LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door sourencs »

Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz wegens zender-indeling met QAM-256.
En klant met oudere Ziggo-apparatuur is de klos en kan de beurs trekken voor een nieuwe digitale TV-ontvanger.

Op 14 maart heeft Ziggo in de regio Brabant/Limburg een groot aantal TV-zenders voorzien van QAM-256 in plaats van QAM-64. Tot op 13 maart had ik op alle zenders prima beeld en geluid. Vanaf 14 maart gaat het, ook na herinstallatie met QAM-256, fout op de door Ziggo gewijzigde zenders. Ik mis goed beeld en geluid op bijvoorbeeld ARD, ZDF, NDR, RTL-Television, Eurosport-2, enzovoorts. De zenders die op QAM-64 zijn gebleven hebben nog steeds prima beeld en geluid.

Heden heb ik daarover ruim 30 minuten aan de telefoon gesproken met een medewerker van de Ziggo-klantenservice die zelf de meest onzinnige verklaringen en oplossingen bedacht en er helemaal niets meer van snapte. Hij moest herhaaldelijk mij in de wacht zetten en backoffice hulp zoeken. Uiteindelijk was zijn definitief antwoord dat mijn Panasonic digitale TV-ontvanger te oud zou zijn voor uw nieuwe instellingen van Ziggo en niet meer onder de garantie valt. Ik moest maar een nieuwe ontvanger kopen. Daarna was het einde gesprek.

Ik ben het niet eens met deze stelling van Ziggo. Indien Ziggo iets verandert aan de zenders waardoor de door Ziggo geleverde apparatuur niet meer naar behoren werkt, dan dient Ziggo de klant niet op te zadelen met de kosten daarvan. Ziggo heeft deze Panasonic ontvanger aan mij geleverd en wel in de begintijd van uw digitale TV. Destijds heb ik zelfs nog maandelijks moeten bijbetalen op de abonnementskosten voor de digitale ontvangst. Nu laat Ziggo mij en de door hen geleverde Panasonic TV-ontvanger vallen als een baksteen omdat zij op QAM-256 zijn overgegaan. Graag actie van Tros Radar.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ziggo ruilt die ontvanger niet in tegen een andere !?

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Linoge »

Chocomelk schreef:Ziggo ruilt die ontvanger niet in tegen een andere !?
Waarom zouden ze? Hij heeft een ontvanger van Ziggo in bruikleen gehad. Iedereen die nu Ziggo wil moet voor zijn ontvanger betalen. Waarom hij niet?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Linoge schreef: Waarom zouden ze? Hij heeft een ontvanger van Ziggo in bruikleen gehad. Iedereen die nu Ziggo wil moet voor zijn ontvanger betalen. Waarom hij niet?
Dan moeten ze TS minimaal die ontvanger aanbieden voor de prijs van nieuwe leden en niet de volle prijs voor vragen, vind het zowieso schandalig dat Ziggo dat doet, dus de volle prijs laten betalen voor mensen die al lid zijn van Ziggo.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Linoge »

Waarom?

Hij heeft jarenlang geprofiteerd van een actie van Ziggo. Zelfde als dat mensen die nu 3 in 1 afsluiten profiteren van een fikse korting op een recorder. Als je al langer 3 in 1 hebt heb je pech. Zo werkt het nu eenmaal.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Linoge schreef:Waarom?

Hij heeft jarenlang geprofiteerd van een actie van Ziggo. Zelfde als dat mensen die nu 3 in 1 afsluiten profiteren van een fikse korting op een recorder. Als je al langer 3 in 1 hebt heb je pech. Zo werkt het nu eenmaal.
Ben het helemaal niet met je eens.
En hoezo jarenlang geprofiteerd van een actie van Ziggo !???
Ziggo gaat dingen veranderen en daarmee in feite de mensen verplicht
om een andere ontvanger te kopen als ze die zenders willen zien.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door nevermind »

Linoge schreef:Waarom?

Hij heeft jarenlang geprofiteerd van een actie van Ziggo. Zelfde als dat mensen die nu 3 in 1 afsluiten profiteren van een fikse korting op een recorder. Als je al langer 3 in 1 hebt heb je pech. Zo werkt het nu eenmaal.

Hoezo profiteer je als er een actie geweest is?
Als mensen 3 in 1 afsluiten maken zij gebruik van een aanbieding, welke iedere winkel/bedrijf maakt.
Als Ziggo iets veranderd, en de ontvangst is niet meer hetzelfde, moet Ziggo dit oplossen.
Hoe dat moet het bedrijf zelf weten, daar kan de klant niets aan doen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

nevermind schreef: Als Ziggo iets veranderd, en de ontvangst is niet meer hetzelfde, moet Ziggo dit oplossen.
Hoe dat moet het bedrijf zelf weten, daar kan de klant niets aan doen.
Ben het volledig met je eens.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

Iedereen meteen verontwaardigd op Ziggo, maar ligt het wel aan Ziggo ?
En NEE, IK WERK ER NIET !!!
Op QAM-64 wel beeld hebben en op QAM-256 ligt bijna zeker niet aan je ontvanger maar aan je signaalkwaliteit, versterker en kabelinstallatie.
Zelf heb ik hier zo'n beetje de oudste Samsung ontvanger (toen Ziggo nog @Home heette) die het prima doet op QAM64 en QAM256 (uiteraard geen HD beeld).

