LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beank projects

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Duiven1984

Beank projects

Ongelezen bericht door Duiven1984 »

Hallo allemaal!

Ik heb het volgende probleem:
Ik ben er achter gekomen dat mijn ex partner mijn zoon van 10 jaar heeft aangemeld bij Beank projects voor 2 polissen. Op naam van mijn zoon en op het adres van mijn ex.. (terwijl mijn zoon bij mij woont)
Hij moest €150 euro (75 per polis) betalen en dan zou hij 15 maanden later €32.500 euro op een bank rekening krijgen en vrij besteden. Nu is het zo dat mijn ex geen gezag over mijn zoon heeft en dus niets mag doen zonder mijn handtekening, maar voorlopig heeft BEANK mijn zoon wél aangemeld!

Ik heb via google en de site http://www.beank.nl het bedrijf geprobeerd na te trekken en het ziet er naar mijn mening nogal malafide uit en alhoewel ik wel wat negatieve verhalen heb gelezen staat er niet zo heel erg veel over hun op het internet! iedereen zou zich in kunnen schrijven, jong en oud, en dan zou er met een niet nader te noemen bank (zoals hun het dus zeggen) en verzekeraar een verzekering en bank rekening geopend worden in dit geval op naam van mijn zoon. Voor zover ik heb begrijp moet het een soort omgekeerd pensioenplan ofzo zijn...

Dit staat o.a. in de presentatie PDF die je van de site beank.nl kon downloaden:

Op het moment dat het programma gaat draaien worden de volgende stappen uitgevoerd:
• er wordt een polis aangekocht via een verzekeringmaatschappij op jouw naam
• de polis wordt in één keer volgestort en dit wordt door de bank betaald • als waarborg hiervoor draag je het vruchtgebruik over aan de bank, die ook de uiteindelijke uitbetaling zal ontvangen
• je tekent een afstandsverklaring waarin je afziet van alle rechten en plichten die aan de polis verbonden zijn
• de bank ontslaat je vervolgens van alle plichten en neemt de gehele polis over
• bij deze boekingen blijft een bedrag van €32.500 over, hetgeen in jouw naam op een nieuw te creëren rekening wordt gestort
• deze rekening blijft gedurende een jaar geblokkeerd; daarna is deze rekening volledig en zonder enige verplichting voor jou beschikbaar
• je kunt dan ook doen en laten wat je wilt met het geld

Vervolgens ben ik gaan zoeken en vond ik bij de FAQ het volgende over de leeftijden:

Iedereen mag mee doen, wel zijn er een beperkt aantal polissen beschikbaar voor de categorie > 67 jaar. Zodra dit aantal vergeven is wordt dit gecommuniceerd. Kinderen onder de 18 kunnen worden ingeschreven. Wel moet een ouder of voogd voor de polis en uitbetalingen een machtiging tekenen. Voor de inschrijving is van belang dat je maar één ID nummer kunt hebben. Dit nummer is uniek gekoppeld aan je naam, adres en geboorte datum en mocht je een tweeling zijn met dezelfde initialen zullen we om je burger service nummer vragen. Van welk email adres de inschrijving komt en wie de betaling doet is niet relevant.
Hier in staat dus duidelijk dat ze een handtekening van een ouder of voogd moeten hebben.. mijn advocaat heeft mij uitgelegd dat mijn ex helemaal niet mag tekenen voor mijn zoon omdat hij geen ouderlijk gezag heeft.

Daarnaast is het voor zover ik weet niet mogelijk om een bankrekening voor een minderjarige te openen zonder de handtekening van een gezaghebbende ouder of voogd dus dat is in mijn ogen al fout, en welke verzekeringsmaatschappij neemt er nou een jongetje van 10 jaar aan als verzekeringsnemer?

Ik heb gezocht naar telefoon nummers maar die kon ik nergens vinden, je kan alleen via de email contact met ze opnemen. Vervolgens heb ik hun kvk nummer nagekeken en die staat op naam van een makelaars kantoor in Bovenkarspel.. Ik ben er heel erg bang voor dat als er iets mis gaat ze dus bij mij gaan komen omdat ik verantwoordelijk ben voor mijn zoon. wat mijn ex allemaal uit vreet moet hij natuurlijk zelf weten maar niet over de rug van mijn zoon natuurlijk.

