LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geld opgenomen met gestolen pinpas zonder pincode
Geld opgenomen met gestolen pinpas zonder pincode
Via dit forum probeer ik er achter te komen of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt: een of meer pinpassen die gestolen zijn waarmee binnen zeer korte tijd wordt geld opgenomen, ZONDER dat de pincode bekend KAN zijn.
Dat wil zeggen: er heeft 100% zeker niemand meegekeken (er is bijvoorbeeld nog nooit gepind met een bepaalde pas), er is geen sprake van skimming (althans, voor zover bekend) en vanzelfsprekend stonden de betreffende pincodes nergens opgeschreven.
Kortom, wat volgens banken niet kan, moet mijn inziens wel degelijk mogelijk zijn, namelijk pinnen ZONDER de pincode te kennen.
Wellicht wordt daarbij deze methode gebruikt waarbij de pincode wordt omzeild:
- http://webwereld.nl/nieuws/65151/pin-pa ... l-lek.html
- Wetenschappelijk artikel: http://www.cl.cam.ac.uk/research/securi ... broken.pdf
Ben benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke verhalen!
(En het lijkt me goed als TROS Radar hier ook eens de nodige aandacht aan schenkt!)
Dat wil zeggen: er heeft 100% zeker niemand meegekeken (er is bijvoorbeeld nog nooit gepind met een bepaalde pas), er is geen sprake van skimming (althans, voor zover bekend) en vanzelfsprekend stonden de betreffende pincodes nergens opgeschreven.
Kortom, wat volgens banken niet kan, moet mijn inziens wel degelijk mogelijk zijn, namelijk pinnen ZONDER de pincode te kennen.
Wellicht wordt daarbij deze methode gebruikt waarbij de pincode wordt omzeild:
- http://webwereld.nl/nieuws/65151/pin-pa ... l-lek.html
- Wetenschappelijk artikel: http://www.cl.cam.ac.uk/research/securi ... broken.pdf
Ben benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke verhalen!
(En het lijkt me goed als TROS Radar hier ook eens de nodige aandacht aan schenkt!)
Re: Geld opgenomen met gestolen pinpas zonder pincode
neoMag!c
Het programma opsporing is hiervan het mooiste bewijs. Vrijwel elke week laten zij zien, dat met gestolen pasjes heel gemakkelijk geld van de rekening kan worden gehaald, zonder dat de crimineel over de pincode beschikt. Banken en Hermandad zullen dat nooit toegeven, maar de praktijk wijst uit dat zij achter de feiten aanlopen.
Maxiem.
Het programma opsporing is hiervan het mooiste bewijs. Vrijwel elke week laten zij zien, dat met gestolen pasjes heel gemakkelijk geld van de rekening kan worden gehaald, zonder dat de crimineel over de pincode beschikt. Banken en Hermandad zullen dat nooit toegeven, maar de praktijk wijst uit dat zij achter de feiten aanlopen.
Maxiem.
-
je moet alleen deze niet hebben wat er staat op de site
PIN-automaten waar geld wordt opgenomen, zijn niet vatbaar voor deze kraak van de EMV-beveiliging (Europay, Mastercard, VISA)
PIN-automaten waar geld wordt opgenomen, zijn niet vatbaar voor deze kraak van de EMV-beveiliging (Europay, Mastercard, VISA)
@Joop: vrijwel alle actieve nieuwe pinpassen zijn inmiddels uitgerust met een EMV-chip (dat is ook wat nu bekend is als "het nieuwe pinnen")... dus helaas wel.
Zie ook: http://www.vanstripnaarchip.nl/
Zie ook: http://www.vanstripnaarchip.nl/
een probleem is dat in de verre buitenlanden er nog steeds gebruik wordt gemaakt van de magneetstrip
daar hebben ze die mooie chip nog niet
dus pasje copieren, gegevens mailen naar het buitenland en incasseren maar
daarom staan al je gegevens ook nog steeds op de magneetstrip
daar hebben ze die mooie chip nog niet
dus pasje copieren, gegevens mailen naar het buitenland en incasseren maar
daarom staan al je gegevens ook nog steeds op de magneetstrip
@Ruud: dat is een mogelijk scenario, maar ik heb het hier niet over buitenland.
In de situatie die ik beschreef in het eerste bericht is er binnen max. 1 uur geld opgenomen met 3 verschillende passen bij een geldautomaat in Nederland waar bij alledrie de transacties in 1x de juiste pincode ingetoetst is (tja, of omzeild is dus).
In de situatie die ik beschreef in het eerste bericht is er binnen max. 1 uur geld opgenomen met 3 verschillende passen bij een geldautomaat in Nederland waar bij alledrie de transacties in 1x de juiste pincode ingetoetst is (tja, of omzeild is dus).
Het is me niet helemaal duidelijk of je dit nu zelf hebt meegemaakt of dat je mensen zoekt die dit hebben meegemaakt.neoMag!c schreef:@Ruud: dat is een mogelijk scenario, maar ik heb het hier niet over buitenland.
@GJvdZ: (gelukkig) niet zelf, wel iemand in mijn omgeving. Maar daarbij zoek ik óók naar lotgenoten.GJvdZ schreef:Het is me niet helemaal duidelijk of je dit nu zelf hebt meegemaakt of dat je mensen zoekt die dit hebben meegemaakt.neoMag!c schreef:@Ruud: dat is een mogelijk scenario, maar ik heb het hier niet over buitenland.
