LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] quicknet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
k.duck

quicknet

Ongelezen bericht door k.duck »

wie weet er iets over de provider quicknet

reactie a.u.b

Tosbaga

Re: quicknet

Ongelezen bericht door Tosbaga »

kijk maar eens op www.internetten.nl of op www.adslforum.nl daar staan genoeg reacties van gebruikers op de fora

gddeen
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2004 13:16

Re: quicknet

Ongelezen bericht door gddeen »

Ik zit zelf al een jaar bij quicknet en het bevalt mij erg goed. Ook de helpdesk had ik in het begin vlot te pakken (max 5 min in de wacht). Wel problemen bij het aansluiten en dat hoor ik van meerdere mensen. Maar toen alles eenmaal goed geinstalleerd was geen problemen meer.

frank van de belt
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 apr 2004 16:32

Re: quicknet

Ongelezen bericht door frank van de belt »

mijn ouders proberen al 2maanden via quicknet internet te krijgen. Lukt niet Helpdesk is ook heel slecht. Kunnen niet met elkaar communiceren. 1 advies NIET DOEN

Scott

Re: quicknet

Ongelezen bericht door Scott »

Zo zie je maar weer dat meningen heel ver uit elkaar kunnen liggen.

Ikzelf als oud gebruiker van Quicknet internet die als gevolg van een verhuising deze niet kon meenemen naar mijn huidig adres, mag zeggen dat ik zeer tevreden was/ben over deze aanbieder.

negatieviteit:

Ja, ook daar heb ik ervaring mee, maar als ik daar al wakker van moet gaan liggen dan vraag ik mij af hoe ik mag gaan reageren wanneer er echt iets aan de hand is. In zeggen en schrijven heeft mijn verbinding er 3 keer uit gelegen in 3 en half jaar tijd. Met als topper 4 dagen achter elkaar naar aamleiding van een lichte aardbeving in Alkmaar.., waardoor diversen electronische onderdelen beschadigd werden. Het repareren gaat uiteraard niet met een toverstafje.

Helpdesk:

Duurde toen de tijd vrij lang voordat ik een medewerker mij te woord kon staan. Daarintegen word je als klant zeer goed geholpen met de door jouw gedane klacht c.q. vraag.

de aanmelding:

Het aanmelden bij quicknet gaat net zo eenvoudig als de andere aanbieders. De onderscheiding vind zich vaak in het verwerken hiervan.
Ik meen, dat ik na 2 weken een bevestiging kreeg dat de aansluiting gerealiseerd zou worden met een tijdsbestek van 6 weken.

Tip: bel zelf naar Quicknet om een afspraak te maken voor het installeren. Mijn buurvrouw, die het de aanvraag eerder ingedient had, heeft door het niet zelf bellen veel langer mogen wachten waardoor ik regelmatig haar negatieve relaas over Quicknet hebben heb mogen aanhoren. En de meningen verschillen weer..

Met vriendelijke groet,

Scott.

Scott

Re: quicknet

Ongelezen bericht door Scott »

Herstel;

negatieve relaas over Quicknet hebben heb mogen aanhoren

negatieve relaas over Quicknet heb mogen aanhoren.



En ja.. ik zag er nog paar.

frank van de belt
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 apr 2004 16:32

Re: quicknet

Ongelezen bericht door frank van de belt »

gelukkig zijn er mensen tevreden over quicknet, anders had het al niet meer bestaan.

Als iets 1 keer fout gaat, gaat het alleen maar fout. Dit is het geval dus van mijn ouders. Het probleem bij quicknet is dat ze het niet over al aankunnen. Ze hebben te weinig capaciteit. De helpdesk comminiceert niet met elkaar. De ene keer wordt je gebeld dat internet het doet. Controleer je dat, is het dus niet zo. Bel je een andere collega, die zegt: ik snap niet dat mijn collega u gebeld heeft, het kan niet eerder dan overmorgen. Beetje jammer!!!!!!!!!!!!1

Mijn advies blijft gelden, ga niet naar quicknet, betaal liever iets meer voor ook kwaliteit

:oops:

lowie

Re: quicknet

Ongelezen bericht door lowie »

:evil: wat een verschrikkelijke provider dat quicknet.
wel klanten lokken, maar vervolgens kunnen ze niks waarmaken
ze liegen de heleboel bij elkaar.

alles beloven, maar niks doen

mijn advies:neem een provider waar je misschien wat meer voor moet betalen, maar daar kan je tenminste wel wat van verwachten

quicknet DOE(T) HET NIET!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted:

MC Mano

Re: quicknet

Ongelezen bericht door MC Mano »

Ik ben al sinds 1999 aangesloten op Multikabel/Quicknet.