Zijn er mensen die hier misschien ervaring mee hebben? of mij misschien wat adviezen kunnen geven over de stappen die ik hiertegen zou kunnen ondernemen?

Mousy

Re: Beank projects

Ongelezen bericht door Mousy »

Vond wel een twitter account van hun

http://twitter.com/#!/beankprojectsnl

Misschien dat je via daar wel contact kan krijgen.

Mousy

Ziet er niet goed uit vond net dit artikel:
http://925.nl/archief/2010/08/03/beank- ... al-leugens

Lees net dit bij de racties
http://beank.nl/presentatie.php wordt nog even de 'netwerkbonus' uitgelegd waarbij je, afhankelijk van het aantal polissen dat jij verkoopt, en het aantal polissen dat jouw netwerk verkoopt, een bonus (127.000 euro) ontvangt

Klinkt als een soort piramide spel

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Serieus, ik denk dat je tegenwoordig beter gewoon kunt sparen of sterker, bewaar je centen gewoon in een oude sok, dan maar geen rente. Als je het onderste uit de kan wil, dan loop je risico's. Zo simpel is het.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

@Mousy: dat klinkt inderdaad als een pyramide spel. Komt er ook op neer dat zij natuurlijk (vrijwel) de gehele € 75 inhouden voor kosten.
Bovendien bestaat de BV (Beank Projects B.V.) die eigenaar zou zijn van het hele gebeuren niet.

Mousy

Staan ook vage dingen op die site, ze doen nogal geheimzinnig want het zou niet goed zijn meer openheid te geven las ik. Erg vreemd.

•Het concept voorziet in het veilig stellen van het werk kapitaal van de bank en hoewel volledig legaal, is het op dit moment tactisch niet handig om met meer details naar buiten te treden.
bron: http://www.beank.nl/How-it-works.aspx

Duiven1984

Ja duidelijkheid is idd ver te zoeken... En dat t gaat om n piramide verhaal snapte ik wel, maar ik vraag me af of ze ten aanzien van mijn zoons geval wel of niet legaal bezig zijn, omdat mijn ex iets heeft afgesloten zonder mijn handtekening en medeweten... En dat beank ermee in gestemd heeft om mijn zoon aan te melden...

Mousy

Gooi ze met hun eigen voorwaarden om de oren en leg uit dat jij de ouder bent die hoort te tekenen en dat je ex dat wettelijk niet mag doen. Dat je kind minderjarig is.
Ze zijn dan in overtreding en hoop dat ze de boel dan stop zetten.

Duiven1984

Mousy schreef:Gooi ze met hun eigen voorwaarden om de oren en leg uit dat jij de ouder bent die hoort te tekenen en dat je ex dat wettelijk niet mag doen. Dat je kind minderjarig is.
Ze zijn dan in overtreding en hoop dat ze de boel dan stop zetten.
Ja dat was k zowiezo al van plan, beetje jammer dat t alleen via mail kan...

Mousy

Aangetekende brief kan toch ook? Ze adviseren hier je handtekening door je adres heen te zetten want als deze op zichzelf staat kunnen ze m misbruiken door m te scannen en op een of ander document te plakken.

---------------------------------------------

Niet op klikken das een spammer die met zn link geld wil verdienen, zit de hele dag al te etteren.

Duiven1984

Wat bedoelen jullie met up?

Ik ga een aangetekende brief naar ze sturen en ik ga het morgen bij mijn advocaat neer leggen, misschien dat we mijn ex er wegens fraude misschien ook erbij kunnen pakken want dit laat ik natuurlijk niet over mijn kant gaan!

Heel erg bedankt en ik hou jullie op de hoogte

Mousy

Up doen ze om het topic weer naar boven te halen er is gisteren heel veel gespamd iets van 200 topics en dan verdwijnen de goede topics op de achtergrond en zo halen ze het dan weer naar voren.

