| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo KabelTV
-
Richie0007
Ziggo KabelTV
Hallo,
misschien ben ik nog een van de weinigen die kabeltelevisie heeft van Ziggo. Ik kreeg vorige maand een brief in mijn bus waarin staat dat ze de maandelijkse prijs verhogen met € 0,50. Dat bedrag is niet direct van invloed op mijn leven, maar de kwaliteit televisie die ik ontvang is behoorlijk slecht.
Is er een manier om te onderhandelen met Ziggo om de prijs naar beneden te halen, zonder dat ze me digitale TV aansmeren? Ik kijk vrij weinig TV maar wil op avonden dat ik kijk wel een kwalitatief beeld ontvangen.
Kan ik hier iets tegen doen? Ik woon in de omgeving van Breda.
EDIT: Om wat specifieker te zijn... er zijn kanalen bij waardoor je door de sneeuw gewoon niets kunt zien en er zijn tijden bij dat de kanalen er ook gewoon dagen uitliggen of zomaar verwijderd worden zonder enige waarschuwing
misschien ben ik nog een van de weinigen die kabeltelevisie heeft van Ziggo. Ik kreeg vorige maand een brief in mijn bus waarin staat dat ze de maandelijkse prijs verhogen met € 0,50. Dat bedrag is niet direct van invloed op mijn leven, maar de kwaliteit televisie die ik ontvang is behoorlijk slecht.
Is er een manier om te onderhandelen met Ziggo om de prijs naar beneden te halen, zonder dat ze me digitale TV aansmeren? Ik kijk vrij weinig TV maar wil op avonden dat ik kijk wel een kwalitatief beeld ontvangen.
Kan ik hier iets tegen doen? Ik woon in de omgeving van Breda.
EDIT: Om wat specifieker te zijn... er zijn kanalen bij waardoor je door de sneeuw gewoon niets kunt zien en er zijn tijden bij dat de kanalen er ook gewoon dagen uitliggen of zomaar verwijderd worden zonder enige waarschuwing
-
blussertje
Re: Ziggo KabelTV
Digitale televisie van Ziggo is in principe gratis. Je koopt alleen de ontvanger met chipcard, en je hebt meteen meer zenders dan analoog
Ik kijk ook nog wel eens analoog op een oude 81 cm breedbeeld tv. Het beeld van Ziggo vind ik nog alleszins redelijk goed en ik heb zeker geen sneeuw.
Mijn advies is om de antenne kabel en stekkers eens na te lopen (en eventueel splitters en antenne versterkers). Slechte kwaliteit en/of slechte bevestiging hiervan geeft een slecht beeld. Vervang kabel en stekkers door een product met Kabel Keur of een bekend merk zoals Hirschman.
Mijn advies is om de antenne kabel en stekkers eens na te lopen (en eventueel splitters en antenne versterkers). Slechte kwaliteit en/of slechte bevestiging hiervan geeft een slecht beeld. Vervang kabel en stekkers door een product met Kabel Keur of een bekend merk zoals Hirschman.
Hoef niet, kan ook naar een skiwedstrijd of een winterse film kijken.vogels schreef:Eén van de weinigen? Ziggo heeft 3 miljoen abonnees!misschien ben ik nog een van de weinigen die kabeltelevisie heeft van Ziggo
Als je sneeuw op je t.v. hebt, heeft dit te maken met slechte kwaliteit kabels/stekkers of slecht aangesloten.
Sneeuw is inderdaad slecht signaal, kabels of stekerverbinding. Als je al sneeuw op je analoge signaal hebt zou ik niet eens digitaal overwegen maar dat eerst op (laten) lossen.
Misschien helpt jou deze website om het euvel te verhelpen.
https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-ond ... kabelkeur/
https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-ond ... kabelkeur/
blussertje schreef:Digitale televisie van Ziggo is in principe gratis. Je koopt alleen de ontvanger met chipcard, en je hebt meteen meer zenders dan analoog
Digitaal is het abonnement met annaloog er gratis bij.
Vaak over het hoofd gezien: Sneeuw kan ook komen doordat de dvd/videorecorder op een frequentie zit die stoort met andere zenders. Hierdoor kan het hele kabelsignaal verstoord raken. Bij de meeste recorders kun je het uitzendkanaal instellen (zie handleiding). Kies dan een kanaal dat ten minste 3 kanalen verwijdert ligt van andere kanalen (zie kanalenlijst ziggo) of kies het kanaal dat Ziggo hiervoor heeft gereserveerd (het videokanaal)bprosman schreef:Sneeuw is inderdaad slecht signaal, kabels of stekerverbinding. Als je al sneeuw op je analoge signaal hebt zou ik niet eens digitaal overwegen maar dat eerst op (laten) lossen.
-
Ziggo-webteam_Alex
Hallo Richie0007,
Bedankt voor je bericht. We willen je graag verder helpen met het probleem rondom je analoge zenders. Allereerst wat "cucu8888" aangeeft klopt.
Mocht dit niet helpen dan zou ik graag je postcode en huisnummer willen via een privé bericht. Dan zullen we kijken of we eventueel een monteur langs moeten komen.
En mochten nieuwe kabels nu helpen, vermeld dit dan ook even terug in dit topic. Zo kunnen anderen ook lezen wat precies de oplossing was.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Bedankt voor je bericht. We willen je graag verder helpen met het probleem rondom je analoge zenders. Allereerst wat "cucu8888" aangeeft klopt.
Controleer dus eerst je eigen bekabeling. Leg een antenne kabel van het merk kabelkeur tussen de tv en onze hoofdaansluiting (AOP).cucu8888 schreef:Mijn advies is om de antenne kabel en stekkers eens na te lopen (en eventueel splitters en antenne versterkers). Slechte kwaliteit en/of slechte bevestiging hiervan geeft een slecht beeld. Vervang kabel en stekkers door een product met Kabel Keur of een bekend merk zoals Hirschman.
Mocht dit niet helpen dan zou ik graag je postcode en huisnummer willen via een privé bericht. Dan zullen we kijken of we eventueel een monteur langs moeten komen.
En mochten nieuwe kabels nu helpen, vermeld dit dan ook even terug in dit topic. Zo kunnen anderen ook lezen wat precies de oplossing was.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
-
Richie0007
Bedankt voor de reply ziggo!
Ik zal dit weekend even kijken of ik nog ergens wat kabeltjes heb. Ik heb het ontzettend druk gehad deze week, dus zal eind dit weekend nog even rapporteren hoe het ermee staat!
Ik zal dit weekend even kijken of ik nog ergens wat kabeltjes heb. Ik heb het ontzettend druk gehad deze week, dus zal eind dit weekend nog even rapporteren hoe het ermee staat!