LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
techlo
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 nov 2011 21:26

geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door techlo »

Begin januari is mijn vrouw achterop een grote BMW gereden met haar Seicento. Gevolg; de BMW een kleine krasje onder het achterlicht, de Seicento flink in elkaar en niet meer rijdbaar. De bestuurder is uitgestapt, heeft de schade opgenomen, zag dat hij nauwelijks schade had en is zonder zich bekend te maken doorgereden. Hij vond het al erg genoeg dat mijn vrouw flinke schade had. Gelukkig was mijn vrouw op dat moment werkzaam in de thuiszorg en heeft haar werkgever de schade vergoed op basis van goed werkgeverschap.
Eind goed al goed zou je denken maar niets is minder waar.........

Wij hebben een andere auto gekocht en deze net als onze eerste auto verzekerd bij Allsecur. Prima familiepolis en maximale no-claim korting voor beide auto's. Totdat ik afgelopen woensdag een mail kreeg waarin Allsecur aangeeft om de verzekering van mijn tweede auto te beëindigen. Het aantal schadevrije jaren in roy data komt niet overeen met de door mij aangeleverde gegevens. Wat blijkt? Independer is zo vrij geweest om het aantal schadevrije jaren van plus 4 naar min twee te zetten en dit zal een half jaar duren.( tot 12 juli) Ik heb al een aantal malen gebeld met Independer maar je kunt met een dergelijke klantenservice net zo goed een gesprek met de bloempot op de vensterbank houden, het resultaat is hetzelfde. Men verschuilt zich achter procedures en regels en men handhaaft strikt het het aantal schadevrij jaren.

Gevolg. Voor het eerst in mijn leven ben ik geweigerd voor een verzekering. Ik moet nu naar een duurdere verzekeraar en ik weet niet of het allemaal weer word teruggezet op 12 juli.

Ik heb inmiddels een mail naar de acceptatiecommisie van Allsecur gestuurd waarin ik het één en ander uitleg en daar is feitelijk mijn laatste hoop op gevestigd.

Dus bedankt voor de fijne jaren, Independer maar met een dergelijke klantonvriendelijke instelling en een gigantisch gebrek aan inlevingsvermogen voor mij nooit meer Independer

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door Mousy »

http://www.klacht.nl/independer-nl/

Misschien heeft u hier wat aan?

techlo
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 nov 2011 21:26

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door techlo »

Ga ik vanmiddag even voor zitten, het vervelende is dat Independer formeel gezien in haar recht staat maar wel heel kort door de bocht gaat met het toepassen van de regels. Bedankt voor de tip

finadleo
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:46

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door finadleo »

In uw topic staan 2 opvallende zaken.
1e is de termijn tot juli. Waar komt dit vandaan?
2e is, bij geen claim en dus geen uitkering worden schadevrije jaren nooit aangepast. Wat is de argumentatie van independer?

techlo
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 nov 2011 21:26

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door techlo »

In een mailtje van een medewerker van Independer word mij het volgende verteld;

Geachte heer,mevrouw,

Mochten wij binnen 6 maanden geen claim hebben ontvangen van de tegenpartij, dan zullen wij inderdaad overgaan tot sluiting van os dossier en zal deze derhalve geen invloed hebben op uw premiekorting en schadevrije jaren.

Met vriendelijke groet,

Paul de Wit
Independer.nl

Vandaar dat ik uit ga van een half jaar, ergo 12 juli dus.
De argumentatie van Independer is dat de tegenpartij nog altijd kan claimen en derhalve word ik bij voorbaat al terug gezet.

techlo
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 nov 2011 21:26

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door techlo »

Een werkwijze die volgens mijn rechtsbijstandverzekeraar ARAG geoorloofd is. Ik heb immers een beroep op independer gedaan door hen een eenzijdig ingevuld schadeformulier toe te sturen. Natuurlijk is het de vraag of Independer de belangen van de verzekeraars of de consument laat prevaleren. Je zou bijna terug verlangen naar de ouderwetse tussenpersoon die wel voor zijn cliënten stond. Ik voel me in mijn hemd gezet.............

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door Mousy »

Graag gedaan ik hoop dat er een oplossing voor u komt.

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door Emcede »

Techlo, inderdaad heeft Independer gelijk met deze werkwijze. Vervelend voor u natuurlijk, in deze situatie.

