LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Menzis & Apotheek Budel
-
Menzis & Apotheek Budel
Beste Mensen.
Het is anno 2012, Waar zorgverzekeraars op een maffia manier. Klanten.
Te verplichten een ander Apotheek te nemen.? Ik dacht het even van niet hè
Menzis seikt sinds 2012 op eens met mijn al 30 jaar trouwe apotheek BUDEL.
Gelegen op het BMC ( Budels Medium Centrum ) waar alle huisartsen , tandheelkunde. fysiotherapeutisch , Noem ma op, Hier zit ook de apotheek.
Daar sta je dan mee een knal rooie kop, Dat je de pillen zelf moet betalen.
En geen geld hebt. Dacht je verzekerd bent, Nee ho maar.
Menzis heeft geen contract meer met apotheek budel.
Voorheen altijd al contract belachelijk gewoon stel onbenullen.
via Twitter heb heb ik me eens van me kloten gemaakt tegen menzis.
Willen zij de zieken verplichten even bijna 8KM( Enkel reis ) te reizen na een apotheek gelegen in WEERT LIMBURG(Niet BUDEL NB ) Jonge jonge wat een gezeik sinds dit jaar. Ik heb Menzis al laten weten,
1e Ik geen eigen risico van 220 eur ga betalen, als ik toch verplicht ben ver te reizen, en me pillen zelf te betalen.
"Ik Vroeg of zij mij de reiskosten betalen Nee dus haha"
2e dat ik dit jaar na CZ terug vertrek waar ik voor langer tijd weg gegaan ben.
Wie heeft ook klachten over Menzis en Apotheek zonder contract op eens?
Ben benieuwt of meer lotgenoten hier de dupe van zijn geworden.
Vooral zij die al 3x CVA gehad hebben en zwaar ziek zijn de dupe.
Wordt tijd dat radar eens onderzoekt en een Etiquette
Vr Gr TB
Het is anno 2012, Waar zorgverzekeraars op een maffia manier. Klanten.
Te verplichten een ander Apotheek te nemen.? Ik dacht het even van niet hè
Menzis seikt sinds 2012 op eens met mijn al 30 jaar trouwe apotheek BUDEL.
Gelegen op het BMC ( Budels Medium Centrum ) waar alle huisartsen , tandheelkunde. fysiotherapeutisch , Noem ma op, Hier zit ook de apotheek.
Daar sta je dan mee een knal rooie kop, Dat je de pillen zelf moet betalen.
En geen geld hebt. Dacht je verzekerd bent, Nee ho maar.
Menzis heeft geen contract meer met apotheek budel.
Voorheen altijd al contract belachelijk gewoon stel onbenullen.
via Twitter heb heb ik me eens van me kloten gemaakt tegen menzis.
Willen zij de zieken verplichten even bijna 8KM( Enkel reis ) te reizen na een apotheek gelegen in WEERT LIMBURG(Niet BUDEL NB ) Jonge jonge wat een gezeik sinds dit jaar. Ik heb Menzis al laten weten,
1e Ik geen eigen risico van 220 eur ga betalen, als ik toch verplicht ben ver te reizen, en me pillen zelf te betalen.
"Ik Vroeg of zij mij de reiskosten betalen Nee dus haha"
2e dat ik dit jaar na CZ terug vertrek waar ik voor langer tijd weg gegaan ben.
Wie heeft ook klachten over Menzis en Apotheek zonder contract op eens?
Ben benieuwt of meer lotgenoten hier de dupe van zijn geworden.
Vooral zij die al 3x CVA gehad hebben en zwaar ziek zijn de dupe.
Wordt tijd dat radar eens onderzoekt en een Etiquette
Vr Gr TB
Re: Menzis & Apotheek Budel
Lijkt me niet verstandig, u heeft zo een incassobureau op het dak waarbij de kosten voor u zijn. Bovendien maakt dit overstappen aan het eind van het jaar lastig als er dan nog steeds een achterstand is.cranendonck schreef:Ik heb Menzis al laten weten,
Moet u niet ook aan uw bloeddruk denken als u al 3x een CVA heeft gehad ? Doe dat dan ook en informeer eerst eens rustig waarom er geen contract is. Mogelijk ligt het niet aan menzis maar aan de apotheek zelf.cranendonck schreef: Vooral zij die al 3x CVA gehad hebben en zwaar ziek zijn de dupe.
