LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mistersuper Superslecht!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ireneb

Mistersuper Superslecht!

Ongelezen bericht door ireneb »

Twee weken geleden heb ik een kookplaat gekocht via internet bij Mistersuper. (Alleen maar via internet omdat daar nog een witte kookplaat te krijgen was en verder nergens meer.)
Overigens staat op hun site bij ‘verzending’:
Contant bij bezorging: 19,- euro rembourskosten. IDeal en vooraf overmaken gratis. Aangezien ik via IDeal heb betaald vond ik het nogal vreemd dat ik TOCH 19,- bezorgkosten moest betalen. Maar hun antwoord was dat dit de standaard bezorgkosten zijn. Ik heb hen toen maar gewezen op de fout op hun site. Maar dit geheel terzijde.

De kookplaat is aangesloten en wij controleerden de platen 1 voor 1.
Dus 1 plaat aan, lampje brandt, okay, plaat uit, volgende plaat etc. Prima, dus verpakking verscheurd en in de container.

Zaterdag had ik slechts 1 kookplaat nodig, geen probleem. Op zondag had ik echter 2 kookplaten nodig en jawel hoor: boem! De stroom er af. Kon met geen mogelijkheid meer worden opgelost. :shock:
Elektriciën laten komen. Die gaf aan dat de kookplaat niet geschikt was voor krachtstroom, hoewel dit wel op de kookplaat stond aangegeven. Door de kookplaat waren er 2 hoofdzekeringen gesprongen.
Elektricïen adviseerde kookplaat niet meer aan te sluiten, was te gevaarlijk.

Op 13 februari direct Mistersuper gemaild met dit verhaal. Geen reactie.
Op 15 februari nogmaals gemaild. Toen kwam de vraag om welk typenummer het ging. Typenummer doorgegeven. Geen reactie.

Op 16 februari heb ik hen gemeld dat er een nieuwe kookplaat is geïnstalleerd (die het dus WEL gewoon goed doet!) en dat ik die verpakking kon gebruiken om hun ondeugdelijke kookplaat te retourneren.
Op 18 februari kreeg ik antwoord dat zij de kookplaat alleen terugnamen in originele verpakking! Ja, hallo, ik had op 13 februari al gemeld dat ik de verpakking niet meer had. Verder meldden zij nog dat de kookplaat wel goed zou werken als hij goed aangesloten zou zijn. Dus maar even de factuur van de elektricien aan hen gemaild. (Ja, met de elektricien ben ik ook nog niet klaar hoor).

Vervolgens krijg ik dit antwoord:
Indien de kookplaat niet goed functioneert kunnen we deze voor u laten nakijken door de fabrikant.
Het terugnemen van het apparaat zoals geregeld onder de wet koop op afstand kan alleen
indien u dit binnen 8 dagen na aankoop meldt en de kookplaat onbeschadigd, ongebruikt
en in de originele verpakking terug stuurt naar ons.

Pardon? Onbeschadigd, ONGEBRUIKT en in de originele verpakking? :shock:
Hun site vermeldt:
Wij staan voor u klaar!

Helaas kan het soms voorkomen dat product een defect vertoont, maar ook dan staan wij paraat om u te helpen. Wij zullen, samen met de fabrikanten en servicediensten, ervoor zorgen dat de storing naar alle tevredenheid opgelost wordt. Op de, bij ons, gekochte producten heeft u minimaal twee jaar garantie. Uw aankoopbon is voldoende om gebruik te maken van de garantie. :!:

Mijn antwoord op 18 februari:
Hoe wilt u dat kan zien of de plaat functioneert als ik de plaat onbeschadigd, ongebruikt aan u terug moet sturen?!!
U geeft zelf aan dat ik het product kan uitpakken/gebruiken om te kunnen beoordelen of ik het wil behouden. Als ik dan 2 platen tegelijkertijd aan heb en er 2 hoofdzekeringen uitvliegen, mag het duidelijk zijn dat ik dit defecte product dus niet wil behouden! Ook de elektricien gaf aan dat dit product niet goed functioneert. Mijn vorige en huidige kookplaat functioneren goed. Het ligt dus gewoon aan uw Beko kookplaat.

U geeft aan dat ik het product 'indien redelijkerwijs mogelijk' in de originele verpakking kan retourneren. Ik denk dat het logisch is dat ik de verpakking verscheur als de plaat geïnstalleerd is. Redelijk dus.

