruggehangen want ik moet het wel verkopen.
The Sting Beurstraverse Rotterdam verkoopt in ieder geval bewust kapotte kleding, schijnbaar gewoon omdat het moet.
We geven het shirtje aan een verkoopster met de mededeling dat er gaatjes in zitten. Iets later hangt ze het gewoon weer terug in het rek. Ik wacht nog even en doe net of ik voor een ander shirtje ga kijken. En vervolgens zegt ze tegen me nee dit is hetzelfde shirtje als net, ik heb het teruggehangen want ik moet het wel verkopen.
The Sting Beurstraverse Rotterdam verkoopt in ieder geval bewust kapotte kleding, schijnbaar gewoon omdat het moet.
Re: The Sting - Kleding
Dat zeg jij, maar denk je dat andere klanten geen ogen in hun hoofd hebben en het niet zien dan?The Sting Beurstraverse Rotterdam verkoopt in ieder geval bewust kapotte kleding, schijnbaar gewoon omdat het moet.
Re: The Sting - Kleding
Lijkt mij dat ze dit of uit de rekken moeten halen of met korting moeten verkopen.
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: The Sting - Kleding
Je had ook om korting kunnen vragen en er zijn ook consumenten die het niet zien er dus ook geen probleem mee hebben!!!!
Re: The Sting - Kleding
En als ze het thuis wel zien en weer terug gaan naar de winkel, krijgen ze nul op rekest?Suzanne 326 schreef:Je had ook om korting kunnen vragen en er zijn ook consumenten die het niet zien er dus ook geen probleem mee hebben!!!!
Re: The Sting - Kleding
Ja, dat zeg ik, ik heb het toch zien gebeuren. Of andere klanten het zien doet er hier niet toe, ik heb het gezien en aangegeven dat het desbetreffende shirtje kapot was en het dan bewust terughangen en zeggen van ik moet het toch verkopen vind ik geen prettige gedachte en dan zeg ik het netjes. Ik had het zelf ook in het rek terug kunnen hangen en denken de volgende die het koopt vette pech, maar zo zit ik niet in mekaar. Ik gaf het dus aan de verkoopster.ciske schreef:Dat zeg jij, maar denk je dat andere klanten geen ogen in hun hoofd hebben en het niet zien dan?The Sting Beurstraverse Rotterdam verkoopt in ieder geval bewust kapotte kleding, schijnbaar gewoon omdat het moet.
Ja ik snap ook wel dat ze hopen dat andere klanten het niet zien. Verkocht is verkocht toch. Ik blijf erbij dat ik het niet vind kloppen. Als ze het al met korting willen verkopen omdat het kapot is moeten ze dat aangegeven en niet terughangen bij de nieuwe collectie. Van de nieuwe collectie mag je uitgaan dat het heel is. Wanneer ik iets wil kopen dat kapot is ga ik wel bij de rekken uitverkoop en de labeltjes knoop eraf, gat erin, rits kapot.
Re: The Sting - Kleding
Inmiddels hoofdkantoor gebeld. Zij vertelden gelukkig dat ze een beleid hebben en heeft uitgelegd hoe het werkt. Voor kapotte kleding gelden dus vaste regels en ze zou het nog eens extra onder de aandacht brengen. Fijn.
Re: The Sting - Kleding
Gelukkig maar dat jij je wel interesseert in het "beschadigdekledingterughangbeleid" van the Sting. Wat zouden de consumenten zonder jou moeten ?Loesje64 schreef:Inmiddels hoofdkantoor gebeld. Zij vertelden gelukkig dat ze een beleid hebben en heeft uitgelegd hoe het werkt. Voor kapotte kleding gelden dus vaste regels en ze zou het nog eens extra onder de aandacht brengen. Fijn.
Re: The Sting - Kleding
Ik vind het eerlijk gezegd wel een smerige streek, mensen die niet zo oplettend zijn kopen dan gewoon een beschadigd artikel voor de volle mep..
Dat ze het afgeprijsd terughangen, prima. Maar bewust een kapot shirt verkopen riekt naar mijn inziens naar oplichting.
Dat ze het afgeprijsd terughangen, prima. Maar bewust een kapot shirt verkopen riekt naar mijn inziens naar oplichting.
Re: The Sting - Kleding
Tussen niet zien en geen probleem mee hebben zit mi een wereld van verschil.die het niet zien er dus ook geen probleem mee hebben!!!!
En het dan vervolgens gaan wassen waardoor de gaatjes groter gaan worden wat weer leidt tot 499.093 pagina's discussie hier dat de klant de wasinstructie niet gevolgd heeftJe had ook om korting kunnen vragen en er zijn ook consumenten die het niet zien er dus ook geen probleem mee hebben!!!!