Misschien kunt u ook eens kijken of u de herhaalmedicijnen via een internetapotheek kunt krijgen en dan krijgt u ze thuisbezorgd.
Wat etiquette daar nu weer mee te maken heeft, is mij even een raadsel.cranendonck schreef: Wordt tijd dat radar eens onderzoekt en een Etiquette
Persoonlijk ben ik het wel met u eens dat het niet redelijk is dat iemand 8 km moet reizen om medicijnen te kunnen halen in een apotheek. Kijk eens of u een klacht kunt indienen bij Consuwijzer, de NZA of bij deze geschillencommissie: http://www.skgz.nl/
-
Beste.
Nee is Menzis zelf die het flikt sinds 2012. Verplichten zij.
Hen wil op te dwingen waar je ze moet hallen, Net als ziekenhuizen, waar ze niet mee werken. Normaal zit in onze regio alleen CZ, en de apotheek heeft sinds dit jaar hoop gedoe mee Menzis alleen.. Dus eind 2012 ma na CZ gaan.
Nee is Menzis zelf die het flikt sinds 2012. Verplichten zij.
Hen wil op te dwingen waar je ze moet hallen, Net als ziekenhuizen, waar ze niet mee werken. Normaal zit in onze regio alleen CZ, en de apotheek heeft sinds dit jaar hoop gedoe mee Menzis alleen.. Dus eind 2012 ma na CZ gaan.
vogels schreef:Vlg mij is het de apotheker die een contract weigert met Menzis (of andere zorgverzekeraars).
-
niks Internet Gewoon bij je vertrouwde apotheek.Emmy75 schreef:cranendonck schreef: Bovendien maakt dit overstappen aan het eind van het jaar lastig als er dan nog steeds een achterstand is.
Hoi Hier lig ik niet wakker mee van.
Moet u niet ook aan uw bloeddruk denken als u al 3x een CVA heeft gehad ?cranendonck schreef: Vooral zij die al 3x CVA gehad hebben en zwaar ziek zijn de dupe.
Als deze dan ma fanaal kom mij goed, nergens meer last van.
Misschien kunt u ook eens kijken of u de herhaalmedicijnen via een internetapotheek kunt krijgen en dan krijgt u ze thuisbezorgd.
Is het niet zo dat het al dan niet bestaan van een contract tussen de apotheek en de zorgverzekeraar alleen iets zegt over op welke wijze de zorgverzekeraar de medicijnen vergoedt?:
Indien contract: rechtstreekse verrekening tussen zorgverzekeraar en zorgverlener
Indien geen contract: consument betaalt de rekening en dient deze in bij de zorgverzekeraar.
De suggestie of zelfs stelling dat een consument gedwongen wordt zaken te doen met een ver afgelegen apotheek, lijkt mij misplaatst.
Je kunt gewoon bij je vertrouwde apotheek blijven komen (en meteen even vragen waarom deze geen contract heeft met jouw zorgverzekeraar).
Indien contract: rechtstreekse verrekening tussen zorgverzekeraar en zorgverlener
Indien geen contract: consument betaalt de rekening en dient deze in bij de zorgverzekeraar.
De suggestie of zelfs stelling dat een consument gedwongen wordt zaken te doen met een ver afgelegen apotheek, lijkt mij misplaatst.
Je kunt gewoon bij je vertrouwde apotheek blijven komen (en meteen even vragen waarom deze geen contract heeft met jouw zorgverzekeraar).
-
In mijn geval is het zelfs Declaratie niet vergoed wordt. Door Menzis, dit heb ik zwart op wit. Dus die 220 eur betaal ik nu zelf al.gerland schreef:Is het niet zo dat het al dan niet bestaan van een contract tussen de apotheek en de zorgverzekeraar alleen iets zegt over op welke wijze de zorgverzekeraar de medicijnen vergoedt?:
Ik heb al contact gehad over deze zaak, mee mijn vaste apotheek. En betreurt de gang van zaken mee deze zorgverzekeraar. voor heen geen problemen. nu wel. En dit sinds ik dit jaar collectief verzekerd ben hoger bedragen dan voor heen. Dus me keuze wordt snel gemaakt, 2013 Na CZ. wel stukken duurder. Ma geen gedoe.
