LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nokkenas opel meriva 2005
nokkenas opel meriva 2005
Onderweg naar Rijssen (via de N347) stopte plotseling de auto. De ANWB gebeld en deze ging meten en kwam tot de conclusie dat de bobine defect was, maar de auto deed niets meer. naar een garage in Enter (Scholten) gesleept en deze man heeft 4 bougies en een bobine besteld, want het analyse apparaat gaf dit bij hem ook aan. Nadat dit vervangen was deed de auto het nog steeds niet en na lang zoeken kwam men erachter dat de nokkenas gebroken was. Hij heeft opel gebeld maar deze onden niets doen want hij was 5 jaar oud en 120000 km gelopen. Inmiddels is er een nieuwe as besteld, maar ook een cilinder bleek krom dos deze moet bij een speciaal bedrijf hersteld worden. De voorlopige reparatiekopten zijn geraamd op ca. 2200,00 euro. Is dit nog ergens te verhalen al is het maar gedeeltelijk. De auto heb ik toendertijd nieuw gekocht bij auto Bakkenes in Apeldoorn.
Het is de arrogantie ten top van opel dat ze er niets aan willen doen.
Het is de arrogantie ten top van opel dat ze er niets aan willen doen.
Re: nokkenas opel meriva 2005
U kunt met Bakkenes ( Scholten in Enter is geen officiële dealer ) in conclaaf maar of daar iets uitkomt durf ik te betwijfelen. Probleem zit hem in een paar dingen, heeft de auto op tijd de onderhoudsbeurten bij Bakkenes gehad, is de distributie riem niet geknapt dan wel tanden afgebroken waardoor de kleptiming ontregeld is. In het gunstigste geval zal de nokkenas vergoed worden maar gevolgschade niet. De raming van 2200 euro is redelijk overtrokken. Het is raar dat de anwb en Scholten de gebroken nokkenas niet direct geconstateerd hebben, je hoort het gelijk aan het geluid van de startmotor.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 22 apr 2010 20:21
Re: nokkenas opel meriva 2005
Opel heeft voor trouwe klanten die de onderhoudsbeurten via de Opel dealer hebben laten doen een soort uitgebreide coulance regeling. De dealer die u als trouwe klant waardeert betaald dan een deel mee bv. 30%, Opel ook 30% en de klant 40%. De percentages hangen af van ouderdom en kilometrage.
Voorwaarde is wel dat u bij het "arrogante" Opel klant bent gebleven.
Nb: uit ervaring weet ik dat Opel prima regelingen heeft maar dan ook verwacht dat de klant trouw aan Opel is. Het kan niet van een kant komen en dan Opel arrogant noemen als je geen vergoeding krijgt.
Succes.
Voorwaarde is wel dat u bij het "arrogante" Opel klant bent gebleven.
Nb: uit ervaring weet ik dat Opel prima regelingen heeft maar dan ook verwacht dat de klant trouw aan Opel is. Het kan niet van een kant komen en dan Opel arrogant noemen als je geen vergoeding krijgt.
Succes.
Re: nokkenas opel meriva 2005
Geachte Carspecialist,
Misschien een domme gedachten hoor maar.
wij hebben een astra uit 2007 die op dit moment al
4700 euro aan onderdelen heeft gekost.
auto heeft 114600km gereden.
Auto kosten bijna 30000,--
Opel nederland en de dealer doen niks!!!!
radiator
egr klep
lak schade door verkeerd bevestigen van opc pakket
(door een monteur van de opel garage geen eigen prutswerk!!!)
nieuwe versnellingbak.
Auto heeft altijd bij een bovag garage zijn onderhoud beurten gehad.
boekje is ingevuld.
En dan mag er niet gezegd worden dat opel een *** kwaliteit leverd??
Geef mij een goede reden.
Misschien een domme gedachten hoor maar.
wij hebben een astra uit 2007 die op dit moment al
4700 euro aan onderdelen heeft gekost.
auto heeft 114600km gereden.
