LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kras op toestel (frontje) dus garantie vervalt?!?
-
Kras op toestel (frontje) dus garantie vervalt?!?
Ik heb een HTC desire deze is nog geen 2 jaar oud. Nu is er voor de 2e maal softwareproblemen (toestel start uit zichzelf opnieuw op en programma's gaat tijdens gebruik zelf afsluiten) en daarom heb ik een paar weken geleden het toestel teruggestuurd na telefonisch overleg met HTC. Echter krijg ik een paar dagen later een prijsopgave van Dynafix met een bedrag van €267,- omdat er gebruikersschade is ontdekt. Het gaat om een kras op de linker onderhoek van het frontje en daarom willen ze meteen een nieuwe front, nieuw display en een nieuw moederbord erop zetten. Hier heb ik niet om gevraagd! Ik wil alleen dat het softwarefout net als de eerste keer wordt gerepareerd. Ze zeggen dat ik geen garantie meer heb omdat er een kras op de behuizing zit. Het rare is dat de kras een jaar geleden tijdens de eerste reparatie er ook al zat. Toen werd de telefoon gewoon kosteloos gerepareerd.
Mijn vraag: Mogen ze inderdaad mijn garantie laten vervallen alleen doordat er een kras op het frontje zit ondanks dat het om een softwarefout gaat en is het niet zo dat ik van een toestel van nog geen 2 jaar met een aankoopprijs van € 400,- een langere levensduur kan verwachten?
Mijn vraag: Mogen ze inderdaad mijn garantie laten vervallen alleen doordat er een kras op het frontje zit ondanks dat het om een softwarefout gaat en is het niet zo dat ik van een toestel van nog geen 2 jaar met een aankoopprijs van € 400,- een langere levensduur kan verwachten?
Re: Kras op toestel (frontje) dus garantie vervalt?!?
Als het om een softwarefout gaat, is er met het toestel dus niks mis. Een 'langere levensduur verwachten' is hier dan ook niet van toepassing.twinklesaar schreef:Mijn vraag: Mogen ze inderdaad mijn garantie laten vervallen alleen doordat er een kras op het frontje zit ondanks dat het om een softwarefout gaat en is het niet zo dat ik van een toestel van nog geen 2 jaar met een aankoopprijs van € 400,- een langere levensduur kan verwachten?
Ik vind het overigens raar dat HTC aangeeft een toestel met een softwareprobleem op te sturen. Is het niet veel logischer om eerst het systeem te resetten/herinstalleren?
Is het misschien mogelijk dat het toestel een keer (hard) gevallen is? Wellicht dat de problemen helemaal geen software problemen zijn, maar dat er wat beschadigd is op het moederbord. Maar dan nog vind ik het wel raar dat ze ook meteen het display en de behuizing willen vervangen.
Levensduur ligt ook aan hoe het toestel behandeld wordt. Bij goede behandeling vind ik 2 jaar wel minimaal.
Bij twijfel zou ik proberen contact op te nemen met Dynafix en in ieder geval om de foto's bij het rapportje opvragen, al dan niet via HTC, of beter nog, de verkoper.
Levensduur ligt ook aan hoe het toestel behandeld wordt. Bij goede behandeling vind ik 2 jaar wel minimaal.
Bij twijfel zou ik proberen contact op te nemen met Dynafix en in ieder geval om de foto's bij het rapportje opvragen, al dan niet via HTC, of beter nog, de verkoper.
-
Ik weet zeker dat het om een software probleem gaat omdat ik het toestel een jaar geleden al een keer heb opgestuurd naar HTC. Toen had ik ook al geprobeerd alles terug te zetten naar fabrieksinstelling. Helaas is daarmee het probleem niet verholpen. HTC had toen iets van "geswiffed" gedaan waardoor het software probleem voor een paar maanden is verholpen. Tijdens de 1e reparatie had ik dus al die kras op het frontje zitten. Die is ontstaan doordat ik een keer hard met mijn hand over een muur langs geschaafd ben met mijn mobiel in mijn hand.