Graag wilde ik weten of meer klanten de dupe zijn.
-
Polisvoorwaarde Menzis zorgverzorgd( =natura) B17
........zorgaanbieders die met Menzis een overeenkomst hebben
gesloten. U kunt ook bellen met onze Klantenservice op 088 222 40 40. Als u kiest voor een zorgaanbieder die geen overeenkomst met Menzis heeft gesloten, krijgt u een gedeelte van de kosten vergoed. U krijgt voor geneesmiddelen maximaal de apotheekinkoopprijs zoals deze geldt in de maand van aflevering. Deze inkoopprijs is opgenomen in de de Z-indextaxe (prijslijst voor geneesmiddelen die maandelijks door het bedrijf Z-index wordt uitgegeven). Op deze prijs wordt een korting in rekening gebracht. Deze bedraagt 10%. De korting bedraagt maximaal € 10 per receptregel. Voor de zorgkosten geldt een maximum vergoedingsbedrag. U kunt deze bedragen vinden op http://www.menzis.nl.
Erg slecht Menzis. Wisten jullie dat Menzis maar 60 % vergoedt bij ongecontracteerde huisartsen?
De ZorgZopolis( restitutie) vergoedt wel bij ongecontracteerde apotheek.Ook B17
"U kunt voor geneesmiddelen naar een apotheek of een apotheekhoudend huisarts."
Conclusie : alle gedupeerden moet de mogelijkheid geboden worden om alsnog, met terugwerkende kracht, de overstap te maken naar de restitutiepolis. Kijk ook op deze site naar gedupeerden, die pas eind februari hoorden dat de Maartensklinieken niet meer gecontracteerd zijn.
Wie helpt met het zoeken op de website van Menzis naar de " zorgkosten apotheek " op ? Is dit de receptregelvergoeding van ca. 12 euro bij eerste aflevering?). Wie zoekt dit op op de website? De site vind ik zo dramatisch slecht dat ik niet probeer om het te vinden, waarschijnlijk staat het er niet eens.
........zorgaanbieders die met Menzis een overeenkomst hebben
gesloten. U kunt ook bellen met onze Klantenservice op 088 222 40 40. Als u kiest voor een zorgaanbieder die geen overeenkomst met Menzis heeft gesloten, krijgt u een gedeelte van de kosten vergoed. U krijgt voor geneesmiddelen maximaal de apotheekinkoopprijs zoals deze geldt in de maand van aflevering. Deze inkoopprijs is opgenomen in de de Z-indextaxe (prijslijst voor geneesmiddelen die maandelijks door het bedrijf Z-index wordt uitgegeven). Op deze prijs wordt een korting in rekening gebracht. Deze bedraagt 10%. De korting bedraagt maximaal € 10 per receptregel. Voor de zorgkosten geldt een maximum vergoedingsbedrag. U kunt deze bedragen vinden op http://www.menzis.nl.
Erg slecht Menzis. Wisten jullie dat Menzis maar 60 % vergoedt bij ongecontracteerde huisartsen?
De ZorgZopolis( restitutie) vergoedt wel bij ongecontracteerde apotheek.Ook B17
"U kunt voor geneesmiddelen naar een apotheek of een apotheekhoudend huisarts."
Conclusie : alle gedupeerden moet de mogelijkheid geboden worden om alsnog, met terugwerkende kracht, de overstap te maken naar de restitutiepolis. Kijk ook op deze site naar gedupeerden, die pas eind februari hoorden dat de Maartensklinieken niet meer gecontracteerd zijn.
Wie helpt met het zoeken op de website van Menzis naar de " zorgkosten apotheek " op ? Is dit de receptregelvergoeding van ca. 12 euro bij eerste aflevering?). Wie zoekt dit op op de website? De site vind ik zo dramatisch slecht dat ik niet probeer om het te vinden, waarschijnlijk staat het er niet eens.
