LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
MAXIEM

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

fyzcix

Het is altijd verstandig om vooraf grondig onderzoek te doen naar de mate van betrouwbaarheid van een webshop. Daarvoor heb ik een handig instrument ontwikkeld, dat je bijvoorbeeld bij je volgende aankoop zou kunnen gebruiken. Als je interesse hebt in mijn webshopchecklist, dan hoor ik dat wel.

Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Aanvulling:

Bericht van Webshop Keurmerk:

Geachte heer/mevrouw,

Deze webshop is niet aangesloten bij het keurmerk. Wij zullen het
verzoeken het logo te verwijderen.

Met vriendelijke groet,

L* G*
Jurist
(even de naam van de Jurist geanonimiseerd om problemen met mods te voorkomen)

Ik denk dat je met deze info wel maar vast aangifte moet gaan doen - men geeft dus bewust onjuiste/valse informatie teneinde mensen te misleiden - en daarom denk ik dat oplichting het doel van deze webshop is.

Als ik het mis heb - dan daag ik de webshop uit het te bewijzen, en uit te leggen waarom zij ten onrechte dat keurmerk plaatsen.

Galamboter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2012 16:03

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door Galamboter »

Ten eerste: jammer dat er onbruikbare reacties worden gegeven.

Ik zelf heb bij de http://www.bontjaskopen.nl ook een jas besteld. Echter was de maat te klein en geen andere beschikbaar netjes terug gestuurd onder mijn eigen kosten. Netjes een creditnota ontvangen, vanuit hun zelf. Helaas na 5 weken nog geen betaling terug gekregen.

Ze zijn inderdaad niet aangesloten bij het Keurmerk, ja hier kwam ik later achter, misschien niet slim van mij maar koop al jaren via internet en nog nooit zoveel problemen gehad als nu.

Bellen, emailen het heeft allemaal geen zin. Ik ga deze week zelf naar hun bezoek adres, woon in de buurt van het bedrijf en ga niet weg totdat het geld over is gemaakt, al duurt het een hele dag.

MAXIEM

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Galamboter

Wellicht is het handig om voortaan mijn webshopchecklist te gebruiken, voordat je ergens een bestelling plaatst.

Met mijn instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen,
óf een bestelling/levering onder rembours of met een AC is mogelijk;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;

-check de reviews op

http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling

-check of de naam van de shop voorkomt bij

http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/

-de shop is aangesloten bij de

http://www.thuiswinkel.org/201101181054 ... eid-zoeken
http://www.keurmerk.info/

-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)

-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist kunnen geen rechten worden ontleend.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door wiseger »

Werd ik toch even verleid om te kijken op hun site. Terwijl hier door de zon de temperatuur achter het glas al de 25 aantikt krijg ik een mooie gelikte adverstentie te zien dat het nu tijd is om een dikke winterjas te kopen....

Heb het idee dat die site niet echt bijgewerkt wordt maar goed, het gaat hier om bontkragen van Amerikaans Racoon bont. In Amerika hebben ze veel overlast van deze diertjes en zijn er bedrijven actief in de bestrijding van de Racoon. Het bont is dan ook een bijprodukt van deze bestrijding.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door Linoge »

fyzcix schreef: En telkens geven ze een smoesje dat de jassen niet nog niet zijn aangekomen
Niet nog niet?

Dus ze zijn er al?

Galamboter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2012 16:03

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door Galamboter »

MAXIEM,

Bedankt voor de tips. Het enige wat niet klopt is dat je alles moet aanbetalen inderdaad, dit heb ik ook bij www.paulaschoice.nl en wat een topsite en service. al jaren! Dus niet bij stil gestaan stom. Ja naderhand pas gaan Google en inderdaad niet veel positieve reacties. Bepaald goedkoop zijn ze niet.

Hun bezoek adres is gelinkt naar een ander bedrijf dat ook op mijn rekening afschrift stond maar ook daar krijg je geen reactie, ook al meermalen na gebeld.

Inmiddels heb ik mijn Creditcard Mastercard maatschappij gebeld en 99% kans dat ik het via hun kan terug vorderen. Ik heb namelijk wel het bewijs, dat ik ook van hun het geld terug krijg dus en TNT bewijs dat de jas terug is aangekomen bij hun en getekend is. Mega service van Mastercard gehad.

Kortom: ben ik denk ik wel een slimme internet koper maar me erg vergist hierin. Volgende x wel de website van keurmerk zelf ff checken. Dit zal ik nu nooit meer vergeten.

Zal jullie op de hoogte houden wanneer geld terug komt.

stofzuigertje

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 de anti bont reacties negeren, in Rusland dragen ze het wel en het gaat langer mee dan andere kleding dus gezien de levensduur van bont is het zo slecht nog niet.

2 Is er bewijs dat zij verstuurden en hoe is het verstuurd en met welke firma.
En was het gezien het bedrag verzekerd verzonden want bij diverse bedrijven verdwenen juist vaak de dure producten vaker omdat ze uitzendkrachten inhuren in distributie centra.
Als zij niet op de juiste wijze of niet verzekerd stuurden is het hun verantwoording en moeten ze geld terug of nieuwe sturen.

