LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HEMA Autoverzekeringen ellende

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Du Marmotte
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2011 16:41

HEMA Autoverzekeringen ellende

Ongelezen bericht door Du Marmotte »

HEMA Autoverzekeringen ellende !
Jaren ben ik verzekerd geweest bij de HEMA,
Nu ze Internet Verzekeringen geworden zijn, is het niet meer mogelijk om met vragen te bellen.
1
Ze zeggen dat ze iedereen een mail heben gestuurd naar het opgegeven E-Mail-adres, maar tussentijdse veranderingen die doorgegeven worden door de klant worden niet aangepast in de Database... van HEMA ?
En mijn EMail-adres was dus anders geworden.
Nooit geweten dat ze Internetverzekeringen geworden zijn.
2
Er is als het goed is een persoonlijke map op de Server van de HEMA,
Maar Loginnaam en Logincode zijn dus naar het oude adres gestuurd.
Daar kan ik dus niet inkomen zonder de naam en de code.
3
De ellende begon toen ik mijn verzekering wilde overschrijven naar een andere auto, die NIET te verzekeren was bij de HEMA.
Er was niets mis met die auto, behalve dat het een grijs kenteken auto is, dus niet te verteren door de HEMA Verzekeringen.
4
De nieuwe wagen was al op kenteken overgeschreven, van nood heb ik dat bij een andere verzekering gedaan.
5
Als je niet peroonlijk inlogd bij de HEMA, kan je niet wijzigingen zoals stoppen van de verzekering vragen.
Dus nu heb ik twee verzekeringen, eentje voor mijn huidige auto, en een voor mijn oude ( niet meer in mijn bezit zijnde auto).
Verder geeft de HEMA geen schadevrije jaren opgaaf.
6
Op mijn mailtjes ook op die van de Filiaalhouder in Borculo wordt totaal niet gereageerd, héél soms komt iets terug, maar de persoon die dat geschreven heeft, weet niet waar hij/zij het over heeft.
7
Op een kleine schade na ( € 175,00 ) heb ik al die jaren geen claims gemaakt, in een toevallig wel beantwoorde mail wordt verklaard dat ik een schadeformulier en een uitkeringsbrief ontvangen heb, wat niet zo is.
Het kan zijn dat, dat bezorgd is op mijn peroonlijke gegevens bij de HEMA Server, waar ik dus niet bij kan, anders zou ik deze schade direct voldoen.
8
Men wil of kan mij de gegevens om in te loggen niet verstrekken.
Men wil of kan ook niet contact opnemen met de zogeheten oude onderaannemer van de HEMA om te zorgen dat ik het bovenstaande bedrag betaal, zodat ik mijn maximum schadevrije jaren overdraag aan mijn huidige niet-HEMA verzekering.
9
Bij de HEMA ben ik ruim 4 maanden bezig voor een paar simpele dingen,
ze reageren alsof ze doof, blind en communicatief helemaal afwezig zijn.
10
Zelfs de Filiaalmanager van Borculo komt niet door deze muur,
Ik heb te horen gekregen van de HEMA Costumer Service dat ze honderden van dit soort gevallen per dag krijgen, zij kunnen ook geen persoonlijk contact maken, en E-Mail is zo vermist.
11
Heeft u soortgelijke ervaringen of heeft u wel een middel om door die muren heen te komen, dan hoor ik het graag.

triathlonman
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2011 20:24

Re: HEMA Autoverzekeringen ellende

Ongelezen bericht door triathlonman »

Lees mijn bericht geplaatst op 3 november 2011.
Hema verzekeringen is één groot drama.
Mijn advies sluit geen verzekeringen af bij de Hema.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: HEMA Autoverzekeringen ellende

Ongelezen bericht door duiner »

triathlonman schreef:Lees mijn bericht geplaatst op 3 november 2011.
Hema verzekeringen is één groot drama.
Mijn advies sluit geen verzekeringen af bij de Hema.
zal ik ook nooit aan gedacht hebben, het is te goedkoop, en dan is het ook niet te vertrouwen .. :wink:
.

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: HEMA Autoverzekeringen ellende

Ongelezen bericht door Martijn T »

ter info:
de geclaimde schade kost je ongeveer 5 schadevrijejaren.

Wat het feit betreft dat de schadevrijejaren nog niet in roydata staan, ligt eraan dat de oude autoverzekering nog niet beëindigd is.

Misschien een idee om een aangetekende brief naar hen te sturen, met kopie vrijwaring met daarin de opsomming van de data en namen van degenen die je gesproken hebt. (hoop dat je dat genoteerd hebt)
Ik neem tenminste aan dat je het klachtenformulier op de site al ingevuld hebt.

Als je daar geen reactie op krijgt ga je naar kifid. Een verzekeraar MOET nl. reageren op een klacht.

Neem anders, als niets anders lukt, contact op met Inshared. Dat is nl. de Achmea dochter die de risicodrager is geworden voor de Hema verzekeringen.

