Vorig jaar heb ik een 1-jarig abonnement afgesloten bij Hi. Vorige maand liep dit abonnement af en ben ik overgestapt naar een andere provider.
Vorige week heb ik mijn laatste rekening van Hi ontvangen en die bedraagt 206,92. Ik bel veel maar deze rekening is extreem. Daarom heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Daar werd mij verteld dat ik veel gebeld heb in die periode. Omdat ik het een vage verklaring voor de rekening vond, heb ik een specificatie aangevraagd. Daaruit blijkt dat ik de laatste maand van mijn contract geen minuten heb ontvangen en dus alles heb gebeld/gesmst als een 0-minuten contract.
Na verkenning op internet blijken er meer klanten verbaasd over deze laatste rekening. Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat de te ontvangen minuten altijd uit de komende maand ontstaan. Aangezien er aan het einde van je contract geen volgende maand komt zullen er ook geen minuten beschikbaar zijn.
Als dit de verklaring is vind ik dat belachelijk! Waarom worden klanten hier niet op gewezen? Hoe zit het dan met de eerste rekening die ik betaald heb? Want die maand voor de eerste rekening was ik nog geen klant en maakte ik dan ook geen gebruik van die minuten. Raar dat je binnen de duur van het contract al een maand eerder geen bundel meer blijkt te hebben. Erg misleidend voor alle klanten van Hi!
Wanneer ik wel gewoon mijn bundel zou hebben ontvangen zou mijn rekening 109,34 bedragen. Dat is dus een verschil van 97,58euro! Ik zoek naar een bevredigende verklaring voor deze achterbakse manier van zaken doen. Daarnaast wil ik mijn geld terug.
Ik heb per e-mail een klacht ingediend bij de klantservice van hi en wacht op een reactie.
Gewenste oplossing: Een ondubbelzinnige verklaring voor de hoge rekening en het niet toekenning van minuten in de laatste maand van mijn contract. Daarnaast een bewijs dat duidelijk is aangegeven dat contracten zo worden afgerond (een waarschuwing die ik als klant had moeten kunnen opmerken). Een aanpassing op dit misleidende beleid voor huidige en toekomstige klanten. 97,58 euro terug op mijn rekening
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht Hi eindafrekening
Re: Klacht Hi eindafrekening
Heb net ook nog een afschrijving van HI gehad. Ze schijnen dus te rommelen met de laatste maand van je abbonement. Moet zelf nog een bedrag van 15 euro afrekenen. Valt op zich wel mee, maar de uitleg van de dame aan de telefoon vond ik erg onduidelijk. Heb maar een kopie van de laatste factuur opgevraagd. Op zich wel blij dat ik van die club verlost ben.
Ik heb met hetzelfde te maken.
Sim only Abonnement van zo'n €15,- per maad, opgezegd op 4 oktober. Met 1 maand opzegtermijn eindigt het contract op 4 november met een eindafreking van € 94,52, afgeschreven op 22 nov. 2011. Na opzeggen (v.a. 4 okt. 2011) bleek ik niet meer in te kunnen loggen op hi.nl om de laatste rekeningen te kunnen downloaden en/of de belbundel in de gaten te houden. Melding: "wegens storing is website helaas niet bereikbaar, probeer t later opnieuw, met excuses voor ongemak". Na telefonisch opvragen van laatste facturen bleek ik geen abonnementskosten in rekening te hebbem gehad zowel in de maand oktober als in de maand november. Dat komt volgens medewerkster omdat ik vooraf een maand extra abonnementkosten heb betaald (daar kan ik niets van terugvinden in mijn administratie) en de laatste maand geen bundel van 275 belminuten krijg. Dan worden alle minuten in rekening gebracht en bezit je geen belbundel. Wat betreft het inloggen op website: account word gelijk geblokkeerd na opzeggen van abonnement.
Reactie na klacht per email:
"Je geeft aan dat je vragen hebt over de slottelefoonrekening. Bij Hi betaal je op je telefoonrekening altijd periodieke kosten. In ruil hiervoor ontvang je bundeltegoed. Dit bundeltegoed wordt verrekend met de gesprekskosten achteraf.
Je slottelefoonrekening is aangemaakt op 09-11-2011. Normaal gesproken zou je op deze telefoonrekening periodieke kosten betalen voor de gehele maand november. Omdat je telefoonnummer op 04-11-2011 is beëindigd, betaal je periodieke kosten voor 3 dagen. Doordat je minder periodieke kosten betaalt ontvang je ook minder bundeltegoed. Hierdoor vallen bijna al je gesprekskosten buiten de bundel en heb je een hogere telefoonrekening ontvangen dan verwacht. Je telefoonrekening is correct berekend, hierdoor kan ik helaas geen kosten crediteren."
Begrijpt u t nog? Ikke niet!
