LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mishandeld door politie agent

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
tkossen
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 dec 2011 15:42

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door tkossen »

.
Laatst gewijzigd door tkossen op 30 mar 2012 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Let it go Theo !

Er is niks meer te bewijzen, niks meer te claimen, niks te procederen alleen een leven dat geleefd mag worden.
Je bent nu 30 en er liggen nog veel mooie jaren in het verschiet, en er zijn mensen die van je willen houden.

Zoek die op en vergeet de rest

Slingertje
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mar 2012 21:36

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Slingertje »

bprosman schreef:Of een achtervolging van Amsterdam naar Eindhoven die gestaakt wordt omdat er teruggeschoten wordt :? .
Waar blijven die spijkermatten, F16's , Apache's denk ik dan.
Spijkermatten zijn toen gebruikt...helicopter van de KLPD kon niet worden ingezet vanwege een hevige onweersfront wat op dat moment boven NL hing (gaan zelfs verhalen dat de overvallers juist daar op gewacht hebben om zo de helicopter op voorhand al 'uit te schakelen') en de luchtmacht inzetten voor dit soort gevallen gebeurt niet eens in de VS, laat staan in ons kikkerlandje.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Slingertje schreef:
bprosman schreef:Of een achtervolging van Amsterdam naar Eindhoven die gestaakt wordt omdat er teruggeschoten wordt :? .
Waar blijven die spijkermatten, F16's , Apache's denk ik dan.
Spijkermatten zijn toen gebruikt...helicopter van de KLPD kon niet worden ingezet vanwege een hevige onweersfront wat op dat moment boven NL hing (gaan zelfs verhalen dat de overvallers juist daar op gewacht hebben om zo de helicopter op voorhand al 'uit te schakelen') en de luchtmacht inzetten voor dit soort gevallen gebeurt niet eens in de VS, laat staan in ons kikkerlandje.
Bij de afrit Vedhoven hadden ze de overvallers klemgereden.
Ach, na een paar schoten toch maar weer laten gaan.

Bekeuringen zijn minder risicovol en brengen meer op, logisch dat daar de focus op ligt

Slingertje
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mar 2012 21:36

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Slingertje »

Mijn post was ook meer bedoeld om enigzins wat nuance toe te voegen.
Inzetten van het leger is gewoon een absurde gedachten. Denk als men dat gaat doen dat dan het hek van de dam is. De crimineel wordt dan op zijn/haar beurt ook weer 'agressiever'.

Dat de politie totaal andere prioriteiten heeft ben ik volledig met je eens; paar weken terug mijn schoonzusje aangereden op dr scooter door een andere scooter die gelijk ervandoor ging en haar licht gewond achter lieten.
Gelukkig waren er omstanders die het kenteken hadden opgeschreven (bleek die jongen later nog niet eens 16 te zijn dus ook geen bromfietscertificaat te hebben). Inmiddels was ik daar ook (was toevallig in de buurt) en we besloten om de politie te bellen. Je voelt m al aankomen: die kwamen daar dus niet voor, als was het alleen maar even om wat gegevens op te schrijven. Ondertussen was er om de hoek een rollerbank actie gaande waar zeker wel 20 agenten stonden. Ook was er sinds ik daar stond 3x een motoragent voorbij gereden om de opgevoerde grasmaaiers op kruiwagenwielen van de weg af te plukken (levert natuurlijk geld op) en denk maar niet dat er 1 agent even kwam kijken waarom er zoveel mensen bij elkaar stonden langs de weg...

Nee...de ilusie dat de politie je beste vriend is ben ik al lang kwijt.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Linoge »

Slingertje schreef:Mijn post was ook meer bedoeld om enigzins wat nuance toe te voegen.
Inzetten van het leger is gewoon een absurde gedachten.
En het was nog wel zo serirus bedoeld :roll:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hoe zou het met TS zijn???