Het hoe en waarom heb ik al eens uitgelegd maar zal het hier nog eens herhalen :

Ik zal proberen uit te leggen waarom het tegenwoordig steeds belangrijker is goede kwaliteit kabel en stekkers te gebruiken.

De "gewone" digitale zenders bij Ziggo worden via QAM64 modulatie verstuurd wat op zichzelfd een vrij robuust protocol is. Een tijdje terug zijn ze voor de HD zenders (de basis zenders Ned1..3, RTLx, SBS etc worden tegenwoordig standaard in HD aangeboden) overgestapt op QAM256 , er wordt hier meer data verstuurd dus de storingsgevoeliger.

Hoe werkt dat. Stel voor je hebt een schaak/dambord. Daar worden elke fractie van een seconde een handvol pinda's op gegooid. Nooit meer dan 64 (QAM64).
Ligt er een pinda in een veldje, is het een "1", ligt die pinda er niet, is het een "0".
De "pinda's" worden zo verstuurd dat ze mooi in het midden van elk hokje komen.
Door storingen/signaalverliezen kan het voorkomen dat de pinda's niet helemaal precies in het midden van het hokje terecht komen. Niet erg, zolang ze maar uitsluitend IN de hokjes blijven.
De marge is best wel ruim zodat je bij problemen en (lichte) storing toch nog goed ontvangen data hebt.
Want als een pinda in zijn aangrenzende hokje komt, is "zijn" hokje een "0" geworden en het aangrenzende hokje een "1" of een "0" (afhankelijk of er al een pinda in hoorde te liggen.)

Stel je nu hetzelfde schaak/dambord voor, maar dan 4x zo groot. Dus niet 8x8 hokjes, maar 16x16...
Er worden nu niet 64, maar 256 pinda's maximaal tegelijk verstuurd.
Het totale "speelveld" wordt niet groter. De pinda's zullen nu preciezer neergelegd moeten worden om als een "1" of een "0" herkend te worden. De marge of speelruimte voor de pinda is veel kleiner geworden, waardoor een lichte storing veel grotere effecten kan hebben.

ADSL gaat overigens vaak standaard maar tot QAM32.


Probeer het eens met een kort stuk, GOEDE kwaliteit kabel vlak bij het aansluitpunt (in de kamer of meterkast) , alle versterkers, splitters etc er tussenuit en kijk dan eens naar de kwaliteit en de BER waarden.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Linoge »

Chocomelk schreef: Ben het helemaal niet met je eens.
En hoezo jarenlang geprofiteerd van een actie van Ziggo !???
Hij heeft een ontvanger "gekregen" en nooit hoeven kopen. Is dat niet profiteren van een actie?
Wil je nu zeggen dat Ziggo niet de kwaliteit mag verbeteren omdat er dan mensen zijn die "achter blijven" en dat ze het alleen mogen doen als ze al die mensen compenseren?
Jammer joh, zo werkt het nu eenmaal niet.

sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door sourencs »

Nou bedankt voor alle "hulp".
Toch even een paar opmerkingen:
1. Wie zegt dat ik de Panasonic ontvanger van Ziggo (vroeger @HOME) gekregen heb? Nee, mooi gekocht voor wel een actieprijs van 60,- euro destijds.
2. Het ligt niet aan de bekabeling of welk ander technisch euvel dan ook buiten de Pananasonic ontvanger. Een Humax op dezelfde plaats doet het namelijk wel, en de Panasonic op een andere plaats (waar eerst de Humax stond) niet. Dus ....

En inmiddels heeft Ziggo of hier meegelezen of de collectieve klacht van de Conusmentnebond binnen gehad en mij een coulance creditering van 50,- euro aangeboden. Daarvoor koop ik nog steeds geen nieuwe ontvanger, maar het komt een aardig eindje in de richting. Ze boden zelfs excuses aan voor de onjuiste manier van omgaan met een langjarige klant.
Tevreden?
Nee, niet helemaal want het kost mij nog steeds extra geld.
Wordt ongetwijfeld vervolgd ...
Laatst gewijzigd door sourencs op 28 mar 2012 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door nevermind »

sourencs schreef:Nou bedankt voor alle "hulp".
Toch even een paar opmerkingen:
1. Wie zegt dat ik de Panasonic ontvanger van Ziggo (vroeger @HOME) gekregen heb? Nee, mooi gekocht voor wel een actieprijs van 60,- euro destijds.2. Het ligt niet aan de bekabeling of welk ander technisch euvel dan ook buiten de Pananasonic ontvanger. Een Humax op dezelfde plaats doet het namelijk wel, en de Panasonic op een andere plaats (waar eerst de Humax stond) niet. Dus ....