Dat de plaat niet functioneert heb ik u 13 februari gemeld. Het is niet mijn schuld dat u er vervolgens 1 week lang een kat en muisspelletje van maakt.
Ik retourneer de plaat en ontvang graag mijn aankoopbedrag terug. Ook zou ik het erg op prijs stellen als u de 2e rekening van de elektricien (128,-) voor uw rekening neemt. De schade is immers als gevolg van de door u geleverde kookplaat ontstaan.
U pretendeert 'super veilig en betrouwbaar' te zijn. Ik zie graag het bewijs daarvan.

Hun antwoord op 21 februari:
Om gebruik te maken van de afkoelingsperiode, moet u het product met alle geleverde toebehoren (en indien redelijkerwijs mogelijk) in originele staat en verpakking aan ons retourneren, conform de door ons verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Let op! Om hygienische redenen kunt u geen hoofdtelefoons, scheerapparaten e.d. retouneren.
Mits er geen orginele verpakking aanwezig is kunnen wij het product niet retour nemen.

Mijn antwoord 21 februari:
Goed, het blijkt helaas een woordspelletje te worden. Erg jammer voor een bedrijf dat pretendeert zo betrouwbaar te zijn.

Ik heb u nu al meerdere malen uitgelegd dat ik het karton heb versnipperd nadat de plaat geïnstalleerd was. Nog niet wetende dat de stoppen er uit zouden vliegen bij gebruik. U legt de nadruk op origineel en ik leg de nadruk op redelijkerwijs. En we hebben het hier niet over een afkoelingsperiode omdat de kleur of vorm mij niet bevalt bij nader inzien, maar we hebben het over een ondeugdelijk product. :evil:

Het is duidelijk dat er iets aan de kookplaat mankeert, anders zouden mijn vorige en huidige plaat hetzelfde effect op de stoppen gehad hebben. U weigert dus een defect geleverd product retour te nemen omdat de originele verpakking ontbreekt. Ik neem aan dat u bij dit standpunt blijft?

Antwoord:
Wij kunnen deze kookplaat niet retour nemen, daar wij deze ook niet kunnen retouneren zonder orginele verpakking.

Mijn antwoord:
Dan zal ik deze zaak nu in handen geven van mijn rechtsbijstandverzekering en andere consumenten waarschuwen voor uw organisatie.
Dus bij deze. :wink:
Wees extra voorzichtig! Ik heb best begrip voor de gestelde regels, maar dan verwacht ik ook een soepele opstelling in uitzonderingsgevallen.

Uw aankoopbon is voldoende om gebruik te maken van de garantie. Vergeet het maar. :!:

Groet,
Ireneb

ireneb

Re: Mistersuper Superslecht!

Mistersuper is echt super in het niet reageren op e-mailtjes. Na lang aandringen reageren zij soms ontwijkend op mijn mailtjes waardoor ik nu nog steeds niet weet waar ik aan toe ben.
Ik ben inmiddels zo ver dat ik de plaat mag terugsturen in de verpakking van de andere kookplaat. Maar zij zijn van mening dat ik de verzendkosten moet betalen en daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Vervolgens geven zij aan dat zij de kookplaat ter reparatie aan gaan bieden. Prima, moeten zij weten, maar ik heb aangegeven dat ik die plaat dus echt niet meer hoef. Ik heb nu immers een kookplaat die wel goed functioneert.
Maar daar krijg ik dus geen antwoord op. Het is -na bijna 1 maand- nog steeds onduidelijk of ik mijn aankoopbedrag en de verzendkosten terug krijg als ik de plaat terug zend.

Super he? :roll:

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ireneb

Wellicht is het handig om in de toekomst mijn webshopchecklist te gebruiken.

Met mijn instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen,
óf een bestelling/levering onder rembours of met een AC is mogelijk;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;

-check de reviews op

http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling

-check of de naam van de shop voorkomt bij

http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/

-de shop is aangesloten bij de

http://www.thuiswinkel.org/leden
http://www.keurmerk.info/

-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)

-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist kunnen geen rechten worden ontleend.

ireneb

Bedankt voor jouw reactie Maxiem, maar ik heb me juist op basis van jouw checklist met deze site in gelaten.
Zo zie je maar...... Kan allemaal best betrouwbaar zijn, maar als er iets aan de geleverde producten mankeert, geven ze niet thuis. :?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ireneb

Mijn lijst geeft (indirect) 4 indicaties: het woord "super", de prijzen, de prominente 30 eerste plaatsen op google en het vrijwel ontbreken van reviews doen bij mij de alarmbellen rinkelen. Ik zou er in elk geval nooit een bestelling plaatsen.