Ik wens je veel succes en hoop dat het goed uitpakt voor jou

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Over Beank is al een discussie geweest op het prikbord van de mlm startpagina. Ver weg blijven van dit soort figuren, zo fout als maar kan.
Stuur ze een email en een brief dat jouw zoon van 10 zich aangemeld heeft en dit niet mag doen en je zou overal van af moeten zijn. Jouw zoon heeft immers niet de bevoegdheid om een dergelijke handeling te verrichten vanwege zijn leeftijd.

C&F

Ongelezen bericht door C&F »

Beste Duiven1984,

Ten eerste is het vrij eenvoudig om in contact te komen met beank. Om op een forum een mening te vragen is niet echt handig om iets op te lossen. Ik doe ruim 12 jaar zaken met de mensen achter beank en kan je zeggen dat alles goed geregeld is én betrouwbaar is. Uiteraard klinkt het voor vele duister, maar wellicht is het zinvol om je eens te verdiepen in de bankwereld.
Wat beank biedt is niet nieuw. Ik en vele andere hebben ervaren dat het plan wel degelijk werkt. In 2001 is het al eens gedaan en hoewel het eindbedrag kleiner was en de kosten veel hoger waren, is alles tot op de cent nauwkeurig uitbetaald.

Even een mailtje met je vraag / verzoek en het wordt geregeld. Natuurlijk kan een minderjarige geen handtekening zetten, daarom gebeurd dit door een ouder of voogd. Als een ouder of voogd niet volgens de regels handelt, wordt er geen betaling gedaan en worden de kosten terugbetaald. Deze verantwoording ligt bij de ouders en niet bij beank. Wel weet ik dat alles wordt gecheckt en bij twijfel of niet handelen volgens de wettelijke regels, wordt de registratie verwijderd.

Kortom : regel de hele handel met beank zelf ipv een topic te starten waar je niets mee opschiet. Of laat je ex een mail sturen met het verzoek voor verwijderen. Krijgt hij zn geld ook nog terug, want zoals ik al zei : beank is betrouwbaar en doet exact wat ze zeggen!

kuklos

C&F schreef: beank is betrouwbaar en doet exact wat ze zeggen!
Er zijn de nodige vraagtekens bij Beank. Onder andere gesteld in de Telegraaf en 925.nl. Betrouwbaar is blijkbaar in the eye of the beholder.
C&F schreef: Uiteraard klinkt het voor vele duister, maar wellicht is het zinvol om je eens te verdiepen in de bankwereld.
Wat beank biedt is niet nieuw.
Nogmaals, er zijn vele vraagtekens en beank geeft hier GEEN antwoord op. Het geheel is zo schimmig als de pest en dat alleen al geeft een air van onbetrouwbaarheid. Ook die ONZIN van "verdiep je in de bankwereld" is onzin. Als het allemaal echt zo top was had 925.nl wel antwoord op hun vragen gehad.

C&F schreef:In 2001 is het al eens gedaan en hoewel het eindbedrag kleiner was en de kosten veel hoger waren, is alles tot op de cent nauwkeurig uitbetaald.
Mooi, lever het bewijs maar en dan geloven we je. Eerder niet.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

C&F schreef:Beste Duiven1984,

Ten eerste is het vrij eenvoudig om in contact te komen met beank. Om op een forum een mening te vragen is niet echt handig om iets op te lossen. Ik doe ruim 12 jaar zaken met de mensen achter beank en kan je zeggen dat alles goed geregeld is én betrouwbaar is. Uiteraard klinkt het voor vele duister, maar wellicht is het zinvol om je eens te verdiepen in de bankwereld.
!
Ik denk dat het wat anders in elkaar zit :lol: en zou niemand een dergelijk actie (beank) aanraden.

Bronvermelding= http://925.nl/archief/2010/08/02/e-2-20-6
Kreeg u vroeger ook altijd van die ludieke kettingbrieven in de bus? Even eenmalig wat flappen in een envelop doen en weken later stroomt het geld binnen? Kennelijk werkt de truc nog steeds - althans, zijn er lieden die een poging wagen. Beank.nl, een merkwaardige investeringsgroep, stuurt bijvoorbeeld ronselmailtjes rond die binnen één jaar van 75 euro 32.500 kunnen maken.

