Beste forumleden,
sinds enkele weken zijn wij bezig met de aanschaf van een nieuwe keuken.
We hebben momenteel 2 concreet uitgewerkte offertes voorliggen:
1x Next 125 + Bauknecht apparatuur van een aanbieder net over de Duitse grens.
1x Systemat + Bauknecht apparatuur van een aanbieder vlak bij ons in de buurt (Nederland).
Ondanks dat we bij beide aanbieders een goed gevoel hebben hebben wij een lichte voorkeur voor de Nederlandse aanbieder van de Systemat keuken. Helaas is deze op dit moment zonder meer het duurste.
Er is nog niet onderhandeld over de prijs, dat hopen we binnenkort te doen.
Beide offertes zijn transparant opgesteld met brutto / netto prijzen. Voor zover te controleren lijken de brutto prijzen te kloppen.
Voor wat betreft de Nederlandse aanbieder met Systemat + Bauknecht wordt ons momenteel de volgende korting geboden:
Systemat AV1080 Magnolia (hoekopstelling 400x170): Korting -30%
Kunststof werkblad Dekker: Korting -20%
Inbouwapparatuur Bauknecht: Korting -30%
Montage €850.-
Is dit een reële korting of zit hier nog speelruimte in?
Bedankt voor de reacties Plop70
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voordelige offerte van Systemat keuken?
-
Re: Voordelige offerte van Systemat keuken?
Keukens kopen blijft ondoorzichtig en zolang er met zulke kortingen wordt gesmeten blijf je altijd bij het tekenen van de offerte zitten met.....heb ik alsnog niet te veel betaald.
Alleen wanneer men altijd tot het uiterste wil gaan kan de service later soms te wensen over laten. Bij koop en verkoop moeten beide partijen een goed gevoel hebben en niet alleen de kopende partij om het onderste uit de kan te halen. Leven en laten leven.
Alleen wanneer men altijd tot het uiterste wil gaan kan de service later soms te wensen over laten. Bij koop en verkoop moeten beide partijen een goed gevoel hebben en niet alleen de kopende partij om het onderste uit de kan te halen. Leven en laten leven.
Leven en laten leven! Daar ben ik het helemaal mee eens maar helpt me in deze helaas nog niets verder. Indien ik zeker ben dat de geboden korting redelijk is zal ik sneller overstag gaan dan dat er nog een ruime onderhandelingsmarge is. Helaas weet ik dat niet maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik zelden een verkopende partij ben tegengekomen die meteen de 'beste prijs' aanbood.
Misschien zijn er leden op dit forum die er een goede kijk op hebben?
Misschien zijn er leden op dit forum die er een goede kijk op hebben?
Kastwerk moet wel wat vanaf kunnen. Ik kan 45 % op systemat geven. Bij een juiste keuze van Bauknecht apparatuur is de korting ook iets hoger dan 30 %.
Je kan natuurlijk altijd een bod doen op de keuken. Dan is het aan de ondernemer de keuze of deze daarin meegaat of niet. Uiteraard moet dit bod enigszins realistisch zijn.
Je kan natuurlijk altijd een bod doen op de keuken. Dan is het aan de ondernemer de keuze of deze daarin meegaat of niet. Uiteraard moet dit bod enigszins realistisch zijn.
Dank Ferry,
vandaag toevallig overgegaan tot aankoop. Als ik jouw percentages terugreken dan zijn we na wat onderhandelen zelfs nog iets gunstiger uitgekomen.
Naast de prijs hebben we ook een erg goed gevoel over het offerte traject bij deze dealer (waar we overigens ruimen de tijd voor mochten nemen zonder aandringen van de dealer).
vandaag toevallig overgegaan tot aankoop. Als ik jouw percentages terugreken dan zijn we na wat onderhandelen zelfs nog iets gunstiger uitgekomen.
Naast de prijs hebben we ook een erg goed gevoel over het offerte traject bij deze dealer (waar we overigens ruimen de tijd voor mochten nemen zonder aandringen van de dealer).
Vraag me werkelijk af: Ben je op zoek naar korting of naar een keuken naar je zin.?
Eigenlijk is het heel simpel.
We hebben eerst de keuken volledig naar onze wensen samengesteld en zijn toen gaan kijken wat een redelijke prijs zou kunnen zijn voor deze keuken. Dara is volgens mij helemaal niets vreemds aan. Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord heb.
We hebben eerst de keuken volledig naar onze wensen samengesteld en zijn toen gaan kijken wat een redelijke prijs zou kunnen zijn voor deze keuken. Dara is volgens mij helemaal niets vreemds aan. Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord heb.