Maxiem.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Rembourskosten zijn niet hetzelfde als bezorgkosten. Als je niet voor betaling onder rembours kiest, moet je wel gewoon de verzend/bezorgkosten betalen.

ireneb

@ Maxiem
Ja inderdaad, nu je het zo benoemt zie ik de indirecte alarmsignalen. Was ik maar niet zo eigenwijs geweest om per se een witte kookplaat te willen hebben.

@ Sephora
Ik heb gevraagd om een antwoordnummer, maar zij claimen dat niet te hebben.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Volgnes mij moet je in zo'n geval het bedrijf eerst de kans geven om het apparaat te repareren of een ander exemplaar te leveren en mag je niet zomaar verwachten dat je je geld terug krijgt.
In hun communicatie zijn ze in ieder geval niet zo netjes.

ireneb

Klopt. Maar leest u dan eerst even wat hun reactie was. Namelijk alleen terugnemen in de originele verpakking.
Vervolgens alleen terugnemen als hij ongebruikt was en in de originele verpakking. Hoe moet ik dan zien of die plaat functioneert?
Nee, hun communicatie verdient zeker geen schoonheidsprijs.
Ik hoop dat ik met dit verhaal mensen kan waarschuwen voor de handelwijze van Mistersuper.

Overigens, hoe lang kunt u zonder kookplaat/gasfornuis of iets dergelijks? :wink:

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Ach ik heb een magnetron en een oven. Met een beetje creativiteit kom je dan een heel eind.

Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar. Je hebt het over garantie, maar ook over het retourneren van het produkt.
De wet kopen op afstand geeft de consument het recht om na te denken over de aankoop en eventueel het produkt zonder opgaaf van redenen te retourneren. Je hebt het produkt dan 'op zicht'. Je mag het uitpakken, bekijken en aan- en uitzetten.

Maar jij hebt de kookplaat aangsloten en er twee dagen op gekookt.

Dan geldt volgens de voorwaarden van dit bedrijf het volgende:
•De consument kan slechts vervanging van de zaken of ontbinding van de koopovereenkomst vorderen indien:
- de gebruiker tot driemaal toe een vruchteloze poging heeft gedaan eenzelfde gebrek te herstellen en dit gebrek voldoende ernstig is om vervanging of ontbinding te rechtvaardigen;
- indien de consument aantoont dat de zaken zoveel gebreken vertoont of heeft vertoond dat deze niet aan de overeenkomst beantwoordt en dat deze gebreken vervanging of ontbinding rechtvaardigen.

Natuurlijk heb je gelijk dat de service van dit bedrijf in dit geval te wensen overlaat, maar ik vind je kritiek niet op alle punten terecht.
Had je de kookplaat in een echte winkel gekocht, dan had je hun ook de kans moeten geven om het euvel te verhelpen. Dat jij dan ongemak hebt omdat je geen kookplaat hebt, is jouw probleem. Ik heb ook wel eens een paar dagen op een monteur moeten wachten.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Ik ben het met voorgaande eens. Het recht op retour en het hebben van garantie zijn 2 afzonderlijke gevallen, en naar mijn idee is het recht op retournhier niet direct van toepassing, maar het recht op garantie of vervanging. Daarnaast, als blijkt dat de kookplaat defect is, en de onkosten voor de electricien opgeleverd hebben, dienen ze deze ookmte vergoeden. Immers, als de kookplaat niet defect was, had u die kosten niet hoeven maken.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

ireneb schreef:De kookplaat is aangesloten en wij controleerden de platen 1 voor 1.
Dus 1 plaat aan, lampje brandt, okay, plaat uit, volgende plaat etc. Prima, dus verpakking verscheurd en in de container.
Eigenlijk heb je dus niet goed gecontroleerd.

Daarbij haal je garantie en recht van retour door elkaar.

In deze situatie is het meest haalbare dat de winkel de kookplaten "herstelt"

(als ze al defect zijn, immers hoe waarschijnlijk is het dat twee nieuwe kookplaten beiden defect zijn?)

ireneb

@mh73
Ach ik heb een magnetron en een oven. Met een beetje creativiteit kom je dan een heel eind.Dus u kunt 1 maand zonder kookgelegenheid? Nou, ik niet. Ik ben direct naar een winkel in de buurt gegaan en heb een (helaas!) rvs-kookplaat gekocht.