-
Het komt ons alle over, Of u aandeel houder bent van Menzis?
vogels schreef:Onderstaande staat op de site; het is dus echt niet zo dat je niks vergoed krijgt als je bij een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat!
u een naturapolis, Menzis ZorgVerzorgd, heeft kan het zijn dat in de
-
Ik moet alles zelf dokken ben nu al op 2 maanden 120 eur kwijlt aan de medicatie , Dit betekend voor WAJONG niet betaal baar stopen mee medicatie en binnen 2 maanden de pijp uit. joh. Dat is menzis. Ben goed genaaid mee PMA collectief en duurder uit dan basis pakket.
Ik noem geen namen van medicatie dan gaat thuis apotheek nl weer misbruik maken.
Ik noem geen namen van medicatie dan gaat thuis apotheek nl weer misbruik maken.
Mathilde D. schreef: bedraagt maximaal € 10 per receptregel. [/b]Voor de zorgkosten geldt een maximum vergoedingsbedrag. U kunt deze bedragen vinden op http://www.menzis.nl.
-
Cranendonck, wat vind je van mijn idee om te vragen aan Menzis om de polis om te zetten in de restitutievariant. Heb je overigens de natura-variant?mathilde: Conclusie : alle gedupeerden moet de mogelijkheid geboden worden om alsnog, met terugwerkende kracht, de overstap te maken naar de restitutiepolis. Kijk ook op deze site naar gedupeerden, die pas eind februari hoorden dat de Maartensklinieken niet meer gecontracteerd zijn.
-
Domme vogel als je niet weet waar de klepel hangt, Beter je mond houden.
Ik heb het bewijs van menzis zwart op wit
keert niks uit schieten niks voor. dus mond houden. En daar ben ik dus klaar mee, mee uw domme opmerking zonder te weten wat ik als bewijs heb doeg
keert niks uit schieten niks voor. dus mond houden. En daar ben ik dus klaar mee, mee uw domme opmerking zonder te weten wat ik als bewijs heb doeg
vogels schreef:
Het is dus de kosten voorschieten en (gedeeltelijk) weer terug krijgen. Het is niet zo, dat je helemaal niks terug krijgt.
Maar als vragenstellers dergelijke onzin gaan schrijven, ben ik er klaar mee.
Zeg, en wie zegt dat elke 1e beslissing van een of andere medewerker van een zorgverzekeraar ook daadwerkelijk juist is ?? Het forum staat niet voor niets vol met klachten van zaken waar mensen onterecht een afwijzing kregen.cranendonck schreef:Domme vogel als je niet weet waar de klepel hangt, Beter je mond houden.
-
Cranendonck,
Je zegt dat je het bewijs hebt. In dat geval is ofwel jouw interpretatie fout, of Menzis probeert jou wat op de mouw te spelden. Je moet niet accepteren dat Menzis niets betaalt. Vermoedelijk krijg je 90% vergoed. Je haalt de komende maand gewoon bij de andere apotheek en in de tussentijd wordt duidelijker wat Menzis betaalt. Je kan eventueel ook met de apotheker in Budel in overleg gaan, over het betalen op rekening bijvoorbeeld.
En heb je gecontroleerd of je ZorgZo of Zorgverzorgd hebt? Dat maakt een essentieel verschil. Als het je niet lukt om dit uit te zoeken, vraag dan hulp aan iemand anders. Wij, op deze site, hebben het al gedeeltelijk uitgezocht, de tekst van de vergoeding die je krijgt bij een ongecontracteerde apotheek heb ik voor je opgezocht plus het nummer van de polisvoorwaarde. Menzis heeft natuurlijk liever dat je naar die andere apotheek gaat, dat is voor hen gemakkelijker, maar daar moet jij je niets van aan trekken. Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je die 10% korting in verhouding vindt staan met de moeite die je moet doen. Als het om goedkope medicijnen gaat, is 10 km reizen allicht kostbaarder, maar voor dure medicijnen is het ophalen, of op laten sturen door een gecontracteerde internetapotheek misschien goedkoper. Ik begrijp dat dit voor jou een hele vervelende situatie is en ik raad je dan ook aan om dit in ieder geval aan de regionale patienten-zorgorganisatie door te geven, zodat zij de klachten kunnen bundelen.
