LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
beschuitje
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 okt 2011 19:38

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door beschuitje »

Draadloos behaal ik met gemak 120/10 bij Ziggo. Een DWA-556 adapter gebruiken. Verder gewoon zelf een prima router aanschaffen en niet die troep van Ziggo gebruiken.

Het zelfde verhaal met b.v. een HD recorder van ze teletekst in digitale vorm van ze is voor mensen met een slecht zicht niet te lezen. Maar je kunt via het analoge kanaal wel degelijk teletekst goed lezen en optimaal gebruik maken van HD uitzendingen.

Alleen moet je die apparatuur wel zelf kopen. Die kabelboeren maken je maar wat wijs volgens hun moet werkelijk alles digitaal. Er is meer mogelijk dan je denkt 8)

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door stap50per »

ik zit nog steeds vanaf juli op mijn gratis modem te wachten
maar ik geloof nu ik hier al die verhalen lees dat ik het niet zo erg vind dat ik nog steeds niet draadloos kan
in julia heb ik mijn alles in een van ziggo aan laten sluiten
het modem zou nageleverd worden

moet toch nog eens bellen :o :o :o :o

grasma
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jun 2011 20:26

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door grasma »

@beschuitje

Wil jij contact met mij opnemen.

malakh
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2012 17:31

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door malakh »

Beste mensen,

Alles gewoon gaan twitteren en op facebook zetten!
Dat werkt echt...

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo lezers,

De wifi-modem swap zit als volgd inelkaar:

Alle nieuwe abonnees ontvangen een Wi-Fi modem bij Internet van Ziggo. Dit is een modem en router in één. Een aparte router is dus in principe niet nodig.

Ben je Internet Z2 of Alles-in-1 Plus abonnee? Heb je nog geen modem dat geschikt is voor supersnel internet? Dan stuurt Ziggo je in de komende maanden een Wi-Fi modem toe. Kijk voor meer informatie op deze pagina.

https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-ond ... euw-modem/

Heb je nog vragen dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

marloes8000
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2012 12:08

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door marloes8000 »

Nu heb ik ook zo een modem, maar via de tablet doet de verbinding het prima, maar via de computer niet, de service plus dienst zegr dat mijn netwerk kaart kapot is en ik heb mijn laptop nu te maken gebracht, en hij denkt weer aan iets anders, wat weet ie nog niet.
Zijn er meer mensen waarmee de tablet/smartphone het wel doet en de laptop en/of computer niet?
Groetjes marloes

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door henk51 »

Zijn er meer mensen waarmee de tablet/smartphone het wel doet en de laptop en/of computer niet?
Als alles werkt behalve je laptop ligt het voor 99.99% aan je laptop.
Je kan ook misschien even van iemand een usb netwerkkaartje proberen?
Heeft je netwerkkaart van je laptop ooit daarvoor wel gewerkt? Kan maar zo zijn dat de drivers er niet goed op geinstalleeerd zijn.


gr Henk

Jan Paul
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2012 11:10

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Jan Paul »

Na maanden te hebben aangeklooit, werkt het nog niet. Monteur erbij gehad etc etc, en nu dan eindelijk weer iemand aan de telefoon die uiteindelijk maar even toegeeft dat nog een monteur langsturen geen nut heeft gezien het een software probleem is!!! Dus we worden lekker lang aan het lijntje gehouden voor iets wat daar al bekend was..... Eerst was het mijn laptop en die van mijn vriendin, toen was het draadloze systemen die de boel storen omdat deze modem verschrikkelijk gevoelig zijn etc etc, alleen maar bull **** verzinsels die kant nog wal slaan.

En nu dan eindelijk de waarheid wat ik al die tijd al zeg, die modems deugen niet. Was het dan zo moeilijk gewoon eerlijk te zijn tegen de klanten?

Hoop dat het software probleem heel snel opgelost word! En excusses van Ziggo zou wel op zijn plaats zijn dacht ik zomaar.