Auto kosten bijna 30000,--
Opel nederland en de dealer doen niks!!!!
radiator
egr klep
lak schade door verkeerd bevestigen van opc pakket
(door een monteur van de opel garage geen eigen prutswerk!!!)
nieuwe versnellingbak.
Auto heeft altijd bij een bovag garage zijn onderhoud beurten gehad.
boekje is ingevuld.
En dan mag er niet gezegd worden dat opel een *** kwaliteit leverd??
Geef mij een goede reden.
Re: nokkenas opel meriva 2005
issie van goud of zo?Auto kosten bijna 30000,--
Re: nokkenas opel meriva 2005
ronald g schreef:issie van goud of zo?Auto kosten bijna 30000,--
Re: nokkenas opel meriva 2005
@constant,
leuk gekozen forumnaam, je post inderdaad constant hetzelfde verhaal. Dit terzijde, in je bericht schrijf je dat Opel niets doet aan de problemen, terwijl je in een ander bericht (zie hieronder)schrijft dat diverse reparaties of onder garantie of in een coulance regeling vervangen zijn.
leuk gekozen forumnaam, je post inderdaad constant hetzelfde verhaal. Dit terzijde, in je bericht schrijf je dat Opel niets doet aan de problemen, terwijl je in een ander bericht (zie hieronder)schrijft dat diverse reparaties of onder garantie of in een coulance regeling vervangen zijn.
Valt dus allemaal wel mee na 100.000 km, alleen de bak kapot. Dat is relatief snel voor een (handgeschakelde?) bak, maar het komt voor. De Opel dealer had wellicht wat kunnen doen mits de auto ook bij Opel in onderhoud geweest was. Dit is echter niet het geval, dus waarom zou de dealer of Opel NL u tegemoet komen? Het moet wel van twee kanten komen natuurlijk.In 2008 besloten mijn vrouw en ik dat voor we aan kinderen zouden beginnen wij eerst een goede auto moesten kopen.
Wij zijn toen uitgekomen bij een opel dealer in Arnhem. Hier hebben wij toe een demo auto gekocht van 11 maanden oud. Helemaal tevreden hebben wij gereden tot januari 2009.
De auto moest een beurt hebben en de boordcomputer gaf aan dat de koelvloeistof bij gevuld moest worden.
In de garage blijkt dat de radiateur lek is. (auto is bij een niet opel garage in onderhoud) Wij zijn terug gegaan naar de opeldealer die met 100% garantie een nieuwe radiateur geplaatst heeft.
een half jaar later ging de EGR klep kapot (90% betaalden opel nederland en 10% was voor eigen rekening) Weer een half jaar later brand er een controle lampje op het dashboard en in de garage blijkt de dynamo kapot te zijn. Kosten € 729,-- voor eigen rekening auto is net 2 jaar geweest en heeft slechtes 95000km gereden (diesel) daarom valt de auto buiten de garantie. 2 maanden later blijkt dat de deuren aan het roesten zijn. (auto is voorzien van het OPC pakket en de monteur van de opel garage heeft deze te hoog geplaatst. deuren worden opnieuw gespoten kosten worden betaald door opel nederland, maar er blijft nog wel een rekening van € 416,50 die door ons betaald moet worden. Boos en zeer ontevreden over de hele gang van zaken hebben wij deze rekening maar betaald.
Re: nokkenas opel meriva 2005
Riddert,
Klopt, maar als jij vindt dat een auto van nieuwprijs 38000,-- euro
na 4 jaar al 4700 euro aan reparatie gekost mag hebben.
Is er volgens mij toch iets goed mis, zeker als jij vindt dat dit de normaalste
gang van zaken
Klopt dat opel nederland de radiator volledig en de EGR klep voor 90% heeft vergoed,
MAAR dit was in de eerste 2 levensjaren van de auto!!!!!!
