LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretparken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Pretparken

Ongelezen bericht door Radar »

Wat zijn de kosten van een dagje pretpark? Absurd hoog of valt het wel mee? Geef hier uw mening. Met vriendelijke groet, TROS Radar webredactie

bosduivel

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door bosduivel »

haha die trosradar :lol: kosten pretpark. als het te bont wordt dan komt er een slotje op. Maar oke, de kosten voor een pretpark zijn niet laag maar ook niet hoog. Wanneer de mens wil genieten dan moet deze daar diep voor in de buidel tasten, tenzij men het verkiest om te wandelen op plaatsen waar nog niet massaal wordt gerecreeerd. De nederlander zoekt nu eenmaal de massa op.

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Het is een hoop geld vooral als je met kinderen gaat ofzo maar duur is ook een groot woord. Maar zeg de Efteling is wel een enorm park en alles moet toch in onderhoud en personeel etc. Dat kost natuurlijk ook een hoop geld. Je moet gewoon heel Nederlands je eigen eten meenemen want dat tikt echt enorm aan, dat zijn wel aso hoge prijzen. Wel vaag "onderzoek"van Radar, nog een stelling. De bioscoop is duur, 10 euro voor 2 uur plezier, pretpark is meerdere uren plezier.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door JH »

Je kunt het zo duur en zo compleet maken als je zelf wilt. Zo af en toe eens naar de Efteling of een mooie dierentuin moet kunnen. Maar ook wel eens gedacht om gratis te genieten van de helaas steeds minder aanwezige recreatiegebieden. Doordat niemand daar gebruik van maakt vallen deze ten prooi aan woningbouw, speculatie en bedrijventerreinen en wegen. Gewoon met een picknickmand de natuur in in plaats van je te laten amuseren. Of kan men zich niet meer amuseren sinds de commerciele omroep en de TROS haar intrede heeft gedaan ??????

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Een dagje pretpark met 4 personen, alleen aan entree en parkeren is al gauw 100 euro. En al neem je drinken en eten mee, de kinderen willen toch nog een ijsje, patatje of weet ik wat. Natuurlijk is een dagje picknicken in het bos leuk, maar als iedereen het op school heeft over pretpark zus en achtbaan zo heeft, dan willen kinderen dat ook meegemaakt hebben en dat wil je ze als ouder niet onthouden. Elk jaar weer nieuwe attracties, moeten we er weer heen. Natuurlijk is het een all in prijs, maar als je overal op een drukke dag anderhalf uur bij elke attractie moet wachten doe je niet veel op een dag. Ook centerparcs midweekjes etc zijn bereduur. Ga eens een middagje of avondje met je kinderen naar de kermis. Niet te betalen! Je hoort weleens mensen zeggen nee we gaan niet met vakantie we blijven lekker in eigen land en gaan dagtrips maken.... da's met zijn vieren of vijven duurder dan een week naar Spanje met het vliegtuig zo ongeveer.

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zelf kan best leven met de prijs van een patatje in een park, maar als de patat dan ook maar goed te eten is, en niet net als in Six Flags Belgium nog half bevroren in de zak wordt gepropt. Ik denk dat jullie beter eens kunnen gaan kijken naar wat je kwijt bent aan attracties die in het park staan waar je extra voor moet betalen (bijv. De Sky Diver in Six Flags Holland) http://www.pretparkgek.com/tp/eft_13_09 ... G_3033.JPG

Ekkeltie [[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Ekkeltie [[email protected]] »

Je kunt het net zo duur / goedkoop maken als je zelf wilt. Neem eigen eten en drinken mee, parkeer de auto niet op de parkeerplaats (waar je zo weer 5 euro voor moet betalen) maar 100 meter verderop. En als je veel dagtripjes maakt kun je natuurlijk ook een abonnement overwegen op een attractiepark. De meeste abonnementen heb je er na 3 bezoekjes alweer uit, daarnaast ontvang je bij veel abonnementen veel korting en toegangskaarten voor andere attractieparken die onder de zelfde groep vallen. Kijk bijvoorbeeld naar SixFlagsHolland (met o.a. SixFlags Belgium, Warner Brothers Movie World) en Avonturenpark Hellendoorn (met o.a. Dolfinarium, Parc Asterix, Fort Fun).

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Vooral op doordeweekse dagen gaan :D Anders sta in 5 rijen in 1 dag, niet veel misschien 5 rijen maar je gaat dan ook maar in 5 attracties :(

fleur5 [[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door fleur5 [[email protected]] »

Ik vind de prijzen echt te duur vooral de efteling is erg duur. Nou weet ik ook wel dat het een groot park is en je er de hele dag zoet bent.Maar als je een gezin met twee kinderen heb kom je met het parkeren erbij al gauw op 100 euro en dat voel je wel. Zeker naar de invoering van de euro :twisted:

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Toevallig zijn we kortgeleden naar de efteling geweest met 2 volwassenen en 2 kinderen. 1 kind is 3 jaar dus die kon gratis naar binnen. We hadden 2 toegangsbewijzen met fikse korting (€6 per kaartje via de C1000) en 1 gratis kaartje via airmiles. Parkeren was €6,00. Ik vind de Efteling niet duur (het is wel een hoop geld), je krijgt waar voor je geld en het eten en drinken is betaalbaar, daar hoef je geen rugzak vol met eten voor mee te sjouwen. We hebben een heerlijke dag gehad.

gddeen
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2004 13:16

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door gddeen »

Even over de tip om eigen eten en drinken mee te nemen. Dan moet dat toch wel mogen. Ik herinner mij een onderzoek van de ANWB vorig jaar waaruit bleek dat er in veel pretparken geen tassen en koeltassen mee naar binnen mogen. Zelfs iemand die medicijnen in zijn tas had mocht hem niet meenemen want er kon wel eens eigen eten of drinken in zitten. Veel dierenparken idem dito en dan onder het mom je zou de dieren wel een willen voeren met eigen eten. En juist het eten en drinken maakt zo'n dag duur. Nu weet ik niet of deze maatregel dit jaar weer is afgeschaft maar vorig jaar kon je bij veel parken fors bijbetalen juist hierop.