Met vriendelijke groet,
Jan Paul

Neverask1
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2012 19:56

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Neverask1 »

Klopt wel dat die "troep"storingsgevoelig is. Waar hangt het modem? In de meterkast?? Veel interferentie daar..( storing veroorzaakt door elektrische apparatuur die op dezelfde frequentie "stoort" als waarop het wifi opereert).
Ik heb zelf een cisco routertje in accesspoint- modus gezet en wifi is perfect ( via een lange draad in de woonkamer geinstalleerd). Routering doet de ubee overigens uitstekend. Het is algemeen bekend dat de "rommel" die je aangeleverd krijgt van providers niet of slecht werkt of in ieder geval mankeert op de één of andere manier.
Tja je betaalt ervoor... Maar is het bij een andere isp ( internet service provider) dan beter???
Weinig kans.
Oplossing; laat je modem in bridge modus zetten via de helpdesk van ziggo en
laat het wifi- en routering gedeelte door een fatsoenlijke router doen. Wordt vervolgens een blije internetter!!!

faithless
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2012 11:10

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door faithless »

Zelfde probleem hier, snelheid gaat op en neer maar nog erger af en toe disconnected zijn.
Ondertussen 3x monteur gehad, 2 monteurs zeggen dat er structureel probleem is met wifi gedeelte van modem en dat ziggo werkt aan oplossing.
Echter vanuit ziggo is daar niets over bekend............
En kunnen zij geen garantie geven over een correcte werking van het wifi.
Tja wat is nu waar ???

Een half jaar heeft het ubee modem probleemloos gewerkt en opeens kwamen daar de problemen.
Dit bewijst voor mij dat het probleem niet aan mijn laptop ligt.
De 2e monteur heeft zelfs nieuwe modem gegeven omdat het eerste overleed tijdens een reset.......
Nee maar bij ziggo zijn we gewoon terug bij af hoor, we blijven gewoon dezelfde vragen stellen aan de klant, zoals ???
- werkt bedraad wel goed ?
- wat is de afstand van laptop naar modem ?
Wijzigen van kanaal in ubee modem werkt ook niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door bprosman »

- werkt bedraad wel goed ?

Dan inversteer 3..4 tientjes en hang er een Cisco/Linksys tussen. Succes gegarandeerd.
En ja... het is officieel niet jouw probleem maar dan heb je wel iets wat werkt en geen ergernis.
In Den Bosch leveren ze overigens op dit moment bij de nieuwe klanten die ik ken in mijn kennissenkring Cisco's uit en geen Ubee.

faithless
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2012 11:10

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door faithless »

Hoi,

Bedraad werkt wel goed.
Ik heb ook een cisco linksys wrtn320n router, echter op 1 of andere manier gaat deze tot max. 20mb/s op wifi, als iemand mij kan uitleggen hoe ik deze naar de 50mb/s krijg dan heel graag. Want volgens mij moet deze dat namelijk wel halen.

Blijft het feit staan dat het een half jaar probleemloos gewerkt heeft, deze dingen kunnen dus blijkbaar ineens ontstaan ?

Mocht iemand mij kunnen uitleggen hoe ik mijn betreffende linksys naar 50mb/s kan laten werken dan heel graag.
Laptop moet dat namelijk ook kunnen halen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door bprosman »

Er zijn wel snelheidsproblemen geweest met de WRT320N, zit je op de laatste firmware en laatste versie netwerk drivers op je laptop ?
Blijft het feit staan dat het een half jaar probleemloos gewerkt heeft, deze dingen kunnen dus blijkbaar ineens ontstaan ?
Ineens kan ook zijn dat er iets in de buurt veranderd is, een buurman/buurvrouw met een router oid ?

Neverask1
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2012 19:56

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Neverask1 »

Mocht iemand mij kunnen uitleggen hoe ik mijn betreffende linksys naar 50mb/s kan laten werken dan heel graag.
Laptop moet dat namelijk ook kunnen halen.
ik heb zelf het routergedeelte (+wifi zelf al uitgezet en mijn huidige cisco een periode als "accesspoint" gebruikt) uit laten zetten in het Ubee modem.
Het Ubee modem is nu enkel modem, verder niks. De Linksys E2000 neemt wifi + routering voor zijn deel en het werkt werkelijk ge-wel-dig!!! Zelfs Net-tv op mijn Sharp-tv geeft een mooier plaatje, ik denk, door betere aansturing vanuit de Linksys. Geen problemen meer met wifi; dit loopt idd. met 50mb/s...Ik heb de nieuwe router via een ethernetkabel naar de woonkamer gebracht, vanuit de meterkast (1Gb netwerk. Ubee= ook 1Gb :) )
Verwacht niks van Ziggo of een monteur van Ziggo. Die modderen toch wel verder met de spullen die ze kunnen uitgeven. Problemen zelf oplossen is mogelijk, maar als je dat snel wilt dan draai je ook zelf voor de kosten op. Ik verwacht van andere ISP-ers niks anders namelijk. Bij Ziggo veel bandbreedte voor een mooi prijsje.