Streepie
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 mei 2012 13:55

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Streepie »

Uit uw verhaal blijkt dat u voor een onbetaalde boete in de cel gestopt bent en mishandeld bent. Het zal niet de eerste – en ook niet de laatste – keer zijn, dat de politie te hardhandig optreedt (zeker als er geen getuigen zijn). Ik heb flinke littekens op mijn been, toen de politie het nodig vond om hun hond een paar happen uit mijn been te laten nemen.
Je kunt vervolgens een schriftelijke klacht indienen tegen de betreffende agent, niet dat er wat verandert, het zal (als de klacht al behandeld wordt) benaderd worden als een individuele daad, waarvoor de agent mogelijk zelfs complimentjes ontvangt. Iedere overheidsinstantie heeft een interne klachtenregeling, die na (interne) afhandeling doorgezet kan worden naar de Nationale ombudsman (ook een overheidsinstantie).
U heeft aangegeven een klacht in te dienen en heeft daarna niets meer van u laten horen, misschien weinig verrassend, gezien de weinig sympathieke reacties die u ontvangen heeft op uw verhaal. Ik ben wel benieuwd, hoe (en of) uw klacht behandeld is.

-zwart-wit-
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2012 22:14

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door -zwart-wit- »

Ik kan niet beoordelen wat hier precies is gebeurd, maar ik heb bij een verkeerscontrole ook een keer de melding gekregen dat ik niet verzekerd was, ik kreeg 4 weken de tijd om op het bureau aan te tonen dat het voertuig wel verzekerd was. Ik mocht dus doorrijden en de auto is niet in beslag genomen.

Ik heb op het bureau later aangetoond dat de auto wel verzekerd was, omdat de verzekering niet zo snel was met het opsturen van het juiste formulier was alles echter al doorgestuurd naar de officier van justitie. Want dit soort boetes loopt via de officier, maar blijft een boete ik begrijp daarom niet dat de auto in beslag is genomen, ik kreeg ca. 3 maanden later een beschikking via de officier van justitie die ik vervolgens een kopie heb gestuurd van het formulier van de verzekering, zaak afgedaan.

Er moet meer aan de hand zijn dan alleen die openstaande boete van € 71, misschien dat helderheid tot betere adviezen kan leiden.

sanderb26
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2012 15:36

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door sanderb26 »

Hey Weco!

als je je boetes gewoon betaald dan had je dit niet meegemaakt. Als je het al meegemaakt hebt want volgens mij is het een verzonnen verhaal. Goed verzonnen trouwens. Alleen jammer dat er zoveel tegenstrijdigheden in staan.....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door ciske »

sanderb26 schreef:Hey Weco!

als je je boetes gewoon betaald dan had je dit niet meegemaakt. Als je het al meegemaakt hebt want volgens mij is het een verzonnen verhaal. Goed verzonnen trouwens. Alleen jammer dat er zoveel tegenstrijdigheden in staan.....
:?: Jij denkt dat die daar nog niet achter is?
topic is bijna een jaar oud.

muhogo10
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 dec 2008 10:51

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door muhogo10 »

Ik ben verleden jaar mishandeld door een agent
Dat moment was hij geschorst omdat hij met zijn auto dronken tegen lantaarn paal is geknalt
Maar goed verleden jaar ging hij tekeer tegen mijn zoontje van12 jaar en sloeg waar bij ik verhaal ging halen bij hem hij ging tekeer tegen mijn man en toen ik van iets zei pakte hij bij mijn keel en gooide me tegen de muur waar bij ik helemaal onder blauwe plekken zat heb aangifte gedaan tegen incl mijn man en zoon heb doktersverklaring waar bij de dokter verklaard dat ik onder blauwe plekken zat en de politieagenten die zijn gekomen zag het ook maar goed meneer de agent kreeg geldboete van 430 euro
Hij heeft het niet betaald de boete maar hij moest weer voor komen bij politierechter en nu is ie vrijgesproken dit kan toch niet waar .
zijn mijn rechten ?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door puma73 »

muhogo10 schreef:Ik ben verleden jaar mishandeld door een agent
Dat moment was hij geschorst omdat hij met zijn auto dronken tegen lantaarn paal is geknalt
Maar goed verleden jaar ging hij tekeer tegen mijn zoontje van12 jaar en sloeg waar bij ik verhaal ging halen bij hem hij ging tekeer tegen mijn man en toen ik van iets zei pakte hij bij mijn keel en gooide me tegen de muur waar bij ik helemaal onder blauwe plekken zat heb aangifte gedaan tegen incl mijn man en zoon heb doktersverklaring waar bij de dokter verklaard dat ik onder blauwe plekken zat en de politieagenten die zijn gekomen zag het ook maar goed meneer de agent kreeg geldboete van 430 euro
Hij heeft het niet betaald de boete maar hij moest weer voor komen bij politierechter en nu is ie vrijgesproken dit kan toch niet waar .
zijn mijn rechten ?
Ik vindt uw verhaal erg onduidelijk om te lezen. U springt van de hak op de tak.

