LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Extra betalen op Riga Airport als je vliegt met Ryanair
-
Extra betalen op Riga Airport als je vliegt met Ryanair
Ik vlieg regelmatig vanuit Riga naar Eindhoven or Weeze.
Tot mijn grote verbazing moeten alle passagiers van Ryanair nu in de vertrekhal
een toeslag betalen van 7 euro (5lvl) alvorens ze worden toegelaten tot de douane/boardingpas- en tascontrole.
Dit geldt alleen voor Ryanair passagiers, niet voor passagiers van bv. Wizzair of Balticair. Andere maatschappijen hebben die zgn security-tax in hun prijzen verwerkt.
Ryanair vermeldt deze extra belasting niet op hun website, tijdens het boeken van de vlucht.
Deze verkapte prijsverhoging is misleidend, verborgen kosten die niet worden medegedeeld aan klanten. als je ze niet betaald kom je gewoon niet thuis.
Ik vraag me af of dit mag.
Waar moet ik een officiele klacht indienen?
Tot mijn grote verbazing moeten alle passagiers van Ryanair nu in de vertrekhal
een toeslag betalen van 7 euro (5lvl) alvorens ze worden toegelaten tot de douane/boardingpas- en tascontrole.
Dit geldt alleen voor Ryanair passagiers, niet voor passagiers van bv. Wizzair of Balticair. Andere maatschappijen hebben die zgn security-tax in hun prijzen verwerkt.
Ryanair vermeldt deze extra belasting niet op hun website, tijdens het boeken van de vlucht.
Deze verkapte prijsverhoging is misleidend, verborgen kosten die niet worden medegedeeld aan klanten. als je ze niet betaald kom je gewoon niet thuis.
Ik vraag me af of dit mag.
Waar moet ik een officiele klacht indienen?
Re: Extra betalen op Riga Airport als je vliegt met Ryanair
Volgens mij mag dat inderdaad niet zomaar.
U kunt ook eens een klacht indienen bij consuwijzer, maar ik weet even niet of dat het juiste loket is.
U kunt ook eens een klacht indienen bij consuwijzer, maar ik weet even niet of dat het juiste loket is.
Moet je die toeslag aan Ryanair betalen of aan het vliegveld in Riga? Consuwijzer lijkt me overigens niet de aangewezen instantie omdat dit over iets in Riga gaat en niet in Nederland.
-
Je voldoet de ryanair-tax bij de ryanair incheckbalie of het Riga tourist center in de airport.
Kijk...ik heb geen problemen met een belasting, maar het feit dat ryanair blijkbaar als enige maatschappij die tax niet in haar ticketprijs verwerkt en geen melding maakt op hun website bij het boekingsproces van de extra belasting die je moet voldoen op de airport.
Kijk...ik heb geen problemen met een belasting, maar het feit dat ryanair blijkbaar als enige maatschappij die tax niet in haar ticketprijs verwerkt en geen melding maakt op hun website bij het boekingsproces van de extra belasting die je moet voldoen op de airport.
Of dit nu in riga is of in timboektoe, onvermijdelijke kosten horen bij de prijsstelling vermeld te zijn. Nu moet ik er wel bij vermelden dat visumkosten of iets dergelijks er niet in vermeld hoeven te worden.GJvdZ schreef:Moet je die toeslag aan Ryanair betalen of aan het vliegveld in Riga? Consuwijzer lijkt me overigens niet de aangewezen instantie omdat dit over iets in Riga gaat en niet in Nederland.
Onderstaande staat op de site van de ANWB
Op consuwijzer is er wel wat over te vinden. Het aangewezen loket om een klacht in te dienen schijnt de reclamecodecommissie zijn. Dat staat ook vermeld in de link.Bijkomende kosten
Voorbeelden van bijkomende kosten zijn administratiekosten, hoogseizoen toeslag. Zeker op internet is de prijsconcurrentie groot. In Nederland is afgesproken dat alle onvermijdelijke kosten in de prijs moeten zijn opgenomen. Controleer altijd voor boeking of dit inderdaad zo is.