En inmiddels heeft Ziggo of hier meegelezen of de collectieve klacht van de Conusmentnebond binnen gehad en mij een cloulance creditering van 50,- euro aangeboden. Daarvoor koop ik nog steeds geen nieuwe ontvanger, maar het komt een aardig eindje in de richting. Ze boden zelfs excuses aan voor de onjuiste manier van omgaan met een langjarige klant.
Tevreden?
Nee, niet helemaal want het kost mij nog steeds extra geld.
Wordt ongetwijfeld vervolgd ...
Laat je niet op jutten van Linoge, oude bekende met een nieuwe naam, maar dezelfde manieren. :mrgreen:

Heb je aan Ziggo eens gevraagd, om van de aanbieding gebruik te kunnen maken zoals nieuwe klanten.
Dan ben je met de compensatie van euro 50,00 al een stuk op weg voor de digitale ontvanger.

sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door sourencs »

... nee, ik heb verder niets gevraagd, want het telefonisch contact met de klantenservice van Ziggo werd immers beëindigd met de mededeling "koop zelf maar ergens een nieuwe ontvanger voor eigen rekening".
Daarna heb ik acties via Tros Radar en de Consumentenbond in gang gezet en laat ik mij 'verrassen' door de resultaten die daaruit komen.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Linoge »

sourencs schreef:Het ligt niet aan de bekabeling of welk ander technisch euvel dan ook buiten de Pananasonic ontvanger. Een Humax op dezelfde plaats doet het namelijk wel, en de Panasonic op een andere plaats (waar eerst de Humax stond) niet.
Zegt niets. Die Humax is gewoon beter.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door kweenie »

sourencs schreef: En inmiddels heeft Ziggo of hier meegelezen of de collectieve klacht van de Conusmentnebond binnen gehad en mij een coulance creditering van 50,- euro aangeboden. Daarvoor koop ik nog steeds geen nieuwe ontvanger, maar het komt een aardig eindje in de richting. Ze boden zelfs excuses aan voor de onjuiste manier van omgaan met een langjarige klant.
Tevreden?
Nee, niet helemaal want het kost mij nog steeds extra geld.
Dat betekent dat je voor 5 à 10 euro van je eigen geld een splinternieuwe ontvanger kunt krijgen. Een heel wat modernere en hoogstwaarschijnlijk zuiniger ontvanger. Die 10 euro heb je dan waarschijnlijk binnen een half jaar terugverdiend aan het lagere stanby verbruik en daarna ben je dus per maand in feite goedkoper uit.

sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door sourencs »

Linoge schreef:
sourencs schreef:Het ligt niet aan de bekabeling of welk ander technisch euvel dan ook buiten de Pananasonic ontvanger. Een Humax op dezelfde plaats doet het namelijk wel, en de Panasonic op een andere plaats (waar eerst de Humax stond) niet.
Zegt niets. Die Humax is gewoon beter.
Ha, ha, ha en jij weet het weeeeeeeeeeer beter?
Nee en Ziggo geeft ook toe dat de panasonic QAM-256 niet aan kan, dus ....?

sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door sourencs »

kweenie schreef:Die 10 euro heb je dan waarschijnlijk binnen een half jaar terugverdiend aan het lagere stanby verbruik en daarna ben je dus per maand in feite goedkoper uit.
Stanby verbruik?
Bij ons gaat altijd alles op "OFF", dat bespaart pas echt :!:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat voor type Panasonic is het ?

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door Linoge »

sourencs schreef: Ha, ha, ha en jij weet het weeeeeeeeeeer beter?
Nee en Ziggo geeft ook toe dat de panasonic QAM-256 niet aan kan, dus ....?
Dus is Ziggo daarvoor verantwoordelijk.

Ik heb nog ergens een oude zwart-wit TV staan. Die weigert kleur te ontvangen. Ik denk dat ik Ziggo maar eens aansprakelijk ga stellen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Brabant/Limburg geen ARD, ZDF, NDR, Eurosport 2, enz.

Ongelezen bericht door bprosman »

Nee en Ziggo geeft ook toe dat de panasonic QAM-256 niet aan kan, dus ....?
De wet van de remmende voorsprong noemen ze dat. Inderdaad vraag ik me net als Linoge af of dat een Ziggo probleem is. Maar goed, die discussie hebben we hier vaker gehad.

Toen we van Zwart/Wit naar Kleur gingen hebben we toen Nozema aansprakelijk gesteld en een "gratis" kleurentoestel geeist ? Of toen de analoge zenders uit de lucht gingen en alleen digitaal nog mogelijk was ?

Gesloten