Het is sinds 1999 veel beter geworden.
Ik heb weinig te klagen over snelheden of over de helpdesk.
Allebei toppie.

Alleen 1 min puntje vind ik dat ik in 1999 borg voor mijn modem heb moeten betalen.
Nu is het bedrijf in de afgelopen jaren al 3 keer overgegaan naar een andere eigenaar. En nu bieden ze internet aan zonder borg.

Dus ik wil mijn borg terug.
Gelijke monikken gelijke kappen.

Maar nee hoor, ze willen met hun kop door de muur.
Krijg me borg NIET terug :(

Een bestaande klant wordt dus achteruitgesteld op een nieuwe!
TIP! Betaal NOOIT geen borg aan multikabel!!!!!!!

Scott

Re: quicknet

Ongelezen bericht door Scott »

Over de borgstelling kan men vrij kort zijn. Wanneer iemand een produkt huurt (want dat doe je namelijk) kan men een borg stellen voor het geval deze hevig beschadigd word gertouneerd of misschien wel totaal niet.
Tenzij de verhuurder dit op eigen risico neemt en de algemene voorwaarden veranderd en geen borgstelling eist.

Hoe de helpdesk tegenwoordig is kan ik helaas niet mededelen, maar als ik bepaalde verhalen mag geloven is dit beneden pijl. Is it??

Een zwaluw maakt nog geen zomer en 1 negatieve quicknet medewerker maakt niet dat de gehele bedrijfsvoering zo is.

Gast

Re: quicknet

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb al jaaaaren quicknet,toppertje hoor nooit geen problemen en errug snel

Mickel
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2004 21:27

Re: quicknet

Ongelezen bericht door Mickel »

Ik ben vanaf het begin bij Multikabel/Sonera/QuickNet/Multikabel.

Sonera was huilen met de pet op... één en al ellende. Ik heb met de laatste variant "Multikabel" nu wel goede ervaringen. Het werkt en als het niet werkt, wordt het vaak goed geregeld.

Communicatie met de helpdesk kan af en toe wat moeilijk verlopen. Wanneer je dat gebeurt, biedt het schrijven naar klantenservice/klachtenbehandeling heel snel uitkomst. Adres:

Multikabel Internet
Afdeling Klachtenbehandeling
Postbus 9422
1800 GK ALKMAAR

Succes!

~ Mickel ~

Gast

Re: quicknet

Ongelezen bericht door Gast »

quicknet adsl.... sinds 1 maand zit ik er nu ook bij en jongen wat een ellende zeg.

sinds 28-04-2004 ligt ons internet eruit wegens een storing op het adsl platform. de helpdesk weet totaal niet wat ze doen of moeten doen.
het probleem ligt bij quicknet of bbnet en nu ze niet meer kunnen terug vallen op ' het is een pc probleem' is het een ping pong spelletje geworden tussen quicknet en bbnet.

Ik bel elke dag voor een update maar ik krijg nu elke keer weer andere dingen te horen. dan zijn ze weer in contact geweest, bbnet heeft niets kunnen vinden of bv zeggen dat ze contact hebben gehad met bbnet en dan mij keihard vertellen dat het probleem 100 % bekend is en nog die avond word opgelost om de volgende dag te horen van iemand anders bij deze helpdesk dat het niet waar was.

ik kan er niets meer aan doen, ik ben aan de goden overgeleverd.
ik ben nu een procedure begonnen bij mijn bedrijfsjurist om te zien of ik van mijn contract af kan komen wegens het niet kunnen leveren van een verbinding.

het is echt moedeloos om van te worden te zeer ik zelf ook als helpdeskmedewerker werk bij een internet bedrijf en altijd probeer om zo goed mogelijk mijn werk te leveren. ik kan uit ervaring spreken dat quicknet absoluut triest is en support staat niet in hun boekje.

het probleem met quicknet is, is dat ze zelf geen echte helpdesk hebben maar meer een soort van portaal om dingen door te sluisen.

sinds dit bedrijf het adsl gedeelte totaal heeft afschoven op bbnet ben je echt gaar mochten er problemen zijn.

service is als je problemen hebt en problemen serieus worden opgelost of dat er eerlijk met je wordt om gesprongen.

ik heb ze de voordeel van de twijfel gegeven en ik kan goed begrijpen dat problemen met verbindingen naar voren kunnen komen, maar als men constant liegt aan de telefoon, mij geen oplossing kan aanbieden en dat ik fungeer als een ping pong balletje dan is voor mij de maat vol.

nu pas begrijp ik waarom xs4all op nummer 1 staat, omdat die provider er ook echt is voor je mochten er problemen naar voren komen..

harde les voor mij.

quicknet.....=.........adshel......

polleke

Re: quicknet

Ongelezen bericht door polleke »

Nou mijn vriend en ik hebben ook getracht adsl te krijgen via Quicknet oftewel Multikabel B.V.. Wij hebben het geweten!!!!!!