Dat is dus de standaard garantie.
Het door een opel monteur verkeerd plaatsen van de spoilers kost gewoon
416,50 zonder enige vorm van tegemoet koming. (dit is gewoon een fout van een monteur en geen eigen pruts werk!!!)
Hierna ging de dynamo kapot (3 jaar en 1 maand oud (ca 95000km)
729,-- euro
nu is de auto 4 jaar oud en gaat de versnellingbak a € 3550,-- kapot.
Als jij dit gewoon vindt moet je maar snel de geld op mijn rekening overmaken!!!!
Wij hebben 29000,-- euro betaald toen de auto 11 maanden oud was.
Hiervoor verwacht ik toch een betere kwaliteit en service als dit.
Jij misschien niet maar de antwoorden van de opel klantenservice gaan helemaal nergens over. Hier heb ik absoluut het gevoel dat het hun niks kan schellen dat er klanten zijn die problemen hebben.
Maar google maar eens verder dan lees je inderdaad het zelfde en dat is dat de kwaliteit en service van opel slecht zijn.
Klopt, maar als jij vindt dat een auto van nieuwprijs 38000,-- euro
na 4 jaar al 4700 euro aan reparatie gekost mag hebben.
Is er volgens mij toch iets goed mis, zeker als jij vindt dat dit de normaalste
gang van zaken
Klopt dat opel nederland de radiator volledig en de EGR klep voor 90% heeft vergoed,
MAAR dit was in de eerste 2 levensjaren van de auto!!!!!!
Dat is dus de standaard garantie.
Het door een opel monteur verkeerd plaatsen van de spoilers kost gewoon
416,50 zonder enige vorm van tegemoet koming. (dit is gewoon een fout van een monteur en geen eigen pruts werk!!!)
Hierna ging de dynamo kapot (3 jaar en 1 maand oud (ca 95000km)
729,-- euro
nu is de auto 4 jaar oud en gaat de versnellingbak a € 3550,-- kapot.
Als jij dit gewoon vindt moet je maar snel de geld op mijn rekening overmaken!!!!
Wij hebben 29000,-- euro betaald toen de auto 11 maanden oud was.
Hiervoor verwacht ik toch een betere kwaliteit en service als dit.
Jij misschien niet maar de antwoorden van de opel klantenservice gaan helemaal nergens over. Hier heb ik absoluut het gevoel dat het hun niks kan schellen dat er klanten zijn die problemen hebben.
Maar google maar eens verder dan lees je inderdaad het zelfde en dat is dat de kwaliteit en service van opel slecht zijn.
Re: nokkenas opel meriva 2005
Verwacht je dan werkelijk dat ze na 4 jaar en 100dkm een nieuwe versnellingsbak gaan monteren, gratis en voor niks, terwijl je de auto niet bij de opel dealer laat onderhouden?
Re: nokkenas opel meriva 2005
"maar ook een cilinder bleek krom"
Oorzaak een paar kromme voltjes?
Oorzaak een paar kromme voltjes?
Re: nokkenas opel meriva 2005
Ik heb voor gesteld dat zij de helft voor hun rekening zouden nemen en ik zelf de andere helft. dus niet gratis en voor niks alles vervangen.
maar zelfs hierop krijg je een niet nader te noemen antwoord.
Zijn onze Bovag garage dan zo slecht dat deze mensen niet op een goede manier een auto kunnen onderhouden?? Moet ik om garantie te behouden (gooien ze het erop dat de auto buiten de garantie termijn is) mijn auto bij de dealer laten onderhouden.
Het lijkt erop dat je er niet goed tegen kan dat er kwaad over opel gesproken wordt.
Maar dit soort problemen moet je op een correcte manier oplossen met een klant.
(ben zelf ook verkoper en zorg altijd voor een passend oplossing bij problemen!!.)
maar zelfs hierop krijg je een niet nader te noemen antwoord.
