LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maas in de wet: Tandartsvergoedingen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Chocomelk

Re: Maas in de wet: Tandartsvergoedingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het komt inderdaad niet alleen door de tandarts, komt doordat alles is gaan stijgen wat we moeten betalen aan vaste lasten.

Maar ik blijf het belachelijk vinden dat er (vorig jaar al) mensen zijn die niet
meer naar de tandarts kunnen omdat ze het niet kunnen betalen.
In mijn ogen valt de tandarts onder gezondheidszorg en gezondheidszorg zou voor ieder toegankelijk moeten zijn.

Wat Rozemarijntje al schreef er zijn genoeg mensen in Nederland die van heel weinig rond moeten komen en die liever de monden van hun kids vullen met eten ipv zelf naar de tandarts voor een vulling (of zo)

Het is gewoon heel jammer dat het niet begrepen word door de zorgverzekering en de tandarts.

Dan lees ik dat er tandartsen naar het buitenland gaan om vrijwilligerswerk te doen dan denk ik......doe dat verdikkeme hier in Nederland, help mensen die echt niet naar de tandarts kunnen maar het wel zouden willen. :shock:

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@choco

even nu off topic,maar die hulp naar buitenland is wel met meer dingen maar dat is ned,hier krijgen sommige kinderen ook een halve boterham maar er gaat wel weer geld naar....??????????

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Dan lees ik dat er tandartsen naar het buitenland gaan om vrijwilligerswerk te doen dan denk ik......doe dat verdikkeme hier in Nederland, help mensen die echt niet naar de tandarts kunnen maar het wel zouden willen.
het is ook nooit goed.....
Dan zou je met diezelfde gedachte dus de post ontwikkelingsbijdrages op de begroting moeten schrappen en aan de zorgsector ten goede moeten laten komen.

Chocomelk

Daar sta ik zeer zeker achter dat er meer geld naar de gezondheidszorg
hier moet en dat kunnen ze bezuinigen op ontwikkelingsbijdrage's.

Ben je zelf niet van mening Vroem dat ieder mens hier in Nederland naar
de tandarts zou moeten kunnen gaan ?
Zou jij je niet schuldig voelen als tandarts zijnde als jij in het buitenland vrijwililgerswerk gaat doen op tandarts gebied terwijl je weet dat in je dorp/stad er een aantal mensen zijn die ontzettende tand/kiespijn hebben maar niet kunnen gaan omdat ze het niet kunnen betalen ?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

FredAnton schreef:wou op 1 punt nog wel ingaan... want tandartsassistente emmy
Gaan we weer met die aannames. Vlieg een end op met die aannames. Assumption is the mother of all screwups.
FredAnton schreef:ik heb niks tegen tandartsen die veel verdienen, maar tandartsen reden voor het vrijgeven van de tarieven ook al in dikke audi's. zoveel geld verdienen is helemaal nergens voor nodig.
...
Dit heeft dus helemaal niets met het ronduit bekrompen uitgangspunt te maken dat met ´bemoeizucht´ te maken zou hebben......
Noem het maar lekker bekrompen, maar ik noem het bemoeizucht en bemoeiziek. U gaat voorschrijven dat een tandarts niet in een "dikke Audi" mag rijden, u bemoeit zich blijkbaar met de keuze van het voertuig. U bemoeit zich met wat een tandarts zou mogen verdienen dus u vindt het normaal om te bepalen wat een ander mag verdienen.
FredAnton schreef:Voor je het weet loop je weer naar buiten met een factuur van een paar honderd euro, voor een kroon betaal je minimaal 600 voor een brug zit je al gauw op 2000 en er is geen enkele tandartsverzekeringen te vinden die deze kosten (ook voor het vrijgeven van de tarieven) 100% vergoed, laat staan hierna!
Ik snap alleen nog net dat het bedrag op de rekening voor een behandeling niet helemaal in de zak van de tandarts verdwijnt. De praktijkruimte, apparatuur en verbruiksmaterialen krijgt hij ook niet bij een pakje boter ofwel soms ? Over kortzichtig gesproken..

rozemarijntje

@vroem

je hebt er een assistente bij..EMMY :lol: :lol: :lol: :lol:
ik heb het al eerder geschreven,naar mensen bij gewone bedrijven die misschien nog beter verdienen als een tandarts wordt niet snel gekeken,en geloof me ik ken ze...heel goed.
ja,die hebben ook een fikse studie gehad etc en die hebben dan gewoon een baan,dus hoeven geen praktijk,onderhoud,etc te betalen en inkoop etc...
het enige wat die moeten doen is zo nu en dan nog een cursus volgen omdat er dingen veranderen en kennis up to date houden...
lekker reizen,(hebben het goed dan)verdienen flink tijdens zo'n reis en dat boven op het salaris wat ze al hebben....ja en dat is normaal...
dus ik vind dat van een tandarts,arts etc ook normaal ,mits ze de werk goed doen,dat is het enige wat ik zeg...
ben je niet tevreden moet je er wat an zeggen of weggaan....
verder zal er toch niks veranderen...

er moet wat hogerop veranderd worden,maar volgens mij blijft dat een twistpunt ??
ik zeg niet dat de tandarten ,apotheek etc het slecht hebben,maar ja?ik zeg maar zo(rotterdams)alle waar naar zijn geld.

het boeid me verder niet hoe groot het huis is van mijn tandarts,toen met de orthopeed zei ik ook,zo je hebt een mooi huis :D ja...en mooie auto;s zei het gewoon,kon ook bij die man..
hij moest lachen,en ik zei er dan achter aan het is je gegund hoor...als je me maar goed helpt lachend..ja ...

