LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL klantenservice

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
maiky-mikes
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2012 17:15

PostNL klantenservice

Ongelezen bericht door maiky-mikes »

Goede avond.

Ik vol moed vorige week een nieuwe telefoon besteld bij HI,
Kreeg de volgende dag netjes een mailtje van morgen word hij geleverd bij u.
Helaas zat er geen pakket code bij maar gelukkig als je de gratis klantenservice belt krijg je hem te horen.

Ik vol moed al nu 7 dagen te wachten op mijn pakketje..
Elke dag werd de aflever datum veranderd bij Postnl in de volgende dag (track and trace)

Dus na een paar dagen was ik het echter zat en belde de klantenservice (45 cent per minut) van postnl om verhaal te halen.

Word mij verteld dat er wat mis is gegaan na een verkeerd sorteer centrum en dat die echter de volgende dag geleverd word. Dus ik geloofde het en keek er na uit, maar echter de volgende dag kwam het pakketje niet...

Dus ik weer beller...

Werd weer het zelfde verteld... Alleen dat die echt de volgede dag gebracht zou worden dat zweerde de meneer...

3x raden weer geen pakketje...

Vandaag weer bellen natuurlijk...
Eerst de Klachtenservice via de website is een keer geprobeerd maar dat werkt gewoon niet...

Word er mij verteld dat het pakketje zoek is.. en ze niet weten waar het is...

Nu kan ik dit opzich begrijpen... Maar wel erg leuk dat ik dan voor 3x a 15min gebeld heb dus omgerekend 20.25 euro heb verbeld naar een pakketje wat eigenlijk toch zoek is, niet mijn fout is... En ik dit toch moet betalen?

Dit is toch bizar voor woorden, dat ik moet betalen omdat ze bij postnl er een rommeltje van maken??

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: PostNL klantenservice

Ongelezen bericht door Jolijn »

Er is niemand die je verplicht heeft te bellen.
Je had bijv. ook een mail kunnen sturen naar de afzender en daar de vraag neerleggen.

maiky-mikes
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2012 17:15

Re: PostNL klantenservice

Ongelezen bericht door maiky-mikes »

Jolijn schreef:Er is niemand die je verplicht heeft te bellen.
Je had bijv. ook een mail kunnen sturen naar de afzender en daar de vraag neerleggen.

Ik werd door HI door verwezen des tijds dat ik contact op moest nemen met postnl.

(en even voor de duidelijkheid en niet het probleem)
Ik moet morgen HI een onderzoek laten starten morgen naar het pakketje..

MAXIEM

Re: PostNL klantenservice

Ongelezen bericht door MAXIEM »

maiky-mikes

Laat 1 ding duidelijk zijn: jij moet helemaal niks!!!

De verzender (HI dus) is verantwoordelijk tot aan het moment van de overdracht van het goed (in dit geval dus het mobieltje). Jij moet dus NIET op de stoel van HI gaan zitten. Laten zij lekker hun eigen rommel opruimen. Bovendien kun je ook de kosten die je onnodig moet maken op HI verhalen.

Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: PostNL klantenservice

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik sluit me bij Maxiem aan.

Hi is de verzender (zeggen ze) dus moet Hi zorgen dat geleverd word.
Zolang jij niets hebt ontvangen, kan jij als klant alleen maar aan Hi vragen "wanneer gaan jullie nu verzenden, ik heb nog niets".

Ik zou in dit geval contact met Hi opnemen dat:
1) zij nog niets geleverd hebben
2) indien ze van mening zijn dat dit wel zo is, zij de koerier (TNT post/Postnl/UPS/DHL etc) moeten contacteren om te achterhalen waar het pakket gebleven is.

Als ontvangen heb je namenlijk geen overeenkomst met de bezorgdienst - en mag dus ook niet om een onderzoek vragen, dat dient de verzender te doen.

Maar, als je al betaald hebt, stel Hi dan gewoon aansprakelijk en eis dat ze alsnog verzenden.

Het is zwart wit - maar zolang je niets hebt, heeft Hi niets verzonden.
De code is kennelijk waardeloos - omdat er geen pakket tegenover staat.
(Ik neem aan dat je in een normale plaats, in een normale straat woont )

maiky-mikes
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2012 17:15

Re: PostNL klantenservice

Ongelezen bericht door maiky-mikes »

Guardian72 schreef: Het is zwart wit - maar zolang je niets hebt, heeft Hi niets verzonden.
De code is kennelijk waardeloos - omdat er geen pakket tegenover staat.
(Ik neem aan dat je in een normale plaats, in een normale straat woont )

Ja ik woon in een normale plaats en normale straat. hahah :P

Maar vandaag met HI geregelt, die hebben een onderzoek laten starten bij postnl.

Voor de problemen heb ik gratis een maand abbo alvast kado gekregen en me belkosten naar postnl worden ook verrekend.

Nu max 2 weken wachten jammer genoeg, maar het is niet anders..

Dank je trouwens voor de reacties :)

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: PostNL klantenservice

Ongelezen bericht door Muskusrat »

maiky-mikes schreef: Voor de problemen heb ik gratis een maand abbo alvast kado gekregen en me belkosten naar postnl worden ook verrekend.

Nu max 2 weken wachten jammer genoeg, maar het is niet anders..
Heb je dat zwart op wit staan? (Voor het geval je over een maand een nieuw topic gaat openen...)

maiky-mikes
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2012 17:15

Re: PostNL klantenservice

Ongelezen bericht door maiky-mikes »

Ik heb gevraagd of ze het wouden mailen zodat ik het zwart op wit heb staan, en dat hebben ze ook gelukkig gedaan :)

yelleke
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2013 21:15

Re: PostNL klantenservice

Ongelezen bericht door yelleke »

Hallo,

net al zovelen is mijn pakketje ook in een keer zoek alles was goed ik heb verklaring in moeten vullen en het zou binnen 4 dagen bezorgd worden gisteren gebeld waarom het er nog steeds niet was zeiden ze het komt morgen ( dit was trouwens al de 5 keer dat het morgen zou komen ) en vandaag kijk ik bij de status staat nog steeds bezorg datum onbekend onderzoek op laten starten naar mijn pakket nog maar is een keer gebeld zeggen ze dood leuk ja ik snap niet waarom mijn collega's dat elke keer zeggen want wij weten op dit moment niet precies waar het pakket licht sorry maar wat een ballen bedrijf zeg ze krijgen toch geld zat om te doen wat ze moeten doen.
Ik vind dat de overheid hier maar is iets aan moet gaan in plaats van alleen maar zakken vullen het is toch een bedrijf door de overheid aangewezen voor deze taak.

groetjes Yellie

Gesloten