Het opvragen van verbuikkosten is eerste keer afgewezen omdat t niet mogelijk was. Na moeilijk doen en een aantal keer opnieuw opvragen kreeg ik toch alleen pagina twee en drie opgestuurd, daarna alleen pagina vier. Nu is mij per email opnieuw toegezegd alsnog de complete verbuiksoverzicht te ontvangen binnen twee weken. Het wachten is nog daarop. Ben benieuwd of dat wel lukt.
Dit is voor mij onacceptable. Ik weet ook zeker: KPN Hi abonnement, nooit meer!
Sim only Abonnement van zo'n €15,- per maad, opgezegd op 4 oktober. Met 1 maand opzegtermijn eindigt het contract op 4 november met een eindafreking van € 94,52, afgeschreven op 22 nov. 2011. Na opzeggen (v.a. 4 okt. 2011) bleek ik niet meer in te kunnen loggen op hi.nl om de laatste rekeningen te kunnen downloaden en/of de belbundel in de gaten te houden. Melding: "wegens storing is website helaas niet bereikbaar, probeer t later opnieuw, met excuses voor ongemak". Na telefonisch opvragen van laatste facturen bleek ik geen abonnementskosten in rekening te hebbem gehad zowel in de maand oktober als in de maand november. Dat komt volgens medewerkster omdat ik vooraf een maand extra abonnementkosten heb betaald (daar kan ik niets van terugvinden in mijn administratie) en de laatste maand geen bundel van 275 belminuten krijg. Dan worden alle minuten in rekening gebracht en bezit je geen belbundel. Wat betreft het inloggen op website: account word gelijk geblokkeerd na opzeggen van abonnement.
Reactie na klacht per email:
"Je geeft aan dat je vragen hebt over de slottelefoonrekening. Bij Hi betaal je op je telefoonrekening altijd periodieke kosten. In ruil hiervoor ontvang je bundeltegoed. Dit bundeltegoed wordt verrekend met de gesprekskosten achteraf.
Je slottelefoonrekening is aangemaakt op 09-11-2011. Normaal gesproken zou je op deze telefoonrekening periodieke kosten betalen voor de gehele maand november. Omdat je telefoonnummer op 04-11-2011 is beëindigd, betaal je periodieke kosten voor 3 dagen. Doordat je minder periodieke kosten betaalt ontvang je ook minder bundeltegoed. Hierdoor vallen bijna al je gesprekskosten buiten de bundel en heb je een hogere telefoonrekening ontvangen dan verwacht. Je telefoonrekening is correct berekend, hierdoor kan ik helaas geen kosten crediteren."
Begrijpt u t nog? Ikke niet!
Het opvragen van verbuikkosten is eerste keer afgewezen omdat t niet mogelijk was. Na moeilijk doen en een aantal keer opnieuw opvragen kreeg ik toch alleen pagina twee en drie opgestuurd, daarna alleen pagina vier. Nu is mij per email opnieuw toegezegd alsnog de complete verbuiksoverzicht te ontvangen binnen twee weken. Het wachten is nog daarop. Ben benieuwd of dat wel lukt.
Dit is voor mij onacceptable. Ik weet ook zeker: KPN Hi abonnement, nooit meer!
Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem! Ivm de nieuwe tarieven ben ik overgestapt naar een andere provider. 24-januari 2012 was de eerste datum dat ik kon overstappen, dit heb ik dan ook gedaan. Mijn eindafrekening is echter 4x zo hoog als mijn gebruikelijke rekening, echt buiten proporties dit!
Hi zegt dat ze je voor deze laatste periode geen bundeltegoed kunnen geven, omdat dit niet wil met verrekenen oid. Vreemd, je hebt toch een jaar contract en ze kunnen je wel elk moment een abo aanbieden (in mijn geval 24-1-2011), maar niet per 24-1 laten stoppen? Indien je overstapt naar een andere stroomaanbieder dan ontvang je netjes een eindafrekening etc. dat kan Hi dus toch ook?
Mijn abonnement bevatte 575 belminuten per maand (ik ben dus een goede gebruiker), daar betaalde ik 25 euro voor en daarnaast had ik een internetbundel van 10 euro. Mijn maandelijkse kosten bij Hi waren dus €35 per maand. Tijdens mijn laatste periode bij Hi ben ik binnen mijn gewoonlijke bundel gebleven, maar toch kreeg ik een eindafrekening van €146,38, dit is 4 x zoveel als gewoonlijk terwijl ik minder heb verbruikt. Als je alleen uitgaat van mijn belbundel, dan heb ik in de laatste 24 dagen zelfs net zoveel betaald als voor een half jaar, terwijl ik minder minuten heb verbruikt dan van 1 maand tegoed. Conclusie, hi heeft in 24 dagen een half jaar tegoed aan mij verdiend, terwijl ik minder dan 1 maand tegoed heb verbruikt. Dit is toch niet rechtvaardig? De meneer van Hi was het met mij eens, maar kon niet voor me betekenen.