Kapotte zaken schrijf je OF af , OF je hangt ze in het "aanbiedingenrek". Zo niet valt het voor mij in de categorie "bewust misleiden van je klant" , je weet tenslotte dat er iets mis mee is.en er zijn ook consumenten die het niet zien er dus ook geen probleem mee hebben!!!!
Behalve voor Suzanne326 , daar heet "bewust misleiden van je klant" gewoon "verkoop". Zijn wel meer verkopers die het verschil niet weten.
Re: The Sting - Kleding
In veel gevallen zal het vooral uit pure desinteresse komen dat men het product gewoon weer terughangt. Zeg maar : "wat moeten we er anders mee?"bprosman schreef: Behalve voor Suzanne326 , daar heet "bewust misleiden van je klant" gewoon "verkoop". Zijn wel meer verkopers die het verschil niet weten.
Wanneer je echter als klant een paar keer merkt dat er beschadigde spullen als nieuw worden aangeboden, dan ga je de volgende keer elders shoppen toch ?
Re: The Sting - Kleding
Ja maar op dat moment zit je er mee. Zoals Jolijn al terecht opmerkt, wat als je er thuis achterkomt en verhaal gaatwil halen ?Wanneer je echter als klant een paar keer merkt dat er beschadigde spullen als nieuw worden aangeboden, dan ga je de volgende keer elders shoppen toch ?
Re: The Sting - Kleding
Ja inderdaad, dan zit je er mee. **** happens.bprosman schreef:Ja maar op dat moment zit je er mee. Zoals Jolijn al terecht opmerkt, wat als je er thuis achterkomt en verhaal gaatwil halen ?Wanneer je echter als klant een paar keer merkt dat er beschadigde spullen als nieuw worden aangeboden, dan ga je de volgende keer elders shoppen toch ?
Gevalletje kijken of je er met de winkel uitkomt.
Incidentje zeg maar.
Leergeld.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: The Sting - Kleding
Ik herken dit verhaal van jaren geleden toen ik stage liep bij de (toen heette dat nog zo) Kien.
Ik wees een klant op gaatjes in een shirt toen zij dat wilde afrekenen bij de kassa.
Ik nam het shirt met de gaatjes in en zij haalde een nieuwe.
Na het afrekenen kreeg ik een sneer van de manager dat het shirt terug de winkel in moest en dat ik de klanten niet op gaatjes, vlekken en andere problemen mocht wijzen.
Dan moesten ze maar beter kijken.
Echt belachelijk en ook al heet de winkel nu anders, hetzelfde personeel werkt er nog (deels) dus kopen doe ik er niks.
Ik vind dat Loesje 100% gelijk heeft en vind het netjes dat zij er iets van heeft gezegd.
Goed zo!
Ik wees een klant op gaatjes in een shirt toen zij dat wilde afrekenen bij de kassa.
Ik nam het shirt met de gaatjes in en zij haalde een nieuwe.
Na het afrekenen kreeg ik een sneer van de manager dat het shirt terug de winkel in moest en dat ik de klanten niet op gaatjes, vlekken en andere problemen mocht wijzen.
Dan moesten ze maar beter kijken.
Echt belachelijk en ook al heet de winkel nu anders, hetzelfde personeel werkt er nog (deels) dus kopen doe ik er niks.
Ik vind dat Loesje 100% gelijk heeft en vind het netjes dat zij er iets van heeft gezegd.
Goed zo!
Re: The Sting - Kleding
Nou al zou de baas dat zeggen, daar zou ik dan mooi maling aan hebben.
Ik persoonlijk zou een klant niet bewust een kapot artikel willen verkopen.
Ik persoonlijk zou een klant niet bewust een kapot artikel willen verkopen.
Re: The Sting - Kleding
Ik heb dit ook weleens gehad met een overhemd van de sting. Zat een duidelijke vlek op waar de verf niet goed had gepakt. Ik vroeg ze of ze een ander hadden want deze had een fout, week later hing die er gewoon weer. Sting neemt het niet zo nauw met z'n klanten.
Re: The Sting - Kleding
Ik snap dat dit voor jullie raar lijkt, maar er is binnen The Sting een los beleid, naast het officiële klachtenbeleid.
Kleding met kleine schade wordt inderdaad weer teruggehangen in de winkel. Deze kleding kan worden gekocht met een kleine korting indien er wordt aangegeven dat het artikel kapot is. Vaak zijn mensen blij alsnog dit artikel aan te kunnen schaffen, ondanks de kleine schade.
