LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice Tele2 ...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MCB67

Klantenservice Tele2 ...

Ongelezen bericht door MCB67 »

Vandaag blijkt dat ik niet meer kan bellen/internetten met m'n Tele2 abo. Na contact te hebben gezocht met de klantenservice krijg ik te horen dat de limiet is overschreden. Niet de datalimiet (mobiel internet) maar de bel/sms limiet.
Ik krijg te horen dat Tele2 de boel heeft dichtgegooid omdat er nu meer dan €500,00 verbruikt is. Op zich een goede actie, daar is geen discussie over.
Op de vraag wat daar de oorzaak van is noemt de medewerker een 0906 nummer wat sinds dit weekend blijkbaar via mijn telefoonnummer geld gebruikt. Het zijn telkens "gesprekken" van 1 minuut maar dan wel de gehele dag door.

Dit kan niet waar zijn vertel ik de medewerker want ik ken dat hele nummer niet en ik heb dit ook nooit gebeld. Volgens de 'data' van Tele2 ben ik toch echt degene die belt zegt de medewerker. Onmogelijk! Op de vraag of er iets anders aan de hand kan zijn en of Tele2 dit voor me uit wil zoeken krijg ik nul op het rekest. Ik moet maar bewijzen dat ik NIET degene ben die dit nummer belt. Op de vraag hoe ik dat dan moet doen blijft ze me het antwoord schuldig.
Ik moet de rekening voldoen en daarmee basta. Op enige coulance hoef ik niet te rekenen.

Hierna in de wacht gezet en na overleg met een hogere op de afdeling blijft het antwoord dat ik OF moet bewijzen dat ik niet degene ben die belt OF zelf maar uit moet gaan zoeken hoe eea mogelijk is. Als ik vraag om doorverbonden te worden met die hogere krijg ik als antwoord dat dat niet mogelijk is.
Ook krijg ik als advies om het bel me niet register te informeren dat dit nummer mij niet meer mag bellen!!!??????? Ik wordt niet gebeld door dat nummer, dat nummer belt namens mij mevrouw gooi ik nog in de strijd. Ik mag ook nog een klachtenbrief sturen naar Tele2 als ik dat wil. Natuurlijk laat ik het hier niet bij zitten.

Wie heeft er voor mij een telefoonnummer van iemand bij Tele2 die WEL goed kan uitzoeken wat hier aan de hand is? Ik weet gewoon 1000% zeker dat IK of iemand anders NIET schuldig is aan deze hoge rekening. Er moet iets anders aan de hand zijn. Gehacked?

We hebben hier al jaren 4 abo's bij Tele2 en tot nu toe altijd tot grote tevredenheid maar na die abo's gaan echt over naar een andere provider want ik vind de service echt beneden maats. Geen enkele medewerking om dit op te lossen.

eagrabijn
Contacteer:

Re: Klantenservice Tele2 ...

Ongelezen bericht door eagrabijn »

Ik heb dat probleem je moet een brief schrijven naar Tele2 laat hun het maar bewijzen dat jij gebeld zal hebben en dat ze het binnen 3 weken het uitgezocht moeten hebben en je moet in de brief ook vermelden als je binnen 3 weken niets hoort dat je het zal neerleggen bij de geschillencommissie/Telecommunicatie het kost wel 50,- euro maar als je een wint moet Tele2 het vergoeden en overige kosten. Het advies van de commissie is bindend

De Geschillencommissie
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag
Postbus 90600
2509 LP Den Haag

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

MCB67 schreef:Er moet iets anders aan de hand zijn. Gehacked?
Gaan we weer. Natuurlijk ben je gehacked.

Welk nummer el je steds (niet)?

beschuitje

Ongelezen bericht door beschuitje »

Winterman jij kent dit forum te goed voor een nieuwkomer...wat was jouw vorige alias(sen) ?

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

beschuitje schreef:Winterman jij kent dit forum te goed voor een nieuwkomer...wat was jouw vorige alias(sen) ?
Vorige alias was beschuitje.

