LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iphone gestolen, diefstal op beeld, geen vergoeding?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
iphonegestolen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2012 00:27

Iphone gestolen, diefstal op beeld, geen vergoeding?

Ongelezen bericht door iphonegestolen »

Hallo lezers,

Afgelopen week is mij Iphone op mijn werk gestolen, de telefoon lag uit zicht en
de diefstal is op beeld vastgelegd door de beveiligingscamera's.
Zowel mijn eigens als de inboedelverzekering van mijn werkgever willen dit niet
vergoeden.

Mijn eigen verzekering geeft als reden: er zijn geen braaksporen.
Terwijl op de beelden toch duidelijk te zien is dat er sprake is van diefstal.

Iemand nog enig idee wat de mogelijkheden zijn?

Alvast bedankt.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Iphone gestolen, diefstal op beeld, geen vergoeding?

Ongelezen bericht door harley68 »

Tuurlijk vergoed een inboedelverzekering dit niet. Op een inboedelverzekering kun je alleen een aantal in de polis genoemde zaken claimen. En daar hoort diefstal van een telefoon op een werkplek niet bij. Ook een werkgever is hiervoor niet verantwoordelijk. Het is gewoon een kwestie van elf verantwoordelijk zijn voor je spullen. Je hebt dus niet goed opgelet.

Het enige wat je kunt doen is aangifte en vragen aan je werkgever of zij de beelden willen controleren.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Iphone gestolen, diefstal op beeld, geen vergoeding?

Ongelezen bericht door rednax »

Particuliere inboedelverzekeringen vereisen (in de meeste gevallen) geen braak om diefstalschade toch uit te keren. Als bijv. iets uit de woning wordt gestolen in een onbewaakt ogenblik zonder dat er ingebroken is, dan is dat gedekt.

De meeste inboedelverzekeringen geven ook dekking voor diefstal op andere plaatsen (in of buiten gebouwen) dan in de woning, al dan niet met sporen van braak.

Zonder te weten welke maatschappij het hier betreft en de voorwaarden is daar echter niet een antwoord op te geven.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Iphone gestolen, diefstal op beeld, geen vergoeding?

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Maar als alles op beeld staat kun je dan toch aan degene die de telefoon heeft gepakt vriendelijk verzoeken deze terug te geven?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Iphone gestolen, diefstal op beeld, geen vergoeding?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Suzanne 326 schreef:Maar als alles op beeld staat kun je dan toch aan degene die de telefoon heeft gepakt vriendelijk verzoeken deze terug te geven?
Of de beelden op internet zetten?

Als het op beeld is - dan weet je toch wie (collega, de schoonmaker o.id.)

Gesloten