LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Filmmaatschappijen hebben schijt aan doven en minderhorenden
Filmmaatschappijen hebben schijt aan doven en minderhorenden
Wie doof of slechthorend is heeft het slecht in Nederland. Zo is de ned. ondertiteling in Nederland al een drama. Veel wordt niet uitgezonden of slecht in beeld gebracht. En al helemaal bij RTL, SBS6 en Veronica. Zij zouden zich diep moeten schamen.
Maar ook de Ned. filmmaatschappijen hebben schijt aan doven en minderhorenden. Wie een ned. film koopt op dvd/blu ray heef vaak geen ondertiteling. Oorlogswinter is een uitzondering. Maar Wit licht van Marco Borsato en De Heineken ontvoering moeten het zonder doen.
Overheid doe er wat aan of laat die films gewoon links liggen.
De IJSKOUDE douche gaat naar filmmaatschappijen
Universalmusic.nl
A Films
Maar ook de Ned. filmmaatschappijen hebben schijt aan doven en minderhorenden. Wie een ned. film koopt op dvd/blu ray heef vaak geen ondertiteling. Oorlogswinter is een uitzondering. Maar Wit licht van Marco Borsato en De Heineken ontvoering moeten het zonder doen.
Overheid doe er wat aan of laat die films gewoon links liggen.
De IJSKOUDE douche gaat naar filmmaatschappijen
Universalmusic.nl
A Films
Re: Filmmaatschappijen hebben schijt aan doven en minderhorenden
Bedoel je niet 'universalstudios' ? universalmusic gaat over muziek, niet over film.
Daarnaast is universal een amerikaans bedrijf, heeft niets met Nederland te maken.
Verder zou je de netwerken in Nederland moeten aanspreken. De filmmaatschappijen hebben hier geen schuld aan. De ondertiteling (via tt 888 bijvoorbeeld) komt van de netwerken zoals NED1/2/3 etc, niet van enige filmmaatschappijen, zoals A-Film Distributie te Amsterdam.
Mijns inziens is de koude douche hierom niet geldig.
Daarnaast is universal een amerikaans bedrijf, heeft niets met Nederland te maken.
Verder zou je de netwerken in Nederland moeten aanspreken. De filmmaatschappijen hebben hier geen schuld aan. De ondertiteling (via tt 888 bijvoorbeeld) komt van de netwerken zoals NED1/2/3 etc, niet van enige filmmaatschappijen, zoals A-Film Distributie te Amsterdam.
-
PJ heeft het ook over het kopen van Nederlandse films op DVD, dus dan heeft hij/zij niets met Nederland 1, 2 of 3 te maken.yourihl schreef:Verder zou je de netwerken in Nederland moeten aanspreken. De filmmaatschappijen hebben hier geen schuld aan. De ondertiteling (via tt 888 bijvoorbeeld) komt van de netwerken zoals NED1/2/3 etc, niet van enige filmmaatschappijen, zoals A-Film Distributie te Amsterdam.
Dus dan komt het wel weer bij de filmmaatschappijen terecht die klacht.
En het lijkt mij een terechte klacht.
Dat we in 2012 nog niet op elke Nederlandse DVD de optie hebben om ondertitels aan te zetten is belachelijk!
Marco Borsato's film Wit licht is inderdaad van die maatschappij, maar hij houdt zich kennelijk meer bezig met kindsoldaten dan doven slechthorenden in Nederland. Overigens ook Belgen klagen erover. Zij vinden ons Nederlands soms moeilijk verstaanbaar.
Naast DVD/Blu ray zijn vooral ook de commerciele omroepen een drama. RTL, Veronica en SBS6. Ook Amsterdamned moest het zonder doen. Shame on YOU.