Hi heeft mij voor de eindafrekening €146,38 in rekening gebracht. Ik heb even een berekening gemaakt en ik kom toch echt op een ander bedrag uit:
Mijn periode 01-01-2012 - 24-01-2012 is 0.78 maand
Mijn bundel is 575 minuten per volledige maand, dat is voor 0.78 maand dus 448 minuten.
Ik heb verbruikt:
401.45 belminuten en 80 sms (= 40 belminuten), dat is samen 441.45 belminuten. Dat is nog binnen de bundel van 448 minuten voor deze 0.78 maand. Daarnaast heb ik €1,15 buiten bundelkosten (buitenland).
Dat is in totaal dus € 35,- bundel en € 1,15 buitenbundel = € 36,15.
Zoals je ziet een heel ander bedrag dan Hi in rekening heeft gebracht.... Ik hoop op een goede oplossing. In afwachting van de reactie van Hi heb ik het geld laten terugstorten op mijn rekening.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring van de afhandeling van de klacht...
Hi zegt dat ze je voor deze laatste periode geen bundeltegoed kunnen geven, omdat dit niet wil met verrekenen oid. Vreemd, je hebt toch een jaar contract en ze kunnen je wel elk moment een abo aanbieden (in mijn geval 24-1-2011), maar niet per 24-1 laten stoppen? Indien je overstapt naar een andere stroomaanbieder dan ontvang je netjes een eindafrekening etc. dat kan Hi dus toch ook?
Mijn abonnement bevatte 575 belminuten per maand (ik ben dus een goede gebruiker), daar betaalde ik 25 euro voor en daarnaast had ik een internetbundel van 10 euro. Mijn maandelijkse kosten bij Hi waren dus €35 per maand. Tijdens mijn laatste periode bij Hi ben ik binnen mijn gewoonlijke bundel gebleven, maar toch kreeg ik een eindafrekening van €146,38, dit is 4 x zoveel als gewoonlijk terwijl ik minder heb verbruikt. Als je alleen uitgaat van mijn belbundel, dan heb ik in de laatste 24 dagen zelfs net zoveel betaald als voor een half jaar, terwijl ik minder minuten heb verbruikt dan van 1 maand tegoed. Conclusie, hi heeft in 24 dagen een half jaar tegoed aan mij verdiend, terwijl ik minder dan 1 maand tegoed heb verbruikt. Dit is toch niet rechtvaardig? De meneer van Hi was het met mij eens, maar kon niet voor me betekenen.
Hi heeft mij voor de eindafrekening €146,38 in rekening gebracht. Ik heb even een berekening gemaakt en ik kom toch echt op een ander bedrag uit:
Mijn periode 01-01-2012 - 24-01-2012 is 0.78 maand
Mijn bundel is 575 minuten per volledige maand, dat is voor 0.78 maand dus 448 minuten.
Ik heb verbruikt:
401.45 belminuten en 80 sms (= 40 belminuten), dat is samen 441.45 belminuten. Dat is nog binnen de bundel van 448 minuten voor deze 0.78 maand. Daarnaast heb ik €1,15 buiten bundelkosten (buitenland).
Zoals je ziet een heel ander bedrag dan Hi in rekening heeft gebracht.... Ik hoop op een goede oplossing. In afwachting van de reactie van Hi heb ik het geld laten terugstorten op mijn rekening.
Misschien kan dit helpen?
Alternatief voor KPN Helpdesk - 0900 0244 (€ 0.10 per minuut) gevonden
Het 0900-Alternatief voor KPN Helpdesk is 040 2996601.
Adres van KPN Helpdesk
Maanplein 55
2516 CK Den Haag
Website: http://www.kpn.com
Fax: 0800 0991175
Twitter: @KPNwebcare
Opmerkingen
Multi- support desk 0800-0228885 (Soort 2e lijn helpdesk, deze mensen kunnen iets meer regelen)
Escalatieteam 020-4841466 (Hier zit o.a. het management van KPN Contact en de mensen die klachten echt afhandelen)
bron: http://www.0900alternatieven.nl/KPN%20Helpdesk
Alternatief voor KPN Helpdesk - 0900 0244 (€ 0.10 per minuut) gevonden
Het 0900-Alternatief voor KPN Helpdesk is 040 2996601.
Adres van KPN Helpdesk
Maanplein 55
2516 CK Den Haag
Website: http://www.kpn.com
Fax: 0800 0991175
Twitter: @KPNwebcare
Opmerkingen
Multi- support desk 0800-0228885 (Soort 2e lijn helpdesk, deze mensen kunnen iets meer regelen)
Escalatieteam 020-4841466 (Hier zit o.a. het management van KPN Contact en de mensen die klachten echt afhandelen)
bron: http://www.0900alternatieven.nl/KPN%20Helpdesk
In afwachting van iets dat misschien nooit komt of heel anders zal zijn dan je verwacht, zou je misschien het bedrag dat jezelf hebt uitgerekend kunnen overmaken. En een begeleidende mail met je berekening sturen.Maaike050 schreef:Mijn periode 01-01-2012 - 24-01-2012 is 0.78 maand
Ik heb verbruikt: