LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
megensjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2012 08:58

boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door megensjan »

in januari 2012 hebben we een vakantie geboekt naar hotel vikingen infinity turkije in juli 2012, dit om onze dochter en kleinkinderen te verrassen, omdat hun hier ook naar toe gingen.
het hotel zou pas klaar zijn op 1 juli 2012, dus wij zouden de eerste gasten zijn.
nu zijn we erachter gekomen dat het hotel nog gebouwd moet gaan worden, en dat het dus helemaal niet op tijd klaar is.
we hebben hierover al diverse malen contact gehad met corendon, en hun blijven volhouden dat dat wel klaar is.
nou, ik heb de foto`s gezien van de bouw, en er staan alleen nog maar een betonnen muur van de eerste verdieping, en verders niets.
nu hebben ze ons een alternatief geboden, maar dat heb ik niet geaccepteerd omdat de verassing voor onze dochter al helemaal weg was, en we zouden nu dan in een ander hotel moeten gaan zitten wat dan duurder zou zijn, omdat er geen vroegboekkorting meer op zit.
aangezien wij geen annuleringsverzekering hebben afgesloten, krijgen wij de aanbetaling niet terug.
ik heb gezegd dat ik me opgelicht voel, want ze bieden iets aan wat niet bestaat, en dus is dit pure oplichterij.
dus waarom moet ik dan toch dat bedrag betalen, de fout ligt immers niet bij ons, maar bij corendon.
kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen?.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik vind het maar raar, dat andere touroperators ook dit hotel anbieden, dus dan moet het bestaan.
Geef de link, waar de foto's met de betonnen muren staan, want ik zie alleen een prachtig hotel.

Vraag het na bij het Juridisch loket, wat jouw rechten zijn.
Dit is gratis.

Woody1965
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2012 10:28

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door Woody1965 »

Uiteraard treft Corendon hier geen blaam. Zij kunnen er niets aan doen als het hotel niet op tijd gereed is. Er zijn heel veel touroperators die reizen naar die bestemming aanbieden en je kunt daar nog steeds boeken. Lijkt mij dus dat het hotel gewoon op tijd klaar is.


Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Indien Corendon met een alternatief komt omdat het hotel nog niet klaar is, hoeft u dat niet accepteren. U zou de aanbetaling terug moeten krijgen van Corendon omdat zij niet conform overeenkomst kunnen leveren. Dit is ook te lezen in art.14 van de ANVR reisvoorwaarden.

Corendon kan er inderdaad niets aan doen dat het hotel nog niet af is, maar dat is ondernemersrisico en niet voor risico van de reiziger.

Met een eventuele annuleringsverzekering heeft dit niets te maken. Dit soort gevallen worden ook niet gedekt door een annuleringsverzekering.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door nevermind »


Ik heb het ook niet over deze foto´s, maar waar TS over schrijft, dat het hotel pas in ruwbouw staat met betonnen muren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door bprosman »

@Nevermind,

Kijk eens goed op Zoover.. dit zijn geen foto's maar sfeertekeningen van de architect (tenminste, diegene die een afgewerkt hotel laten zien).
Op sommige "foto's" staat het logo van de architect nog op.
En een 9.0 als cijfer zonder enige recenties lijkt me ook niet kloppen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:@Nevermind,

Kijk eens goed op Zoover.. dit zijn geen foto's maar sfeertekeningen van de architect (tenminste, diegene die een afgewerkt hotel laten zien).
Op sommige "foto's" staat het logo van de architect nog op.
En een 9.0 als cijfer zonder enige recenties lijkt me ook niet kloppen.
Ok, klopt, maar oe vaak is er geen echte foto te zien?
Misschien val ik in herhaling, maar ik vroeg aan TS waar de fotos met de onafgewerkte muren van het hotel staan.
Dit was mijn inbreng, want ik kan het nergens vinden.
Als jij goed kijkt op Zoover, dan zie je, dat de waardering van 9,0, op een heel ander hotel gemaakt is.
Namelijk op dit hotel:
Vikingen quality resort
En TS heeft het over:
Vikingen Infinity resort

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door bprosman »

Deze foto is dat toch ?

http://www.zoover.nl/turkije/mediterraa ... otel/fotos

De 'echte' foto's zijn bouwput, de 'af' foto's zijn fotoshop werk.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:Deze foto is dat toch ?

http://www.zoover.nl/turkije/mediterraa ... otel/fotos

De 'echte' foto's zijn bouwput, de 'af' foto's zijn fotoshop werk.
Zij hebben foto´s van de werkzaamheden geplaatst, is toch niets mis mee.
Er staat ook, dat het hotel pas in juli klaar is, dan kan je de echte foto´s nog niet zien.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door bprosman »

het hotel zou pas klaar zijn op 1 juli 2012, dus wij zouden de eerste gasten zijn.
nu zijn we erachter gekomen dat het hotel nog gebouwd moet gaan worden, en dat het dus helemaal niet op tijd klaar is.
Met bouwen is niets mis, TS zn punt is dat het in Juli (nog) niet klaar is.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:
het hotel zou pas klaar zijn op 1 juli 2012, dus wij zouden de eerste gasten zijn.
nu zijn we erachter gekomen dat het hotel nog gebouwd moet gaan worden, en dat het dus helemaal niet op tijd klaar is.
Met bouwen is niets mis, TS zn punt is dat het in Juli (nog) niet klaar is.

Dat klopt, maar ook hier heeft Corendon een antwoord op gegeven, of het juist is, denk ik, kunnen wij van hieruit niet beoordelen.
we hebben hierover al diverse malen contact gehad met corendon, en hun blijven volhouden dat dat wel klaar is.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Als ik TS zou zijn, zou ik liever willen weten of het hotel klaar is voordat ik afreis. Er zijn reisorganisaties die de klanten soms eerst laten afreizen en dan ter plaatse met een alternatief komen omdat het geboekte hotel om een of andere reden niet beschikbaar is. Eenmaal ter plaatse heeft men vaak weinig keus. Als de klant dit vooraf weet, kan deze besluiten niet in te gaan op het alternatief en heeft de klant recht op teruggave van de reissom.

Op internet zijn tegenstrijdige berichten te lezen. Op de sites van sommige touroperators zou het hotel op 1 juli openen. Op de site van neckermann valt te lezen dat dit hotel pas begin augustus haar deuren opent. Dat is voor TS dus te laat.

Het bouwen van hotels in dit soort landen loopt wel vaker uit, dat is niet ongebruikelijk. Daarbij komt het wel eens voor dat bij 1e opening het hotel nog niet helemaal af is of alles nog niet zo soepeltjes verloopt met allerlei kinderziektes.

TS u kunt ook eens overwegen contact op te nemen met de hotelketen zelf.
http://www.vikingenhotels.com/rq/en/#

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door troyair »

Emmy75 schreef:Als ik TS zou zijn, zou ik liever willen weten of het hotel klaar is voordat ik afreis. Er zijn reisorganisaties die de klanten soms eerst laten afreizen en dan ter plaatse met een alternatief komen omdat het geboekte hotel om een of andere reden niet beschikbaar is. Eenmaal ter plaatse heeft men vaak weinig keus. Als de klant dit vooraf weet, kan deze besluiten niet in te gaan op het alternatief en heeft de klant recht op teruggave van de reissom.

Op internet zijn tegenstrijdige berichten te lezen. Op de sites van sommige touroperators zou het hotel op 1 juli openen. Op de site van neckermann valt te lezen dat dit hotel pas begin augustus haar deuren opent. Dat is voor TS dus te laat.

Het bouwen van hotels in dit soort landen loopt wel vaker uit, dat is niet ongebruikelijk. Daarbij komt het wel eens voor dat bij 1e opening het hotel nog niet helemaal af is of alles nog niet zo soepeltjes verloopt met allerlei kinderziektes.

TS u kunt ook eens overwegen contact op te nemen met de hotelketen zelf.
http://www.vikingenhotels.com/rq/en/#
Ik snap zo-ie-zo niet dat mensen uberhaupt het risico durven te nemen door in " zo'n" land een vakantie te boeken terwijl het hotel nog opgeleverd moet worden.

Zelfs het Conservartorium Hotel in Amsterdam ging vertraagd open, en dat is een 5* hotel :?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door Emmy75 »

troyair schreef:Ik snap zo-ie-zo niet dat mensen uberhaupt het risico durven te nemen door in " zo'n" land een vakantie te boeken terwijl het hotel nog opgeleverd moet worden.

Zelfs het Conservartorium Hotel in Amsterdam ging vertraagd open, en dat is een 5* hotel :?
Dit ben ik zeker met u eens. Persoonlijk boek ik nooit hotels die over zoveel tijd nog moeten gaan openen en dus nog niet open zijn en zeker niet in dit soort landen. Ik wacht dan met boeken altijd tot na de opening en reis pas af naar zo'n hotel als het minimaal een half jaar daadwerkelijk open is. Ik zou dus ook niet bij de eerste gasten willen zijn.

Ik heb diverse hotels gevolgd de afgelopen jaren die nieuw gebouwd zijn op verschillende plekken in de wereld. Degenen die ik een beetje gevolgd heb, zijn allemaal (flink) vertraagd geopend. Van de eerste gasten leest men heel vaak verhalen en klachten dat nog niet alles af is en er nog bouwwerkzaamheden zijn. Soms zijn tuin en alle zwembaden nog niet af of moeten ze hals over kop leeg omdat er wat mis is. Nog niet alles werkt soms even goed. Lekkages in kamers komt soms voor waardoor men accuut naar een andere kamer moet verhuizen. De medewerkers is vaak nog geen goed geoliede machine.

Een hotel is meestal pas een paar maanden na opening echt af, dus nee ik hoor liever niet tot de eerste gasten. Maar goed dat is persoonlijk natuurlijk.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door nevermind »

Er zijn blijkbaar meerdere hotels met deze naam.
Want hier is hetzelfde ook in Alanya en al langer open, zelf met 101 beoordelingen.
Misschien is wel deze bedoeld, en zo niet, waarom TS dan niet uitwijkt naar dit hotel, wat zeker dan als alternatief is aangeboden worden.

http://www.zoover.nl/turkije/mediterraa ... otel/forum

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef:Er zijn blijkbaar meerdere hotels met deze naam.
Want hier is hetzelfde ook in Alanya en al langer open, zelf met 101 beoordelingen.
Misschien is wel deze bedoeld, en zo niet, waarom TS dan niet uitwijkt naar dit hotel, wat zeker dan als alternatief is aangeboden worden.

http://www.zoover.nl/turkije/mediterraa ... otel/forum
Ik denk niet dat TS deze bedoeld heeft. Deze ziet er heel anders uit dan de artist impressions van V. Infinity. Het is niet ongebruikelijk dat dezelfde hotelketen meerdere hotels met een soortgelijke naam naast elkaar of heel dicht bij elkaar heeft liggen welke in verschillende periodes gebouwd zijn of in aanbouw zijn.

Kijk bijvoorbeeld eens naar Lopesan in Maspalomas op Gran Canaria.. Lopesan Baobab, Lopesan Costa Meloneras, Lopesan Villa del Conde, allemaal verschillende hotels. De eerste 2 liggen direct naast elkaar en de 3de iets verderop. Maar wel allemaal Lopesan.

Of bijvoorbeeld Iberostar in Punta Cana, Domincaanse Republiek.
Iberostar Punta Cana, Iberostar Dominicana, Iberostar Bavaro, Iberostar Grand Bavaro. 4 hotels op 1 resort, de 1e 2 zijn nagenoeg identiek. Bavaro en Grand Bavaro hebben helemaal bijna dezelfde naam maar zijn toch wezenlijk anders. Als ik de grand geboekt heb, ga ik echt niet akkoord met gewoon Bavaro als alternatief. De laatste is namelijk ook de helft goedkoper.

In Mexico ligt ook zo'n resort van Iberostar met nog meer hotels met allemaal Iberostar .. Paraiso in de naam. Wat ik hiermee wil aangeven is dat het in verschillende landen voorkomt.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door troyair »

Emmy75 schreef: Ik denk niet dat TS deze bedoeld heeft. Deze ziet er heel anders uit dan de artist impressions van V. Infinity. Het is niet ongebruikelijk dat dezelfde hotelketen meerdere hotels met een soortgelijke naam naast elkaar of heel dicht bij elkaar heeft liggen welke in verschillende periodes gebouwd zijn of in aanbouw zijn.

Kijk bijvoorbeeld eens naar Lopesan in Maspalomas op Gran Canaria.. Lopesan Baobab, Lopesan Costa Meloneras, Lopesan Villa del Conde, allemaal verschillende hotels. De eerste 2 liggen direct naast elkaar en de 3de iets verderop. Maar wel allemaal Lopesan.

Of bijvoorbeeld Iberostar in Punta Cana, Domincaanse Republiek.
Iberostar Punta Cana, Iberostar Dominicana, Iberostar Bavaro, Iberostar Grand Bavaro. 4 hotels op 1 resort, de 1e 2 zijn nagenoeg identiek. Bavaro en Grand Bavaro hebben helemaal bijna dezelfde naam maar zijn toch wezenlijk anders. Als ik de grand geboekt heb, ga ik echt niet akkoord met gewoon Bavaro als alternatief. De laatste is namelijk ook de helft goedkoper.

In Mexico ligt ook zo'n resort van Iberostar met nog meer hotels met allemaal Iberostar .. Paraiso in de naam. Wat ik hiermee wil aangeven is dat het in verschillende landen voorkomt.
Klopt helemaal,

Vorig jaar om deze tijd zat ik in het IFA Villa Bavaro, achteraf spijt dat wij niet hadden gekozen voor het Secrets Wild Orchid Montego Bay in Jamaica
Dit is het jongere broertje van het Secrets St. James Montego Bay die al eerder was geopend. Omdat het Wild Orchid net een half jaar geopend was, waren de prijzen in verhouding spotgoedkoop.
Echter, boekte ik voor dit jaar in deze periode, was de reissom bijna 2x zoveel.
Beide resorts staan op het zelfde terrein, horen bij elkaar en delen alle facilieiten, alleen reserveer je toch echt voor een " specifiek hotel/resort".

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door nevermind »

Jullie dwalen af, en het topic wordt gekapt.
Dit en nog meer voorbeelden hebben zeker andere leden ook. :shock:
Het gaat nog altijd om het hotel in Alanya.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: boeking hotel turkije Vikingen Infinity

Ongelezen bericht door nevermind »

Emmy75 schreef: Ik denk niet dat TS deze bedoeld heeft. Deze ziet er heel anders uit dan de artist impressions van V. Infinity.
Het is niet ongebruikelijk dat dezelfde hotelketen meerdere hotels met een soortgelijke naam naast elkaar of heel dicht bij elkaar heeft liggen welke in verschillende periodes gebouwd zijn of in aanbouw zijn. .
Ik had ook dit geschreven, maar zolang TS daar geen antwoord op geeft kan je denken zoveel je wilt, alles andere is gissen.
nevermind schreef:Er zijn blijkbaar meerdere hotels met deze naam.
Want hier is hetzelfde ook in Alanya en al langer open, zelf met 101 beoordelingen.
Misschien is wel deze bedoeld, en zo niet, waarom TS dan niet uitwijkt naar dit hotel, wat zeker dan als alternatief is aangeboden worden.

http://www.zoover.nl/turkije/mediterraa ... otel/forum

Gesloten