Overigens staat op hun site bij ‘verzending’:
Contant bij bezorging: 19,- euro rembourskosten. IDeal en vooraf overmaken gratis. Aangezien ik via IDeal heb betaald vond ik het nogal vreemd dat ik TOCH 19,- bezorgkosten moest betalen. Maar hun antwoord was dat dit de standaard bezorgkosten zijn. Ik heb hen toen maar gewezen op de fout op hun site. Maar dit geheel terzijde.
De kookplaat is aangesloten en wij controleerden de platen 1 voor 1.
Dus 1 plaat aan, lampje brandt, okay, plaat uit, volgende plaat etc. Prima, dus verpakking verscheurd en in de container.
Zaterdag had ik slechts 1 kookplaat nodig, geen probleem. Op zondag had ik echter 2 kookplaten nodig en jawel hoor: boem! De stroom er af. Kon met geen mogelijkheid meer worden opgelost.
Elektriciën laten komen. Die gaf aan dat de kookplaat niet geschikt was voor krachtstroom, hoewel dit wel op de kookplaat stond aangegeven. Door de kookplaat waren er 2 hoofdzekeringen gesprongen.
Elektricïen adviseerde kookplaat niet meer aan te sluiten, was te gevaarlijk.
Op 13 februari direct Mistersuper gemaild met dit verhaal. Geen reactie.
Op 15 februari nogmaals gemaild. Toen kwam de vraag om welk typenummer het ging. Typenummer doorgegeven. Geen reactie.
Op 16 februari heb ik hen gemeld dat er een nieuwe kookplaat is geïnstalleerd (die het dus WEL gewoon goed doet!) en dat ik die verpakking kon gebruiken om hun ondeugdelijke kookplaat te retourneren.
Op 18 februari kreeg ik antwoord dat zij de kookplaat alleen terugnamen in originele verpakking! Ja, hallo, ik had op 13 februari al gemeld dat ik de verpakking niet meer had. Verder meldden zij nog dat de kookplaat wel goed zou werken als hij goed aangesloten zou zijn. Dus maar even de factuur van de elektricien aan hen gemaild. (Ja, met de elektricien ben ik ook nog niet klaar hoor).
Vervolgens krijg ik dit antwoord:
Indien de kookplaat niet goed functioneert kunnen we deze voor u laten nakijken door de fabrikant.
Het terugnemen van het apparaat zoals geregeld onder de wet koop op afstand kan alleen
indien u dit binnen 8 dagen na aankoop meldt en de kookplaat onbeschadigd, ongebruikt
en in de originele verpakking terug stuurt naar ons.
Pardon? Onbeschadigd, ONGEBRUIKT en in de originele verpakking?
Hun site vermeldt:
Wij staan voor u klaar!
Helaas kan het soms voorkomen dat product een defect vertoont, maar ook dan staan wij paraat om u te helpen. Wij zullen, samen met de fabrikanten en servicediensten, ervoor zorgen dat de storing naar alle tevredenheid opgelost wordt. Op de, bij ons, gekochte producten heeft u minimaal twee jaar garantie. Uw aankoopbon is voldoende om gebruik te maken van de garantie.
Mijn antwoord op 18 februari:
Hoe wilt u dat kan zien of de plaat functioneert als ik de plaat onbeschadigd, ongebruikt aan u terug moet sturen?!!
U geeft zelf aan dat ik het product kan uitpakken/gebruiken om te kunnen beoordelen of ik het wil behouden. Als ik dan 2 platen tegelijkertijd aan heb en er 2 hoofdzekeringen uitvliegen, mag het duidelijk zijn dat ik dit defecte product dus niet wil behouden! Ook de elektricien gaf aan dat dit product niet goed functioneert. Mijn vorige en huidige kookplaat functioneren goed. Het ligt dus gewoon aan uw Beko kookplaat.
U geeft aan dat ik het product 'indien redelijkerwijs mogelijk' in de originele verpakking kan retourneren. Ik denk dat het logisch is dat ik de verpakking verscheur als de plaat geïnstalleerd is. Redelijk dus.
Dat de plaat niet functioneert heb ik u 13 februari gemeld. Het is niet mijn schuld dat u er vervolgens 1 week lang een kat en muisspelletje van maakt.
Ik retourneer de plaat en ontvang graag mijn aankoopbedrag terug. Ook zou ik het erg op prijs stellen als u de 2e rekening van de elektricien (128,-) voor uw rekening neemt. De schade is immers als gevolg van de door u geleverde kookplaat ontstaan.
U pretendeert 'super veilig en betrouwbaar' te zijn. Ik zie graag het bewijs daarvan.
Hun antwoord op 21 februari:
Om gebruik te maken van de afkoelingsperiode, moet u het product met alle geleverde toebehoren (en indien redelijkerwijs mogelijk) in originele staat en verpakking aan ons retourneren, conform de door ons verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Let op! Om hygienische redenen kunt u geen hoofdtelefoons, scheerapparaten e.d. retouneren.
Mits er geen orginele verpakking aanwezig is kunnen wij het product niet retour nemen.
Mijn antwoord 21 februari:
Goed, het blijkt helaas een woordspelletje te worden. Erg jammer voor een bedrijf dat pretendeert zo betrouwbaar te zijn.
Ik heb u nu al meerdere malen uitgelegd dat ik het karton heb versnipperd nadat de plaat geïnstalleerd was. Nog niet wetende dat de stoppen er uit zouden vliegen bij gebruik. U legt de nadruk op origineel en ik leg de nadruk op redelijkerwijs. En we hebben het hier niet over een afkoelingsperiode omdat de kleur of vorm mij niet bevalt bij nader inzien, maar we hebben het over een ondeugdelijk product.
Het is duidelijk dat er iets aan de kookplaat mankeert, anders zouden mijn vorige en huidige plaat hetzelfde effect op de stoppen gehad hebben. U weigert dus een defect geleverd product retour te nemen omdat de originele verpakking ontbreekt. Ik neem aan dat u bij dit standpunt blijft?
Antwoord:
Wij kunnen deze kookplaat niet retour nemen, daar wij deze ook niet kunnen retouneren zonder orginele verpakking.
Mijn antwoord:
Dan zal ik deze zaak nu in handen geven van mijn rechtsbijstandverzekering en andere consumenten waarschuwen voor uw organisatie.
Dus bij deze.
Wees extra voorzichtig! Ik heb best begrip voor de gestelde regels, maar dan verwacht ik ook een soepele opstelling in uitzonderingsgevallen.
Uw aankoopbon is voldoende om gebruik te maken van de garantie. Vergeet het maar.
Groet,
Ireneb