LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik moet Eneco betalen voor mijn oude adres!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
avyende

ik moet Eneco betalen voor mijn oude adres!

Ongelezen bericht door avyende »

Beste mensen,

Allereerst wat top van jullie om al die velevragen te beantwoorden iedere dag weer, top :D

Ik heb een probleem en na wat zoeken op internet zie ik door de bomen het bos niet meer dus ga ik gewoon vragen wat jullie er hiervan vinden...
In 2008 ben ik verhuisd, heb toen eneco opgezegd...althans dat dacht ik....Begin 2011 kreeg ik een deurwaarder via eneco. Ik moest 2008 en 2009 betalen. Eneco had nooit een opzegging ontvangen, en het flat waar ik woonde bleef na mij leeg en werd na 2009 gesloopt!! Na contact met de deurwaarder en eneco moest ik het verhuisbericht opsturen. Gedaan, en niks meer van gehoord. Tot nu, kreeg een nieuwe deurwaarder via eneco. Hetzelfde verhaal alleen dit keer gold het verhuisbericht niet. Ik heb niet opgezegd volgens hun en het is al die tijd door blijven lopen, tot alles dicht ging voor de sloop.

Dit zou normaal niet gebeuren omdat er dan een andere bewoner komt. Natuurlijk ben ik een betalingsregeling aangegaan,maar ik vind het niet eerlijk.
Heb contact met eneco gehad maar die tonen geen begrip en willen geen compomis ofiets sluiten.

Zou ik hier nou wat mee moeten doen?

vriendelijke groet.

Jolijn

Re: ik moet Eneco betalen voor mijn oude adres!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je hebt geen bevestiging van opzegging van Eneco?
Maar het kan niet zo heel veel zijn wat je betalen moet, want er is niks verbruikt. De kosten van incasso en deurwaarder (kloppen die ?)zijn waarschijnlijk hoger dan de verbruikskosten.

Zijn er na tussen het bezoek van de eerste en tweede deurwaarder kosten bij gekomen? Heb je tegelijk met het verhuisbericht (nog) een opzegging gestuurd of iets dergelijks expliciet op het verhuisbericht vermeld? Eneco ging er misschien van uit dat je best nog wilt blijven betalen voor het ene pand, ondanks dat je er niet meer woonde. :roll:

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

als mede weet je de standen van de meter nog van toen je vertrok daar?

Eneco heeft als het goed is ook standen en die zouden redelijk overeen moeten komen
zo niet aan Eneco vragen hoe hun dat kunnen verklaren dat er ondanks dat huis leeg is stroom gebuikt word

laat Eneco maar bewijzen dat je niet heb opgezegd
gewoon volhouden dat je toen een brief hebt gestuurd met de opzegging en de standen
en na 2 jaar de brief hebt weg gegooid omdat je er van uit was gegaan dat alles goed was
en je niets meer van hun hebt gehoord

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Hallo avyende,

Ik lees dat we u via een deurwaarder confronteren met een vordering uit 2008 en 2009, terwijl u in de veronderstelling was dat u de leveringsovereenkomst met ons in 2008 al had opgezegd.

Uit uw bericht maak ik ook op dat u uw verhuisbericht alsnog heeft toegestuurd, maar dat we daarop niet hebben gereageerd. Ik kijk graag met u mee om te kijken wat ik voor u kan betekenen in deze situatie.

Als u dat op prijs stelt, stuurt u dan uw gegevens naar mij via [email protected].

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Kelly, medewerkster Eneco

avyende

Ongelezen bericht door avyende »

Lieve mensen,

Bedankt alvast voor de snelle reacties.....

Nee de meterstanden heb ik niet meer, en aldie tijd is het maandbedrag wat ik toen betaalde blijven staan....Nee, het is niet heel veel geld, nog net geen 1500 euro, maar voor mij, met 3 kleine kinderen is dat wel een hoop geld.
Natuurlijk ben ik ervan overtuigd dat ik die meterstanden en het verhuisbericht heb gestuurd, maar heb dit idd niet bewaard, ja dom ik weet het!
Dus geen poot om op te staan. Maar ik dacht, als ik nu toch kan bewijzen dat ik daar echt niet woonde, dan hoef ik dat ook niet te betalen.....ja dom,blijkbaar. Ik heb altijd Eneco gehad, er zijn nooit problemen geweest of achterstallige betalingen ofzo. Maar nu zijn ze heel stellig....Betalen, meer niet.

Ja het bedrag is iets omhoog gegaan bij de nieuwe deurwaarder, rente he...

Iemand van Eneco die reageerd....slim, een bedrijf dat ook hetforum in de gaten houd....Ik zal het morgen allemaal even op de mail gooien.

Wat ik hier eigenlijk wil weten is hoe ik nu moet handelen...ik kan tegen eneco wel stug volhouden maar ik moet toch betalen....ik heb geen idee waar ikme toe kan wenden....

Fijne dag

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

ik hoop dat Eneco nu eindelijk na vele verloren rechtszaken klantvriendelijk en klant gerichter te werk gaat

ze zijn door de rechter al veroordeeld tot het door klant accepteren van voor gestelde betalings- regeling
de klant had bij de 1e brief van betalings- achterstand (door fout van Eneco) al voor gesteld om de komende 6 maanden 3 maanden in te lopen het enige wat Eneco melde was nee dit moet binnen 1 week betaald worden anders gaan we naar een gerechts- deurwaarden en het gevolg was dat de kantonrechter oordeelde dat Eneco te star en klant onvriendelijk heeft gehandeld en de betaling voorstel als nog moet accepteren aan gezien eneco wel onder tussen de fout had toe gegeven

en andere zaken ze de wet op alle zeiden hebben overtreden door gegevens te veranderen zonder de persoon hiervan op de hoogte te stellen wat wettelijk wel verplicht is

Gesloten