Gastje! [[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gastje! [[email protected]] »

Ik vind dat de prijzen nog redelijk zijn als je hier in sommige belgische parken gaat kijken dan kom je misschien op een nog hogere prijs op! Ik ben dan wel een Belg maar de prijs-kwaliteit verhouding van de Efteling ligt hoog ! Enkel Bobbejaanland (be) heeft in Belgie ongeveer hetzelfde niveau als de Efteling!

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Wij zijn vorig jaar met onze kinderen een dagje naar Apenheul geweest de toegang was gratis. Behalve dan de broek van onze zoon, toen we over het hek klimden. Doen we meestal zo'n uurtje of 2 voordat de parken opengaan. Frietjes en broodjes nemen we altijd zelf mee, daar sparen we het hele jaar voor dus al met al vinden wij het allemaal niet zo duur. Kobus.

icegirl
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2004 22:41

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door icegirl »

maar van die prijzen worden ook ded medewerkers betaald he!!! oke ben niet objectief wat betrefd six flags want ik werk daar.

anoniem1

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door anoniem1 »

Het is inderdaad wel jammer dat het zo duur is. Maar kijk eens bijvoorbeeld naar de Efteling. Dat is een groot park, en ze onderhouden het goed! Daarom is het zo duur. De Efteling is echt het geld waard. Je hebt er een hele leuke dag! Maar voor Six Flags is de 24 euro het geld niet waard. Ik ben dr geweest met mijn gezin en ik vind het park er maar somber uitzien. Toen wij er waren waren er veel attracties kapot. Dat vind k dus niet kunnen. En het park was nog slecht onderhouden ook. Overal onkruid enzovoort! Het gaat gewoon om de prijs-kwaliteit verhouding. Efteling= duur, maar je krijgt echte kwaliteit! :D

icegirl
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2004 22:41

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door icegirl »

onze groendienst werkt 6dagen in de week. en het klopt dat sommige atraties het soms helaas niet doen. maar daar werken de mensen van de technische dienst heel hard aan!!

rollercoaster

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door rollercoaster »

:P Zelf hebben we een passe partou voor div.parken gekocht voor €42,50 p.p. en zijn eerst naar six flags holland gegaan.We zijn een weekend op de camping gebleven en dus gelijk onze kosten terugverdient.Op de camping hoorde we dat de gasten van de camping die zelfde passen aan € 35,- konden kopen dus zijn we toch nog te vroeg geweest met kopen.weer een les om volgend jaar ( als we dan niet zijn dolgedraait )te wachten en eerst informeren of dat dan weer is.Over het eten kan ik kort zijn , dat nemen we zelf mee !! We zijn toch hollanders ??Groeten en veeeeeeeeeel plezier komend seizoen

Gast

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt lullen wat je wilt, de efteling is en blijft populair. Gewoon het simpele feit dat je eigen ouders daar al kwamen, jijzelf en nu ook je eigen kinderen. Het is gewoon jeugdsentiment en wat er ook gebeurt wij gaan ieder jaar naar de efteling, kan me niet schelen wat het kost. Al is het inderdaad zo dat niet de entree maar vooral het hele gebeuren eromheen, zoals eten en een souvenir voor de kinderen het gewoon prijzig maakt. En dan natuurlijk nog het bezoek aan Mc donalds als we weer huiswaarts rijden, want dat hoort er voor onze kinderen ook standaard bij.

440 [[email protected]]

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door 440 [[email protected]] »

Ach natuurlijk is het wel veel te duur, misschien niet voor de gemiddelde nederlander, maar voor mensen die financieel niet veel hebben, is het ongehoord duur. En voor de ouders is het nog niet zo'n ramp, maar voor de kinderen des te meer, vriendjes en vriendinnetjes, praten er over, maar kindertjes van minder bedeelde gezinnen, kunnen dat niet, omdat de ouders gewoon het geld er niet voor hebben. Hoe denk je hoe dat voelt bij deze kinderen? Ongeveer 40 a 45 gulden voor een kaartje, is toch zeker niet normaal, en dan bij sommige parken de versnaperingen nog, omdat je zelf geen eten mee naar binnen mag nemen, en de brandstof kosten. Nee, het verschil, tussen arm en rijk, is nu wel duidelijk, voor de minder bedeelde zijn er nog weinig betaalbare uitjes te vinden.

Miranda
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 jul 2003 12:59

Re: Pretparken

Ongelezen bericht door Miranda »

even een reactie op de uitzending van gisteravond. daarin werd gezegd dat je bij Six Flags geen eten mee naar binnen mocht nemen. wij zijn vorig jaar geweest, midden in de zomer, dus hartstikke druk. maar wij zijn er wel gewoon doorheen gekomen mét rugzak vol met eten. ik blijf het trouwens belachelijk vinden dat het niet mag, alleen omn die kas te spekken :roll: een reactie op 440: volgens mij zijn er op dit forum al heel wat leuke opties gedaan die niet veel hoeven te kosten. je kunt je kinderen altijd uitleggen: dat wat wij doen is toch veel leuker? en bovendien: vaak zijn er ook schoolreisjes die naar de efteling gaan, of is dat tegenwoordig niet meer zo?

Gesloten