Xeller
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:42

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Xeller »

Sinds 2,5 maanden ben ik overgestapt van Telfort naar Ziggo kabelinternet. Telfort was ik beu, omdat de verbinding erg instabiel was (of leek). Als de verbinding het deed, was die ook goed, maar op het laatst moest ik de boel bijna dagelijks resetten.
Kabel deed het gelijk prima. Tot na enkele weken de boel stopte met werken. Geen Wifi, niet via de kabel en ook mijn smartphone geen Wifi meer. Bellen met klantenservice, hele riedel aan handelingen zonder resultaat, toen service plus (kassa!!) ook zonder positief resultaat. Er werd toegegeven dat het signaal van dit modem nogal matig is, wat het gros van de klachten zou opleveren.
Nog een mooie vraag van de helpdesk: "Kunt u even bij de buren op hun internet aansluiten, om te kijken of u dan wel internet heeft? Dat is voor ons de gemakkelijkste oplossing!! Tuurlijk, en voor mij?
Wonder boven wonder, na een paar uur niets doen deed alles het weer, uit zichzelf?!
Na een maand hetzelfde. Afgelopen weekend weer, maar nu geen zelfherstel. Toch maar weer een half uur gebeld met de klantenservice en met service +, zeg maar service -.
Met weer die leuke vraag, en firmware van netwerkkaart moest ook geupdate. Tot ik opmerkte: het modem voelt nogal warm aan. "Oh meneer, dan hoort niet, nou, dan weet ik het wel!" Belt u over 5 minuten maar de klantenservice. Dat kon maar een ding betekenen, een nieuw modem. Ben ik daar mee geholpen? Dat apparaat is tamelijk ondeugdelijk gezien de vele, vele klachten op het internet.
Bellen na 5 minuten en jawel, we sturen een monteur, maar dat betekent toch een nieuw modem. Fijn!! Ik wil geen monteur, want daar moet ik vrij voor nemen, betaalt Ziggo dat? Ik wil simpelweg dat ze een nieuw modem sturen, dan wil ik het oude nog wel naar een antwoordnummer sturen.
Ondertussen had ik het modem verticaal gezet voor meer koeling en verdomd, na een paar minuten herstelde alles uit zichzelf. Ik kon weer internetten, niet zo snel als vanouds, downloaden was ook nog veel te traag, maar de theorie die ik kende van een pc met netwerkkaart die te heet werd (was beschadigd) waardoor mijn (Casema kabelinternet jaren daarvoor) internet werd afgeknepen, bleek ook hier op te gaan.
Vanmorgen was trouwens alles weer dood, het Wifi netwerk kon niet eens meer worden gevonden...
1 simpele vraag van de klantenservice bij het allereerste gesprek had binnen enkele minuten tot de conclusie kunnen leiden, dat ook mijn Wifi modem niet naar behoren functioneerde... Nu ben ik een uur verder bellen met service +, daar had ik een modem van kunnen bekostigen!
Hoezee voor Ubee!!

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door stap50per »

stap50per schreef:ik zit nog steeds vanaf juli op mijn gratis modem te wachten
maar ik geloof nu ik hier al die verhalen lees dat ik het niet zo erg vind dat ik nog steeds niet draadloos kan
in julia heb ik mijn alles in een van ziggo aan laten sluiten
het modem zou nageleverd worden

moet toch nog eens bellen :o :o :o :o
inmiddels een mailtje gestuurd waar mijn gratis modem bleef
ik had deze heel snel thuis
alles werkt perfect geen enkel probleem
alleen de brief met activatiecode niet ontvangen ....even een belletje was zo opgelost

dus zo kan het ook

Gesloten