Vrijdag 23 mrt jl. heb ik bij de automaat 250 euro gepint (bij een gastbank) Daarna een paar kleine bedragen in de winkel. Alles is afgeschreven behalve die 250 euro. Ik heb net gekeken of het inmiddels is afgeschreven maar dat was niet het geval.
Ik heb net bij de zelfde automaat 10 euro gepint.. en dat is er wel vanaf.
Nou geloof ik niet meer in sprookjes dus ik denk dat het nog wel afgeschreven word maar vind het wel vreemd dat het van vrijdag nog steeds niet is afgeschreven en die 10 euro van net wel?
Misschien was er een tijdelijk probleempje met 1 van de processen. Maar gelukkig wordt alles gelogged voor post-processing, dus het zal echt wel worden afgeschreven
Dat dacht ik ook wel ja. Heb iig het niet extra uitgegegeven.
Omg je zou t maar extra uitgeven. Er zullen vast genoeg zijn die dit doen
Nou dan zal t deze week er wel vanaf gaan.
Heeft ook iemand enig idee wat ik moet doen als het er aan t einde van de week nog niet vanaf is? Hoe lang kan het maximaal duren?
kan me voorstellen dat je het gewoon geregeld wilt hebben om het zo maar even te zeggen.
als je bv do nog geen afschrijving ziet zou je wel even kunnen bellen of bij je bank langs kunnen gaan.
misschien is er die dag een storing geweest en zijn ze alles nog aan het???
zou het wel even in de gaten houden,je weet nooit.
veel zouden idd denken nou dat is mooi ,heb ik even 250 extra...nou vergeet het maar
Diefstal als de automaat niet goed werkt? Meen je dat nu werkelijk?
Wat is het verschil met een niet goed werkende cassiere die teveel teruggeeft ?, of de belastingdienst die geld onterecht op je rekening bijschrijft.
Je krijgt krijgt geld wat niet van jou is (anders werd t wel afgeschreven). Ik geef toe het is een "knuppel-in-hoenderhok-principiele-opmerking" , vandaar dat ik hem ook maakte.
bprosman schreef:Je krijgt krijgt geld wat niet van jou is (anders werd t wel afgeschreven).
Daarmee is pleeg je nog niet direct diefstal.
art. 310 Sr schreef:Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vierde categorie.
De ontvanger heeft niet weggenomen en het bedrag is niet wederrechtelijk (aka zonder toestemming) overgeboekt.
Het bedrag is wel onverschuldigd betaald en zal je terug moeten betalen wanneer de verzender daarom vraagt. Onverschuldigd betaald = civiel recht; diefstal = strafrecht.
Meestal komen ze er wel achter, door bijvoorbeeld een kasverschil in de automaat. Zoiets onderzoeken kan soms even duren en bovendien was het een 'vreemde' bank. Dus het geld in ieder geval niet nog een keer uitgeven en gereserveerd houden hiervoor.
Ik weet even niet of het slim is of zin heeft met de eigen bank alvast contact te zoeken. Meestal wachten ze toch gewoon het onderzoek en de melding van de andere bank af.
ik weet ook niet of het zin heeft,maar voor het zelfde geld is er wat aan de hand geweest die dag?en wordt het straks 3x afgeschreven...eigen ervaring helaas.
godzijdank is dat rechtgezet...