LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door Gast »

allebij???? of allebei !!!!

Econometrist

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door Econometrist »

Koninginnedag 2004 gaat bij mij als een zwarte bladzijde de geschiedenisboeken in; de dag dat ik allebei verkeerd spelde. En ik kan het niet aan de robot toeschrijven.

betweter

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door betweter »

Amai, econometrist word zelf aangevallen op intelligentie. Tenminste, als je intelligentie en spelling aan elkaar koppelt, wat niet bijster intelligent is. Kon je hiervoor 'dyslexia' al spellen, econometrist?!

succesvolle netwerker

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door succesvolle netwerker »

econometrist,

2dingen : 1. Je hebt 100% gelijk!
2.Ik wil je bedanken voor je medewerking.

Waarom? Ten eerste , een miljonair heeft niets te zoeken op dit forum.
Maar....ik ben een uitzondering. Ik ben nogal eigenwijs en hou van een spelletje.

Ten tweede: Ik ben blij voor je reacties( ook die van dat studentje van 26). Waarom : Goede netwerkers moeten bestand zijn tegen negatieve uitspraken. Zijn ze dat niet, nou dan moeten ze zeker niet met mlm beginnen. Ken je het verhaal van de 7 kikkers?
Als mensen met mij willen werken, stuur ik ze eerst naar dit forum.
Als ze dan alsnog willen beginnen, zijn het de juiste mensen.
Willen ze om dit forum niet starten? Perfect, dat scheelt mij een hoop werk.Hiervoor wil ik jou maar ook andere anti-mlm personen hartelijk danken.
Tegen de mensen die iets met mlm willen gaan doen zou ik het volgende willen zeggen: Lees zoveel mogelijk over mlm. En ja, niet alleen positieve berichten, maar ook zeker de negatieve berichten. Vraag je vervolgens af waarom deze mensen negatief zijn.Trek hieruit je conclusie en volg je gevoel. En niet de mening van een ander. Daar is nog nooit iemand groot mee geworden.

Gast

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door Gast »

Amen!


(jemig, zouden ze nou weer met 'sekte' aankomen??!! :lol: )

Econometrist

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door Econometrist »

Als mensen met mij willen werken, stuur ik ze eerst naar dit forum.
Als ze dan alsnog willen beginnen, zijn het de juiste mensen.
Willen ze om dit forum niet starten? Perfect, dat scheelt mij een hoop werk.Hiervoor wil ik jou maar ook andere anti-mlm personen hartelijk danken.
Waarom naar dit forum sturen? Je kan ze toch ook gewoon meenemen voor een rondje in je Mercedes-met-die lettertjes-erachter of is die niet overtuigend genoeg? Ook de uitvallers zijn voor jou toch goed; die betalen hun bijdrage en die zie je nooit meer terug? Either way leveren ze jou toch geld op?
Maar zeg eens.. waarom heb je eigenlijk nog nieuwe mensen nodig? Die ontnemen je toch alleen maar je vrije tijd om met je boot te varen? Of ben je nog met je helicopterbrevet bezig waarvoor je nog wat centjes nodig hebt?

Econometrist

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door Econometrist »

Wat je eigenlijk bedoelt is dat het handig is dat er een voorselectie wordt gedaan. There's born one every minute, en die worden er in dit forum uitgefilterd? Wel, succes hoor. Ik denk wel dat jij tot degenen behoort die de mislukking nog enige tijd weten uit te stellen. Als er na dit forum nog teveel mensen naar je toe komen kan je ze natuurlijk ook even wat dichter bij huis sturen, naar je mislukte ex-collega's. Die hebben niet het probleem dat alle relevante informatie verzwegen wordt, dus die filteren de nitwits er nog beter voor je uit. Als ze dan nog willen blijven kunnen ze je net zo goed gelijk hun creditcard afgeven.

succesvolle netwerker

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door succesvolle netwerker »