Heeft uw vrouw het kenteken van die BMW toevallig genoteerd? Als dat zo is kan Independer - als ze mee willen werken aan een oplossing - contact opnemen met de eigenaar om bevestigd te krijgen dat er geen claim uit die hoek zal volgen.

finadleo
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:46

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door finadleo »

Ik denk dat Independer niet in haar recht staat. Een claim kan na 1 jaar nog komen, dus dat zegt niets. U hebt geen beroep gedaan op uw verzekering. Het toezenden van een saf is louter ter info. De handelswijze is bijzonder ongebruikelijk in de branche. Dat Arag iets vindt, het zij zo (geen zin om te behandelen?). Kort gezegd, er is niets aan de hand. Er is geen claim , geen uikering en dus geen aanpassing! Pas als er een claim komt (ook na een jaar) mag independer gaan aanpassen.
Wat zij nu doen is u op voorhand straffen voor iets wat mischien zal komen. Mischien ook niet. Het zit bijzonder dicht tegen onbehoorlijk gedrag aan.
U moet maar eens contact opnemen met Arag en een beetje druk uitoefenen.

techlo
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 nov 2011 21:26

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door techlo »

nee, helaas, had ze dat maar gedaan. Ik vind het ook prima als iemand die schade veroorzaakt terug wordt gezet in het aantal schadevrije jaren en ik weet ook dat het tijdelijk zal zijn. Waar ik me aan erger is dat een tijdelijke maatregel van een verzekeraar voor mij niet tijdelijk zal zijn maar verregaande consequenties heeft. Het zou ook fair zijn om het aantal schadevrije jaren pas aan te passen op het moment dat er daadwerkelijk geclaimd word. Dan zou ik er vrede mee hebben

techlo
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 nov 2011 21:26

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door techlo »

@finadleo
Ik had bij ARAG gewoon via hun site een juridische vraag gesteld en daar werd razendsnel op geantwoord. Maar als ik uw commentaar lees is het misschien verstandig om dit als een zaak aan te melden bij ARAG.
Ik ga eerst even wachten wat de heren van Allsecur gaan beslissen, ik hoop erop dat zij het absurde van deze situatie wel zien.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door Rense »

Was de vorige auto van uw vrouw in de volmacht van Independer gesloten?
Of te wel was Independer verzekeraar of tussenpersoon?

techlo
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 nov 2011 21:26

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door techlo »

independer was tussenpersoon. De auto was bij Budgio verzekerd

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door Rense »

In dat geval zou ik de nieuwe auto weer bij asr budgio verzekeren. Deze zullen waarschijnlijk wel uitgaan van de 4 schadevrije jaren. Deze verzekering is per dag opzegbaar en kan dus per 12-07 worden opgezegd om zodoende een verklaring te krijgen met 4 schadevrije jaren.

Indien de hoofdvervaldatum rond deze datum ligt kunt u hem ook per hoofdvervaldatum opzeggen zodat u 5 schadevrije jaren heeft.

techlo
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 nov 2011 21:26

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door techlo »

Ik mag er toch van uit gaan dat ASR Budgio ook gebruik maakt van roy data. Daar sta ik dus op minus 2. Het is in ieder geval het proberen waard.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door Rense »

Als je bij asr budgio blijft is er geen sprake van royement maar van een mutatie op de bestaande polis.

techlo
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 nov 2011 21:26

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door techlo »

Zojuist een verheugend telefoontje van Independer gehad. Een prima verhaal waarin nogmaals werd benadrukt dat Independer formeel in zijn recht staat maar dat men wel serieus naar mijn probleem had gekeken. Gevolg hiervan is dat het aantal schadevrije jaren in Roy Data word aangepast naar plus 4.
Ik heb inmiddels Allsecur gebeld en zij gaven aan dat zij met plezier de polis gaan voortzetten zodra men in Roy Data kan zien dat het aantal schadevrije jaren weer naar plus vier gaat. Ik ben een tevreden mens en ik wil Independer toch bedanken omdat zij het probleem zeer voortvarend hebben opgelost.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: geen claim tegenpartij, toch grote gevolgen bij Independer

Ongelezen bericht door Rense »

Mooi, probleem opgelost :D

Gesloten