LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bedenbox.nl
Re: bedenbox.nl
wij hebben een bestelling gedaan bij Bed en Box van € 102,=. we hebben niets meer vernomen van het bedrijf en lezen nu op diverse fora dat het bedrijf niet kan leveren ivm de financien. Daarnaast zien we dat het thuiswinkel waarborg niet meer op de site is te vinden.
Op de site staat sinds deze week bij elk artikel dat je aan klikt: "Ook hier zullen binnenkort onze nieuwe producten verschijnen.
Bezoek regelmatig onze webshop daar er wekelijks nieuwe artikelen bijkomen"
we hebben na controle op het adres gezien dat het bedrijfspand inmiddels in de verhuur staat: http://www.fundainbusiness.nl/bedrijfsh ... os/#foto-1
Gelukkig hebben we betaald via creditcard, dus is de transactie gedekt. wij hebben ook een klacht/melding gemaakt bij Thuiswinkel.org.
Ziet er dus niet rooskleurig uit.
Op de site staat sinds deze week bij elk artikel dat je aan klikt: "Ook hier zullen binnenkort onze nieuwe producten verschijnen.
Bezoek regelmatig onze webshop daar er wekelijks nieuwe artikelen bijkomen"
we hebben na controle op het adres gezien dat het bedrijfspand inmiddels in de verhuur staat: http://www.fundainbusiness.nl/bedrijfsh ... os/#foto-1
Gelukkig hebben we betaald via creditcard, dus is de transactie gedekt. wij hebben ook een klacht/melding gemaakt bij Thuiswinkel.org.
Ziet er dus niet rooskleurig uit.
-
Ik heb op 29 februari een babybox besteld en kreeg op 7 maart een bericht dat levering niet meer mogelijk is.
Omdat veel reacties al eerder zijn gepost en ik helaas niet eerder had gekeken lijkt mij dit pure oplichting.
Zij wisten dat ze niet konden leveren maar laten mensen wel bestellen en betalen.
Waarschijnlijk toch geld kwijt....
Omdat veel reacties al eerder zijn gepost en ik helaas niet eerder had gekeken lijkt mij dit pure oplichting.
Zij wisten dat ze niet konden leveren maar laten mensen wel bestellen en betalen.
Waarschijnlijk toch geld kwijt....
Helaas zijn er dus meerdere slachtoffers!
Op 12 februari melden ze via twitter dat je er veilig kan kopen. Nou dat hebben we gemerkt!
Ook heeft iemand een prijs gewonnen op 23 januari. ben benieuwd als zij haar prijs ooit ontvangen heeft!
Hier de link:
http://twitter.com/#!/bedenbox
Vandaag gaat er een aangetekende brief naar hun!
grt Bert
Op 12 februari melden ze via twitter dat je er veilig kan kopen. Nou dat hebben we gemerkt!
Ook heeft iemand een prijs gewonnen op 23 januari. ben benieuwd als zij haar prijs ooit ontvangen heeft!
Hier de link:
grt Bert
-
- Contacteer:
Screenshot van dat bericht maken.Sittard24 schreef:Helaas zijn er dus meerdere slachtoffers!
Hier de link:
grt Bert
Kan leuk bewijs zijn om opzet aantoonbaar te maken!
Op 4 maart jl. heb ik een bestelling gedaan via www.bedenbox.nl voor een totaal bedrag van 90 Euro. Op de site werd aangegeven dat de goederen binnen 5 werkdagen geleverd zouden worden, echter heb ik tot op heden nog niets ontvangen. Ik heb meerdere malen geprobeerd telefonisch in contact te komen met een medewerker alleen wordt de telefoon helaas niet beantwoord. Ook mijn verzonden email wordt niet gereageerd.
Aan de hand van verscheidene berichten op deze site begin ik me nu nog meer zorgen te maken. Heeft iemand enig idee hoe we ons geld terug kunnen krijgen? Als er daadwerkelijk sprake is van een faillissement dan zie ik het somber in.
Mvg.
Aan de hand van verscheidene berichten op deze site begin ik me nu nog meer zorgen te maken. Heeft iemand enig idee hoe we ons geld terug kunnen krijgen? Als er daadwerkelijk sprake is van een faillissement dan zie ik het somber in.
Mvg.
Roekie28 schreef:Op 4 maart jl. heb ik een bestelling gedaan via http://www.bedenbox.nl voor een totaal bedrag van 90 Euro. Op de site werd aangegeven dat de goederen binnen 5 werkdagen geleverd zouden worden, echter heb ik tot op heden nog niets ontvangen. Ik heb meerdere malen geprobeerd telefonisch in contact te komen met een medewerker alleen wordt de telefoon helaas niet beantwoord. Ook mijn verzonden email wordt niet gereageerd.
Mvg.
Beste Roekie,
Helaas welkom en dit vind ik echt schandalig dat klanten voor meerdere maanden aan het lijntje werden gehouden en dat pas na onze klaagzang het aannemen van nieuwe orders werd stopgezet...
Ik raad u (en anderen) tne sterkste aan het stappenplan te doorlopen op http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 1331403377
Laten we deze zaak in kaart brengen...
-
- Contacteer:
Aan gedupeerden van Bedenbox.nl die via iDeal of een andere MultiSafePay methode hebben betaald:
Kennelijk heeft niemand daar nog geklaagd.
Ik heb hen opmerkzaam gemaakt op dit forum - maar ik krijg zojuist dit antwoord:
Kennelijk heeft niemand daar nog geklaagd.
Ik heb hen opmerkzaam gemaakt op dit forum - maar ik krijg zojuist dit antwoord:
Geachte heer,
Wij hebben over deze webshop nog geen klachten ontvangen.
Zodra consumenten hun klachten richting ons sturen, kunnen wij bemiddelen tussen hen en de webshop, om zo de webshop vervolgens toch te laten leveren. En indien zij niet leveren, uiteindelijk de samenwerking beïndigen.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een prettige voortzetting van de dag.
Met vriendelijke groet,
T v d L
Support
T: +31 (0)20 850 05 00
Vlierweg 12 | 1032 LG Amsterdam
Postbusnummer 37159 | 1030 AD Amsterdam
KVK nummer 34245794 I BTW: 8101.78.473.B.01
[email protected] | www.multisafepay.com
Heeft iemand eigenlijk al een KVK genomen om de kijken wat voor rechtsvorm het is?
Als het een eenmanszaak is dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal . Dan heb ik 2 adviezen: persoonlijk faillissement dan wel conservatoir beslag op de bankrekening of een eventuele koopwoning.
Als het een eenmanszaak is dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal . Dan heb ik 2 adviezen: persoonlijk faillissement dan wel conservatoir beslag op de bankrekening of een eventuele koopwoning.
Ik denk dat ernaar toe gaan en halen wat je halen kunt, het beste is dat je kunt doen. Eenmaal faillissement en je kan mooi achteraan aansluiten. Als het even tegenzit bestaat een voornamelijk deel van de schuld uit belastinggeld en dan kun je heel lang wachten... als er daarna ueberhaupt al iets overblijft.
Het pand waarin zij waren gevestigd is inmiddels leeg. Wil je dan enigszins kans maken op geld dan zou ik per omgaand actie ondernemen. En de Belastingdienst wellicht voor zijn.JtC schreef:Ik denk dat ernaar toe gaan en halen wat je halen kunt, het beste is dat je kunt doen. Eenmaal faillissement en je kan mooi achteraan aansluiten. Als het even tegenzit bestaat een voornamelijk deel van de schuld uit belastinggeld en dan kun je heel lang wachten... als er daarna ueberhaupt al iets overblijft.
Ik heb hetzelfde probleem bij bedenbox!!
http://www.xead.nl/opgelicht-kijk-uit-m ... a-internet
Heb aangifte gedaan!
http://www.xead.nl/opgelicht-kijk-uit-m ... a-internet
Heb aangifte gedaan!
Ik wil me trouwens ook aansluiten op de gedupeerden lijst van geertjen alleen de link werkt niet bij mij!
Mn bestelling had een waarde van 115 euro.
het was een babybox van bopita!
Mn bestelling had een waarde van 115 euro.
het was een babybox van bopita!
Ik heb net melding gemaakt bij Thuiswinkel.org. Weet niet of het wat uithaalt, maar het valt te proberen, toch?
Het is een v.o.f.Sage. schreef:Heeft iemand eigenlijk al een KVK genomen om de kijken wat voor rechtsvorm het is?
Als ik zoek op internet lees ik het volgende over vof:
De vof en aansprakelijkheid
Als vennoot bent u persoonlijk aansprakelijk voor de schulden van de vof. Ook als een andere vennoot deze heeft gemaakt. De schuldeisers van de zaak kunnen in eerste instantie terecht bij het vermogen van de zaak. Als dit onvoldoende is, kunnen zij aanspraak maken op het privé-vermogen van u en uw echtgenoot. U beperkt de aansprakelijkheid van uw echtgenoot door huwelijkse voorwaarden op te stellen. Als uw vennoot privé-schulden heeft, dan kunnen zijn schuldeisers niet terecht bij uw privé-vermogen, of het zakelijk vermogen van de vof.
Lees ik dus goed dat we beslag kunnen laten leggen op het prive-vermogen van de eigenaars in geval van faillisement?
De vof en aansprakelijkheid
Als vennoot bent u persoonlijk aansprakelijk voor de schulden van de vof. Ook als een andere vennoot deze heeft gemaakt. De schuldeisers van de zaak kunnen in eerste instantie terecht bij het vermogen van de zaak. Als dit onvoldoende is, kunnen zij aanspraak maken op het privé-vermogen van u en uw echtgenoot. U beperkt de aansprakelijkheid van uw echtgenoot door huwelijkse voorwaarden op te stellen. Als uw vennoot privé-schulden heeft, dan kunnen zijn schuldeisers niet terecht bij uw privé-vermogen, of het zakelijk vermogen van de vof.
Lees ik dus goed dat we beslag kunnen laten leggen op het prive-vermogen van de eigenaars in geval van faillisement?
Lijkt me inderdaad interessante info Geertjen!
Goed dat u dit uit zocht!
Hoe pakken we dit aan? Allemaal samen of ieder individueel?
Filip
Goed dat u dit uit zocht!
Hoe pakken we dit aan? Allemaal samen of ieder individueel?
Filip
Ja, maar dan moet je wel een executoriale titel (lees: vonnis) hebben uit een zaak tegen de v.o.f. én de vennoten. Tenuitvoerleggen van een vonnis tegen alleen de v.o.f. blijft beperkt tot die v.o.f.Geertjen schreef:Lees ik dus goed dat we beslag kunnen laten leggen op het prive-vermogen van de eigenaars in geval van faillisement?
Beste filpor,
Het lijkt me verstandig om toch nog even te wachten vooraleer in groep te gaan rechtbank... Als ik het goed doorheb dan hebben verscheidene mensen:
- klacht neergelegd bij geschillencommisie
- klacht neergelegd bij thuiswaarborg
- klacht neergelegd bij www.mijnpolitie.nl
Volgens mij zullen nog meer gedupeerden zich melden en zal een van de bovenstaande routes automatisch lijden naar de rechtbank, tenzij de eigenaars intussentijd over de brug met terugbetalingen komen.... Het is misschien ook handig om over een weekje na te gaan of hun grootste leverancier ook schuldeiser is en wat hun strategie is/zal zijn...
Het enige lichtpuntje is dat ze een vof zijn, dus bij het juiste vonnis voor de rechtbank zullen we ooit ons geld wel eens terugzien uit het privevermogen van de eigenaars... Tenminste als dat er is...
mvg
Geertjen
Het lijkt me verstandig om toch nog even te wachten vooraleer in groep te gaan rechtbank... Als ik het goed doorheb dan hebben verscheidene mensen:
- klacht neergelegd bij geschillencommisie
- klacht neergelegd bij thuiswaarborg
- klacht neergelegd bij www.mijnpolitie.nl
Volgens mij zullen nog meer gedupeerden zich melden en zal een van de bovenstaande routes automatisch lijden naar de rechtbank, tenzij de eigenaars intussentijd over de brug met terugbetalingen komen.... Het is misschien ook handig om over een weekje na te gaan of hun grootste leverancier ook schuldeiser is en wat hun strategie is/zal zijn...
Het enige lichtpuntje is dat ze een vof zijn, dus bij het juiste vonnis voor de rechtbank zullen we ooit ons geld wel eens terugzien uit het privevermogen van de eigenaars... Tenminste als dat er is...
mvg
Geertjen
Inderdaad als dat er is, is wel een belangrijk punt. Mogelijk hebben de vennoten er wel voor gezorgd dat ze geen / amper bezittingen hadden bij het aangaan van de vof.Geertjen schreef:Het enige lichtpuntje is dat ze een vof zijn, dus bij het juiste vonnis voor de rechtbank zullen we ooit ons geld wel eens terugzien uit het privevermogen van de eigenaars... Tenminste als dat er is...
Of het verstandig is met zijn allen af te wachten weet ik niet. Misschien is het wel raadzaam om alvast advies in te gaan winnen bij een advocaat of iets dergelijks. De tijd die de vennoten nu hebben, kunnen ze ook besteden aan het 'veilig stellen' van bezittingen en vermogen. Mochten ze hier ook meelezen zijn ze misschien wel al gewaarschuwd voor de stappen welke u allen kunt ondernemen.
Hoewel ook dergelijke rechtshandelingen (om bezit en vermogen te verminderen) mogelijk ongedaan kunnen worden gemaakt, zal dit wel de zaak onnodig ingewikkeld kunnen maken.