Zijn onze Bovag garage dan zo slecht dat deze mensen niet op een goede manier een auto kunnen onderhouden?? Moet ik om garantie te behouden (gooien ze het erop dat de auto buiten de garantie termijn is) mijn auto bij de dealer laten onderhouden.
Het lijkt erop dat je er niet goed tegen kan dat er kwaad over opel gesproken wordt.
Maar dit soort problemen moet je op een correcte manier oplossen met een klant.
(ben zelf ook verkoper en zorg altijd voor een passend oplossing bij problemen!!.)
Re: nokkenas opel meriva 2005
Nee niet van goud, maar wel alle mogelijke optie erop!!
Re: nokkenas opel meriva 2005
Je Bovag garage is net zo goed of slecht als de opel dealer. Echter als de dealer niets aan je verdiend, hoef je ook niet met coulance verzoeken aan te komen. Deze heeft nog nooit iets aan je verdiend, dus gaat deze jou niet tegemoetkomen. Je zegt zelf dat je verkoper bent, en altijd een oplossing zoekt met de klant. Dat zal de dealer ook doen, echter ben je geen klant, je komt er alleen om garantiegevallen te claimen. En zo werkt het niet, ook niet bij jou in de winkel.Constant schreef:Zijn onze Bovag garage dan zo slecht dat deze mensen niet op een goede manier een auto kunnen onderhouden?? Moet ik om garantie te behouden (gooien ze het erop dat de auto buiten de garantie termijn is) mijn auto bij de dealer laten onderhouden.
Het lijkt erop dat je er niet goed tegen kan dat er kwaad over opel gesproken wordt.
Ik kan er overigens prima tegen dat er kwaad gesproken wordt over Opel, vind alleen je standpunt niet helemaal terecht. Over de kwaliteit van de auto's ben ikzelf ook niet bijzonder te spreken, ben inmiddels voor de zaak overgestapt op VW's.
Re: nokkenas opel meriva 2005
Ik kan me alleen bij het eerste antwoord al aansluiten. Je verwacht van alles van de dealer maar onderhoud je auto niet bij de dealer maar bij een witte garage. Dat een garage bovag aangesloten is zegt helemaal niets over de kennis en kunde van het bedrijf.Constant schreef:Ik heb voor gesteld dat zij de helft voor hun rekening zouden nemen en ik zelf de andere helft. dus niet gratis en voor niks alles vervangen.
maar zelfs hierop krijg je een niet nader te noemen antwoord.
Zijn onze Bovag garage dan zo slecht dat deze mensen niet op een goede manier een auto kunnen onderhouden?? Moet ik om garantie te behouden (gooien ze het erop dat de auto buiten de garantie termijn is) mijn auto bij de dealer laten onderhouden.
Het lijkt erop dat je er niet goed tegen kan dat er kwaad over opel gesproken wordt.
Maar dit soort problemen moet je op een correcte manier oplossen met een klant.
(ben zelf ook verkoper en zorg altijd voor een passend oplossing bij problemen!!.)
Auto's zijn dusdanig specifiek dat eigenlijk alleen een merkdealer echt goed onderhoud kan uitvoeren, ze hebben simpelweg als enige de juiste apparatuur en handleidingen en specifieke merkkennis in huis.
Re: nokkenas opel meriva 2005
Mijn aanvraag is naar opel nederland gegaan, en niet naar de dealer.
Opel nederland is in mijn ogen verantwoordelijk voor een tegemoet koming, en niet de dealer. Deze heb ik alleen aangesproken op het fout monteren van de spoiler. Dit is hier in de garage gebeurd en hierop werd niks gedaan.
De rest is allemaal bij opel nederland neergelegd.