Vandaag had ik een medewerker van HTC aan de lijn gehad die vertelde dat de standaard procedure van HTC wanneer er "gebruikersschade" aan het toestel is geconstateerd dat niet alleen software probleem wordt opgelost maar gewoon alles wordt vervangen, dus ook het frontje, display en moederbord op kosten van de eigenaar van het toestel. Lekker makkelijk voor HTC als ze bij iedere klant met een kras op de telefoon meteen garantie laten vervallen en alles gaan vervangen voor je....
Vandaag had ik een medewerker van HTC aan de lijn gehad die vertelde dat de standaard procedure van HTC wanneer er "gebruikersschade" aan het toestel is geconstateerd dat niet alleen software probleem wordt opgelost maar gewoon alles wordt vervangen, dus ook het frontje, display en moederbord op kosten van de eigenaar van het toestel. Lekker makkelijk voor HTC als ze bij iedere klant met een kras op de telefoon meteen garantie laten vervallen en alles gaan vervangen voor je....
Maar ehm, heb je dan een "terug naar fabrieksinstellingen" uitgevoerd vanuit het menu van je mobiel of vanuit een "harde reset"?
Harde reset is telefoon eerst helemaal uitzetten.
Daarna volume knop naar beneden ingedrukt houden en dan aanzetten. Zo kom je in de bios en daar kun je voor een echte 'factory reset' kiezen.
Die werkt net even iets anders dan die vanuit je menu en die reset ook je ROM ( ROM updates blijven wel behouden ).
Harde reset is telefoon eerst helemaal uitzetten.
Daarna volume knop naar beneden ingedrukt houden en dan aanzetten. Zo kom je in de bios en daar kun je voor een echte 'factory reset' kiezen.
Die werkt net even iets anders dan die vanuit je menu en die reset ook je ROM ( ROM updates blijven wel behouden ).
-
Beste Daan,
Nee ik heb het gewoon via de menu knop gedaan. Terug naar fabrieksinstelling waardoor letterlijk alles van de telefoon af wordt gegooid. Van die "hard reset" heb ik eerlijk gezegd nooit van gehoord. Toen ik HTC belde hadden ze daar ook niet over gehad anders had ik dat zeker eerst even geprobeerd. Maarja die medewerker van HTC had mij ook niet vertelt dat als er ook maar iets van een kras op de telefoon zit dat de garantie dan helemaal komt te vervallen. Anders had ik het noooooit opgestuurd. Een paar weken zonder smartphone is echt een drama. En nu moet ik ook nog eens gaan betalen als ik het toestel ooit nog terug wilt zien. Heb de luxe om te kiezen uit: A. € 267,- betalen en dan gaan ze alles vervangen. B. € 35,- ongerepareerd. C. Afstand van doen zodat ze hem "milieu vriendelijk" kunnen gaan verwerken....
Nee ik heb het gewoon via de menu knop gedaan. Terug naar fabrieksinstelling waardoor letterlijk alles van de telefoon af wordt gegooid. Van die "hard reset" heb ik eerlijk gezegd nooit van gehoord. Toen ik HTC belde hadden ze daar ook niet over gehad anders had ik dat zeker eerst even geprobeerd. Maarja die medewerker van HTC had mij ook niet vertelt dat als er ook maar iets van een kras op de telefoon zit dat de garantie dan helemaal komt te vervallen. Anders had ik het noooooit opgestuurd. Een paar weken zonder smartphone is echt een drama. En nu moet ik ook nog eens gaan betalen als ik het toestel ooit nog terug wilt zien. Heb de luxe om te kiezen uit: A. € 267,- betalen en dan gaan ze alles vervangen. B. € 35,- ongerepareerd. C. Afstand van doen zodat ze hem "milieu vriendelijk" kunnen gaan verwerken....
Bericht is al eerder gepost
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1492078
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1492078
Nee, natuurlijk mag een garantie bieden de garantie niet laten vervallen vanwege een kleine beschadiging die verder niet van invloed is op het gebrek.