LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tijgertje1

KPN

Ongelezen bericht door tijgertje1 »

Ben op een aanbieding van KPN ingegaan(alles in 1 pakket). Het eerste jaar zou ik dan vee korting krijgen en hetzelfde houden wat ik had. TV, intenet en een abonnement waarbij ik 's avonds na 19.00 uur en 's weekends gratis kon bellen. Het ging al fout met de verzending van brieven en pakket naar een 5 jaar oud adres. De mailtjes kreeg ik wel, welkom etc. Ook een datum wanneer ik aangesloten zou worden. Uiteindelijk via de KPN winkel opgelost omdat ik geen zin had uren aan de telefoon te zitten en alles nog een keer uit te moeten leggen aan weer een ander persoon. Na mijn eerste factuur bleek ik niet meer 's avonds en 's weekends gratis te kunnen bellen en ook als ik geen verinding kreeg werd er toch een start tarief in rekening gebracht. Geklaagd en kreeg het geld terug. Ze hebben ongevraagd a 5 euro per maand(dat is toch meer als afgesproken) mijn belvrij avond en weekend ingesteld. Ondertussen ben ik verhuisd en zit iedere 2 weken een paar uur zonder tv, internet en telefoon. Bovendien staat het beeldvan de tv honderden keren per avond stil. Heb een paar keer gebeld maar echt hulp krijg je niet. Ja een monteur sturen op mijn kosten. Ik wilde van het contract af maar dat kon niet zeiden ze. Echter wat ze mij verkocht hebben kunnen ze ook niet leveren. Nu hebben ze zonder aanzegging en met terugwerkende kracht mijn belvrij avond en weekendabonnement met 2.50 euro verhoogd en ik heb op papier een ander contract. Ook hebben ze de toegezegde kortingen nog niet verwerkt. Ik word hier zo moe van. Ik mag niet opzeggen vanwege mijn contact en zij mogen veranderen en verhogen tussentijd zonder de gelegenheid te geven van opzeggingen? Dit bedoelen ze nou met marktwerking.

sandra56

Re: KPN

Ongelezen bericht door sandra56 »

In een aangetekende brief je klacht(en) aangeven en een oplossing eisen. Komt er geen oplossing, de geschillencommissie telecom inschakelen.
Op de site van Consuwijzer kan je een voorbeeldbrief downloaden.

Succes

Bensel15

Re: KPN

Ongelezen bericht door Bensel15 »

Als ik dit zo lees, even buiten de kortingen gezien, komt het technische verhaal op me over als onvolledig, of halfbegrepen.

De technische kant van het verhaal en de daarin geboden oplossing is grotendeels afhankelijk van de manier waarop uw aansluiting is aangesloten. Mocht er namelijk een fout in bekabeling zitten die de storingen veroorzaken, en er wordt een (service)monteur gestuurd, kunnen hieraan kosten verbonden zijn. Binnenbekabeling is namelijk altijd klantdomein. Indien hierin zich geen probleem bevindt, maar wel in het domein van KPN, dan zal een dergelijke monteur gratis zijn. Voor zo'n monteur dient echter wel eerst toestemming te komen, en ik denk dat u in de veronderstelling was dat deze monteur altijd geld kost.
Overigens is dit niet voor niets: minimaal 90% van de problemen met verbindingen worden toch veroorzaakt door problemen met binnenbekabeling. Aangezien zo'n monteur niet goedkoop is, wil KPN gewoon eerst zeker weten dat zo'n monteur niet voor niets komt.

Andere iets wat een gedeelte van de storing kan veroorzaken is dat een devolo verbindingsset het probleem veroorzaakt voor de televisie. Als alle mogelijkheden oplossingen niet kunnen voorkomen dat er storing op die verbinding komt, zijn er 2 mogelijkheden: bekabeld aansluiten, of een eigen monteur inschakelen. Ook dit valt namelijk onder klantdomein, ondanks dat deze set door KPN geleverd wordt (draadloos aansluiten is geen recht, als het technisch niet mogelijk is, dan is er altijd de oplossing van bekabeld aansluiten. Eventueel valt wel de set te retourneren mocht blijken dat deze in uw huis niet gaat werken)

Qua kortingen: indien het duidelijk is dat het een fout is, kan er vaak van alles aan gedaan worden. Wellicht niet de exacte kortingen, maar wel iets wat in de buurt komt. Een klacht indienen is de beste manier om dit opgelost te zien.

Gesloten