LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEGON autoverzekering...

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
seabert2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2012 16:01

AEGON autoverzekering...

Ongelezen bericht door seabert2000 »

Hoi allemaal,

Ik heb op 1 sept 2011 een voor mij nieuwe vw jetta gekocht. Mooie auto, luxe uitvoering incl leren bekleding, weinig km op de teller en 3 jaar oud. Flink voor gespaard. In november heb ik er nog nieuwe winterbanden met velgen onder laten zetten.

Deze auto is op 29 januari 2012 gestolen. Nu heeft AEGON een schade expertbureau op me af gestuurd (DEKRA) en deze proberen werkelijk alles te doen om maar zo min mogelijk uit te keren. Ofwel ik ben all risk verzekerd, had de auto nog geen 5 maanden, alle bewijzen aanwezig en krijg nu van de 14400 die ik totaal betaald heb, nog maar 11000 terug!

Wie heeft ervaring en of goede tips? Zo heeft het geen enkele zin om te denken dat je goed verzekerd bent daar! Heb overigens al onze verzekeringen bij hen lopen, dus straks even goed uitzoeken wat we allemaal weg willen halen daar... Wat een service.. not!

Groet, Madelon

finadleo
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:46

Re: AEGON autoverzekering...

Ongelezen bericht door finadleo »

Bij diefstal ontvangt u de dagwaarde. Dagwaarde is niets anders dan het bedrag waarvoor u een auto van hetzelfde type, bouwjaar, uitvoering, km stand enz kunt terug kopen. Is dat € 11000 dan is dat bedrag correct en hebt u 5 maanden geleden te veel betaald voor uw auto. Is dat bedrag niet correct, dan moet u de dagwaarde niet accepteren en e.e.a. bespreken.
Overigens, bij Aegon denk ik aan een betrokken adviseur (tenzij u via internet iets gedaan hebt). Wat zegt die adviseur ervan?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: AEGON autoverzekering...

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Verzekeraards betalen de dagwaarde uit in zo'n geval. Heb je al eens in de ANWB koerslijst gekeken wat jouw auto waard zou zijn op dit moment? Als dat veel meer is dan 11.000 euro dan kan je dat als argument richting verzekeraar gebruiken (uiteraard als de auto in goede staat is).

finadleo
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:46

Re: AEGON autoverzekering...

Ongelezen bericht door finadleo »

Veel handiger is een zoekopdracht te geven op de bekende autosites. Zoek een identieke auto en kijk wat die kost. Maak de omstandigheden gelijk! (wel dealer of niet, garantie of niet enz). Neem de meest gangbare prijs en dat is uw uitgangspunt qua dagwaarde.

seabert2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2012 16:01

Re: AEGON autoverzekering...

Ongelezen bericht door seabert2000 »

Meest vreemd vind ik dat ze aangeven dat ze er rekening mee houden dat je bij aanschaf van een nieuwe auto geen auto in te ruilen hebt en dus ca 1000 euro korting zult krijgen bij de garage... ik wil gewoon terug wat de auto waard is. Stel dat ik helemaal geen nieuwe meer wil kopen? Dan heb ik toch niets aan die 1000 euro korting bij een evt garage?

Woody1965
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2012 10:28

Re: AEGON autoverzekering...

Ongelezen bericht door Woody1965 »

Je hebt recht op de dagwaarde van de auto, niets meer en niets minder.
Stel je voor dat je de auto gratis had gekregen. Zou raar zijn als ze dan helemaal niets zouden uitkeren.

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: AEGON autoverzekering...

Ongelezen bericht door Martijn T »

heeft je tussenpersoon al een contra-expert geregeld? Daar heb je nl. recht op!!
Verder staat betaalde som inderdaad los vd dagwaarde. Garages staan toch bekend als boeven...Kan m.i. niet echt als een verrassing komen dat je misschien teveel voor de auto betaald hebt?

Nickkoekenbier
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2012 09:22

Re: AEGON autoverzekering...

Ongelezen bericht door Nickkoekenbier »

Wij wijzen relaties altijd op het feit dat er een verschil is tussen dagwaarde en aanschafwaarde van een aantal. Deze kan flink oplopen. Wil je dit voorkomen sluit dan een verzekering af met aanschafwaardegarantie.

Gesloten