Sorry, maar op dit forum ben ik toch echt nieuw. Op forums niet. Ken je er één dan ken je ze allemaal.

Zie dat ik trouwens wel erg beroerd type op een laptop.

beschuitje

Ongelezen bericht door beschuitje »

Vorige alias was beschuitje.
Nou zeg dat is ook toevallig in 2002 was mijn alias Winterman op dit forum.

MCB67

Het nummer wat, volgens Tele2, de problemen veroorzaakt is 09062898745. Ik kan er weinig over terugvinden op het internet trouwens. Ken dit nummer totaal niet en weet gewoon zeker dat er iets aan de hand is.
Probleem is dus ook nog eens dat Tele2 dit nummer niet kan blokkeren, volgens de mevrouw van de klantenservice. Volgens mij is dit gewoon bs.
Ook kon ze me niet vertellen hoe dit nummer dan wel te blokkeren is door mij persoonlijk.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Geen idee of je hier iets aan hebt.
Dat jij of iemand uit je gezin niet constant dat nummer hebt gebeld is eigenlijk zo logisch als wat. Maar op de 1 of andere manier lijkt er wel iets geactiveerd, zodat er contact gelegd wordt met betr. nr.
0909 en 0906

0909-nummers zijn bedoeld voor amusement, spelletjes en prijsvragen. 0909-nummers mogen wel voor serieuze diensten worden gebruikt, maar niet voor diensten met een erotisch karakter.
0906-nummers zijn bedoeld voor diensten met een erotisch karakter, maar mogen voor alle soorten diensten gebruikt worden.

De aanbieder van zo'n dienst doet dat meestal om inkomsten te verwerven. De gesprekskosten zijn dus hoger dan de kosten voor een normaal telefoongesprek. Om misbruik te voorkomen zullen veel werkgevers de reeksen 0906 en 0909 blokkeren, waarbij het serieuze 0900 normaal bereikbaar blijft. Aangezien deze nummers bedoeld zijn om inkomsten te genereren, zijn ze nimmer met een normaal telefoonnummer bereikbaar.

http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... t_de_lucht

MCB67

Niemand hier heeft, op welke wijze dan ook, met iets contact gemaakt om deze mogelijkheid te activeren. Niet via internet, niet via de telefoon. Het internetcache en de de internetgeschiedenis gedurende de dagen dat er volgens Tele2 gebruik zou zijn gemaakt van dit nummer bewijzen dit. Het nummer is ineens in de lijst met gebelde nummers tevoorschijn gekomen. Er moet gewoon iets gebeurd zijn wat buiten ons om is gepasseerd.
Ook is het de herkomst van het betreffende nummer nergens op Internet te vinden. Ook een eventuele website waarop dit nummer zou staan is niet te vinden.
Als Tele2 de facturen nakijkt zal ze zien dat er gedurende al de jaren dat er een abo loopt nog NOOIT 1 periode is geweest dat er ook maar meer dan 1 euro boven de limiet is gebeld oid.

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

controleer eens het toestel die bij het nummer hoort waarvandaan gebeld is -> maw met welke mobiel is steeds naar dat 0906-nummer gebeld? (of zou gebeld zijn).

En als het echt onmogelijk is, kan je bij Tele2 navragen of de combinatie van telefoonnummer (sim-kaart nummer) en imei-nummer correct is -> het imei nummer is een identificatienummer van het toestel.
Als dit afwijkt lijkt je sim-gekopieerd en er vanaf een ander toestel misbruik is gemaakt, daarnaast lijkt het mij geen kwaad te kunnen de sim-kaart evt. in een ander toestel te stoppen. Geeft nl. idee van een virus of ander progje wat automatisch probeert te bellen (als je een smartphone hebt ;-), heb je een relatief oud toestel lijkt me dit niet zo van toepassing ;-) )
Maar dit moet tele2 eigenlijk zo kunnen zien, is de combinatie van sim-kaart + IMEI correct en niet afwijkend naar het 0906 nummer. Als blijkt dat IMEI afwijkt, sim kaart laten blokkeren, nieuwe sim aanvragen en daarna weer verder bellen met de nieuwe sim.