Naast DVD/Blu ray zijn vooral ook de commerciele omroepen een drama. RTL, Veronica en SBS6. Ook Amsterdamned moest het zonder doen. Shame on YOU.
oww ok .. heb daar iets te snel overheen gelezen. Mijn excuses.VioletPrue schreef:PJ heeft het ook over het kopen van Nederlandse films op DVD, dus dan heeft hij/zij niets met Nederland 1, 2 of 3 te maken.yourihl schreef:Verder zou je de netwerken in Nederland moeten aanspreken. De filmmaatschappijen hebben hier geen schuld aan. De ondertiteling (via tt 888 bijvoorbeeld) komt van de netwerken zoals NED1/2/3 etc, niet van enige filmmaatschappijen, zoals A-Film Distributie te Amsterdam.
Dus dan komt het wel weer bij de filmmaatschappijen terecht die klacht.
En het lijkt mij een terechte klacht.
Dat we in 2012 nog niet op elke Nederlandse DVD de optie hebben om ondertitels aan te zetten is belachelijk!
-
Ja, laten we het wel even in perspectief houden.PJ 66 schreef:Marco Borsato's film Wit licht is inderdaad van die maatschappij, maar hij houdt zich kennelijk meer bezig met kindsoldaten dan doven slechthorenden in Nederland.
Ik vind persoonlijk ook de problemen van kindsoldaten erger dan het feit dat op veel DVD's geen ondertitels zitten hoor.
Doof/slechthorend zijn lijkt me afschuwelijk, maar je familie uitgemoord zien worden voor je eigen ogen en vervolgens gedwongen worden om andere mensen te vermoorden, ook al doet je gehoor het prima lijkt mij toch een groter drama.
Ik denk niet dat u graag zou ruilen met een kindsoldaatje.
Mee eens dat is ook erger, maar ik wil ermee zeggen dat men bij het maken van een film in Nederland te gemakzuchtig zijn. Nederland heeft daar een handje van. Lekker goedkoop uitbrengen op de markt. En als Marco Borsato een breed publiek wil trekken moet ie ook kijken hoe de film op de markt wordt gebracht. Dus met ondertiteling voor doven en slechthorenden en Belgie. Twee doelgroepen worden hierbij gemist.VioletPrue schreef:Ja, laten we het wel even in perspectief houden.PJ 66 schreef:Marco Borsato's film Wit licht is inderdaad van die maatschappij, maar hij houdt zich kennelijk meer bezig met kindsoldaten dan doven slechthorenden in Nederland.
Ik vind persoonlijk ook de problemen van kindsoldaten erger dan het feit dat op veel DVD's geen ondertitels zitten hoor.
Doof/slechthorend zijn lijkt me afschuwelijk, maar je familie uitgemoord zien worden voor je eigen ogen en vervolgens gedwongen worden om andere mensen te vermoorden, ook al doet je gehoor het prima lijkt mij toch een groter drama.
Ik denk niet dat u graag zou ruilen met een kindsoldaatje.
Als ik je dan ook nog zeg dat de BBC al haar uitzendingen ook de live uitzendingen 100% ondertiteld op 888 vraag ik mij af waarom dat hier niet kan. Kosten? Kom op, wel betalen voor die Gooi gasten in die dure villa's, maar geen kwaliteit leveren op tv en op dvd/blu ray.
Grappig, in Nederland wordt altijd gezeurd over de hoeveelheid regeltjes die we hebben. Maar zodra iemand iets heeft waar hij/zij persoonlijk belang bij heeft moeten er meteen extra regels komen....
En verder: wees blij dat je in Nederland woont waar tenminste nog veel wordt ondertiteld. Er zijn zat landen waar niets wordt ondertiteld.
En verder: wees blij dat je in Nederland woont waar tenminste nog veel wordt ondertiteld. Er zijn zat landen waar niets wordt ondertiteld.