Je zegt dat je het bewijs hebt. In dat geval is ofwel jouw interpretatie fout, of Menzis probeert jou wat op de mouw te spelden. Je moet niet accepteren dat Menzis niets betaalt. Vermoedelijk krijg je 90% vergoed. Je haalt de komende maand gewoon bij de andere apotheek en in de tussentijd wordt duidelijker wat Menzis betaalt. Je kan eventueel ook met de apotheker in Budel in overleg gaan, over het betalen op rekening bijvoorbeeld.
En heb je gecontroleerd of je ZorgZo of Zorgverzorgd hebt? Dat maakt een essentieel verschil. Als het je niet lukt om dit uit te zoeken, vraag dan hulp aan iemand anders. Wij, op deze site, hebben het al gedeeltelijk uitgezocht, de tekst van de vergoeding die je krijgt bij een ongecontracteerde apotheek heb ik voor je opgezocht plus het nummer van de polisvoorwaarde. Menzis heeft natuurlijk liever dat je naar die andere apotheek gaat, dat is voor hen gemakkelijker, maar daar moet jij je niets van aan trekken. Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je die 10% korting in verhouding vindt staan met de moeite die je moet doen. Als het om goedkope medicijnen gaat, is 10 km reizen allicht kostbaarder, maar voor dure medicijnen is het ophalen, of op laten sturen door een gecontracteerde internetapotheek misschien goedkoper. Ik begrijp dat dit voor jou een hele vervelende situatie is en ik raad je dan ook aan om dit in ieder geval aan de regionale patienten-zorgorganisatie door te geven, zodat zij de klachten kunnen bundelen.
-
@cranendonck
ik zou vooral zo tegen mensen praten die je willen helpen!
nu kan je het van mijn kant zo en zo vergeten,mensen die zo reageren..einde verhaal...
zo assertief moet je bij menzis zijn en niet zo fel hier.
succes
ik zou vooral zo tegen mensen praten die je willen helpen!
nu kan je het van mijn kant zo en zo vergeten,mensen die zo reageren..einde verhaal...
zo assertief moet je bij menzis zijn en niet zo fel hier.
succes
@vogels,vogels schreef:@Emmy: met je eens! Bovendien schrijft hij ook niet om welke medicijnen het gaat, dit aangezien veel medicatie niet meer in het basispakket zit.
Je probeert mensen te helpen, enige wat ze kunnen bedenken, is dat je dom bent.
Ik begrijp uw redenatie en begreep ook echt wel dat u TS op het juiste spoor wilde zetten.
Als er dan zo'n reactie op moet volgen van TS ben ik er ook wel klaar mee en ga ik het niet verder uitleggen. Als we toch allemaal zo dom zijn en TS het zo goed weet, heeft ie ook geen hulp nodig.
@cranendonck,
Graag wil ik voor je uitzoeken en nakijken of je toch geen recht op vergoeding hebt voor de medicijnen. Als je dit ook wilt, stuur dan je NAW gegevens, je telefoonnummer en je vraag naar [email protected]
De voorwaarden van vergoeding voor medicijnen staan ook op onze website, hierbij stuur ik je even een link:
http://www.menzis.nl/web/Verzekeringen/ ... ddelen.htm
Vriendelijke groeten, Leontine Seuren, Menzis, team Webcare.
Graag wil ik voor je uitzoeken en nakijken of je toch geen recht op vergoeding hebt voor de medicijnen. Als je dit ook wilt, stuur dan je NAW gegevens, je telefoonnummer en je vraag naar [email protected]
De voorwaarden van vergoeding voor medicijnen staan ook op onze website, hierbij stuur ik je even een link:
http://www.menzis.nl/web/Verzekeringen/ ... ddelen.htm
Vriendelijke groeten, Leontine Seuren, Menzis, team Webcare.
-
Menzis, wat maken jullie er een rommeltje van. Ik verzoek de zorgverzekeraar Menzis, op deze website antwoord te geven op de volgende vragen:
1. Kunnen jullie verklaren waarom er , de link volgend in de bovenstaande reactie, nu opeens sprake is van 80 % vergoeding in plaats van de eerdere tekst die door Vogels in deze draad was gezet?