Het concept van Beank.nl - voluit Beank Investments Group - heeft alles weg van een loterij waarbij je ALTIJD de hoofdprijs wint, zoals een financiëel onderlegde van de Telegraaf het vorig jaar al eens noemde. Deelnemers worden - getuige een mailtje dat in onze hoogst discrete Off The Record-inbox plofte - uitgenodigd om voor 75 euro een polis op naam af te sluiten. Vervolgens stort "de deelnemende bank" die polis (vermoedelijk de bekende Life Settlement waar ook onze John Wolbers in handelde) vol en blijft er na ongeveer een jaar bij uitkering van de verzekering 32.500 euro over voor de deelnemer. Kassa! Toch?

Misschien moeten we even wijzen op wat red flags die uit de *ahem* uitgebreide presentatie op de site van Beank rollen: deelnemers wordt verzocht discreet te zijn over hun deelname, om "strategische redenen" kunnen de naam van de deelnemende bank en verzekeraar niet worden vrijgegeven (transparantie is zooo 2009), en wie meer deelnemers ronselt krijgt extra cash. Oftewel, iedereen wint! Bovendien is de deelname gemaximeerd op in totaal 10.000 polissen. Zie het onderstaande mailtje en enz enz enz..

C&F

Ongelezen bericht door C&F »

Kuklos, ik ken en volg je al wat jaartjes. Het blog berichtje van 925 uit de Jort Kelder tijd is wel erg achterhaald.
Als je dingen niet vertrouwd is dat prima, maar om te schermen met achterhaalde verhaaltjes, zegt wel iets over jou als persoon.

Het project is helder en duidelijk en al eerder gerealisseerd. Bewijzen overleg ik graag persoonlijk aan je.

Als je vragen hebt ( die je nog nooit gesteld hebt) krijg je hier gewoon antwoord op. Echter ben je een en al vooroordeel om te zeggen dat beank geen antwoorden geeft. Antwoorden waarop? Op niet gestelde vragen?

Met 925 is destijds een telefonisch gesprek geweest waar alle vragen zijn beantwoord. Dat jij nu iets schrijft als feit dat dat niet gebeurd is, laat duidelijk zien dat je totaal niet op de hoogte bent.
Neem even contact op met 925 als je echt zo begaan bent.

Ik ken de mensen achter beank zoals eerder vermeldt en geniet van de onzin die er door forumverslaafden wordt uitgekraamt.

Ik weet wat er nu aan opmerkingen gaan komen en wil alvast aangeven dat ik verder mijn tijd hier niet ga verdoen.

Succes allemaal.

kuklos

C&F schreef:Kuklos, ik ken en volg je al wat jaartjes.
Joepie, een fan.
C&F schreef:Het blog berichtje van 925 uit de Jort Kelder tijd is wel erg achterhaald.
Dus inmiddels heeft Beank wel verteld hoe het precies werkt? En zowel de naam van de bank als de verzekeraar prijsgegeven?
C&F schreef:Bewijzen overleg ik graag persoonlijk aan je.
Laat maar gewoon zien op het forum alhier. Dan kan je iedereen overtuigen.
C&F schreef:Als je vragen hebt ( die je nog nooit gesteld hebt) krijg je hier gewoon antwoord op.
Dus als ik nu ga vragen aan beank met welke verzekeraar en welke bank men zaken doet, dan wordt dit beantwoord? En als ik ze vraag hoe het nu precies werkt dan krijg ik dus een antwoord? Een antwoord wat wat verder gaat dan "verdiep je eens in hoe banken werken"?
C&F schreef:Met 925 is destijds een telefonisch gesprek geweest waar alle vragen zijn beantwoord.
Gek dat ze op hun site vermelden dat de vragen niet beantwoord zijn.
Ze vermelden juist dat de vragen niet beantwoord worden.
http://925.nl/archief/2010/08/03/beank- ... al-leugens
. "We hebben niks te verbergen", zegt de ondernemer, die verwijst naar een gewichtig pakket van 600 A4'tjes waar "de visie van Beank" in staat. Helaas mogen we die documenten niet inzien, want ja, dat is bedrijfsgeheim.
En:
Maar ook na doorvragen over de constructie van Beank blijft hij vaag. ......................
Op de vragen waarom hij dan precies die deelnemers nodig heeft, waarom het er 10.000 moeten zijn en niet meer of minder, en waarom de deelnemers wordt gevraagd om "discretie", wil hij ook geen duidelijk antwoord geven.
C&F schreef:Ik ken de mensen achter beank zoals eerder vermeldt en geniet van de onzin die er door forumverslaafden wordt uitgekraamt.
Vertaling: jij blijft vaag, geeft ook geen antwoord maar maakt nog wel even de mensen die hier reageren zwart.
En gaat er vervolgens met de staat tussen de benen vandoor:
C&F schreef:Ik weet wat er nu aan opmerkingen gaan komen en wil alvast aangeven dat ik verder mijn tijd hier niet ga verdoen.
C&F schreef:Succes allemaal.
Als we succes willen hebben dan zullen we ver weg moeten blijven van Beank.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