Precies het antwoord wat ik had verwacht.
Wat bij een ongelooflijke slechter verliezer. Moet ik mensen meenemen met mijn auto( met die lettertjes achterop ) om te overtuigen? Natuurlijk niet. Omdat ik succes heb met mlm(al 20jaar!!), wil nog niet zeggen dat een ander ook succes behaalt. Omdat jezelf mislukt bent wil nog niet zeggen dat dat door mlm komt.Nee, dat komt door het feit hoe je inelkaar zit.Stop toch eens met je vinger naar een ander te wijzen. Als je met je vinger wijst, wijzen er altijd 3 naar jezelf.Die domme uitspraken van jou dat mlm niet werkt. kloppen niet helemaal. Dat weet je zelf ook wel, maar je hebt een zondebok nodig.Als mlm niet werkt, hoe kunnen er dan zoveel miljonairs onstaan met mlm? En ja, ik weet je standaard antimlm uitspraak al. Maar kijk naar jezelf.Mlm werkt niet, JIJ bent zelf de persoon die mlm kan laten werken. Daar heb je kwaliteiten voor nodig. En die heb jij niet. Leg je daarbij neer en ga niet proberen andere het geluk weg te nemen.Dat is zielig.En ja, er zijn mensen in mijn organisatie die mislukt zijn.Die heb je overal.Waarom wordt de een succesvol en de ander niet? Als het systeem niet werkt kunnen er ook geen succesvolle mensen uitkomen.Die zijn er wel, dus moet het iets anders zijn. Precies....de persoon zelf. En weet je ( je zal het niet geloven en weer denken dat het weer het zoveelste succesverhaal is ), maar ik werk met iemand die mislukt is in 4mlm-bedrijven.Hij heeft het 8jaar volgehouden en het heeft hem alleen maar geld gekost. Toen hij bij mij op gesprek was, vroeg ik hem waarom hij het voor de zoveelste keer wilde proberen.Zijn drijfveer was om rijk te worden.Wat bleek....hij was met zichzelf bezig en schreef alleen maar mensen in. Hij was vergeten te helpen.Ik zei toen tegen hem : zorg dat je frontline-mensen rijk worden, dan ben je het zelf ook.Hij is anders gaan denken, heeft geleerd wat mlm is en je raad het al.....hij is rijk!! Hij heeft de moeite genomen om anders te leren denken en als mensen dat niet doen mislukken ze zeker in mlm.Het is keihard werken. Het is geen slapendrijk-verhaal.Het grote nadeel van mlm is, dat er veel mensen mislukken. En als ze niet snappen waarom ze mislukken, krijg je negatieve verhalen. Jij bent,denk ik, een van die mensen.De uitspraak : over de rug van een ander geld verdienen"is typisch van iemand die mlm niet begrijpt. Succesvol in mlm word je alleen als je mensen helpt hun doelen te verwezelijken. En nee, niet door ze te hersenspoelen.Dat werkt later tegen je. Veel mensen stappen in mlm doordat het mooi wordt voorgespiegelt.Dat is fout! Als je in het begin niet eerlijk en duidelijk bent, weet je zeker dat ze er snel mee stoppen. En dan.....??? Dan gaan ze ( soms terecht) hun gal spuwen.Mlm-ers moeten'volwassen'worden. Er vallen net iets minder mensen af dan dat erbij komen. Dat verklaart de kleine groei in mlm. En waarom vallen er zoveel mensen af? ....Precies! Je leert het al.

Excuse voor eventuele taalfouten.Ik heb de indruk dat jullie dat nogal belangrijk vinden.

