LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Lucy2011

Ik heb begrepen dat deze zogenoemde busreisdemonstraties in de 2de kamer aan de orde zouden komen. Weet jij hierover iets meer?

Maxiem.

Lucy2011

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Maxiem:
Wat ik er wel over kan vertellen is dat Mw. Dijksma er is ingedoken van de Tweede Kamer, daar hebben wij ook uitgebreide brieven met alle bewijzen naar toe gestuurd, maar ja het kost allemaal tijd, veel te veel verloren tijd.
Maar er ligt inmiddels ook een uitgebreide brief klaar voor Mr. Verhagen en de minister van Justitie. Feitelijk negeren zij zelf de ernst van de situatie.
Zie het verslag vanuit de Staatscourant:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... r=1&rpp=10

Het is een schande dat dit al zoveel jaren oogluikend door de regering wordt toegestaan dat er zoveel gedupeerde vooral oudere mensen zijn. De verkopers wonen bijna allemaal in Duitsland.
De matrassen zijn geen Tempur maar hoofdzakelijk wasemkapvulling.
De vitamineproducten die tot 1500 euro verkocht worden zijn 80 euro waard bij het Kruidvat.

Het is heel frustrerend dat enkele geregelde forumbezoekers dit soort praktijken goed zit te praten en ons onderuit proberen te halen en niet begrijpen wat het doel is van onze reacties, maar ja dat hoort er nu eenmaal bij.

Harry: ik heb ook niet voor niets zelf dit forum opgesteld via Tros Radar en doen we niet voor de lol of omdat we er niets vanaf weten.
Wij hebben huilende mensen aan de telefoon gehad.
Maar Har: graag een antwoord op mijn vraag: wat is jouw doel op dit forum om te reageren? Sta je nu aan de kant van deze verkooplui of de duizenden mensen die er jaarlijks gedupeerd worden door deze bedrijven?

Lucy2011

Het is helaas zo dat de drie reisorganisaties die beboet zijn door de Consumentenautoriteit weer zijn opgestaan onder een andere naam.
De CA en de Reclamecodecommissie kunnen alleen beboeten maar de regering kan deze misleidende verkoop via het ministerie van Justitie een halt toe roepen. De CA heeft al gigantisch veel bewijzen maar het moet eveneens ook hogerop gezocht worden.

Binnenkort zullen we een lijst doorgeven met alle namen die de verkooplui gebruiken en steeds onder een andere naam werken als de grond te heet wordt onder hun voeten.
Mercator behoudt eigen naam maar zijn minstens even sluw als al die andere bedrijven, lokken met zgn. genomineerde prijzen en verkopen hun spullen voor gigantische prijzen onder aanhoudende druk. Niet alle mensen kunnen dit weerstaan en daar hebben deze bedrijven het van.
Goedgelovig zijn kan een valkuil worden, erg genoeg.

MAXIEM

Lucy2011

Als ik je goed begrijp, dan ben jij een onderdeel van een netwerk van gelijkgezinden. Hebben jullie ook kontakt gezocht met de FIOD in Utrecht?

Maxiem.

Lucy2011

Onderdeel van gelijkgezinden klinkt wel heel erg zwaar op de hand.

Wij hebben middels ervaringen en onderzoeken contacten gemaakt met instanties e.d. De belastinginspectie is uiteraard anoniem doorgegeven door verschillende mensen heb ik gehoord. Het is immers zo dat wanneer je je naam bekend maakt je met die agressieve verkooplui te maken kan krijgen en dat is niet waar we echt trek in hebben.

Maar ik/wij zouden het ook eens fijn vinden dat andere mensen er wat aan doen en het niet altijd afschuiven op een ander zoals Har en veel meer personen. Zelf de instanties inschakelen als je slechte ervaringen hebt, alle kleine beetjes helpen.
Wij hebben al hele dossiers aangelegd inmiddels maar de grootste kracht ligt uiteindelijk bij de regering en het ministerie van justitie.

Heb jij zelf ook negatieve ervaringen met deze verkooplui?

MAXIEM

Lucy2011

Ik schrijf:
Onderdeel van gelijkgezinden klinkt wel heel erg zwaar op de hand.
Het is zeker niet de bedoeling om zwaar op de hand te zijn. De woordkeuze en syntaxis heeft in dit geval meer een juridische achtergrond.

Je schrijft:
Gelukkig niet, maar ik verwerk dit soort praktijken wel in mijn consumentenadvisering op de verschillende fora.

Met collegiale groet, Maxiem.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Lucy2011 schreef:Onderdeel van gelijkgezinden klinkt wel heel erg zwaar op de hand.