2. Kunnen jullie verklaren waarom de tekst op de website afwijkt van de polisvoorwaarden? De polisvoorwaarden behoren leidend te zijn. Als jullie de polisvoorwaarden, zoals ze staan op de website, steeds aanpassen in jullie voordeel is dat misleiding.
Ik heb nogmaals de polisvoorwaarden van Zorgverzorgd betreffende de farmaceutische zorg gekopieerd: polisvoorwaarde B17 ( in dit geval de Engelstalige versie van 2012).......n 088 222 40 40. If you decide to use a care provider who has not concluded a contract with Menzis, part of the costs will be paid/reimbursed. You will be reimbursed the pharmacy list price as it applies in the month of delivery at most for dietary preparations. This list price is included in the Z-index taxe (price list for medication that is published by the Z-index company on a monthly basis). A discount is applied to this price. This amounts to 10%. It amounts to €10 per prescription line at most. A maximum reimburs........
Mathilde.
PS : Menzis blijkt ook niet in staat de Nederlandse tekst op de juiste wijze in een Engelse tekst te vertalen. Wat doet het stukje tekst " at most for dietary preparations" hier? Dit staat niet in de Nederlandse tekst en ik denk dat het Engels ook niet correct is.
Vogels: zou jij ons kunnen zeggen waar jouw stukje tekst over de farmaceutische hulp vandaan komt? Van de website? Zoja, dan heeft Menzis in de tussentijd de website aangepast. Als dit het geval is , zal ik dat aan de bevoegde instanties en aan de Consumentenbond doorgeven.
1. Kunnen jullie verklaren waarom er , de link volgend in de bovenstaande reactie, nu opeens sprake is van 80 % vergoeding in plaats van de eerdere tekst die door Vogels in deze draad was gezet?
2. Kunnen jullie verklaren waarom de tekst op de website afwijkt van de polisvoorwaarden? De polisvoorwaarden behoren leidend te zijn. Als jullie de polisvoorwaarden, zoals ze staan op de website, steeds aanpassen in jullie voordeel is dat misleiding.
Ik heb nogmaals de polisvoorwaarden van Zorgverzorgd betreffende de farmaceutische zorg gekopieerd: polisvoorwaarde B17 ( in dit geval de Engelstalige versie van 2012).......n 088 222 40 40. If you decide to use a care provider who has not concluded a contract with Menzis, part of the costs will be paid/reimbursed. You will be reimbursed the pharmacy list price as it applies in the month of delivery at most for dietary preparations. This list price is included in the Z-index taxe (price list for medication that is published by the Z-index company on a monthly basis). A discount is applied to this price. This amounts to 10%. It amounts to €10 per prescription line at most. A maximum reimburs........
Mathilde.
PS : Menzis blijkt ook niet in staat de Nederlandse tekst op de juiste wijze in een Engelse tekst te vertalen. Wat doet het stukje tekst " at most for dietary preparations" hier? Dit staat niet in de Nederlandse tekst en ik denk dat het Engels ook niet correct is.
Vogels: zou jij ons kunnen zeggen waar jouw stukje tekst over de farmaceutische hulp vandaan komt? Van de website? Zoja, dan heeft Menzis in de tussentijd de website aangepast. Als dit het geval is , zal ik dat aan de bevoegde instanties en aan de Consumentenbond doorgeven.
-
-
Trek jij ook de conclusie, als je de link van Menzis bekijkt, ( http://www.menzis.nl/web/Verzekeringen/ ... ddelen.htm ) dat het veranderd is? kan het zijn dat je op een oud gedeelte van de site gezeten hebt? Kun je het nog terugvinden?vogels schreef:Ja, van de website (wat ik overigens ook al schreef).Vogels: zou jij ons kunnen zeggen waar jouw stukje tekst over de farmaceutische hulp vandaan komt? Van de website?
Beste Mathilde D.
Ik begrijp de verwarring en heb dan ook je vragen intern voorgelegd. Ik kom er zodra ik antwoord heb bij je op terug.
Vriendelijke groeten, Leontine Seuren, Menzis team Webcare
Ik begrijp de verwarring en heb dan ook je vragen intern voorgelegd. Ik kom er zodra ik antwoord heb bij je op terug.
Vriendelijke groeten, Leontine Seuren, Menzis team Webcare