LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NVM makelaar ?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jan janssens

NVM makelaar ?

Ongelezen bericht door jan janssens »

Beste,

met de kopers van mijn oude woning heb ik een geschil dat nu via een juridische proces loopt. De woning is destijds via een NVM makelaar verkocht. Nu is deze makelaar failliet gegaan en komt de klacht rechtstreeks op mijn bord.
Ik heb het voorval bij de consumenten voorlichting van de NVM voorgelegd maar zij pretenderen niets voor mij te kunnen betekenen omdat in het reglement is oppgenomen dat in het geval de makelaar failliet is verklaard voordat het geschil is behandeld de zaak is uitgesloten.
De NVM zou toch juist in deze situatie als overkoepelend orgaan de kwestie voor mij als consument in behandeling moeten nemen? Nu is het wel makkelijk schuilen achter de curator. Bij welke instantie kan ik dan terecht ?

NVMCons.voorlichting

Re: NVM makelaar ?

Ongelezen bericht door NVMCons.voorlichting »

Geachte heer,

Uit uw bericht begrijp ik dat u al contact heeft gehad met de afdeling Consumentenvoorlichting van de NVM. Aan de hand van de gegevens in dit bericht is het lastig in te gaan op deze kwestie.
Mocht u behoefte hebben aan meer of aanvullende informatie dan kunt u alsnog contact opnemen met de NVM. Consumentenvoorlichting is elke werkdag bereikbaar tussen 9.00 en 11.30 uur via telefoonnummer 030- 6085 189 of per e-mail: [email protected].

Met vriendelijke groet,
NVM Consumentenvoorlichting

vroem

Re: NVM makelaar ?

Ongelezen bericht door vroem »

wat verwacht je dat de makelaar of NVM voor je kan doen, oftewel wat is de aard van het geschil? Hebben zelf een geschil gehad met een verkoper, en beiden makelaars NVM en die kwamen niet verder dan een advies in het midden, oftewel schikking helaverwege kostenpost. Advies bij een advokaat leerde dat er jurisprudentie was (wat de NVM had moeten weten m.i.) en dat kosten voor 100% ten laste van verkoper moesten komen. Wat uiteindelijk ook de uitspraak van de rechtbank was...Dus mijn conclusie was dan dat NVM niets waard was in deze...

Gesloten