-
hebben jullie wat gemist
tegen woordig vervangen ze snachts door in te breken de dingen waar de kaart doorheen gaat
stel voor er word ingebr bij gamma willekeurig en dan vervangen ze gewoon de apperatuur waar de pas doorheen gaat
heb ik pas eens gezien op tv
tegen woordig vervangen ze snachts door in te breken de dingen waar de kaart doorheen gaat
stel voor er word ingebr bij gamma willekeurig en dan vervangen ze gewoon de apperatuur waar de pas doorheen gaat
Hallo Piet, dat is uiteraard bekend. Dat heet skimmen. Maar daar gaat het hier niet over (lees het eerste bericht van dit topic nog maar eens goed).piet jagers schreef:hebben jullie wat gemist
Met alle respect, maar ik zou toch graag horen van iemand zelf die het is overkomen. Er zijn teveel "van horen zeggen" gevallen bekend. Zonder PIN code geld opnemen lijkt me praktisch gezien onmogelijk, zeker overdag (ik ga ervanuit dat het overdag is gebeurd omdat je schrijft dat het binnen 1 uur gebeurde).neoMag!c schreef:@GJvdZ: (gelukkig) niet zelf, wel iemand in mijn omgeving. Maar daarbij zoek ik óók naar lotgenoten.GJvdZ schreef:Het is me niet helemaal duidelijk of je dit nu zelf hebt meegemaakt of dat je mensen zoekt die dit hebben meegemaakt.neoMag!c schreef:@Ruud: dat is een mogelijk scenario, maar ik heb het hier niet over buitenland.
GJvdZ
Je schrijft:
Met collegiale groet, Maxiem.
Je schrijft:
Je zou dan toch wat vaker naar het programma "opsporing verzocht" moeten kijken.Zonder PIN code geld opnemen lijkt me praktisch gezien onmogelijk,...
Als ik het "ergens" zou hebben gehoord had ik het hier nooit zo stellig geplaatst. Het iemand in mijn directe omgeving overkomen en ik heb alles gezien/gehoord wat relevant is en om met recht te concluderen dat hier toch echt iets heel vreemds aan de hand is waarvan de banken blijkbaar liever niet zien dat we dat weten..........GJvdZ schreef:Met alle respect, maar ik zou toch graag horen van iemand zelf die het is overkomen. Er zijn teveel "van horen zeggen" gevallen bekend. Zonder PIN code geld opnemen lijkt me praktisch gezien onmogelijk, zeker overdag (ik ga ervanuit dat het overdag is gebeurd omdat je schrijft dat het binnen 1 uur gebeurde).
Zou je eventueel een concrete aflevering kunnen noemen waarin dit onderwerp aan bod gekomen is?MAXIEM schreef:GJvdZ
Je schrijft:Je zou dan toch wat vaker naar het programma "opsporing verzocht" moeten kijken.Zonder PIN code geld opnemen lijkt me praktisch gezien onmogelijk,...
Sorry, maar ik kijk niet na dit programma.MAXIEM schreef:GJvdZ
Je schrijft:
Je zou dan toch wat vaker naar het programma "opsporing verzocht" moeten kijken.Zonder PIN code geld opnemen lijkt me praktisch gezien onmogelijk,...
Vertel dan eens hoe het in de uitzending uitgelegd is, om zonder pincode geld af te kunnen halen!
Voor mij ook normaal niet mogelijk.
Wordt ook niet uitgelegd. het enige dat ze doen is beelden tonen van mensen die pinnen. Voice-over heeft het dan over vermoedelijke dader(s).
Is iets anders als wat onze fraaie deskundige verklaart...
Is iets anders als wat onze fraaie deskundige verklaart...
Laatst gewijzigd door dhc op 21 mar 2012 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Neomagic, het nederlandse artikel wat je aanhaalt in een interessante. Er is sprake van het 'hacken' van de pinautomaat in kwestie, waardoor deze elke willekeurige pincode accepteert.
Wat het wel moeilijker maakt is dat de 'dief' zowel een pinautomaat hacken in een willekeurige winkel. Vervolgens dient hij/zij pinpassen te stelen en hij of kornuiten af te rekenen in de winkel in kwestie.
Nu is het vaak wel zo, dat bij het 'skimmen' men zeer slim is met pincodes ontfutselen. Er kan een klein laagje over het toetsenbord van een pinautomaat zijn geschoven, of er is bijvoorbeeld een minuscule camera geplaatst. Deze kan echt letterlijk zo klein als een speldenknop zijn.
Zelf denk ik dan ook dat de methode die jij aanhaalt veel minder zal voorkomen.
Wat het wel moeilijker maakt is dat de 'dief' zowel een pinautomaat hacken in een willekeurige winkel. Vervolgens dient hij/zij pinpassen te stelen en hij of kornuiten af te rekenen in de winkel in kwestie.
Nu is het vaak wel zo, dat bij het 'skimmen' men zeer slim is met pincodes ontfutselen. Er kan een klein laagje over het toetsenbord van een pinautomaat zijn geschoven, of er is bijvoorbeeld een minuscule camera geplaatst. Deze kan echt letterlijk zo klein als een speldenknop zijn.
loveyou234 schreef:Neomagic, het nederlandse artikel wat je aanhaalt in een interessante. Er is sprake van het 'hacken' van de pinautomaat in kwestie, waardoor deze elke willekeurige pincode accepteert.
Dan wordt toch gepinnt met de pincode.
Hier wordt beweert dat dit zonder gaat.
-
Nevermind, lees de eerste twee alinea's van mijn post nog eens door.
Heb ik gelezen, maar ik reageer op het vetgedrukte van jouw!loveyou234 schreef:Nevermind, lees de eerste twee alinea's van mijn post nog eens door.