-
de mensen die er werken kunnen er niks aan doen,maar de maatschappij die het uitgeeft wel,
kost teveel geld ....aangezien mensen veel downloaden,moeten ze beknibbelen,althans zo brengen ze het...
ben geen fan van m.b....
sint wordt ook niet meer ondetilleld,kost teveel
kost teveel geld ....aangezien mensen veel downloaden,moeten ze beknibbelen,althans zo brengen ze het...
ben geen fan van m.b....
sint wordt ook niet meer ondetilleld,kost teveel
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 19 mar 2012 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoveel regeltjes hebben we niet in Nederland. Kan van mij veel strenger. Je hebt het over persoonlijk belang. Ben ik een Belg dan? En je moest eens weten hoeveel mensen in Nederland een hoorhandicap hebben.GJvdZ schreef:Grappig, in Nederland wordt altijd gezeurd over de hoeveelheid regeltjes die we hebben. Maar zodra iemand iets heeft waar hij/zij persoonlijk belang bij heeft moeten er meteen extra regels komen....
Ik kijk niet zozeer naar andere landen, wel welke middelen ze hebben om het te tonen. Die omroepen hier zeuren en klagen om geld bij de overheid terwijl ze zelf wonen in die dure villa's. Die gasten als Paul de Leeuw, Witteman of Caroline Tensen verdienen allemaal tonnen.
In Duitsland word amper iets ondertiteld.GJvdZ schreef:Grappig, in Nederland wordt altijd gezeurd over de hoeveelheid regeltjes die we hebben. Maar zodra iemand iets heeft waar hij/zij persoonlijk belang bij heeft moeten er meteen extra regels komen....
Leef jij in het zelfde land als ik ?PJ 66 schreef: Zoveel regeltjes hebben we niet in Nederland.
Als we ergens aan kapot gaan dan is het aan alle regeltjes. Als ondernemer wordt je strot dagelijks verder dichtgeknepen omdat er altijd wel een regeltje, instantie of ambtenaar iets ergens van vindt.
-
Ja, want Paul de Leeuw zelf heeft persoonlijk besloten dat geen enkel programma op Nederland 1, 2 en 3 zal worden ondertiteld.PJ 66 schreef:Ik kijk niet zozeer naar andere landen, wel welke middelen ze hebben om het te tonen. Die omroepen hier zeuren en klagen om geld bij de overheid terwijl ze zelf wonen in die dure villa's. Die gasten als Paul de Leeuw, Witteman of Caroline Tensen verdienen allemaal tonnen.
En inderdaad zaten ook Caroline Tensen, Paul Witteman en zelfs Antoinette Hertzenberg in het complot.
Nogmaals, even realistisch blijven.
Hoe Tensen, Witteman en de Leeuw wonen en wat zij verdienen heeft met deze discussie niets te maken.
Zij hebben geen hoger salaris gekregen omdat er geld wordt bespaard op de ondertiteling.
Hier staan alle manieren waarop u contact kunt opnemen met de publieke omroep.
Daar kunt u een klacht neerleggen.
Daar zou ik beginnen.
Programma's worden gemaakt mede door geld van de overheid, terwijl zij zich verrijken in dure keten. Dat noem ik nog eens asociaal. Met wat minder salaris kunnen de programma's prima worden ondertiteld. Waarom wel bij de BBC en niet in Nederland?
Kreeg ook nog een reactie van SOAP
Goede actie. Ik ben benieuwd. Houd je me op de hoogte?
http://www.ondertiteling.nu/
Met vriendelijke groet,
Inge Doorn
projectleider SOAP!
aanwezig op ma, wo en do
Kreeg ook nog een reactie van SOAP
Goede actie. Ik ben benieuwd. Houd je me op de hoogte?
http://www.ondertiteling.nu/
Met vriendelijke groet,
Inge Doorn
projectleider SOAP!
aanwezig op ma, wo en do
Laatst gewijzigd door PJ 66 op 19 mar 2012 12:07, 4 keer totaal gewijzigd.
Mischien moet je dat eens bij de publieke omroepen vragen en kenbaar maken, mischien dat ze er iets mee doen...PJ 66 schreef:Programma's worden gemaakt mede door geld van de overheid, terwijl zij zich verrijken in dure keten. Dat noem ik nog eens asociaal. Met wat minder salaris kunnen de programma's prima worden ondertiteld. Waarom wel bij de BBC en niet in Nederland?