Die mensen van de helpdesk liegen de boel bij elkaar, beloven heel veel maar doen niks. En wij maar telkens weer proberen en op die manier zijn we al 30 euro kwijt aan telefoonkosten. Er is uiteindelijk nooit verbinding gekomen. Inmiddels was quicknet via mijn machtiging voor automatische incasso, die ik had gegeven tijdens de aanvraag op internet, maandelijks geld van mijn rekening gaan halen. Ik dit elke keer weer terug laten boeken. Op een gegeven moment gingen ze dreigen met een incasso bureau. Dat werd mij te gortig en heb ik gebeld naar Multikabel. Deze beloofden mij dat het incassobureau voorlopig niet ingeschakeld zou worden omdat ik inmiddels een brief had gestuurd waarbij ik aangaf dat ik mijn aanvraag wilde annuleren omdat Quicknet blijkbaar niet in staat was een verbinding tot stand te brengen. In die brief had ik ook aagegeven dat ik de modem al weer naar hun had teruggestuurd. Ze bevestigden dat die brief was binnen gekomen en dat deze brief bij de klachtenafdeling lag. 'Mooi!' dachten wij, zullen we binnenkort eindelijk wat horen........
Nou het eerste wat we binnen kregen was een brief met daarin een mededeling dat ze door hadden dat ik de incasso telkens terugdraaide en dat ze niet begrepen waarom dat was!!!! (ze hadden al twee verschilldende rekeningnummers gebruikt om mijn blokkade te omzeilen) Als ze even in de computer hadden gekeken zouden ze hebben gezien dat er een klachtenbrief lag...... Maar het volgende wat ik binnenkreeg was een volgende herinnering van een maand later. Een weer dreigen met het incassobureau. Diepe, diepe zucht. Ik reageerde niet want ik wachtte op een reactie van de klachtenafdeling. Die kreeg ik eindelijk vorige week. HA! Ik werd in het gelijk gesteld. Mijn aanvraag wordt kosteloos geannuleerd, althans zij formuleren het iets anders; zij zullen mijn abonnement beeindigen. PARDON? Ik heb nooit een abonnement gehad omdat ik nooit verbinding heb gehad!
Maar ja ik dacht van hun af te zijn. Nou NIET dus! Een week later, gisteren om precies te zijn, krijg ik een brief van het incassobureau.........of ik even wil betalen!
Is dit niet om van uit je vel te springen?
Mijn vriend en ik waren inmiddels naar een andere internetaanbieder op zoek. Ons oog viel op Compuserve. Hier is onze aanvraag twee keer afgewezen omdat onze lijn nog bezet werd gehouden door Quicknet.... Dus we konden zelfs niet via een ander adsl krijgen!!! Het idiote komt nu: compuserve maakt inmiddels ook gebruik van mijn machtiging voor automatische incasso van het maandelijks tarief!!! Terwijl we door hun zelf zijn afgewezen :!: :!: :!: :!: :!:
Wij blijven voorlopig gewoon via de telefoon internetten.
Mijn slotconclusie is:internet aanvragen via internet is trappen in een val. Ze gebruiken je machtiging om je geld afhandig te maken en Quicknet????? NIET DOEN!!!!

JTS

Re: quicknet

Ongelezen bericht door JTS »

Polleke, je praat poep, Quicknet (multikabel levert GEEN adsl.
Dus geen enkele adsl provider heeft last van een eerder aanvraag voor kabelinternet.

Even bij de les blijven en je emoties de baas blijven!!

gr, JT

Danny!

Re: quicknet

Ongelezen bericht door Danny! »

Quicknet / Multikabel geen ADSL???? Hahaha

http://www.quicknet.nl

....even bij de les blijven....pffff

vince1971

Re: quicknet

Ongelezen bericht door vince1971 »

Heb quicknet sinds ongeveer een half jaar. Moet zeggen zeer tevreden over. Te meer omdat ik bijna altijd het maximale haal en de ping tijd erg laag licht. Ideaal voor spelletjes. Weet dat quicknet van het bbxl netwerk gebruik maakt en hier in Twente een accespoint heeft. In andere delen van Nederland weet ik het niet.

Gesloten