Ik heb op 1 maart gevraagd hoe ik mijn polis af kan kopen. Op 7 maart ben ik hierover teruggebeld en zouden zij mij formulieren toesturen, zodat mijn polis per 1 april as wordt gestopt.
Op 21 maart nog niets binnen en werd mij tel. vertelt, dat er nog niets was verzonden. Dit wordt opnieuw gedaan, alleen kan dit 1 à 2 weken duren, door externe post en hoeveelheid aan klanten!!!
Wanneer dit zo gaat, ben ik dus te laat om voor 1 april te stoppen en gaat er weer een maand overheen. Heb hier een naar gevoel van en het idee aan het lijntje te worden gehouden.
Hebben meer mensen hier last van? Wat te doen als de koers dan weer lager blijkt te zijn op 1 mei ipv 1 april???
Weet iemand hoe het zit bij afkopen met de tegemoetkoming in de kosten? Wordt die bij afkoping ook uitbetaald?
De beste man aan de tel. gaf aan, dat ik verder geen boete of afkoopsom hoef te betalen alleen, dat ik mijn uitkering vanuit de ovr misloop.
Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.
Groeten,
Ps ik heb een polis bij nationaal spaarfonds
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afkopen woekerpolis
Re: Afkopen woekerpolis
Welkom in de echte wereld, waarin 90% van bewoners in dit land last hebben van verzekeraars. Ooit een blije beleggingspolisbezitter tegengekomen ?Hebben meer mensen hier last van?
Ja, één keer, dat was meneer Crommentuyn, alleen op de dag na de uitspraak van het KIFID waarin het bijna 30.000 euro schadevergoeding kreeg toegewezen.
Fijne mededeling, daar was ik inderdaad al achter.
Ik hoop nu antwoord te krijgen op mijn bovengestelde vragen. Althans dat is wat ik van een forum verwacht.
Ik hoop nu antwoord te krijgen op mijn bovengestelde vragen. Althans dat is wat ik van een forum verwacht.
-
Als je het forum doorleest, dan staan alle ervaringen al daar.Zeger schreef:Fijne mededeling, daar was ik inderdaad al achter.
Deze vertragingen komen continu voor. De verzekeraars vinden deze normaal, de klanten niet. Iedereen heeft het gevoel aan het lijntje te worden gehouden.
1 april ga je niet halen, kan ik je voorspellen. Tenzij je zelf meer druk op de verzekeraar uitoefent.
Koersverliezen (maar ook koerswinsten) zijn voor jouw risico. De maandelijkse kosten komen voor jouw rekening.
De compensatie-regeling stelt niets voor. Echter je blijft (meestal) al je rechten behouden als je afkoopt. E.e.a. afhankelijk van de verzekeraar. Ook hier moet je zelf de vinger aan de pols houden, want als het kan zal de verzekeraar hier onderuit willen komen.
Voldoende info zo?
Lees alle verhalen op dit forum en je weet exact hoe de vork in de steel zit.