Niks aan het handje...tot Oktober 2011. Geen enkele van de mij toegezegde toeslagen ontvangen. Ik gelijk bellen, want het gaat hier toch om €700,- per maand, waar ik op reken! Krijg ik aan de telefoon te horen dat het 'ergens' mee verrekend is. Waarmee konden ze niet zeggen. Paar dagen gewacht..geen antwoord! Weer bellen, weer geen antwoord. Klacht ingediend bij de Ombudsman. Binnen 2 dagen werd ik gebeld door de Belastingdienst. Mijn toeslagen waren inderdaad verrekend met een openstaande vordering uit 2008.
Ik heb ze hartelijk bedankt voor het NIET opsturen van een brief waarin dit aangekondigd werd. De dame aan de telefoon vroeg of ik ermee akkoord ging dat ze dat in November ook weer zouden doen, dan was de vordering van tafel, en ik zou vanaf December weer mijn toeslagen krijgen. Ik daarmee akkoord gegaan, even 2 maanden door de zure appel heen, en net voor de feestdagen zou ik dan weer mijn toeslagen krijgen. Telefoonnummer van de contactpersoon van de Belasting gekregen, voor het geval er nog vragen waren. In December...weer geen toeslagen! Leuk, net voor de feestdagen! Ik weer bellen, de telefoniste wist van toeten noch blazen, ik zou teruggebeld worden! 1 week gewacht, contactpersoon van de belasting gebeld. De receptioniste van de afdeling toeslagen had GEEN IDEE wie die persoon was! Weer klacht ingediend bij de ombudsman. Die hadden wel direct contact met die 'contactpersoon' van de belasting. Ik zou binnen 48 uur teruggebeld worden..dit was op 27 december. Ik gewacht tot 6 januari!! Zelf weer gebeld met afdeling toeslagen, en gevraagd naar die contactpersoon. Krijg ik te horen: uuuh...dat was een uitzendkracht, die werkt hier niet meer. Wederom contact opgenomen met de ombudsman. En ik werd 1 dag later gebeld door de 'zogenaamde' uitzendkracht/contactpersoon. Bleek dat deze mevrouw gewoon op vakantie was. Het antwoord dat ik kreeg was, dat ze mijn rekeningnummer niet hadden! Ik krijg al 3 jaar toeslagen op diezelfde rekening, maar oke, als hun dat zeggen.. Rekeningnummer doorgegeven, zowel online als schriftelijk als telefonisch, aan mijn contactpersoon. Januari ging voorbij...geen toeslagen!! Niet eens meer de moeite genomen om de belastingdienst te bellen, daar heb ik tenslotte GEEN ENKEL bevredigend antwoord gekregen. Voor de 3e keer klacht ingediend bij de ombudsman.
Ik werd wederom binnen een paar dagen gebeld door de belastingdienst. Deze keer kreeg ik een faxnummer, waar ik dan DIRECT mijn rekeningnummer heen kon faxen, want de fout lag toch wel bij hun! Ik gefaxt...en wonder o wonder...1 week later kreeg ik de (achterstallige) toeslagen uitbetaald! En in februari kreeg dit wonder een herhaling..ik kreeg gewoon op tijd mijn toeslagen! Maar de vreugde was van korte duur. Gisteren keek ik op mijn rekening...geen cent ontvangen!! Ik ingelogd op de website 'toeslagen.nl'.
Daar kan je dan zelf meekijken wat er gebeurd met je toeslagen, zonder dat je dat stelletje incapabele 'medewerkers' zelf moet bellen. En wat stond daar vermeld? Toeslagen NIET overgemaakt...want ze hebben mijn rekeningnummer NIET!!! Gisteren voor de 4e keer een klacht ingediend bij de ombudsman. Mijn vertrouwen in de ombudsman is ook enigzins aan het verdwijnen..weten jullie misschien wat ik kan doen aan deze BELACHELIJKE BELACHELIJKE BELACHELIJKE situatie!!