Econometrist

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door Econometrist »

Zonder in te gaan op de dingen die ik toch niet geloof -hoegenaamd alles dus- blijf ik zitten met één vraag. Wat versta jij nou eigenlijk onder een marketing systeem dat 'werkt'? Alleen maar dat er mensen miljonair mee worden? Eén concrete vraag beantwoorden, is dat te veel gevraagd? Kan je je misschien een keer toespitsen op het antwoord op deze ene vraag, zodat we in ieder geval weten waar we het nu eigenlijk over hebben? Eén posting met één antwoord op één vraag, zou dat op te brengen zijn? Dan beloof ik dat ik daarna wel weer al je oncontroleerbare humbug zal doorploegen zoveel als je wilt. Kan dat?

succesvolle netwerker

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door succesvolle netwerker »

Onder een marketing systeem dat werkt versta ik het volgende:Als je een produkt van A naar B brengt en je krijgt daarvoor betaald, dan werkt het. Je hoeft absoluut geen miljonair te worden. Dat kan ook niet.
Althans, niet iedereen. Vervolgens moet dit systeem minstens 10 jaar werken. Dus een bewezen concept. Wel is het zo, dat de moeilijkheidsgraad bij het ene systeem hoger ligt dan bij het andere.
Dan is het risico dat het minder gewaardeert wordt. Er zijn >1500mlm-bedrijven en ze zijn niet allemaal even goed. Rapporten verkopen via mlm, vind ik persoonlijk bul-****. Dit zal op langer termijn floppen.
Dus binnen 10 jaar.Maar gebeurt dit niet, dan zal ik moeten toegeven dat dit systeem dus wel werkt. Niet dat ik het dan ook zou doen, maar dan schijnt er "markt'voor te zijn. Ik wijk weer af, maar misschien is het deze keer raak en dat je tevreden bent met mijn antwoord.

Econometrist

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door Econometrist »

Nou ja, ik weet in ieder geval waar je staat. Langer dan 10 jaar een produkt verplaatsen en daar geld voor krijgen, het is een sumiere uiteenzetting. Het levert wel een erg klein hoofdstuk op in het marketingboek. Ik neem aan dat a de producent is en b de klant? En moet iedereen in het systeem geld verdienen om het een werkend concept te kunnen noemen? Ook de mensen in het onderste level zonder downline, die daadwerkelijk de produkten aan de man moeten brengen? Of noem je het concept ook succesvol als deze groep er op toelegt maar gedurende meer dan 10 jaar telkens vervangen wordt?

succesvolle netwerker

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door succesvolle netwerker »

Tja, zo blijven we in rondjes praten.
Als jij het in een pyramide vorm ziet ben je niet goed op de hoogte. Maar dat is oud nieuws.Iedereen in een netwerk kan een downline bouwen. En het is echt niet zo dat de onderste laag de producten aan de man brengt. Als dat zo was, zou ik een treuring werkersloontje hebben. Het is mij volkomen duidelijk hoe star je bent en werkelijk nergens voor open staat. Blijf zo denken en je zal het nog ver schoppen.
Wat doe je eigenlijk voor de kost? En heb je weleens met een mlm-bedrijf gewerkt?

Econometrist

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door Econometrist »

Als jij het in een pyramide vorm ziet ben je niet goed op de hoogte. Maar dat is oud nieuws.Iedereen in een netwerk kan een downline bouwen. En het is echt niet zo dat de onderste laag de producten aan de man brengt.
Juist, ik begrijp dat je nattigheid voelde na mijn vorige post en daarom het beantwoorden van vragen gelijk weer bent gestopt en de jij-weet-er-toch-niks-van strategie maar weer hebt opgepakt. Bovendien informeerde ik niet naar de inkomensituatie van jou als upline, maar van de investerende downline. Dat maakt dat de discussie in rondjes draait, ja. Maar aan wie ligt dat? Ben jij in de veronderstelling dat je duidelijk genoeg bent? En zonder dat ik in wat voor vorm dan ook denk is één ding zeker: als ik vandaag begin in een mlm-netwerk heb ik géén downline. Mijn vraag concreet was; kan ik in dat geval de komende 10 jaar toch mijn brood verdienen vanaf morgen? Daar kun je me toch van op de hoogte brengen? Dat is een concrete vraag waar een concreet antwoord op mogelijk moet zijn. En zelf ben ik projectmanager bij een IT organisatie en heb zoals eerder vermeld nooit met een mlm-bedrijf gewerkt. Maar zodra ik de eerste mlm-miljonair tegen kom doe ik dat direct...