Galamboter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2012 16:03

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door Galamboter »

Wat wel weer raar is dat er in een eerder reactie wordt gesproken over Black Dragon Industries en nu in maart zitten ze onder de naam Moijto Creative Studios

caps
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:34

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door caps »

Ook ik ben slachtoffer van www. bontjaskopen.nl
Jas besteld maar na weken nog niets gekregen.
Telefonisch contact gehad ,jas was niet op voorraad kon wel een anderen jas bestellen die wel op voorraad was,maar je raad het het al ,ook deze jas was opeens niet op voorraad.
Koop ontbonden,geld zal terug gestort worden.
Na 4 weken nog geen geld terug ontvangen. :evil:
Diverse mailtjes gestuurd maar krijg geen antwoord terug.
Ik heb inmiddels aangiften gedaan op mijn politie .nl.
Ik raad idereen aan om aangiften te doen bij de politie.
Samen staan we sterk.
Nu maar afwachten.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door ruud_a »

Chocomelk schreef:
sephora30 schreef:Ach Choco wat geeft dat nou die paar lieve kleine zeehondjes die worden doodgeknuppeld voor een bontje :twisted:
Nee joh dat maakt helemaal niets uit...... :twisted: :evil: :twisted:
ach die lieve zeehondjes in de waddenzee zullen binnenkort toch wel afgeslacht worden, want de vissers vinden dat ze hun vis opeten

Familie Mulder
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2012 11:14

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door Familie Mulder »

Goedemorgen,

Wij hebben bij dit bedrijf ook een jas besteld en nog steeds niet ontvangen.
Geldig adres/telefoonnummer/KvK nummer/BTWnr etc. geen webwinkelkeurmerk
Het bedrijf is niet te bereiken via mail/telefoon
Prijzen en voorwaarden zijn intussen wel veranderd op de website
Ik lees hier meerdere ervaringen met deze winkel wat kunnen we hieraan doen zodat we de jas krijgen of ons geld terug krijgen?

Ik lees het graag!

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door newmikey »

Familie Mulder schreef:Wij hebben bij dit bedrijf ook een jas besteld en nog steeds niet ontvangen.
En? verrast?
Ik lees hier meerdere ervaringen met deze winkel wat kunnen we hieraan doen zodat we de jas krijgen of ons geld terug krijgen?
Lijkt me weinig aan te doen. Lees Maxiem's aanbevelingen even door, hoewel er best wel kritiek op valt te geven zijn het toch hele solide aanknopingspunten of het nu om de aanschaf van een bontjas, een mobieltje of een tuinset gaat. Eigenlijk wel common sense.

Gaat u er maar van uit dat het geld weg is en de schuldige vrijwel niet te pakken is. Leer er iets van a.u.b.?

Leoschip
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2012 20:27

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door Leoschip »

www.bontjaskope.nl www.dutchmoda.nl
Deze firma vindt het nodig om in het geheel niet te reageren op de reclamatie van mijn 12 jarige dochter die van haar verjaardagsgeld/spaargeld hier een jas besteld heeft. Dutchmoda is ook onderdeel van Mojito Creative Studios en is ook gevestigd in Almere. Aan de diverse reacties te lezen zijn ook wij opgelicht. Wij gaan dit probleem op korte termijn met de firma oplossen, daar ben ik van overtuigd.
Leo.

fieke123
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2012 11:53

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door fieke123 »

Ik heb 13 okt 2012 een jas voor mijn zoon besteld maar tot op heden nog niets binnen gekregen ,wel al 2 x gebeld met succes er werd opgenomen .
ze zouden de bestelling as maand of dinsd binnen krijgen ( ben benieuwd )
wacht dus nog even af voordat ik op actie overga .

jol.

fieke123
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2012 11:53

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door fieke123 »

Is er al iemand van de gedupeerde al wat wijzer geworden heeft iemand al een bestelling gekregen of inmiddels zijn geld terug ,zou dal nml graag willen weten .
Ik heb mijn bestelling nml net telefonisch geannuleerd zou het binnen 30 dagen teruggestort krijgen maar heb zo,n vaag vermoeden dat ik er naar kan fluiten . :?

Jol

fieke123
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2012 11:53

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door fieke123 »

fieke123 schreef:Is er al iemand van de gedupeerde al wat wijzer geworden heeft iemand al een bestelling gekregen of inmiddels zijn geld terug ,zou dal nml graag willen weten .
Ik heb mijn bestelling nml net telefonisch geannuleerd zou het binnen 30 dagen teruggestort krijgen maar heb zo,n vaag vermoeden dat ik er naar kan fluiten . :?

Jol

Inge123
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2012 19:21

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door Inge123 »

Na weken wachten nog geen jas, daarom de koop ontbonden, nu weer wachten op het geld. Als ze geen geld overmaken, gaan wij de rechtsbijstandsverzekering inschakelen.
Laatst gewijzigd door Inge123 op 12 nov 2012 19:22, 39 keer totaal gewijzigd.

fieke123
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2012 11:53

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door fieke123 »

ik heb mijn bestelling gisteren geannuleerd ,mailtje gekregen dat ik binnen 30 dagen mijn geld teruggestort krijg ,heb ze wel meerdere malen aan de telefoon gehad ( ik hou het warm zullen we maar zeggen ) nu dus 30 dagen geduld hebben en het beste er van hopen .

jol

caps
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:34

Re: www.bontjaskopen.nl liegt en verzendt niks naar mij

Ongelezen bericht door caps »

fieke123 schreef:Is er al iemand van de gedupeerde al wat wijzer geworden heeft iemand al een bestelling gekregen of inmiddels zijn geld terug ,zou dal nml graag willen weten .
Ik heb mijn bestelling nml net telefonisch geannuleerd zou het binnen 30 dagen teruggestort krijgen maar heb zo,n vaag vermoeden dat ik er naar kan fluiten . :?

Jol
Ik heb wel mijn geld terug gekregen,maar je moet wel geduld hebben.
Dit bedrijf zal je nooit een jas leveren,ik heb er twee maanden op moeten wachten voor dat ik me geld terug had.
Ook heb ik aangiften gedaan op mijn polititie .nl en een melding gedaan op http://www.opgeletopinternet.nl.
Ik heb ze een juridische opgestelde brief gemaild deze kan je hier downloaden. http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrie ... niet-terug

Gr,Caps

Gesloten