C&F schreef: Ik ken de mensen achter beank zoals eerder vermeldt en geniet van de onzin die er door forumverslaafden wordt uitgekraamt.

Ik weet wat er nu aan opmerkingen gaan komen en wil alvast aangeven dat ik verder mijn tijd hier niet ga verdoen.
Heel goed, zo geniet ik ook van het gedraai om recht te praten wat krom is en de onzin die daarbij word uitgekraamd.

Dat laatste verbaasd mij in ieder geval niets, is meestal de reactie al er geen afdoende weerwoord is.

Bronvermelding= http://925.nl/archief/2010/08/03/beank- ... al-leugens
We hebben niks te verbergen", zegt de ondernemer, die verwijst naar een gewichtig pakket van 600 A4'tjes waar "de visie van Beank" in staat. Helaas mogen we die documenten niet inzien, want ja, dat is bedrijfsgeheim. "We hebben hier 2,5 jaar aan gewerkt en zijn gebonden aan afspraken met onze partner; we hebben beloofd niks te vertellen over hoe het werkt. Coca-cola vertelt toch ook niet wat voor smaakje ze in hun frisdrank stoppen?"

Die "partner", dat is een bank-verzekeraar die niet met naam genoemd wil worden.

Nihil
Het belangrijkste dat Van Laere kwijt wil: het risico van deelname is nihil. "Mijn hele familie zit er in. Ik ben vader van drie kinderen. Je denkt toch niet dat ik iedereen voor drie geeltjes ga oplichten? Wat houden Bert en ik dan over? Een ton of drie - daarvan kun je niet eens rentenieren."

Maar ook na doorvragen over de constructie van Beank blijft hij vaag. "Geld maakt geld. Reken maar dat al die mensen die bij ons komen na ongeveer een jaar hun centjes krijgen. En ze zitten na het afsluiten van de polis, en het afstaan van het vruchtgebruik, nergens meer aan vast, eerlijk waar." Op de vragen waarom hij dan precies die deelnemers nodig heeft, waarom het er 10.000 moeten zijn en niet meer of minder, en waarom de deelnemers wordt gevraagd om "discretie", wil hij ook geen duidelijk antwoord geven.

Castiel

Ongelezen bericht door Castiel »

ehm....

ik las dat het aantal inmiddels van 10.000 polissen naar 21.000 polissen is opgekrikt.

dus in 15 maanden wordt een inleg van 1.575.000 (21.000 x 75 euro)meer dan 682 miljoen waard (21.000 x 32.500)???????

de terugbetaalgarantie (er vanuitgaande dat het uberhaubt kosher is) geldt vanaf 3 polissen. Er zullen heel wat mensen zijn die maar 1 of 2 polissen hebben.....toch een leuk bedrag wat ze bij het niet slagen van het programma legaal mogen houden. Men kan dus zeggen dat de investering is mislukt zonder dat er ook maar iets is geinvesteerd en al het geld van de mensen met 1 of 2 polissen blijft dan in het bezit van Baenk.

dus als er 10.000 polissen zijn in totaal onder mensen die er 1 of 2 hebben, heeft Baenk 750.000 in bezit die ze niet hoeven terug te betalen als het programma niet 'werkt'. Bovendien mag je maximaal 9 polissen kopen en is de kans dan erg klein dat iemand gaat procederen om 675 euro terug te vorderen ......slimme constructie.

Gesloten