Wij hebben middels ervaringen en onderzoeken contacten gemaakt met instanties e.d. De belastinginspectie is uiteraard anoniem doorgegeven door verschillende mensen heb ik gehoord. Het is immers zo dat wanneer je je naam bekend maakt je met die agressieve verkooplui te maken kan krijgen en dat is niet waar we echt trek in hebben.

Maar ik/wij zouden het ook eens fijn vinden dat andere mensen er wat aan doen en het niet altijd afschuiven op een ander zoals Har en veel meer personen. Zelf de instanties inschakelen als je slechte ervaringen hebt, alle kleine beetjes helpen.
Wij hebben al hele dossiers aangelegd inmiddels maar de grootste kracht ligt uiteindelijk bij de regering en het ministerie van justitie.

Jakkes nu wordt het pas echt eng:

Annonieme berichten aan de fiscus en overheden.
Anders denkende zijn oude afschuiflui.
Dossiers aanleggen tesamen met de linkse Dijksma,een mislukte PVDA trofee.

Nee ik heb geen negatieve ervaringen en laat me niet in de luren leggen

MAXIEM

Jakkes nu wordt het pas echt eng:

Je schrijft:
Jakkes nu wordt het pas echt eng.
Heb je het nu over de verkoopdemonstraties zelf of over de gevolgen? Ik begrijp het even niet.

Lucy2011

Har, voor de duidelijkheid, wij hebben geen aangifte gedaan maar de KvK en andere instanties.
En dossiers aanleggen is inderdaad nodig met alle brieven die we ontvangen van gedupeerden en alle uitnodigingen. Dan is helaas al gauw een dossier makkelijk. Die leggen wij overigens niet met Mw. Dijksma aan, iets beter lezen Har. Het moet hoognodig overgedragen worden aan het ministerie van Justitie.

Maar commentaar wat kant noch wal slaat van jou kon natuurlijk niet uitblijven, dat is nu eenmaal wat je graag schijnt te doen in het leven.

Har06

Lucy2011 schreef:Har, voor de duidelijkheid, wij hebben geen aangifte gedaan maar de KvK en andere instanties.
En dossiers aanleggen is inderdaad nodig met alle brieven die we ontvangen van gedupeerden en alle uitnodigingen. Dan is helaas al gauw een dossier makkelijk. Die leggen wij overigens niet met Mw. Dijksma aan, iets beter lezen Har. Het moet hoognodig overgedragen worden aan het ministerie van Justitie.

Maar commentaar wat kant noch wal slaat van jou kon natuurlijk niet uitblijven, dat is nu eenmaal wat je graag schijnt te doen in het leven.
Veroordelen gaat je makkelijk of,zeker als men zich niet in jouw visie kan vinden, typical links :evil:

MAXIEM

Har06

Lucy schreef:
Het is inderdaad niet handig van Lucy om dit te schrijven, maar je geeft daar ook zelf wel een beetje aanleiding toe. Lucy geeft uitgebreid en gemotiveerd weer wat de kwalijke praktijken zijn bij dergelijke "busreisjes". Jij komt niet verder dan dat bijvoorbeeld 65plussers geenszins kwetsbare consumenten zijn en dat is gewoon niet waar. Er zijn (gelukkig) veel ouderen die nog heel goed voor zichzelf kunnen opkomen, maar er zijn er ook heel veel die een steuntje in de rug best kunnen gebruiken in bepaalde situaties.

Har06

MAXIEM schreef:Har06

Lucy schreef:
Het is inderdaad niet handig van Lucy om dit te schrijven, maar je geeft daar ook zelf wel een beetje aanleiding toe. Lucy geeft uitgebreid en gemotiveerd weer wat de kwalijke praktijken zijn bij dergelijke "busreisjes". Jij komt niet verder dan dat bijvoorbeeld 65plussers geenszins kwetsbare consumenten zijn en dat is gewoon niet waar. Er zijn (gelukkig) veel ouderen die nog heel goed voor zichzelf kunnen opkomen, maar er zijn er ook heel veel die een steuntje in de rug best kunnen gebruiken in bepaalde situaties.

Lucy draait met de feiten zoals alle linkse lui in Nederland, zij gaf begin van de week aan contacten met ene Dijksma te hebben een mislukte PVDA,er.
65+ kunnen goed voor zich zelf zorgen en de steuntjes in de rug laat ik over aan hun familie buren en vrienden :wink:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Har06 schreef:65+ kunnen goed voor zich zelf zorgen en de steuntjes in de rug laat ik over aan hun familie buren en vrienden :wink:
Niet alle 65+ kunnen goed voor zichzelf zorgen en niet alle 65+ hebben goede steuntjes in de rug van familie, buren en vrienden.
Zoals blijkt, voor wie het wil zien en horen. :wink:
Maar je kunt natuurlijk ook net doen of je gek bent. :mrgreen:

Mousy

Ongelezen bericht door Mousy »

Har06 schreef:
MAXIEM schreef:Har06

In principe moeten alle consumenten uit alle leeftijdsgroepen in bescherming worden genomen. Daarvoor is er het consumentenrecht, de consumentenfora, de consumenteninstanties, de algemene voorwaarden, de NmA, enz. enz. Dan zijn er ook consumenten die een bijzondere bescherming behoeven, dat zijn bijvoorbeeld de jongeren en de ouderen. Dat heeft helemaal niets met bevoogding te maken. Dat heeft vooral te maken met het jezelf opleggen van enige maatschappelijke verantwoordelijkheid. Kennelijk is dat bij jou teveel gevraagd.
Maxiem.
Zo dat kan erook nog wel bij, jullie zetten de ouderen weg als domme lui die overal intuinen, shame shame

Die Lucy zit over elk bericht te brabbelen, ondanks dat zij wel naar verkoopmiddagen gaat zonder actief op te treden, daar kun je belerend optreden, nu is het slap gedoe :oops:
Je kan gewoon niet ingrijpen als je een te grote mond hebt (volgens hun) nemen ze je gewoon niet mee terug in de bus.
Als je dan in Duitsland ofzo zit hoe moet je dan naar huis?

Ook huren ze vaak zaaltjes in de middel of nowere dr rijd geen bus of wat dan ook. Vervolgens zit je 5 uur lang naar die praatjes van de verkoopdemonstratie te luisteren. Ik noem t indoctrinatie.
De constante stroom aan woorden heb genoeg oudere en ook jonge mensen er zien intrappen. Ook kregen wij de onze beloofde spullen niet hadden ze ook smerige truckjes voor bedacht.
Dan stond er op het papier voor alle echtparen een navigatie systeem, bedoeld werd 1 navigatie systeem voor alle echtparen wat er dus op neer kwam 1 navigatie die verloot werd onder alle echtparen.....
En als je daar dan wat van zegt , dan krijg je een sneer en word er gewaarschuwd dat ze je anders niet mee terug nemen!
Als je ff naar buiten wil om te roken, dat willen ze zelfs niet hebben. Ze verplichten je in de zaal te blijven je mag alleen ff in de pauze naar buiten.

Ook als je die pillen Q10 wat over te zeggen hebt word je afgesnauwd je krijgt geen kans om wat te zeggen. (want wetenschappelijk is bewezen dat deze niet beloven te doen wat er beweert word)
Ik ben bij verschillende shows geweest en vroeger was t nog leuk maar tegenwoordig niet meer. Ze zijn ontzettend agressief als je ook maar iets van tegenspraak hebt.

MAXIEM

Mousy

Hier spreekt dus de praktijkdeskundige en wat blijkt: zijn/haar ervaringen komen precies overeen met de waarschuwingen die Consuwijzer, het NmA, de Consumentenbond, Kassa en Radar op papier hebben gezet. Zouden er dan zoveel dwalenden zijn?

Maxiem.

Har06

MAXIEM schreef:Mousy

Hier spreekt dus de praktijkdeskundige en wat blijkt: zijn/haar ervaringen komen precies overeen met de waarschuwingen die Consuwijzer, het NmA, de Consumentenbond, Kassa en Radar op papier hebben gezet. Zouden er dan zoveel dwalenden zijn?

Maxiem.
Stel dat al de navolgende instanties:Consuwijzer, het NmA, de Consumentenbond, Kassa en Radar etc waarschuwingen afgegeven, dan blijven oplichters hun gang gaan zonder ingrepen van justitie.

PS; ik ben ook een ervaringsdeskundige en kan me niet terugvinden in de door Maxiem gepromoveerde praktijkdeskundige, er zijn legio gaten in te schieten.

Waarom stapt Lucy cs niet naar de rechter toe om aangifte te doen?, dossiers blijven verzamelen schiet niet echt op, wat is de achtergrond en reden van de dossierverzamelingen van Lucy, het zal toch geen politieke achtergrond zijn ? :idea: :oops:

MAXIEM

Har06

Har06 schrijft:
Stel dat al de navolgende instanties:Consuwijzer, het NmA, de Consumentenbond, Kassa en Radar etc waarschuwingen afgegeven, dan blijven oplichters hun gang gaan zonder ingrepen van justitie.
Laat het volstrekt duidelijk zijn, dat ik in dit verband nooit de term "oplichters" heb gebruikt. Ook beweer ik niet dat tijdens die busreisjes strafbare feiten gepleegd worden, waarop justitie zou moeten ingrijpen. Wat ik steeds aangeef is, dat er tijdens de demonstraties praktijken toegepast worden die tegen de zwarte lijst van de Wet OHP aanschurken en dat is en blijft naar mijn mening in moreel opzicht verwerpelijk.

