LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo KabelTV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Richie0007
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2012 21:04

Ziggo KabelTV

Ongelezen bericht door Richie0007 »

Hallo,

misschien ben ik nog een van de weinigen die kabeltelevisie heeft van Ziggo. Ik kreeg vorige maand een brief in mijn bus waarin staat dat ze de maandelijkse prijs verhogen met € 0,50. Dat bedrag is niet direct van invloed op mijn leven, maar de kwaliteit televisie die ik ontvang is behoorlijk slecht.

Is er een manier om te onderhandelen met Ziggo om de prijs naar beneden te halen, zonder dat ze me digitale TV aansmeren? Ik kijk vrij weinig TV maar wil op avonden dat ik kijk wel een kwalitatief beeld ontvangen.

Kan ik hier iets tegen doen? Ik woon in de omgeving van Breda.

EDIT: Om wat specifieker te zijn... er zijn kanalen bij waardoor je door de sneeuw gewoon niets kunt zien en er zijn tijden bij dat de kanalen er ook gewoon dagen uitliggen of zomaar verwijderd worden zonder enige waarschuwing

blussertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2012 21:20

Re: Ziggo KabelTV

Ongelezen bericht door blussertje »

Digitale televisie van Ziggo is in principe gratis. Je koopt alleen de ontvanger met chipcard, en je hebt meteen meer zenders dan analoog

cucu8888
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2012 21:31

Re: Ziggo KabelTV

Ongelezen bericht door cucu8888 »

Ik kijk ook nog wel eens analoog op een oude 81 cm breedbeeld tv. Het beeld van Ziggo vind ik nog alleszins redelijk goed en ik heb zeker geen sneeuw.

Mijn advies is om de antenne kabel en stekkers eens na te lopen (en eventueel splitters en antenne versterkers). Slechte kwaliteit en/of slechte bevestiging hiervan geeft een slecht beeld. Vervang kabel en stekkers door een product met Kabel Keur of een bekend merk zoals Hirschman.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo KabelTV

Ongelezen bericht door nevermind »

vogels schreef:
misschien ben ik nog een van de weinigen die kabeltelevisie heeft van Ziggo
Eén van de weinigen? Ziggo heeft 3 miljoen abonnees!

Als je sneeuw op je t.v. hebt, heeft dit te maken met slechte kwaliteit kabels/stekkers of slecht aangesloten.
Hoef niet, kan ook naar een skiwedstrijd of een winterse film kijken. :wink:

bprosman
Berichten: 9932
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo KabelTV

Ongelezen bericht door bprosman »

Sneeuw is inderdaad slecht signaal, kabels of stekerverbinding. Als je al sneeuw op je analoge signaal hebt zou ik niet eens digitaal overwegen maar dat eerst op (laten) lossen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo KabelTV

Ongelezen bericht door nevermind »

Misschien helpt jou deze website om het euvel te verhelpen.

https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-ond ... kabelkeur/

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Ziggo KabelTV

Ongelezen bericht door flepp »

blussertje schreef:Digitale televisie van Ziggo is in principe gratis. Je koopt alleen de ontvanger met chipcard, en je hebt meteen meer zenders dan analoog

Digitaal is het abonnement met annaloog er gratis bij.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo KabelTV

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:Sneeuw is inderdaad slecht signaal, kabels of stekerverbinding. Als je al sneeuw op je analoge signaal hebt zou ik niet eens digitaal overwegen maar dat eerst op (laten) lossen.
Vaak over het hoofd gezien: Sneeuw kan ook komen doordat de dvd/videorecorder op een frequentie zit die stoort met andere zenders. Hierdoor kan het hele kabelsignaal verstoord raken. Bij de meeste recorders kun je het uitzendkanaal instellen (zie handleiding). Kies dan een kanaal dat ten minste 3 kanalen verwijdert ligt van andere kanalen (zie kanalenlijst ziggo) of kies het kanaal dat Ziggo hiervoor heeft gereserveerd (het videokanaal)

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Ziggo KabelTV

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo Richie0007,

Bedankt voor je bericht. We willen je graag verder helpen met het probleem rondom je analoge zenders. Allereerst wat "cucu8888" aangeeft klopt.
cucu8888 schreef:Mijn advies is om de antenne kabel en stekkers eens na te lopen (en eventueel splitters en antenne versterkers). Slechte kwaliteit en/of slechte bevestiging hiervan geeft een slecht beeld. Vervang kabel en stekkers door een product met Kabel Keur of een bekend merk zoals Hirschman.
Controleer dus eerst je eigen bekabeling. Leg een antenne kabel van het merk kabelkeur tussen de tv en onze hoofdaansluiting (AOP).

Mocht dit niet helpen dan zou ik graag je postcode en huisnummer willen via een privé bericht. Dan zullen we kijken of we eventueel een monteur langs moeten komen.

En mochten nieuwe kabels nu helpen, vermeld dit dan ook even terug in dit topic. Zo kunnen anderen ook lezen wat precies de oplossing was.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Richie0007
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2012 21:04

Re: Ziggo KabelTV

Ongelezen bericht door Richie0007 »

Bedankt voor de reply ziggo!

Ik zal dit weekend even kijken of ik nog ergens wat kabeltjes heb. Ik heb het ontzettend druk gehad deze week, dus zal eind dit weekend nog even rapporteren hoe het ermee staat! :)

Gesloten