Wanneer een klant er thuis achter komt dat de kleding stuk blijkt te zijn, heeft deze het recht om hier mee terug te gaan naar The Sting. Deze klanten zullen dan ook hun geld retour krijgen, of indien gewenst een vervangend artikel.
het komt dus hier op neer: Bepaalde kledingstukken met een dermate kleine beschadiging worden soms terug gehangen. Deze kledingstukken worden verkocht tegen een gereduceerd tarief, indien de klant dit aangeeft. Er zijn zelfs veel klanten op zoek naar dit soort meevallertjes. Het ruilbeleid van The Sting in dit geval is dat wanneer men er thuis achter komt dat een artikel niet in orde is, de klant direct terug kan komen naar de winkel. Veelal ziet het personeel waardoor de schade is ontstaan.
Persoonlijk wordt ik altijd goed en vriendelijk geholpen in Rotterdam. Tevens ben ik het zeker eens met hun beleid rond klachten. Hier wordt netjes mee omgegaan en de klant staat altijd centraal. Ik kan mij ook voorstellen dat er veel klanten zijn die de kleding stuk trekken. Zo zou een winkel als The Sting tientallen kledingstukken per dag weg moeten gooien? Voordat er een winkel afgekraakt wordt, is het misschien beter om even door te vragen waarom deze kleding wordt teruggehangen en wat de reden hierbij zou zijn. En wat het verdere beleid hierbij is.
Kleding met kleine schade wordt inderdaad weer teruggehangen in de winkel. Deze kleding kan worden gekocht met een kleine korting indien er wordt aangegeven dat het artikel kapot is. Vaak zijn mensen blij alsnog dit artikel aan te kunnen schaffen, ondanks de kleine schade.
Wanneer een klant er thuis achter komt dat de kleding stuk blijkt te zijn, heeft deze het recht om hier mee terug te gaan naar The Sting. Deze klanten zullen dan ook hun geld retour krijgen, of indien gewenst een vervangend artikel.
het komt dus hier op neer: Bepaalde kledingstukken met een dermate kleine beschadiging worden soms terug gehangen. Deze kledingstukken worden verkocht tegen een gereduceerd tarief, indien de klant dit aangeeft. Er zijn zelfs veel klanten op zoek naar dit soort meevallertjes. Het ruilbeleid van The Sting in dit geval is dat wanneer men er thuis achter komt dat een artikel niet in orde is, de klant direct terug kan komen naar de winkel. Veelal ziet het personeel waardoor de schade is ontstaan.
Persoonlijk wordt ik altijd goed en vriendelijk geholpen in Rotterdam. Tevens ben ik het zeker eens met hun beleid rond klachten. Hier wordt netjes mee omgegaan en de klant staat altijd centraal. Ik kan mij ook voorstellen dat er veel klanten zijn die de kleding stuk trekken. Zo zou een winkel als The Sting tientallen kledingstukken per dag weg moeten gooien? Voordat er een winkel afgekraakt wordt, is het misschien beter om even door te vragen waarom deze kleding wordt teruggehangen en wat de reden hierbij zou zijn. En wat het verdere beleid hierbij is.
Re: The Sting - Kleding
Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het betreffende personeelslid even een wat minder helder moment had. Het zijn ook maar gewoon mensen hoor.Sage. schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wel een smerige streek, mensen die niet zo oplettend zijn kopen dan gewoon een beschadigd artikel voor de volle mep..
Dat ze het afgeprijsd terughangen, prima. Maar bewust een kapot shirt verkopen riekt naar mijn inziens naar oplichting.
Re: The Sting - Kleding
Ze zouden op zn minst kunnen aangeven dat het een B-artikel is ipv hopen dat een klanten niet ziet of erg vind. Zeker bij een grote stad waar mensen ver vandaan komen winkelen is het vervelend als ze terug moeten met een waarvan sting weet dat het kapot was. Lijkt me ook sterk dat sting de reiskosten vergoed.
Dus nee, zo netjes is sting niet.
Dus nee, zo netjes is sting niet.
Re: The Sting - Kleding
Het personeelslid had een "heel helder moment". Ik sprak haar aan op het terughangen van het kapotte kledingstuk in het gewone rek. Zij antwoordde ja maar ik moet het wel gewoon verkopen hierbij bedoelde ze dus niet met korting.
Prima dat kapotte artikelen verkocht worden maar nogmaals dan wel in het daarvoor bestemde rek met ... gaatje, knoop eraf, rits kapot. Bewust kapotte kleding verkopen voor de volle prijs vind ik een slechte zaak.
Prima dat kapotte artikelen verkocht worden maar nogmaals dan wel in het daarvoor bestemde rek met ... gaatje, knoop eraf, rits kapot. Bewust kapotte kleding verkopen voor de volle prijs vind ik een slechte zaak.