LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB compensatie regeling

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

Vandaag erg blij geworden met de brief van de compensatie. Ik krijg ruim 4000 euro terug. Helaas ben ik na het lezen van dit forum wat minder positief gestemd. Ook heb ik het nog niet teruggestuurd, omdat er iets instaat dat mij niet bevalt. Er staan drie zaken in de tabel die nog nader te bepalen zijn. "reeds kwijtgescholden", "betaald aan boedel, na faillissement" en "per saldo concurrente vordering".
Dit bedrag wordt nog nader bepaald, maar ik moet alvast wel akkoord gaan met het schikkingsbedrag? Hoe kan ik nu weten waar ik mee akkoord ga als ze het eindbedrag niet zeker weten? Het zou dus zelfs zo kunnen zijn, dat ze dadelijk zeggen 10.000 euro aan concurrente vordering o.i.d. te hebben en dat ik dan zeker nog 6000 bij moet betalen. Ik heb een mail gestuurd met deze vragen naar de curatoren en ben heel benieuwd of ik antwoord ga krijgen. Heb ik het in ieder geval zwart op wit. Want telefonische toezeggingen kan ik niet bewijzen, daar ben ik al eens ingetrapt :( We blijven hopen....

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

Let op in de brief staat ook:

Dit aanbod doen wij gestand tot een periode van twee maanden na dagtekening van deze brief. Wanneer wij na afloop van deze twee maanden geen reactie hebben ontvangen, gaan wij ervan uit dat u het aanbod voor compensatie afwijst. Het aanbod komt dan geheel te vervallen zonder dat DSB Bank verplicht is u een nieuw aanbod tot compensatie te doen.

Met andere woorden, stuur je de brief netjes terug: je bent in je ***** genaait.

Stuur je de brief NIET terug: je bent in je ***** genaait.

Ze hebben zich mooi ingedekt daar in Wognum.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door SJZ »

dat ze dadelijk zeggen 10.000 euro aan concurrente vordering o.i.d. te hebben en dat ik dan zeker nog 6000 bij moet betalen
Ik begrijp toch dat onderaan de streep jij voor 4.000 een concurrente vordering hebt? Dan kun je toch nooit moeten bijbetalen? Hooguit krijg je die 4.000 niet helemaal.

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

Megatron heeft het geheel bij het juiste eind, Wij hadden er waarschijnlijk ook veel meer uit kunnen slepen maar na 10 jaar ellende wilden wij dit zsm afsluiten ,dus snel akkoord met de schikking! blij dat we toch nog iets kregen!

Maar je word hoe dan ook genaaid jaja je krijgt 4000 hoor....nog ffies en je hebt centjes klinkt als die misselijke DSB verkoper die ons zo'n mooi plaatje voorschotelde dat wij later heel veel centjes gaan krijgen met die fijne aandelen, en die rotverzekeringen

Het is en blijft een oplichtersbende alles wat rond die DSB hangt behoort tot die roversbende

wij hebben besloten om maar niets meer te doen nergens meer op te rekenen
want dit hele verhaal word niks!

ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

Ja, ik heb het denk ik verkeerd begrepen. Ik dacht na het lezen van dit forum dat de concurrente vordering andere partijen waren (Cardiff e.d.) maar dat schijn ik dus zelf te zijn. Als ik tenminste de bijgaande folder goed heb begrepen? Ik ben niet echt thuis in deze begrippen dus mijn excuses voor mijn wellicht niet al te intelligente "post" :oops:
En inderdaad we hopen op niks.. dan valt het altijd mee.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

Beste ANBRO,

Er rest je niks anders te doen dan het spul te ondertekenen en terug te sturen, doe je dat niet dan heb je helemaal geen poot om op te staan. Misschien verstandig om het aangetekend te versturen.

succes!

r.hoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2012 10:11

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door r.hoek »

Ook wij kregen in oktober 2011 een schrijven waar ons een bedrag als compensatie werd aangeboden.
Wij gingen hiermee akkoord en kregen eind december 2011 een nieuw schrijven dat er om technische redenen vertraging was opgelopen.
Aangezien op het moment van failliesement onze schuld hoger was dan de aangeboden compensatie, en wij in juni 2011 de volledige schuld hebben ingelost, valt dit onder de boedelvordering.
In het akkoord op hoofdlijnen staat onder 2.2.5 dat er dan binnen 30 dagen wordt uitbetaald????

De curratoren overtreden dus hun eigen gemaakte afspraken en laten mensen onnodig lang wachten

ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

Ik heb de papieren toch maar teruggestuurd... ik heb niets te verliezen (hoop ik). We wachten het af! In december 2010 was ik ook van alle verplichtingen richting DSB af, dus dan val ik dus ook onder de boedelvordering? Benieuwd of het er dan dus binnen 30 dagen opstaat....