Maar jij hebt de kookplaat aangesloten en er twee dagen op gekookt.
Nee, ik heb de eerste dag 1 plaat aan gehad en de 2e dag 2 platen. Daarop vlogen er 2 hoofdzekeringen uit.

•De consument kan slechts vervanging van de zaken of ontbinding van de koopovereenkomst vorderen indien:
- indien de consument aantoont dat de zaken zoveel gebreken vertoont of heeft vertoond dat deze niet aan de overeenkomst beantwoordt en dat deze gebreken vervanging of ontbinding rechtvaardigen.
Ik denk dat de woorden van de elektricien genoeg zeggen: niet meer aansluiten, plaat is kapot, levensgevaarlijk!

Ik heb ook wel eens een paar dagen op een monteur moeten wachten.
Een paar dagen? :shock: Ik wacht al 6 weken op een duidelijke reactie van Mistersuper!

@bernd
Daarnaast, als blijkt dat de kookplaat defect is, en de onkosten voor de electricien opgeleverd hebben, dienen ze deze ookmte vergoeden. Immers, als de kookplaat niet defect was, had u die kosten niet hoeven maken.
Uiteraard heb ik dat aan ze voorgelegd. Helaas reageren ze niet of ontwijkend.

@crazyme
als ze al defect zijn, immers hoe waarschijnlijk is het dat twee nieuwe kookplaten beiden defect zijn?)
:? Ik denk dat je de zaak niet goed begrijpt. Een (1) kookplaat bestaat uit 4 plaatjes waarop gekookt kan worden, net als een gasfornuis 4 pitten heeft.
Zodra ik 2 kookplaatjes aan wilde zetten, vlogen er dus 2 hoofdzekeringen uit.

berndv

ireneb schreef:
Maar jij hebt de kookplaat aangesloten en er twee dagen op gekookt.
Nee, ik heb de eerste dag 1 plaat aan gehad en de 2e dag 2 platen. Daarop vlogen er 2 hoofdzekeringen uit.

Dus heb je er 2 dagen op gekookt

Ik denk dat de woorden van de elektricien genoeg zeggen: niet meer aansluiten, plaat is kapot, levensgevaarlijk!

Die plaat wel, je hebt ze niet de kans gegeven om te herstellen of te vervangen en ontbinden is in deze een zware maatregel. Ook is ontbinding op basis van dit totaal iets anders dan je recht op retour binnen 7 dagen

Ik heb ook wel eens een paar dagen op een monteur moeten wachten.
Een paar dagen? :shock: Ik wacht al 6 weken op een duidelijke reactie van Mistersuper!

@bernd
Daarnaast, als blijkt dat de kookplaat defect is, en de onkosten voor de electricien opgeleverd hebben, dienen ze deze ookmte vergoeden. Immers, als de kookplaat niet defect was, had u die kosten niet hoeven maken.
Uiteraard heb ik dat aan ze voorgelegd. Helaas reageren ze niet of ontwijkend.

Als jij ze niet de kans geeft om het artikel na te kijken kunnen zij niet zien of dit het probleem is. Een bon van een electricien is geen bewijs in dezen.

@crazyme
als ze al defect zijn, immers hoe waarschijnlijk is het dat twee nieuwe kookplaten beiden defect zijn?)
:? Ik denk dat je de zaak niet goed begrijpt. Een (1) kookplaat bestaat uit 4 plaatjes waarop gekookt kan worden, net als een gasfornuis 4 pitten heeft.

Hij bedoelt hier niet dat je 2 zones van je kookplaat aanzet, maar een vervangende kookplaat van de winkel. Oftewel, de winkelier de kans geven het defect te herstellen door vervanging of reparatie.
Goed lezen en begrijpen wat er bedoeld wordt is een kunst. Zeker als je niet het antwoord krijgt wat je graag zou willen horen.

De winkel is in gebreke, maar jij geeft de zaak niet de kans om dit op de juiste wijze te herstellen, maar roept bij een defect meteen ontbinding van de koop.

crazyme

ireneb schreef: @crazyme
Ik denk dat ik wel weet hoe een kookplaat werkt.. :roll:

Weet jij wel hoe je zo'n ding moet aansluiten ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Perilex

Ik ben ook geen expert hierin, maar wanneer twee hoofdzekeringen eruit knallen, dan vraag ik mij af of jouw "elektricien" ook jouw meterkast heeft geplaatst...

Normaal zou de keukengroep er uit moeten knallen.

ireneb

@ berndv
Ik heb 1 week moeten wachten op de reactie van Mistersuper. En die reactie was dat ik de plaat alleen kon retourneren in de originele verpakking.
Ik denk dat ik ze dus voldoende kans heb gegeven om te vervangen of te repareren, maar dat ze die kans gewoon niet genomen hebben. Liever spelen ze een spelletje van niet -of gedeeltelijk- reageren.

@ crazyme
:oops: Sorry, maar tegenwoordig wordt er bijna geen kookplaat meer gebruikt. Mensen koken liever op gas/inductie/keramisch. Daarom dacht ik dat je misschien niet wist hoe een kookplaat werkte.

Het meest frusterende vind ik dat ze niet of slechts gedeeltelijk reageren en dat ik de kosten moet betalen voor het verzenden van de defecte kookplaat.
Als zij gewoon correct hadden gereageerd (conform hun belofte op de website) dan was er niets aan de hand geweest.

berndv

Dat ze zeggen: retour alleen in de originele verpakking is waarschijnlijk omdat je een beroep hebt gedaan op je recht van retour, of ik moet het mis hebben.
Helaas kan het soms voorkomen dat product een defect vertoont, maar ook dan staan wij paraat om u te helpen. Wij zullen, samen met de fabrikanten en servicediensten, ervoor zorgen dat de storing naar alle tevredenheid opgelost wordt. Op de, bij ons, gekochte producten heeft u minimaal twee jaar garantie. Uw aankoopbon is voldoende om gebruik te maken van de garantie.
Hier bieden ze u iets aan, en dit is wat u vervolgens eist:
Dat de plaat niet functioneert heb ik u 13 februari gemeld. Het is niet mijn schuld dat u er vervolgens 1 week lang een kat en muisspelletje van maakt.
Ik retourneer de plaat en ontvang graag mijn aankoopbedrag terug. Ook zou ik het erg op prijs stellen als u de 2e rekening van de elektricien (128,-) voor uw rekening neemt. De schade is immers als gevolg van de door u geleverde kookplaat ontstaan.
U pretendeert 'super veilig en betrouwbaar' te zijn. Ik zie graag het bewijs daarvan.
Dit hierboven is het recht op retour, waar u geen aanspraak meer op kunt maken om eerder uitgelegde reden.

ireneb

@ berndv
Dat ze zeggen: retour alleen in de originele verpakking is waarschijnlijk omdat je een beroep hebt gedaan op je recht van retour, of ik moet het mis hebben.

Nee, als u goed gelezen hebt, heb ik geen beroep gedaan op recht van retour. Ik heb ze op de hoogte gesteld dat de kookplaat defect is/was. En dat de stoppen er uit vlogen.
Recht op retour is m.i. alleen aan de orde als ik de kleur of het model in het echt niet leuk vind.
Het gaat mij dus alleen om de melding van een levering van een defecte kookplaat. Met als gevolg hun inmiddels bekende antwoord “alleen in originele verpakking”,

Na ca. 3 weken bieden ze mij de mogelijkheid van ‘recht op retour’ maar eisen nog steeds dat ik de de verzendkosten betaal. En daar ben ik het dus gewoon niet mee eens. Waarom nog eens op extra kosten gejaagd worden?!
Ik heb al zo veel extra kosten moeten maken als gevolg van het feit dat zij een defecte kookplaat geleverd hebben. (Niet bewust uiteraard, dat geloof ik ook niet).

Is het zo wat duidelijker?

ireneb

Wellicht ten overvloede:
Na 4 weken bieden ze mij het recht op retour, en leggen de plaat voor aan de technische dienst.
Helemaal prima!
Maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag ‘wie betaalt de verzendkosten’ en ‘ ik hoef dus die plaat niet meer terug want ik heb inmiddels een goed werkende plaat’.

Zo moeilijk is het toch niet om daarop te antwoorden?!

crazyme

ireneb schreef:Wellicht ten overvloede:
Na 4 weken bieden ze mij het recht op retour, en leggen de plaat voor aan de technische dienst.
Helemaal prima!
Maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag ‘wie betaalt de verzendkosten’ en ‘ ik hoef dus die plaat niet meer terug want ik heb inmiddels een goed werkende plaat’.

Zo moeilijk is het toch niet om daarop te antwoorden?!
Recht op retour kan niet omdat je geen originele verpakking meer hebt.

Recht op garantie heb je wel.

Jij moet op jouw kosten de platen terugsturen en je krijgt ze op hun kosten weer hersteld (gecontroleerd) terug.

Gesloten