ik vind het ook een schande wat choco zegt dat er gewoon mensen niet naar de tandarts kunnen omdat ze pijn hebben en geen geld,want het gebeurd..
ik vind het in en in triest ,maar ja?
zolang de regering er niks aan doet,zelfs de voedselbank niet helpen,zullen ze zich hier ook niet druk om maken...
denk toch echt dat den haag eens de ogen moet openen kwa nieuwe leuke regeltjes!! zoals wat we hadden met 1 jan en de tandarts.
en de zorgverzekeraars aan moeten pakken...maar het is nog niet erg genoeg joh....en straks is dat wel zo en dan zeggen ze hard,tja mensen moeten kijken waar ze de geld aan uit geven.....JA EENS HOUD HET OP! maar dat snapt rutte nog niet....
die heeft soms ook ergens achter in de rij gestaan met uitdelen... :roll:

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Het wordt tegenwoordig steeds normaler er wordt niet alleen een kies getrokken maar ook gratis een poot uit gedraaid noemen ze vrijheid van ondernemen. :shock:

FredAnton

Ongelezen bericht door FredAnton »

lieve emmy je begon zelf met het doen van bemoeizuchtige aannames, dus des te leuker als je nu zo hapt als je er ook 1tje terug krijgt (had je ook kunnen verwahten, maar het was maar een grapje emmu wist niet dat je kwaad werd).. nog geen reden je zo belachelijk te gaan gedragen of wel..
ik vind dat tandartsen een goed salaris mogen hebben, maar ben het er niet mee eens dat de overheid hun tarieven heeft vrijgegeven..

dat sommige tandartsen vrijwilligerswerk doen vind ik een mooie compensatie en al helemaal in landen waarin mensen zorg veel harder nodig hebben als wij..

het idee dat ze hier zouden moeten blijven om ons vrijwilligerswerk te verlenen vind ik ronduit belachelijk :) echt weer zo´n hekel pvv standpunt daar wordt niemand beter van

rozemarijntje

@fredanton

vind het een goed iniatief hoor,mits er in ned geen problemen zijn,want die zijn er wel degelijk,alleen ze willen ze niet erkennen.(den haag)
en dan heb ik ook zoiets,help eerst mensen in eigen land...knap eerst hier de boel op..en dat is met alles en dan PAS naar buitenland..
maar nu gaan we off topic,hoewel ik het ook wel bedoel met de tandartsen.

zo en zo vind ik vrijwilligerswerk knap..

oh ja nog even,ben geen zware pvv aanhanger!sommige dingen heeft hij gelijk maar soms ook totaal niet,dit is gewoon wat er gebeurd in ned en wat we allemaal vinden,alleen er gebeurd niks,hoef je geen pvvér voor te zijn ,maar realistisch is het denk ik...
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 20 mar 2012 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ben het helemaal met je eens Rozemarijntje, vrijwilligerswerk is toppie, maar eerst moeten mensen in eigen land geholpen worden.
Er zijn in Nederland genoeg mensen die de tandarts niet kunnen bezoeken maar inderdaad dat begrijpen ze niet in Den Haag.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

FredAnton schreef:lieve emmy je begon zelf met het doen van bemoeizuchtige aannames, dus des te leuker als je nu zo hapt als je er ook 1tje terug krijgt (had je ook kunnen verwahten, maar het was maar een grapje emmu wist niet dat je kwaad werd).. nog geen reden je zo belachelijk te gaan gedragen of wel..
Een poosje terug schreef u wel degelijk in dit topic dat ze allemaal "dikke auto's rijden en in kasten van huizen wonen". Daarbij gaf u een waarde-oordeel over de hoogte van het inkomen van tandartsen. Dat zijn geen aannames meer, maar het staat gewoon te lezen wat u schrijft.

Weet u eigenlijk hoeveel werkgevers ik hier al verzameld heb op het forum ? Gewoon omdat ik soms niet eens ben met een willekeurige TS en iets schrijf wat niet in het straatje past. In plaats van een kritisch of objectief naar het geval te kijken vliegen die aannames je om de oren en ja dat ben ik dat inderdaad eens goed zat.
FredAnton schreef: ik vind dat tandartsen een goed salaris mogen hebben, maar ben het er niet mee eens dat de overheid hun tarieven heeft vrijgegeven..
Dat klinkt al weer heel anders vind ik. Persoonlijk vind ik het nog veel te vroeg om een definitieve mening is de zin van wel of niet goed te vormen. Ik heb nog geen cijfers gezien over hoe de vlag er nu bij hangt.

Ja er komt hier op het forum wel een en ander voorbij maar dit geeft in mijn optiek snel een vertekend beeld. In veel gevallen komen alleen zaken voorbij waar het niet goed gaat of de patiënt veel duurder uit is oftewel de excessen dus. De gevallen waarbij geen of amper afwijkingen zijn tov vorig jaar komen amper voorbij.

Laat ik hier eens een tegengeluid horen. Per toeval viel vandaag de rekening op de mat van het niet vergoede deel van mijn tandartsnota van een behandeling eerder dit jaar van zowel mij als mijn man. Het gaat om een controle en gebitsreiniging. De gedeclareerde bedragen zijn amper duurder.
FredAnton schreef: dat sommige tandartsen vrijwilligerswerk doen vind ik een mooie compensatie en al helemaal in landen waarin mensen zorg veel harder nodig hebben als wij..

het idee dat ze hier zouden moeten blijven om ons vrijwilligerswerk te verlenen vind ik ronduit belachelijk :) echt weer zo´n hekel pvv standpunt daar wordt niemand beter van
Volgens mij was dit niet van mij afkomstig..

Gesloten