Info
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 jul 2003 12:19

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door Info »

@Econometrist

Hele mooie posts van je. Ik had me eigenlijk voorgenomen niet meer op dit forum te reageren, maar ik kan het nu even niet laten ;-)

Je 'discussie' komt me namelijk maar AL te bekend voor. Ik heb hem hier namelijk ook al uit den treure gevoerd. Geloof me, zodra de discussie te inhoudelijk wordt, zullen de heren en dames MLMers weer terugvallen op hun non-argumenten die ze op hun brainwash avondjes bij elkaar in zitten te brengen. ( 'Je moet het wel kunnen'. 'mensen die uitvallen zijn 'losers', 'mensen die niet mee doen zijn: kortzichtig, dom, lui, ontevreden, etc. etc', 'dit is geen piramide, jij werkt in een piramide', 'als je niet meedoet, zal je nooit wat bereiken'.....we kennen ze wel, ondertussen.)

Ik vind het ontzettend goed om te lezen dat iemand anders nu het vuur gaande houdt, maar geloof me, er zal geen één MLMer met een overtuigend argument komen. Ik wens je iig veel succes, en volg de 'discussie' (en ik gebruik de term in de ruimste zin van het woord) met veel plezier.

Mvg.
Info

PS: Als je wilt lachen zou je eens wat van de topics waarin in gepost hebt moeten terug lezen, je zal er geheid een Deja-vu aan overhouden!

PPS: Moet je eens opletten hoeveel pissige MLMers er hier nu weer onder gaan staan....Ik vermoed dat de eerste zal komen met 'Info, jij snapt het niet, je zal nooit wat bereiken'....

betweter

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door betweter »

Tuurlijk zal er geen toepasselijk antwoord komen van MLM'ers want JIJ bepaalt immers wat toepasselijk is. Zo kan ik er nog wel eentje.
En ik geloof mijn ogen niet; econometrist word MLM'er????????
Want reken maar dat 'ie de MLM miljonair zal tegenkomen. Maar ach, het zal wel weer het zoveelste leugentje van onze theoreticus zijn. Ben benieuwd hoe hij zich er nu weer uit klets, onze huis zielepoot.

succesvolle netwerker

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door succesvolle netwerker »

Het lijkt erop dat in deze fase het spelletje in werking wordt gesteld van : wie heeft het laatste woord:?

Een paar domme opmerkingen van jouw.
1.Als ik met mlm begin, heb ik geen downline. Dat klopt, net als je een winkel begint, heb je geen klanten. Dan moet je actie ondernemen om klanten in jouw winkel te krijgen.
2.Als ik de eerste mlm-miljonair tegen kom, begin ik morgen.
Er zijn duizenden miljonairs dankzij mlm.Dus, succes met het uitkiezen van een goed mlm-bedrijf.

Je bent ze (nog) niet tegengekomen en dat komt omdat je oogkleppen op hebt. Oja, als je morgen begint bedenk dan wel dat je je denken moet veranderen.Maar dat weet je, want dat heb ik al eerder aangegeven.En nog een (gratis) tip : luister goed naar mensen die miljonair zijn geworden. Doe hetzelfde wat zij gedaan hebben en jouw succes is verzekerd.Hou me op de hoogte over je nieuwe uitdaging. [/quote]

Econometrist

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door Econometrist »