Waarschijnlijk is de man in hoger beroep gegaan en is vrijgesproken. Dat is niet het einde van de wereld, dit gebeurt wel vaker. Wat voor rechten wilt u hebben? Dat zal moeilijk gaan als men is vrijgesproken.

muhogo10
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 dec 2008 10:51

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door muhogo10 »

Sorry dat mijn verhaal niet duidelijk is maar goed hij is niet in hoger beroep gegaan
Hij moest voorkomen bij de politierechter omdat hij geen geldboete heeft betaalt daarom moest hij voorkomen daarbij is hij vrijgesproken is toch raar eerst kreeft hij geldboete en daarna wordt hij vrijgesproken

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door puma73 »

muhogo10 schreef:Sorry dat mijn verhaal niet duidelijk is maar goed hij is niet in hoger beroep gegaan
Hij moest voorkomen bij de politierechter omdat hij geen geldboete heeft betaalt daarom moest hij voorkomen daarbij is hij vrijgesproken is toch raar eerst kreeft hij geldboete en daarna wordt hij vrijgesproken
Hetgeen u nu beweerd is onmogelijk. Als iemand veroordeeld wordt en een straf opgelegd krijgt, een boete en die niet betaald, kan hij daarna niet worden vrijgesproken omdat hij die niet betaalde.

Dus iets klopt er in het verhaal van u niet.

muhogo10
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 dec 2008 10:51

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door muhogo10 »

Dat bedoel ik er klopt iets niet hij moest voorkomen op 31 oktober 2012 omdat hij de geldboete niet heeft betaald ik kreeg vandaag een brief van slachterhulp en dit staat er in
De uitspraak van de rechtbank wordt een vonnis genoemd. De rechter heeft de verdachte op woensdag 31oktober 2012 vrijgesproken. De rechtbank acht het niet wettig en overtuigend bewezen dat de verdachte het ten laste gelegde feit heeft begaan. Terwijl hij voorheen geldboete heeft gekregen

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door berndv »

muhogo10 schreef:Dat bedoel ik er klopt iets niet hij moest voorkomen op 31 oktober 2012 omdat hij de geldboete niet heeft betaald ik kreeg vandaag een brief van slachterhulp en dit staat er in
De uitspraak van de rechtbank wordt een vonnis genoemd. De rechter heeft de verdachte op woensdag 31oktober 2012 vrijgesproken. De rechtbank acht het niet wettig en overtuigend bewezen dat de verdachte het ten laste gelegde feit heeft begaan. Terwijl hij voorheen geldboete heeft gekregen
Dan zal er dus toch een hoger beroep geweest zijn. Bij welk hof heeft deze zaak gespeeld?


Edit:
Net even op rechtspraak gekeken maar kan geen gelijkende zaak vinden die gediend heeft op31-10, sowieso al raar dat er direct een uitspraak is geweest en dat de boete door een politierechter ongeldig is verklaard.

muhogo10
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 dec 2008 10:51

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door muhogo10 »

Nee hij is niet in hoger beroep gegaan hij moest voorkomen omdat ie die geldboete niet heeft betaald
De verdachte moet op 31oktober 2012 16:05 voor de politierechter verschijnen. De zitting vind plaats bij de rechtbank Alkmaar

muhogo10
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 dec 2008 10:51

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door muhogo10 »

Brief van slachtofferzorg OM. 4 april 2012

Met deze brief laat ik u weten welke besluit ik heb genomen in de strafzaak met bovengenoemd kenmerk
Ik heb de verdachte in de gelegenheid gesteld om strafvervolging te voorkomen in de vorm van
Het betalen van een geldboete aan de staat

De verdachte moet 430 euro betalen aan de staat

Dit brief heb ik gekregen dat ie wel verdacht is en dat boete heeft gekregen!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik snap hier niets van, hij krijgt een boete, betaald die niet, moet
weer voorkomen wat ik al niet begrijp en word dan vrij gesproken ?
:shock:
Het word met de dag gekker.

Gesloten