In mijn ogen zijn zij verantwoordelijk voor de verkoop van een goed werkend product. Wanneer er dan (zie andere forum's) op bepaalde onderdelen veel problemen zich voordoen moet je hierin de klanten tegemoet komen of een terugroep actie houden. Ik snap best dat dit niet voor 100% kan maar 50% is toch wel het minste wat je kan doen bij auto's tot bijvoorbeeld 5 jaar.
Of vinden jullie dat een auto van 4 jaar oud al deze gebreken mag vertonnen!!
Als je een beetje eigenwaarde hebt wil je niet dat je bedrijf zo in de wandelgangen wordt afgeschilderd. Vandaar dat ik altijd een goede middenweg zoek. Of het probleem nu door een ander is veroorzaakt of niet, de klant moet geholpen worden.
Opel nederland is in mijn ogen verantwoordelijk voor een tegemoet koming, en niet de dealer. Deze heb ik alleen aangesproken op het fout monteren van de spoiler. Dit is hier in de garage gebeurd en hierop werd niks gedaan.
De rest is allemaal bij opel nederland neergelegd.
In mijn ogen zijn zij verantwoordelijk voor de verkoop van een goed werkend product. Wanneer er dan (zie andere forum's) op bepaalde onderdelen veel problemen zich voordoen moet je hierin de klanten tegemoet komen of een terugroep actie houden. Ik snap best dat dit niet voor 100% kan maar 50% is toch wel het minste wat je kan doen bij auto's tot bijvoorbeeld 5 jaar.
Of vinden jullie dat een auto van 4 jaar oud al deze gebreken mag vertonnen!!
Als je een beetje eigenwaarde hebt wil je niet dat je bedrijf zo in de wandelgangen wordt afgeschilderd. Vandaar dat ik altijd een goede middenweg zoek. Of het probleem nu door een ander is veroorzaakt of niet, de klant moet geholpen worden.
Re: nokkenas opel meriva 2005
Beste ceesham,ceesham schreef:Onderweg naar Rijssen (via de N347) stopte plotseling de auto. De ANWB gebeld en deze ging meten en kwam tot de conclusie dat de bobine defect was, maar de auto deed niets meer. naar een garage in Enter (Scholten) gesleept en deze man heeft 4 bougies en een bobine besteld, want het analyse apparaat gaf dit bij hem ook aan. Nadat dit vervangen was deed de auto het nog steeds niet en na lang zoeken kwam men erachter dat de nokkenas gebroken was. Hij heeft opel gebeld maar deze onden niets doen want hij was 5 jaar oud en 120000 km gelopen. Inmiddels is er een nieuwe as besteld, maar ook een cilinder bleek krom dos deze moet bij een speciaal bedrijf hersteld worden. De voorlopige reparatiekopten zijn geraamd op ca. 2200,00 euro. Is dit nog ergens te verhalen al is het maar gedeeltelijk. De auto heb ik toendertijd nieuw gekocht bij auto Bakkenes in Apeldoorn.
Het is de arrogantie ten top van opel dat ze er niets aan willen doen.
Ik heb recentelijk precies hetzelfde probleem ondervonden met mijn opel corsa. Ik heb de klacht gemeld bij GM en zie geven aan: “…de campagne op de Nokkenaslagerkapbouten een Klanten tevredenheidsprogramma betreft, wat inhoud dat hiervoor geen actieve communicatie voor wordt uitgestuurd en dat de campagne enkel wordt uitgevoerd wanneer u uw Opel bij een Opel dealer aanbied voor onderhoud.”
“…Helaas moeten wij u in deze mededelen dat de campagne door het ontstaan van schade aan de nokkenas niet meer uitgevoerd kan worden en wij geen tegemoetkoming in de kosten kunnen aanbieden vanwege bovengenoemde redenen. “
Ik wil graag weten hoe het bij jou is afgelopen?
Re: nokkenas opel meriva 2005
Ik gok dat de TS niet meer gaat reageren na ongeveer 2 jaar... (en hij heeft ook maar 1 post )