Laat ik maar aan het eind beginnen. Wat is er nou precies dom aan mijn 2 uitspraken, succesvolle netwerker? De eerste bevestig je onmiddellijk, de tweede begrijp je kennelijk niet. Ik zei toch duidelijk 'als ik er 1 tegen kom' en jij ziet mij al starten omdat er duizenden zouden zijn. Maar, ik zie ze nog steeds niet!! Dus dat gaat nog even niet door. Je reactie op de eerste domme vraag van mij is overigens ook interessant. Blijkbaar is 'downline' voor jou hetzelfde als 'klanten'.
Een betere weergave van het grote bezwaar van mlm had ik zelf niet kunnen verzinnen; het gros van de mlm-ers is geen verkoper, maar klant. Ik dank je hartelijk voor deze bijdrage. Bedankt ook voor de tip goed te luisteren naar de mlm-miljonair als ik hem tegen kom, dat zal ik ook zeker doen. Als ik hem tegen kom... Dus betweter, ik hoef me nergens onderuit te kletsen, alleen maar te wachten tot ik er een tegenkom. Ik wil ook wel zelf langsgaan hoor, maar ik vermoed dat jij
niet van eentje even het adres neerzet hier. Ik denk ook niet dat ik jouw villa te zien krijg? Ik ben gek op watersport, kunnen we niet op je boot afspreken? Neem ik ook mijn surfplank mee.
Info, die discussie zal al wel 50 jaar oud zijn. Maar ik vind het wel grappig om er eens voor te gaan zitten. Het is zo'n beetje als tell-sell kijken of met jehova's discussieren op het station als je lang op een trein moet wachten. Maar wil je s.v.p. niet het verdere verloop van de discussie verklappen?

betweter

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door betweter »

Donald Trump, Geoff Liberman, Martin Dubbeld, zijn er zo een aantal die direct in mij opkomen.
En ach, onze domme econometriste die nu ineens It'ertje blijkt te zijn (ooit van slapend geld verdienen gehoord: Dat is pas een tak waar veel mensen veel te veel voor veel te weinig betaald worden) gaat nog alsmaar door dat MLM er om draait dat je miljonair moet worden. Dat het voor de meesten niet meer is (en ze het ook niet meer willen laten wezen) als een bijverdienste kan er in zijn superieure brein niet in, want dat past niet in zijn theorie en oeps, de theorie is toch belangrijker dan de realiteit....

succesvolle netwerker

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door succesvolle netwerker »

Als ik jou mailadres mag ontvangen, stuur ik je een uitnodiging voor een dagje varen.Het zou mooi zijn als er ook een beetje wind staat, want ik hou zelf ook van surfen.In juni ga ik naar de Aruba Hi-Winds.Is elk jaar weer een groot feest.Misschien ook leuk als je dan mee kan.Er komen ook mensen uit Zuid-Amerika waar ik mee werk.Het risico dat je dan tegen een miljonair aanloopt is wel erg groot.
Ik zou het erg waarderen om onder het genot van een hapje en borreltje
verder te praten over het hele mlm-gebeuren.Ik ben best bereid om geld en energie te stoppen in een tripje om de mlm-wereld te ontdekken.Het risico is wel dat je ogen open gaan en anders gaat kijken naar deze methode van werken.De vraag is of je dat zou willen.
Je bent een vent met lef als je hier op in zou gaan.Ik zal het zeker waarderen.Niet iedereen houdt van spruitjes, maar dat wil niet zeggen dat spruitjes verkeerd zijn.Snap je? Je wilt een bevestiging en die kun je krijgen. Met alle plezier.Maar voor alles in het leven geldt : als je iets wilt, moet je er iets voor doen.En ga nou niet zeggen dat IK mijn e-mail moet geven, want dan draai je de rollen om.En dat zal ik slap vinden.Oja, ik zal je niet gaan hersenspoelen, maar ik laat je een dagje genieten van het mlm-leven.Ik zal ervoor zorgen dat het een leerzame dag wordt en ik zal je ook namen en telefoonnummers overhandigen van mlm-miljonairs. Uit Nederland en,als je wilt, uit andere landen.
Maar 1 ding ....ga nou niet roepen dat ik een bla bla verhaal verkoop en dat je er weer niets van geloof. Dat zou jammer zijn en vervalt mijn aanbieding.

succesvolle netwerker

Re: geen verkopers praatjes of spam a.u.b

Ongelezen bericht door succesvolle netwerker »

In de onderste zin staan GELOOF. Dit moet met een T zijn.Excuse hiervoor. Taal is niet mijn sterkste punt.Maar dat geeft niet, het levert immers niets op.

Gesloten