Har06 schrijft:
PS: ik ben ook een ervaringsdeskundige en kan me niet terugvinden in de door Maxiem gepromoveerde praktijkdeskundige, er zijn legio gaten in te schieten.
Ik ontken niet dat jij geen ervaringsdeskundige bent. Wat ik wel reeds heb aangegeven is, dat gezien de overeenkomstige feiten die door de te onderscheiden consumentenorganisaties tot nu toe zijn opgetekend, het niet meer aannemelijk kan zijn dat je daar gaten in kunt schieten. Als je echt vindt dat dat mogelijk is, dan loop je m.i. willens en wetens met oogkleppen op. Maar niets let jou om daartoe wel een poging te wagen.
Waarom stapt Lucy cs niet naar de rechter toe om aangifte te doen? dossiers blijven verzamelen schiet niet echt op, wat is de achtergrond en reden van de dossierverzamelingen van Lucy, het zal toch geen politieke achtergrond zijn ?
Wat de motieven van Lucy zijn weet ik niet. Wel weet ik dat het weinig zin heeft om aangifte te doen als er geen strafbare feiten worden gepleegd. Mijn standpunt is, dat er nu nog geen strafbare feiten gepleegd worden, maar dat het maar een hele kleine stap is om wél in die fuik terecht te komen. Daarom is het heel belangrijk dat ook de recente ervaringen van de deelnemers aan dit soort busreisjes worden opgetekend. Als er dan echt stront aan de knikker komt, dan heb je in elk geval de beschikking over de nodige documentatie. Overigens zij opgemerkt, dat er naar verwachting binnen afzienbare tijd wél een politieke doorbraak zal komen om onderhavige toestanden meer aan banden te leggen.

Lucy2011

Nee hoor Har maak je geen enkele zorg, het is geen enkel politiek belang maar
als gewone burgers komen we op voor onrecht.
en wat zeg je nu, oplichters? Pas maar op want ze pakken je zo aan, dit is nu eenmaal "wettelijk" niet zomaar toegestaan, zeker niet als je zelf geen grondige bewijzen hebt of ziet.
Dat gaat niet zo maar 1, 2, 3 om naar de rechter toe te stappen, ik kan je verzekeren dat er aan wordt gewerkt maar dit laten we graag over aan de CA en de minster van jusitie.
Verder heb ik al eerder aangegeven niet meer te reageren op jouw wel steeds kwalijke opmerkingen op dit forum en zal het ook hierbij laten.

Maxiem je zult misschien toch je standpunten iets moeten herzien want er zijn wel degelijk strafbare feiten aan de hand, om maar enkele te noemen:

Onder valse voorwenselen uitnodigingen versturen die geenszins op waarheid berusten
Mensen thuis dwingen om naar de bank te gaan.
Zich niet aan de reglementen houden van acht dagen retour.
De meeste artikelen zonder één enkele verkoopbon verkopen, dus belasting op die manier ontlopen en voor de consument geen enkele mogelijkheid tot ruilen.
(er wordt alleen bij een matras een vaag bonnetje gemaakt maar houden zich niet aan de voorwaarden).
Matrassen verkopen onder de naam Tempur ( de directie van Tempur dhr. M. Kappers heeft hiervoor zelf al juridische stappen ondernomen).
Een verkoper mag niet proberen u iets te verkopen als hij weet dat u het niet kunt betalen. (op deze reglement zal ik wel weer veel commentaar krijgen maar die is niet van mij zelf afkomstig).
Staan veelal niet ingeschreven bij de KvK, ook niet bij reizen.

MAXIEM

Lucy2011

Alle "strafbare zaken" die je noemt zijn me bekend. Het probleem is echter, dat tot op de dag van vandaag er op geen enkel punt een uitspraak van een rechter is geweest, waaruit is gebleken dat er sprake was van een strafbaar feit. Het blijven dus beweringen (die weliswaar waar kunnen zijn), maar het bewijs blijkt gezien het uitblijven van uitspraken, moeilijk tot niet te leveren.

Note: als jij wél over uitspraken beschikt, dan hou ik me aanbevolen.

Gesloten