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

DIt hoef je niet te verwachten, werd mij ook verteld dat ik binnen 30 dagen mijn geld op mijn rekening zou krijgen dat zijn ondertussen 3 maanden. Die curatoren komen gewoon hun afspraken niet na. Honden zijn het.

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

binnen 30 dagen is hier inmiddels ook 3 maanden, al die loze beloftes de onzekerheid is gewoon het aller ergste, en bellen of vragen heeft nog steeds geen nut je krijgt nergens antwoord op, volgens mij word het allemaal niks

G1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2012 16:20

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door G1970 »

Zou Radar hier niet nog eens een keer aandacht aan kunnen geven? Laat die curatoren maar eens op camera uitleggen waarom ze niet doen wat ze beloven!

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

Ja dat zou inderdaad een mooie aflevering worden dan. :) Moeten ze zeker doen. Misschien gaan die aasgieren dan eens nadenken.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Math »

Een van de curatoren is Ben Knuppe. Dan weet je genoeg. Dit is een van de vroegere Dexia oplichtersbende.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

Hoe kunnen ze dan deze man curator maken van DSB in faillisement? Nou in ieder geval weten we nou dan wel dat we allemaal naar ons geld kunnen fluiten. :S
Ik heb trosradar gemailt over dit onderwerp, hopelijk horen we iets van ze.

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

Beste allemaal

vandaag na maanden stilte een brief op de mat , ( hoe is het mogelijk)
uiteraard alles in de concurrente vordering.
maar er stond bij dat ze in elk geval 19% vd compensatie gaan uit betalen BINNEN 4 weken na dagtekening ( 4 april) dus dan kunnen we dus voor 4 mei 19% tegemoet zien?...komt jou dat ook zo bekend voor Megatron?

eerst zien dan geloven he? :twisted:
het is alleen wel zo dat als wij die 19% niet op of voor 4 mei ontvangen ?
dat ik hun dan officieel in gebreke ga stellen,
We hebben het wel gehad met die loze beloftes

De rest? daar zullen we dan met zn allen mooi naar kunnen fluiten denk ik, en die hond Scheringa kan gewoon weer een zelfde soort bedrijf starten he?, Ik vind dat elke winst uit dat bedrijf beslag op moet worden gelegd!

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Math »

Ja, ook bij ons viel bijna 1/5 deel, van de vordering in het faillissement hoe dat zo mooi heet op de mat. Als je dan verder leest, staat er dat de rest niet voor medio 2012 officieel geverifieerd zal worden. Er staat ook dat het nog niet duidelijk zal zijn tegen die tijd hoeveel van deze vordering uiteindelijk aan ons zal worden betaald want dat hangt af van wat er in de tussentijd wordt "opgehaald". Ik denk dat men zich nu al aan het indekken is voor medio 2012 dat er niets binnenkomt en dat het bedrag wat we binnen 1 maand krijgen en dat denk ik wel ook het eindbedrag is. Met dank aan de reeds genoemde oplichter B.Knuppe want die vent is een met twee gezichten vraag dat maar eens aan de Stichting PAL voorzitter Piet Korenmans.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

gedupeerdeDSB schreef:Beste allemaal

vandaag na maanden stilte een brief op de mat , ( hoe is het mogelijk)
uiteraard alles in de concurrente vordering.
maar er stond bij dat ze in elk geval 19% vd compensatie gaan uit betalen BINNEN 4 weken na dagtekening ( 4 april) dus dan kunnen we dus voor 4 mei 19% tegemoet zien?...komt jou dat ook zo bekend voor Megatron?

eerst zien dan geloven he? :twisted:
het is alleen wel zo dat als wij die 19% niet op of voor 4 mei ontvangen ?
dat ik hun dan officieel in gebreke ga stellen,
We hebben het wel gehad met die loze beloftes

De rest? daar zullen we dan met zn allen mooi naar kunnen fluiten denk ik, en die hond Scheringa kan gewoon weer een zelfde soort bedrijf starten he?, Ik vind dat elke winst uit dat bedrijf beslag op moet worden gelegd!
Nou het is in ieder geval iets, we zullen toch ons er niet bij neer moeten leggen. Stuur een mailtje naar de radar redactie. Misschien wijden ze er nog eens een uitzending aan. :)

FRANCKS28
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2012 12:05

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door FRANCKS28 »

Wij kregen gisteren een brief (na maanden stilte) waarin staat dat het bedrag wat wij tegoed hebben is overgemaakt op ons bankrekeningnummer.

Even afwachten.............het lijkt goed te komen.

Dolblij........

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Math »

Dus er zijn 2 soorten brieven in omloop, of heb je niet goed gelezen?

FRANCKS28
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2012 12:05

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door FRANCKS28 »

Ik heb het wel 20x overnieuw gelezen, maar er staat toch echt dat het bedrag is overgemaakt op ons bij dsb bekende bankrekeningnummer.

Gesloten