Volgens mij zijn deze regels alleen van toepassing voor Nederland. Voor Ryanair boek je via ryanair.com en dat is in Ierland gevestigd.Emmy75 schreef:Of dit nu in riga is of in timboektoe, onvermijdelijke kosten horen bij de prijsstelling vermeld te zijn. Nu moet ik er wel bij vermelden dat visumkosten of iets dergelijks er niet in vermeld hoeven te worden.GJvdZ schreef:Moet je die toeslag aan Ryanair betalen of aan het vliegveld in Riga? Consuwijzer lijkt me overigens niet de aangewezen instantie omdat dit over iets in Riga gaat en niet in Nederland.
Onderstaande staat op de site van de ANWBOp consuwijzer is er wel wat over te vinden. Het aangewezen loket om een klacht in te dienen schijnt de reclamecodecommissie zijn. Dat staat ook vermeld in de link.Bijkomende kosten
Voorbeelden van bijkomende kosten zijn administratiekosten, hoogseizoen toeslag. Zeker op internet is de prijsconcurrentie groot. In Nederland is afgesproken dat alle onvermijdelijke kosten in de prijs moeten zijn opgenomen. Controleer altijd voor boeking of dit inderdaad zo is.
@GJvdZ,
Kan men ryanair tickets dan uitsluitend via Ryanair.com boeken dan ?
Als ik het verhaal van TS lees, moesten alle Ryanair passagiers betalen. Daar kunnen dus ook mensen tussen zitten die via een reisbureau in Nederland hebben geboekt of via sites als cheaptickets.nl. Dan zou het nog steeds niet mogen.
Kan men ryanair tickets dan uitsluitend via Ryanair.com boeken dan ?
Als ik het verhaal van TS lees, moesten alle Ryanair passagiers betalen. Daar kunnen dus ook mensen tussen zitten die via een reisbureau in Nederland hebben geboekt of via sites als cheaptickets.nl. Dan zou het nog steeds niet mogen.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat visumkosten of iets dergelijks er niet in vermeld hoeven te worden.
-
Ryanair kan je alleen op Ryanair.com boeken zover ik weet.
Als het kosten voor een visum zijn dan is de maatschappij niet verplicht dit te melden.
Zelfde voor bijvoorbeeld de Dominicaanse Republiek. Alle Martinair (Nu KLM) en ArkeFly passagiers betalen US10 bij binnenkomst, bij JetAirFly mag je zo doorlopen.
Irritant, maar typisch Ryanair
Als het kosten voor een visum zijn dan is de maatschappij niet verplicht dit te melden.
Zelfde voor bijvoorbeeld de Dominicaanse Republiek. Alle Martinair (Nu KLM) en ArkeFly passagiers betalen US10 bij binnenkomst, bij JetAirFly mag je zo doorlopen.
Irritant, maar typisch Ryanair
Volgens de website van cheaptickets is ryanair ook daar te boeken.b767-300er schreef:Ryanair kan je alleen op Ryanair.com boeken zover ik weet.
Klopt, dit voorbeeld ken ik maar al te goed, vandaar dat ik ook ergens schreef dat kosten voor een visum niet vermeld hoeven te worden in de prijs.b767-300er schreef: Als het kosten voor een visum zijn dan is de maatschappij niet verplicht dit te melden.
Helaas waar, bij Ryanair moet je echt ontzettend goed op de verborgen kosten letten en geen foutjes maken. Beetje afwijkende handbagage en je bent het haasje. Persoonlijk betaal ik liever wat meer zonder al dat gedoe.b767-300er schreef:Irritant, maar typisch Ryanair
-
Dat is dus ook mijn mening. Vaak ben je door bij Rynair bijkomende kosten (credit Card, bagage etc etc) vaak het dubbele kwijt van wat het ticket oorspronkelijk kost. Daarbij zijn de velden van Ryanair vaak van die 2e rangs velden. Naar barcelona vanaf Eindhoven. Ben dan meer kwijt aan benzine als wat het voordeel van Ryanair mij bied.wiseger schreef:Helaas waar, bij Ryanair moet je echt ontzettend goed op de verborgen kosten letten en geen foutjes maken. Beetje afwijkende handbagage en je bent het haasje. Persoonlijk betaal ik liever wat meer zonder al dat gedoe.b767-300er schreef:Irritant, maar typisch Ryanair