MCB67

Het betreffende toestel is een relatief nieuwe smartphone. Dus jouw optie van een gekopieerde sim kaart lijkt me niet eens zo'n gekke. Zal ook eens gaan kijken naar de combo sim-imei.

MCB67

Zojuist iemand van de financiële afdeling van Tele2 aan de telefoon gehad. Standpunt van Tele2 is en blijft dat ik dit nummer gebeld heb. Op de vraag of ze het imei nr wilden verschaffen konden ze dat niet.
Ook heb ik mijn uitgaande gesprekken log bekeken en daarin staat het 0906 nummer niet vermeld. In mijn ogen kan het dus onmogelijk zijn dat dit nummer via dit toestel gebeld is. Maar daar denkt Tele2 heel anders over. Ook liet de heer die mij belde aan een collega weten wat hij van het gesprek met mij vond. Jammer voor hem was hij vergeten de lijn dicht te zetten en kon ik dus alles horen wat hij zei.
Ik zal in mn brief aan Tele2 deze persoon met naam en toenaam noemen en wat hij over mij vertelde tegen een collega.

Mousy

Ongelezen bericht door Mousy »

Bericht verwijderd door de moderator. Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 mar 2012 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

Bij Tele2 moeten ze kunnen vertellen vanaf welk toestel gebeld is... misschien dat de eerste lijn helpdesk het niet kan zien, maar 2e of 3e lijn moet het kunnen. Als je met een 'nieuw' toestel cq onbekend toestel voor hun aanmeld op hun netwerk -> sim in andere telefoon, krijg je ook vanzelf berichtje met server-instellingen enz. Dus als ze dat kunnen zien, moeten ze ook kunnen zien met welk toestel er gebeld is.

En voor een flinke rekening lijkt het mij dat ze ook wel mogen aantonen waar het bedrag op is gebaseerd en zeker uitzoeken van welk toestel er gebeld is in dit geval.

Daarnaast vraag ik me wel af of je niet met 'leuke' app-jes bezig bent geweest, waarvan er 1 is die 'vanzelf' belt (naar het 0906-nummer) en daarna die gegevens uit de log verwijdert... Het is helaas ook een van de mogelijkheden...
Virussen, trojans en andere rommel heeft zijn weg naar de telefoon (smartphone) ook al gevonden...

MCB67

Enige app-jes zijn AngryBirds en what'sapp. Niets anders dan die 2.

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste MCB67,

Vervelend dat er onduidelijkheid is over je facturatie en de kosten die in rekening gebracht zijn voor een 0900 nummer. Het spijt me dat je er bij de klantenservice nog niet uitgekomen bent. Als ik je ergens bij kan helpen dan hoor ik het graag! Zou je in dat geval je postcode, huisnummer, mobiele telefoonnummer en klantnummer naar [email protected] willen sturen o.v.v. MCB67/Trosradar? Dan kan ik uitzoeken wat ik voor je kan doen!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

MCB67

Beste Tele2,
Ik heb zojuist de e-mail naar jullie verzonden.

Bedankt voor jullie reactie op dit forum!

Tele2 Webcare schreef:Beste MCB67,

Vervelend dat er onduidelijkheid is over je facturatie en de kosten die in rekening gebracht zijn voor een 0900 nummer. Het spijt me dat je er bij de klantenservice nog niet uitgekomen bent. Als ik je ergens bij kan helpen dan hoor ik het graag! Zou je in dat geval je postcode, huisnummer, mobiele telefoonnummer en klantnummer naar [email protected] willen sturen o.v.v. MCB67/Trosradar? Dan kan ik uitzoeken wat ik voor je kan doen!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Mousy

Ongelezen bericht door Mousy »

Je hebt een pb MCB67

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste MCB67,

Bedankt voor het doorsturen van alle gegevens! Ik ga dit voor je oppakken en kom hier zo snel mogelijk bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

jipico

Ongelezen bericht door jipico »

Off topic bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mar 2012 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Gesloten