LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Administratieve chaos bij de ASN bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
bertmidd
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 dec 2007 17:00

Administratieve chaos bij de ASN bank

Ongelezen bericht door bertmidd »

Mijn vrouw probeerde als gemachtigde voor mijn dochter van 16 jr. een betaalrekening te openen.
Tot twee keer toe werden de papieren naar mij en niet naar mijn vrouw terug gestuurd met het verzoek om aanvullende identificatie van mij. Hoewel meerdere keen de telefonisch medewerkster is uitgelegd dat mijn vrouw gemachtigde wordt, en ik niets met deze aanvraag te maken heb, bleven zij mij maar lastig vallen met vragen om ontbrekende documenten van mij.!!

Gisteren was voor mij de maat vol. Ze stuurden voor de derde keer weer alle documenten terug en vroegen een kopie van mijn paspoort.Toen ik maar weer belde om hun fout recht te zetten, zeiden ze dat IK zelf de machtiging had aangevraagd en suggereerden dat ik loog.

Voor mij nu reden om mijn eigen rekening bij de ASN bank op te zeggen. Hoe kan ik deze bank nog vertrouwen als het zo'n administratief zooitje is.
Laatst gewijzigd door bertmidd op 17 mar 2012 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Administratieve chaos bij de ASN bank

Ongelezen bericht door JtC »

Inderdaad, zoek een andere bank. Case closed.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Administratieve chaos bij de ASN bank

Ongelezen bericht door Mousy »

Ik dacht t en jij zei t JtC :lol:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Administratieve chaos bij de ASN bank

Ongelezen bericht door JtC »

Sorry, ik zal me de volgende keer inhouden :wink: :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Administratieve chaos bij de ASN bank

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Toch wel grappig eigenlijk: toen de "grote banken" het verbruid hadden gingen heel veel mensen naar de kleine banken (zoals ASN*) want die waren immers veel beter. Nu die groter worden zie je dat het daar ook net mensen zijn die fouten maken. De voornaamste reden dat het lijkt alsof het bij de grote banken zo slecht is, komt domweg doordat ze nu eenmaal erg veel klanten hebben...


*) Overigens is ASN gewoon een onderdeel van de SNS Bank.

breunesse
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:10

Re: Administratieve chaos bij de ASN bank

Ongelezen bericht door breunesse »

Wat een lariekoek. Overal kan wel eens iets misgaan, maar ASN Bank is met vlag en wimpel klantvriendelijkste bank. Al vele jaren klant, echt perfect. Kunnen alle grote (en andere kleine) banken nog een punt aan zuigen. Niet alleen aan hun duurzame beleid en open communicatie maar zeker ook aan de wijze waarop ze klanten behandelen. Top.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Administratieve chaos bij de ASN bank

Ongelezen bericht door GJvdZ »

breunesse schreef:Wat een lariekoek. Overal kan wel eens iets misgaan, maar ASN Bank is met vlag en wimpel klantvriendelijkste bank. Al vele jaren klant, echt perfect. Kunnen alle grote (en andere kleine) banken nog een punt aan zuigen. Niet alleen aan hun duurzame beleid en open communicatie maar zeker ook aan de wijze waarop ze klanten behandelen. Top.
MIsschien geldt dat voor bestaande klanten, maar ik heb onlangs 2 rekeningen bij ASN geopend en dat is absoluut niet vlekkeloos verlopen. Bij 1 van de 2 rekeningen werkte internetbankieren niet, en toen het eenmaal werkte voor beide rekeningen, bleek dat de andere partij van de en/of rekening ook de gegevens van mijn rekening te kunnen inzien. Niet echt netjes.

student538

Re: Administratieve chaos bij de ASN bank

Ongelezen bericht door student538 »

Ik heb nooit problemen met de ASN bank. Het voldoet mij goed. Zeker te weten dat zij hun geld niet investeren in oorlog, kinderarbeid en andere slechte zaken. Indien je overstapt naar een andere bank zou ik de Triodos bank willen adviseren. Zie ook www.eerlijkebankwijzer.nl Misschien dat je bij een andere bank wel goed geholpen wordt, weet dan dat andere mensen ten nadele van jouw niet goed geholpen worden. Denk aan oorlog, clusterbommen en milieu verontreiniging. ASN heeft een webcare, misschien dat ze u hiermee u verder kunnen helpen.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Administratieve chaos bij de ASN bank

Ongelezen bericht door Xpert »

Misschien een fiscale reden? Ik gis maar wat.

Ouders zijn verantwoordelijk voor het opgeven van spaargelden van minderjarige kinderen bij hun belastingaangifte. Daarom wil ASN mogelijk een verificatie van de persoonlijke gegevens van beide ouders?

stofzuigertje

Re: Administratieve chaos bij de ASN bank

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je als vader je gegevens online aanmeld is een paspoort niet nodig.
Ik regelde het en kan nu alles zien wat mijn zoon doet.

Ik snap niet waarom je hier tegen bent of is U gescheiden?
Dan moet je dat wel melden want anders vragen ze de vader.

Als een kind niet meer bij U woonde en moeders de controle wil moet je dat duidelijk vermelden.

Ze hebben nu eenmaal een systeem en daar van afwijken is voor eenvoudige bank medewerkers erg lastig.

Als je vrouw de gebruikersnaam en wachtwoord weet kan ze ook de rekening bekijken dus waarom zo moeilijk doen?

Afwijken van het normale systeem is overal vragen om problemen dus ook bij ASNbank helaas...

Gesloten