LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oproepje beperk data niet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
beperkdataniet

oproepje beperk data niet

Ongelezen bericht door beperkdataniet »

zijn jullie de beperkte databundels ook zo beu? het gereken hoeveel MB je nog hebt er achter komen dat je veel sneller door je bundel heen bent of je snelheid extreem beperkt wordt uit commercieel oogpunt, we worden momenteel massaal uitgemolken, bij een getal ver boven de biljard aan mobile MB's maken de nederlandse providers nu al miljarden omzet, en dat alleen voor mobiel internet zo blijkt uit raporten van de opta (pdf download).

recht op informatie:

Zou jij het tijdens een verkiezingsavond accepteren dat opeens je provider de radio of het televisie signaal blokkeert of de snelheid extreem beperkt, dat je tijdens internetbankieren opeens je banksaldo niet meer kan inzien of kan beheren doordat je provider meent dat je te wenig databundel hebt ingekocht.

Dat is wel een van de problemen die NU voorkomen bij datalimieten of snelheidsbeperkingen.

Het internet is een vitale informatie bron en behoort een openbaar toegankelijk platform te zijn zonder hinderlijke beperkingen. Daarom is het van groot belang dat de toegangsdrempel zo laag mogelijk is.
onderteken de petitie ook mee

http://beperkdataniet.nl

GJvdZ

Re: oproepje beperk data niet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Volgens mij heb je het rapport niet helemaal goed gelezen. Ik zie voor data "slechts" een paar honderd miljoen omzet per half jaar voor alle providers bij elkaar.

Mobiel internet is met de huidige tarieven absoluut geen melkkoe. De providers kunnen alleen dankzij de inkomsten uit spraak en SMS de nodige investeringen doen in hun netwerken.

Bovendien moet je ook niet overdrijven met de zogenaamde beperkingen. Een paar honderd MB per maand 3G verkeer is al best wel veel. VOor de rest gewoon WIFI gebruiken.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit een beetje onzin. Ja we moeten betalen voor data, ja de providers verdienen miljoenen aan de verstookte data. En ja, we kunnen ons daar gigantisch druk over maken, onze bloeddruk ver van laten oplopen, maar zal het helpen?

Moet de overheid zich met deze marktwerking gaan bemoeien? Moet de overheid gaan bepalen hoe een abonnement van een mobiel contract inhoudelijk is opgebouwd? Wat is dan de volgende stap. Wat gaat de overheid dan weer beperken of bepalen voor ons. Ik ben zelf ondernemer en ik bepaal mijn eigen prijs. Wil de klant dat niet betalen, gaan ze maar naar een ander.

Er zijn providers die de snelheid niet naar beneden schroeven maar je gewoon de rekening presenteren van je verbruik. Je hebt binnen Nederland keuzevrijheid om het abonnement te kiezen wat het beste bij je gebruik past. De één biedt je de mogelijkheid om 3 maanden te proberen om e kijken welke bundel bij je past, de ander geeft je een limiet en daarna een snelheidsbeperking. Hierna kan je de snelheidsbeperking, tegen betaling, weer laten opheffen.

Em de vergelijking met vast internet thuis of zelfs kabeltv vind ik een beetje uit zijn verband. Ik bel met mijn ziggo telefoon ook onbeperkt naar alle andere ziggo abonnees, dat kan ik met mijn mobiel met hi simkaart ook niet. Bedrijven worden bestuurd door directeuren, maar die moeten ten alle tijde verantwoording afleggen aan aandeelhouders, en aandeelhouders willen maar 1 ding, zoveel mogelijk winst.

beperkdataniet

Ongelezen bericht door beperkdataniet »

als jij graag middenin een internet sessie je bezig wilt houden met het bijkopen of berekenen hoeveel data je wilt gaan gebruiken enz, dan mag dat, daar is deze petitie beperkdataniet ook niet tegen als je goed leest, wij willen graag weer terug naar onbeperk, gewoon heel simpel een vaste maandelijkse prijs tegen werkbare snelheden ook voor beeld en geluid. dat wil niet zeggen dat deze nieuwe datalimieten er niet naast kunnen bestaan, tuurlijk mag dat, maar die keuze is nu niet meer en dit zal alleen maar verder ingeperkt worden, daarom is elke handtekening belangrijk, het is simpel en kost je verder geen tijd. de petitie moet ook een signaal worden voor providers, ze kunnen zonder politieke invloed weer gaan beginnen met flatfree open internet aan te bieden.

evdbeek99

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Neem toch lekker prepaid van Ben of T-mobile, 10 euro p.m. voor 1 gb. Op = op, geen mb's van 2 tot 3 euro per stuk als je over je bundel gaat. Dan krijg je tenminste geen rekening van een paar honderd euro voor als je toch meer mb's hebt gebruikt dan dat je had gedacht.

Echt ik begrijp die abonnementen niet, het is in iedergeval niet voor het gemak van de klant. Niemand wil toch een abonnement op een fikse rekening? Of is dat gemak voor de klant dat controleren of je nog binnen de bundel zit?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

beperkdataniet schreef:wij willen graag weer terug naar onbeperk, gewoon heel simpel een vaste maandelijkse prijs tegen werkbare snelheden ook voor beeld en geluid. dat wil niet zeggen dat deze nieuwe datalimieten er niet naast kunnen bestaan.
Probleem is alleen dat niemand 25 euro p/m wil betalen voor dat soort bundels.

Gesloten