Emontis
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2012 13:10

Re: HEMA Autoverzekeringen ellende

Ongelezen bericht door Emontis »

Ik heb zeer slechte ervaringen met HEMA verzekeringen. Ik heb 20 jaar schadevrij gereden en buiten mijn schuld het laatste half jaar twee schades opgelopen. Ze reageren helemaal nergens op.
Bij de eerste claim werd deze meteen afgewezen. toen ik een klacht indiende en ze er op wees dat zwart op wit in de voorwaarden stond dat het gedekt was, kwamen ze (pas na maanden) over de brug.
nu met een inbraak al vier weken geleden schade gemeld. Daarna politierapport gemaild. Nooit meer iets van gehoord.
Dus HEMA Verzekeringen NIET DOEN.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: HEMA Autoverzekeringen ellende

Ongelezen bericht door harley68 »

De Hema is er ook voor rookworsten en onderbroeken. Daar sluit je alleen een verzekering af als je weinig wilt betalen. Maar dan heb je ook ellende als je wat gaat claimen.

Mensen wees nu eens wijs en sluit een polis bij een verzekeringsmaatschappij of via een goede tussenpersoon.

egi
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2012 19:27

Re: HEMA Autoverzekeringen ellende

Ongelezen bericht door egi »

harley68 schreef:De Hema is er ook voor rookworsten en onderbroeken. Daar sluit je alleen een verzekering af als je weinig wilt betalen. Maar dan heb je ook ellende als je wat gaat claimen.

Mensen wees nu eens wijs en sluit een polis bij een verzekeringsmaatschappij of via een goede tussenpersoon.
Hema verkoopt toch verzekeringen van Achmea?

stofzuigertje

Re: HEMA Autoverzekeringen ellende

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij vele verzekeraars is personen en bedrijfswagens totaal andere tarieven en voorwaarden.

Dus opzeggen en bewijs van verkoop meesturen dus vrijwaring en de Hema stopt en stuurde een Royementsverklaring, zijn ze verplicht.

Dan de elders afgesloten deze alsnog geven en die regelen de korting wel achteraf.

Alleen wel rekening mee houden dat Personen en Bedrijfswagens andere No Claim opbouw hebben.
Ook per verzekeraar is dit sterk verschillend.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: HEMA Autoverzekeringen ellende

Ongelezen bericht door Renske99 »

oh als ik dit lees dan ben ik verschrikkelijk blij dat ik niet bij de hema verzekerd ben.

Hema is goed met de producten die ze verkopen, daar hebben ze ook een redelijke naam in opgebouwd, maar verzekeringen?
Tja je neemt aan dat dat dan ook wel goed zal zijn.

Vorig jaar ging ik op zoek naar een verzekering voor de 2de auto die er aangeschaft ging worden.
Heb natuurlijk eerst alles eens bekeken, ook de verzekering van de hema, mijn verbazing was groot toen bleek dat ik elders wel goedkoper kon verzekeren als bij de hema.
Uiteindelijk mijn eigen verzekering waar de eerste auto ook verzekerd is gebeld om informatie.

Dat was helemaal geweldig, op de 2de auto zou ik evenveel no claim krijgen als bij de eerste (oke we rijden dan ook al meer dan 30 jaar en hebben maximale no claim) dat was dus de moeite waard.
En nee dat is geen klein of onbekend bedrijfje, als het om verzekeringen gaat mag het bij mij wel wat kosten mits ik heel zeker weet dat de service ook goed is.

Nu zijn wij al jaren naar volle tevredenheid verzekerd bij dit bedrijf, en ik moet zeggen ze zijn ook nog heel attent.
Toen wij een jaar of 5 geleden onze huidige auto aanschaften (omdat een vrachtwagen me aangereden had en mijn auto totall loss was) belden ze na een week of 3 nog even op.
Wilden graag weten hoe het mij verging na die aanrijding en of de nieuwe auto wel beviel.
Alles hebben ze tot in de diepste puntjes keurig geregeld.

Vorig jaar mijn dochter, reed mijn ragbakkie totall loss, wel niet haar schuld maar het is wel een zure appel als je vandaag je rijbewijs ophaald en je eerste ritje alleen al een ongeval hebt, zoals gezegt niet haar schuld maar dit wens je echt niemand toe, zeker niet op het eerste ritje.
Mijn ragbakkie was nog maar een week of 6 bij ze verzekerd, dus met lood in de schoenen belde ik ze op.
Oh nee mevrouw wat erg voor uw dochter, is alles goed met haar?
Weer werd alles keurig geregeld, in diezelfde week belden ze nog 2x om te vragen hoe het met de dochter ging, of ze alweer durfde te rijden en of ze geen ongemakken had na het ongeval (het was wel een klap met 80 km per uur) ze hebben zelfs nog een extra post bij de tegenpartij opgegeven van de volle tank benzine en het inbouwen van de radio (dat had mijn dochter net 3 dagen ervoor laten doen door haar schoonpapa die ze natuurlijk wel wat gegeven had voor het werk en de moeite).

Toen ik een ander toetje had en dit weer bij hun verzekerde vroeg het meisje, mevrouw ik lees hier dat er afgelopen maandag nogal wat gebeurd is, hoe gaat het met de dochter en met u?

Nee ik kan niet anders zeggen dan dat deze verzekering me prima bevalt, misschien zijn ze 2 of 3 euro per maand duurder dan elders, maar ik vind dit ook heel wat waard.

Ik wens ts ontzettend veel suc6 om van de hema verzekering af te komen en alles geregeld te krijgen, want niks zo vervelend als mensen niet kunnen bereiken en tegen een muur op te lopen.

Gesloten